Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle annatte vuosien aikana säästetyt lapsilisät??

Vierailija
17.01.2016 |

Itse suunnittelen antaa rahat, Kun lapset täyttää 17v

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele itse kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että jos sekä äiti että isä laittaa lapsen tilille vaikka vain 25e kuussa, kertyy siitä yli kymppitonnin pesämuna siihen mennessä kun lapsi on täysi-ikäinen. Ei ole musta iso summa. Meillä menee tämä + isoisä on laittanut lapsen syntymästä asti 100e kuussa rahastoihin lasta varten.

Se, että isoisäsi laittaa 100 € joka ikinen kuukausi lapsesi tilille ei ole itsestään selvyys eikä tavanomaista.

Ole kiitollinen siitä. Entä, jos isoisällä on viisi lastenlasta tai edes neljä, mikä ei ole mitenkään ihmeellistä, varmaan yleisempääkin. Esim. 2+2 tai 2+3 kahden omien lasten kautta, jolloin se tarkoittaa isoisälle 400-500 euron lovea lompakkoon joka kuukausi. Oletuksella tietysti, että kaikki lapsenlapset ovat isoisän silmissä tasavertaisia.

Osaan todellakin olla kiitollinen; kyseessä on mieheni isä, joka haluaa ainoan lapsensa ainoalle lapselle laittaa jo "ennakkoperintöä" josta ei tarvitse maksaa veroja. Olen itse erittäin vaatimattomista oloista, enkä ole koskaan saanut vanhemmiltani rahaa, isäni kuoli alkoholismiinsa jo nuorena ja jätti jälkeensä vain velkaa. Äitinikin sairastui vakavasti jo vähän päälle nelikymppisenä ja ollut siitä lähtien sairaseläkkeellä, ja minä avustan häntä taloudellisesti kuukausittain. Että ei ehkä kannata olla hirveän kateellinen.

Lähinnä mun pointti oli että jo pienelläkin kuukausittaisella summalla (molemmilta 25e suoraveloituksella) saa mun mielestä tosi ison summan kokoon lapselle.

Vierailija
122/122 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meemimamma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tilille ne siirrettiin alusta alkaen, lapsen käytössä ovat olleet periaatteessa alusta asti. Pankkikortin hän sai heti, kun se oli mahdollista (ikää en muista) ja rahojaan on saanut käyttää niin kuin tahtoo. Eipä tuo ole niitä ihmeemmin käytellyt omien sanojensa mukaan ainakaan, minulla ei ole tiliinsä mitään oikeuksia.

Kuule, otappa puhelin kauniiseen käteen ja soita pankkiin. Yritä sitten saada alaikäiselle käyttötili, johon huoltajalla ei ole oikeuksia. Jos onnistut, asut jossain muualla kuin Suomessa :)

Jaa, kyllä meillä oli alaikäiselle ihan oma tili mihin ei meillä vanhemmilla ollut mitään hallinta oikeutta. Ainoa mitä vaadittiin oli meidän lupa avata se tili. Tosin lapsi oli silloin 15v....

Juu, vaan halutessasi voit mennä tyhjentämään lapsen tilin. Mielestäni aika hanurista, koska on vähemmän kivoja vanhempia, jotka oikeasti niin tekeekin. Se on katsos laki, joka näin määrää. Ainoa tapa suojata lapsen omaisuus vanhemmilta, on joko määräaikaistalletus, säätiöiminen tai edunvalvoja asettaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi