Kenen ei mielestänne pitäisi päästä matkoille?
Mielestäni sellaisen, joka ei ole töissä tai opiskele. Eri asia on tietysti, jos on jo vanha.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläminen on ykkösasia, ei työnteko. Sitäpaitsi työttömänä oleminen ei ole lomailua.
Niin, työttömänä oleminen, mutta entä se, jos lähtee työttömänä matkalle?
Niin, voiko työttömyydestä jäädä lomalle?
Tottakai, samalla lailla se irtiotto arjesta toimii työttömälläkin. Oletko idiootti?
Vierailija kirjoitti:
En totisesti ymmärrä kysymystä?
Tarkoitatko, että ei pitäisi julkisin varoin päästä matkoille? Monet päättäjät istuvat erinäisissä liitoissa (esim. Uudenmaan liitto) Näitä verovaroin kuljetetaan ympäri maailmaa katsomaan milloin mitäkin rataverkkoa.
Eli näissä olisi ehkä tinkimisen varaa. Köyhät, minimitoimeentulotuen varassa elävät eivät juuri matkaile. Jos todella pystyvät pienistä eläkkeistään tai sossun tuesta säästämään jonkin matkan, niin sen heille suon ilomielin.
En mäkään ymmärrä ap:n kysymystä. Miten niin "päästä matkalle"? Kuka se aikuisen ihmisen päästäjä oikein on?
Toinen asia tietysti se, että kaikki eivät mielestään "pääse" matkalle vaan joutuvat. Mä kuulun niihin, jotka on työkseen matkustaneet jo muutaman vuosikymmenen. Vapaa-ajalla en liikahda sohvaltani mihinkään, olen kurkkuani myöten täynnä "matkailua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen, jolla ei ole siihen varaa. Miksei työtön saisi matkustaa, jos rahat riittävät?
Lomat pitää ansaita. Työnteko on ykkösasia, jonka takia maailmassa ollaan, ei matkailu.
Eihän lomasta mitään puhuttu, vaan matkasta.
Matkat pitää ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläminen on ykkösasia, ei työnteko. Sitäpaitsi työttömänä oleminen ei ole lomailua.
Tottakai, samalla lailla se irtiotto arjesta toimii työttömälläkin. Oletko idiootti?
Oletko itse? Jos ei ole työtä, ei voi olla lomiakaan. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisten, jotka eivät tee töitä, koska vanhemmilla on rahaa. Tunnen kaksi tällaista ihmistä. Matkustelevat ja lomailevat ympäri maailmaa vain vuodesta toiseen tekemättä mitään rahan eteen.
Ja näiden ihmisten ei sun mielestäsi pitäisi päästä matkustelemaan? Haloo!? Ei se ole sulta pois, jos heidän vanhempansa maksavat lastensa matkailun. Eikä keneltäkään muultakaan veronmaksajalta. Hyvä että panevat rahan kiertoon eivätkä makuuta pankkitilillä, ei se talous pyöri ilman kulutusta.
No tietysti kaikkien pitää päästä matkustelemaan, jotka sitä haluavat. Ei ole kenenkään päätettävissä, mitä joku muu rahoillaan tekee.
Minusta kukaan ei saisi matkustaa Suomen ulkopuolelle. Syynä kansantaloudellinen menetys. Raha on tässä maailmassa tärkeintä, kaiken pitää olla alistutettuja sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisten, jotka eivät tee töitä, koska vanhemmilla on rahaa. Tunnen kaksi tällaista ihmistä. Matkustelevat ja lomailevat ympäri maailmaa vain vuodesta toiseen tekemättä mitään rahan eteen.
Ja näiden ihmisten ei sun mielestäsi pitäisi päästä matkustelemaan? Haloo!? Ei se ole sulta pois, jos heidän vanhempansa maksavat lastensa matkailun. Eikä keneltäkään muultakaan veronmaksajalta. Hyvä että panevat rahan kiertoon eivätkä makuuta pankkitilillä, ei se talous pyöri ilman kulutusta.
Matkailu vie rahan kiertoon ihan muualle kuin Suomen hyväksi. Mutta kiertoa sekin tietysti. Ja paras, jos matkailevat kuitenkin EU:n alueella. Se tukee jossain määrin yhteistä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen, jolla ei ole siihen varaa. Miksei työtön saisi matkustaa, jos rahat riittävät?
Lomat pitää ansaita. Työnteko on ykkösasia, jonka takia maailmassa ollaan, ei matkailu.
Matkat pitää ansaita.
Tällä näkemyksellä työtön on mielestäni ansainnut matkansa enemmän kuin työssäkäyvä. Matka tulee suhteessa hänelle huomattavasti kalliimmaksi pienten tulojen takia. On joutunut luopumaan enemmästä sinne päästäkseen. Eli matka ansaittu.
Ei matkaa tarvitse mitenkään "ansaita". Matkailu on iloinen asia ja jokainen saa matkustella ihan niin paljon kuin sielu sietää ja kukkaro kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse? Jos ei ole työtä, ei voi olla lomiakaan. Niin yksinkertaista se on.
Niin, ja eihän lomallakaan tarvitse lähteä minnekään. Lomahan se on vaikka olisit koko sen ajan vain neljän seinän sisällä.
Joku kateellinen itkee kun työtön kaveri päässyt matkalle. Voi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kukaan ei saisi matkustaa Suomen ulkopuolelle. Syynä kansantaloudellinen menetys. Raha on tässä maailmassa tärkeintä, kaiken pitää olla alistutettuja sille.
Kaipaisin ap:n kommenttia tähän hänen näennäislogiikkansa sijasta.
Ap:lla on siis kaksi tuttavaa, joilla on perittyä varallisuutta ja joiden ei tarvitse siksi käydä töissä. Ja jotka sen sijaan matkustelevat ympäri maapalloa.
Ja ap:ta harmittaa, kun itsellä on eri tilanne.
Mutta elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja eihän lomallakaan tarvitse lähteä minnekään. Lomahan se on vaikka olisit koko sen ajan vain neljän seinän sisällä.
Mä olen työtön ja mulla ainakin on loma silloin kun lapsi on koulusta lomalla. 👍
Hyvin on asenteet muuttuneet, sellaisiksi että kaikilla ei ole samoja oikeuksia. En tarkoita, että kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet, mutta oikeudet voisi olla samat.
Työttömänä on tosi kiva matkailla, kun voi matkustaa hitaasti. Itse olin 5 kuukauden matkalla Kaakkois-Aasiassa ja Australiassa ollessani ansiosidonnaisella. Koska olin koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä, tässä ei ole minusta ongelmaa. Jos olisi tullut kutsu haastatteluun, olisin tullut. Näinä aikoina siitä vaan ei ollut pelkoa. Millä tavalla maailma olisi ollut parempi, jos olisin maannut kotona syljeskelemässä kaamoksessa kattoon? Matkustus oli virkistävää ja piti yllä työkykyäni.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on siis kaksi tuttavaa, joilla on perittyä varallisuutta ja joiden ei tarvitse siksi käydä töissä. Ja jotka sen sijaan matkustelevat ympäri maapalloa.
Ja ap:ta harmittaa, kun itsellä on eri tilanne.
Mutta elämä on.
Ei ole. En ole töissä enkä opiskele, mutta minulle on tarjottu matkaa. -Ap