Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle annatte vuosien aikana säästetyt lapsilisät??

Vierailija
17.01.2016 |

Itse suunnittelen antaa rahat, Kun lapset täyttää 17v

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko joku suunnittelee säilyttävänsä parikymmentä tonnia kotona kirjekuoressa? Herätkää nyt ihmiset. Lapselle säästämisen hienous on juuri siinä, että tuottoa ehtii kertyä niin pitkään. Ei sitä kirjekuoressa kerry. Jos rahaa ei vie kirjekuoresta tulipalo, niin inflaatio ainakin.

Vierailija
42/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tilille ne siirrettiin alusta alkaen, lapsen käytössä ovat olleet periaatteessa alusta asti. Pankkikortin hän sai heti, kun se oli mahdollista (ikää en muista) ja rahojaan on saanut käyttää niin kuin tahtoo. Eipä tuo ole niitä ihmeemmin käytellyt omien sanojensa mukaan ainakaan, minulla ei ole tiliinsä mitään oikeuksia.

Miksi alapeukut? Lapsi tietää, että vanhempana velvollisuuteni on maksaa hänen elatuksensa, joten maksan asumisen, ruuat, vaatteet, harrastukset jne. ja tilin rahat ovat hänen omaan käyttöönsä. Lapseni on äärettömän pihi eli mieluummin sijoittaa rahansa kuin käyttää sellaiseen, josta on iloa vain hetkeksi. Kun lapsesta asti tottuu käyttämään omaa rahaa, oppii aika pian, että väärällä käytöllä se vähenee.

Vanhempien velvollisuutena on maksaa lapsen elatus, ja yhteiskunta tukee tätä antamalla vanhemmalle lapsilisän. Ei se lapsilisä ole ollut ainakaan alunperin tarkoitettu jonkinlaiseksi kuukausirahaksi lapselle, vaikka jotkut näköjään näyttävät niin käsittävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio antaa niitä lapselle suoraan kaikkia kerralla vaan annan joka kuukausi tietyn summan opiskelija tyttärelleni tukeakseni opiskelua.

Vierailija
44/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko joku suunnittelee säilyttävänsä parikymmentä tonnia kotona kirjekuoressa? Herätkää nyt ihmiset. Lapselle säästämisen hienous on juuri siinä, että tuottoa ehtii kertyä niin pitkään. Ei sitä kirjekuoressa kerry. Jos rahaa ei vie kirjekuoresta tulipalo, niin inflaatio ainakin.

Voi sen rahan sijoittaa vaikka kultaan jos ei käteistä halua pitää. Ymmärtäisin huolen jos puhuttaisiin useista miljoonista, mutta joku 20 tonnia nyt ei ole erityisen suuri summa säilytettäväksi.

Vierailija
45/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi voi hyvin ostaa osakkeita tai rahasto-osuuksia tuolla rahalla omissa nimissään ja kerätä siinä vaiheessa rahoille tuotot. Siinä kohtaa kun lapsi on täysi-ikäinen tai muuten siinä vaiheessa kun rahat haluaa antaa, niin käy vaan nostamassa ne pankista ulos ja antaa lapselle. Ei siihen kukaan puutu.

Vierailija
46/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun neiti varmaan shoppailisi ne rahat yhdellä kerralla jossain kanarialla. tuskin annan koko pottia kerralla.

Vierailija
47/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt, paljonko säästöjä kertyy, nyt 5v niitä on 10000. En aio antaa vielä 18v vaan pistän todnäk jonnekin visumpaan talteen, josta saa 25-30v. Tavoitteena on ostaa opiskelemaan lähtiessä asunto, johon tuon pesämunan voisi myös käyttää. Aika näyttää, miten suunnitelmat toteutuvat, onko meillä vanhemmilla töitä ja terveyttä ja kuinka vastuullinen lapsesta kasvaa, se kaikki vaikuttaa.

Vierailija
48/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sen rahan sijoittaa vaikka kultaan jos ei käteistä halua pitää. Ymmärtäisin huolen jos puhuttaisiin useista miljoonista, mutta joku 20 tonnia nyt ei ole erityisen suuri summa säilytettäväksi.

Jokaisella on nykyään käteistä. Pakko olla, ei kortit aina toimi eikä ikinä tiiä milloin jokin terrori-isku kaataa koko pankkijärjestelmän. 

Vierailija
49/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun neiti varmaan shoppailisi ne rahat yhdellä kerralla jossain kanarialla. tuskin annan koko pottia kerralla.

Oma vikasi jos olet kasvattanut tyttärestäsi holtittoman tuhlaajan!

Vierailija
50/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on varaa kasvattaa paisetta pankkiin lapselle, niin ne lapsilisärahat joutavat takaisin valtiolle. Olen aina ollut sitä mieltä, että lapsilisä pitäisi olla tulosidonnainen. Jos näin olisi, niin todellisessa tarpeessa olevat saisivat enemmän kuin nyt, ja ne joilla on suuret tulot ja omaisuudet, jäisivät ilman, mikä on ihan oikein. Kun sitten ojennatte lapselle "pankkikirjan", niin muistattehan sitä ennen maksaa lahjaveron!

Vierailija
51/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä ajankohtainen kun lapsi on vielä niin nuori, mutta osa lapsilisästä menee joka kuukausi säästöön ja näillä rahoilla sitten maksetaan tulevaisuudessa ajokortti ja ehkä jokin kohtuuhintainen auto. Loput sitten yo-/valmistumislahjaksi tai pikemminkin jonkinlaiseksi useamman tonnin pesämunaksi jos/kun lähtee opiskelemaan. Tiedä millainen opintotukijärjestelmä on tulevaisuudessa niin hyvä säästää sitäkin varten lapselle, ei tarvitse sitten pelkällä opintotuella (jos sellaista enää edes on) kituutella. 

Olet päättänyt, että tuolloin täysi-ikäinen lapsesi haluaa ajokortin ja auton? :D

Mitäs ihmeellistä tässä on sitten sinun mielestäsi?

Se, että aikuinen ihminen päättää itse, haluaako ajaa ajokortin tai esim. opiskella :D Varsinkin, jos nuo rahat annetaan hänelle vapaasti käyttöön :D

Tosiasia on se, että vain vakavasti syrjäytyneet, köyhät ja vähä-älyiset jättävät ajokortin ajamatta. Tähän on turha kenenkään väittää mitään muuta. 

Täytyykin kertoa tämä tieto huomenna esimiehelleni. Hän on todella koulutettu ja hyvässä virassa, mutta ei ole kokenut tarpeelliseksi ajaa ajokorttia.

Vierailija
52/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt väärin. En tiennyt, että lapsilisät kuuluu säästää. Olen käyttänyt ne lapsen menoihin.

Kaikkea roskaväkeä sitä onkin :D

Et ole ikinä miettinyt sitä, että olisiko lapsia kannattanut hankkia ollenkaan, jos edes tuon vertaa ei lapselleen pysty säästämään?

No, mun lapsilla on jo melkoinen säästöpotti kasassa vaikka olenkin käyttänyt lapsilisät päivittäisiin menoihin. Enemmän niillä on säästöjä kuin mitä lapsilisiä on tullut. Kiitos isovanhempien. Miksi ihmeessä me oltais säästetty niille vielä lapsilisätkin? Parempi ne on ollut laittaa elämään just nyt, lapsetkin tykkää kun ovat saaneet luistimet, sukset ym. ja lisäksi on ne säästöt tulevaisuudessa.

ohis

Kyllä ihmisillä pitäisi olla varaa luistimiin ja suksiin sun muihin ilman lapsilisiäkin, jos lapsia kerran on hankittu. Lapsenne eivät todella tule olemaan teille kiitollisia aikuisina. 

Ai eivät ole kiitollisia siitä että saavat nyt kaiken tarvitsemansa ja että heillä tulee olemaan vähintään 30 000€ säästöt täysi-ikäisenä? Kuinka helvetin paljon niillä pitäis olla että olisivat kiitollisia?

Vierailija
53/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on varaa kasvattaa paisetta pankkiin lapselle, niin ne lapsilisärahat joutavat takaisin valtiolle. Olen aina ollut sitä mieltä, että lapsilisä pitäisi olla tulosidonnainen. Jos näin olisi, niin todellisessa tarpeessa olevat saisivat enemmän kuin nyt, ja ne joilla on suuret tulot ja omaisuudet, jäisivät ilman, mikä on ihan oikein. Kun sitten ojennatte lapselle "pankkikirjan", niin muistattehan sitä ennen maksaa lahjaveron!

Ihan niinkuin joku idiootti maksaisi tuollaisesta lahjaveron? Taidat olla itse köyhä ja kateellinen ihmisille, jotka pystyvät takaamaan asiallisen toimeentulon lapselleen.

Vierailija
54/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suunnittelen antaa rahat, Kun lapset täyttää 17v

Annetaan pesämunaksi, kun muuttavat pois kotoa. Voi ostaa esim. asunnon, kun on omaa rahoitusta. Tasaamme kyllä ensin summan lasten kesken.

Vierailija
55/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä ajankohtainen kun lapsi on vielä niin nuori, mutta osa lapsilisästä menee joka kuukausi säästöön ja näillä rahoilla sitten maksetaan tulevaisuudessa ajokortti ja ehkä jokin kohtuuhintainen auto. Loput sitten yo-/valmistumislahjaksi tai pikemminkin jonkinlaiseksi useamman tonnin pesämunaksi jos/kun lähtee opiskelemaan. Tiedä millainen opintotukijärjestelmä on tulevaisuudessa niin hyvä säästää sitäkin varten lapselle, ei tarvitse sitten pelkällä opintotuella (jos sellaista enää edes on) kituutella. 

Olet päättänyt, että tuolloin täysi-ikäinen lapsesi haluaa ajokortin ja auton? :D

Mitäs ihmeellistä tässä on sitten sinun mielestäsi?

Se, että aikuinen ihminen päättää itse, haluaako ajaa ajokortin tai esim. opiskella :D Varsinkin, jos nuo rahat annetaan hänelle vapaasti käyttöön :D

En tiedä miten teillä päin, mutta kyllä meillä päin se autokoulu alkaa pääsääntöisesti 17-vuotiaana jolloin ollaan alaikäisiä eikä todellakaan mitään aikuisia ihmisiä.

Vierailija
56/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cash is king

Vierailija
57/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt väärin. En tiennyt, että lapsilisät kuuluu säästää. Olen käyttänyt ne lapsen menoihin.

Et ole ikinä miettinyt sitä, että olisiko lapsia kannattanut hankkia ollenkaan, jos edes tuon vertaa ei lapselleen pysty säästämään?

No, mun lapsilla on jo melkoinen säästöpotti kasassa vaikka olenkin käyttänyt lapsilisät päivittäisiin menoihin. Enemmän niillä on säästöjä kuin mitä lapsilisiä on tullut. Kiitos isovanhempien. Miksi ihmeessä me oltais säästetty niille vielä lapsilisätkin? Parempi ne on ollut laittaa elämään just nyt, lapsetkin tykkää kun ovat saaneet luistimet, sukset ym. ja lisäksi on ne säästöt tulevaisuudessa.

ohis

Kyllä ihmisillä pitäisi olla varaa luistimiin ja suksiin sun muihin ilman lapsilisiäkin, jos lapsia kerran on hankittu. Lapsenne eivät todella tule olemaan teille kiitollisia aikuisina. 

Ai eivät ole kiitollisia siitä että saavat nyt kaiken tarvitsemansa ja että heillä tulee olemaan vähintään 30 000€ säästöt täysi-ikäisenä? Kuinka helvetin paljon niillä pitäis olla että olisivat kiitollisia?

No 30 000 eurolla ei saa esim. kovin kummoista asuntoa juuri mistäänpäin Suomea. Eikä tuo kovin monen vuoden elämiseenkään riitä, jos ei muuta rahaa / tuloja ole. 

Vierailija
58/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan lapsilisärahoista kuukausittain 50 eur lapselle rahastoon, lopuista osan lapsen omalle säästötilille ja osan omissa nimissäni olevalle tilille. Rahastot ja omat tilivaransa lapsi saa vapaaseen käyttöön, kun täyttää 18. Minun tililleni säästetyistä rahoista maksetaan jo nyt jonkin verran esim. harrastusmaksuja. Tarkoitus on lopettaa lapsen säästötilille säästäminen kokonaan, kun n. 10.000 eur tulee täyteen. Mielestäni on parempi, etteivät kaikki rahat mene suoraan lapsen nimiin, niin voi sitten tehdä pieniä lahjoituksia vielä täysi-ikäistymisen jälkeen.

Vierailija
59/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

No 30 000 eurolla ei saa esim. kovin kummoista asuntoa juuri mistäänpäin Suomea. Eikä tuo kovin monen vuoden elämiseenkään riitä, jos ei muuta rahaa / tuloja ole. 

Ihan riittävästi tuo on, itselläni ei ollut aikoinaan säästöjä yhtään kun kotoa lähdin. Piti ottaa opintolainaa elämiseen. Ja siitä huolimatta selvisin. Jotain sen lapsen on itsekin tehtävä, ei mun asiani ole enää aikuista elättää. Tuo on hyvä pesämuna. 

Vierailija
60/122 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Ihan riittävästi tuo on, itselläni ei ollut aikoinaan säästöjä yhtään kun kotoa lähdin. Piti ottaa opintolainaa elämiseen. Ja siitä huolimatta selvisin. Jotain sen lapsen on itsekin tehtävä, ei mun asiani ole enää aikuista elättää. Tuo on hyvä pesämuna. 

Sinä olet sitä mieltä että on vain hyvä jos lapsi joutuu elämään köyhyydessä? Sairas ajattelutapa sinulla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan