Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustuksesta ja remontoinnista tietävät!

Vierailija
15.01.2016 |

Meillä on asunnossa makuuhuoneeseen kaksi oviAUKKOA. Ihan normileveitä ovat, väliä niillä 160cm. Näyttää idioottimaiselta ja tarvitsisimme ovet noihin. Kaksi ovea niin pieneen huoneeseen (kaappi ja sänky) näyttäisi kuitenkin pienessä asunnossa typerältä. Toisen aukon kunnolla umpeen muuraaminen ei oikein onnistu, sillä meillä ei ole mitään paikkaa jossa asua remontin ajan (lemmikkejäkin on, eli mitkään hotellit/kavereiden nurkat ei käy). Verhot eivät myöskään oikein käy, sillä ratkaisun pitäisi toimia näkösuojana, jotta makuuhuone tuntuisi erilliseltä huoneelta ja lisäksi lemmikkien pääsy sänkyyn pitäisi saada estettyä.

Tiedän, että tällaisia outoja aukkoratkaisuja on etenkin uudemmissa kaksioissa, mutta en millään keksinyt millä sanoilla tästä hakisin tietoja, varmasti joku viisaampi on tämän ongelman jo ratkaissut. Mitä te olette tehneet/miten tekisitte tälle?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin helpolla tee se itse -ratkaisun. ottaisin karmit pois. maalaisin koolaukset. Irtohyllyjä kiinnittäisin koolauksiin. Ostaisin jonkun levyn jonka tapetoisin molemmin puolin ja kiinnittäisin aukon toiselle puolelle. Hyllyjen puolella olisi joku perustapetti ja toisella joku taidetapetti. Sitten tekisin listoista kehykset molemmille puolille. En lähtisi itse yrittämään seinän tekoa kun en kuitenkaan saisi hyvää lopputulosta.

Tuossa on jo yhtä suuri homma kun sen aukon levytyksessä. Ei ole iso homma ruuvata pari kipsilevyä paikalleen ja tasoittaa saumat.

Mutta tuosta saisin hyvän, levytyksestä en. Osaan kyllä ruuvata, sahata, hioa ja maalata mutta en silti saisi koko seinästä hyvää ellen tuhraisi paria viikkoa.

Vierailija
42/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin helpolla tee se itse -ratkaisun. ottaisin karmit pois. maalaisin koolaukset. Irtohyllyjä kiinnittäisin koolauksiin. Ostaisin jonkun levyn jonka tapetoisin molemmin puolin ja kiinnittäisin aukon toiselle puolelle. Hyllyjen puolella olisi joku perustapetti ja toisella joku taidetapetti. Sitten tekisin listoista kehykset molemmille puolille. En lähtisi itse yrittämään seinän tekoa kun en kuitenkaan saisi hyvää lopputulosta.

Tuossa on jo yhtä suuri homma kun sen aukon levytyksessä. Ei ole iso homma ruuvata pari kipsilevyä paikalleen ja tasoittaa saumat.

Mutta tuosta saisin hyvän, levytyksestä en. Osaan kyllä ruuvata, sahata, hioa ja maalata mutta en silti saisi koko seinästä hyvää ellen tuhraisi paria viikkoa.

No levytykseen ei muuta osaamista tarvitakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin lasitiiltä. En tiedä miten vaativa projekti olisi käytännössä, mutta tuttavaperheessä oli täytetty aukko niillä ja se näytti tosi hyvältä.

Vierailija
44/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin lasitiiltä. En tiedä miten vaativa projekti olisi käytännössä, mutta tuttavaperheessä oli täytetty aukko niillä ja se näytti tosi hyvältä.

Niillä tuohon menee paljon enemmän aikaa...

Vierailija
45/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliratkaisu olisi levyttää aukko umpeen kuten täällä on neuvottu. Ellei se kelpaa niin saahan sen sitten latoa vaikka dubloista muurin.

Vierailija
46/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista vaihtoehtoa en ole älynnytkään! Kuulostaa kyllä hienolta. Pitääpä googlailla vähän ja katsella miltä näyttäisi! Kiitos vinkistä! Ja kaikki muutkin jotka olette vastanneet, kiitos oikein paljon! ap

Vierailija
47/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaliratkaisu olisi levyttää aukko umpeen kuten täällä on neuvottu. Ellei se kelpaa niin saahan sen sitten latoa vaikka dubloista muurin.

Juurikin tuollaisia erikoisia ja kehittelykelpoisia duploilla umpeen -vinkkejä kaipaisinkin! Ja toki myös vähän yleiskuvaa siitä, kuinka suuri projekti levyttäminen olisi. Legoista tehtyjä seiniä olen jossain nähnytkin, mutta se ei ehkä ole tyyliltään ihan sitä mitä haen... Hyllyajatus alkaa olla aika vahvoilla.

Vierailija
48/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut mainita, että karmeja ei siis ole! Vain kaksi aukkoa.

ap

Kai siinä on joku levy? Koolaukset tuskin on näkyvissä ja sen täyttöä varten pitäisi uudet koolaukset saada vanhoihin kiinni niiden päälle. Sen levyn irrottaminen taitaa kuitenkin olla helpompaa kuin karmien.

Vierailija
49/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tuollaisia erikoisia ja kehittelykelpoisia duploilla umpeen -vinkkejä kaipaisinkin! Ja toki myös vähän yleiskuvaa siitä, kuinka suuri projekti levyttäminen olisi. Legoista tehtyjä seiniä olen jossain nähnytkin, mutta se ei ehkä ole tyyliltään ihan sitä mitä haen... Hyllyajatus alkaa olla aika vahvoilla.

Kuvahaulla how to fill a doorway löytyy aika paljon.

https://www.google.fi/search?q=how+to+fill+a+doorway&biw=1394&bih=842&s…

Perushaulla löytyy ihan YouTube ohjeita tavalliselle seinän täytölle.

Voin kokemuksesta sanoa, että hyllyn rakentamiseen menee pari-kolme tuntia päivässä tehden viikko tai kaksi jos ei ole itsekriittinen ulkonäöstä, kun levyllä täyttämiseen menee yksi-kaksi päivää. Minä tekisin hyllyn erikseen ja täyttäisin seinän, koska hyllyä työstäessä alkaa huomata kuinka paljon se vie huomiota ja tulee samalla mietittyä kokoajan miten se istuu sisustukseen. Minulla kesti kauan saada se hylly mieleiseksi ja kustannukset oli lopulta samaa luokkaa kuin olisi levyttänyt sen seinän (tarvitsi melkein samat materiaalit joka tapauksessa).

Levyttäminen on todella suoraviivaista tekemistä, kun vaan miettii työvaiheet. Jos kipsilevyt on yhtä paksuja kuin aikaisemmat ja osaa ostaa samanvahvuiset koolilaudat, ainoa kriittinen työvaihe on tasoittaminen ja tasoitetun pinnan hiominen kunnolla. Maali sävytetään liikkeessä ja koko pinta kannattaa maalata ainakin kahteen kertaan.

Vierailija
50/50 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvahaulla how to fill a doorway löytyy aika paljon.

https://www.google.fi/search?q=how+to+fill+a+doorway&biw=1394&bih=842&s…

Perushaulla löytyy ihan YouTube ohjeita tavalliselle seinän täytölle.

Voin kokemuksesta sanoa, että hyllyn rakentamiseen menee pari-kolme tuntia päivässä tehden viikko tai kaksi jos ei ole itsekriittinen ulkonäöstä, kun levyllä täyttämiseen menee yksi-kaksi päivää. Minä tekisin hyllyn erikseen ja täyttäisin seinän, koska hyllyä työstäessä alkaa huomata kuinka paljon se vie huomiota ja tulee samalla mietittyä kokoajan miten se istuu sisustukseen. Minulla kesti kauan saada se hylly mieleiseksi ja kustannukset oli lopulta samaa luokkaa kuin olisi levyttänyt sen seinän (tarvitsi melkein samat materiaalit joka tapauksessa).

Levyttäminen on todella suoraviivaista tekemistä, kun vaan miettii työvaiheet. Jos kipsilevyt on yhtä paksuja kuin aikaisemmat ja osaa ostaa samanvahvuiset koolilaudat, ainoa kriittinen työvaihe on tasoittaminen ja tasoitetun pinnan hiominen kunnolla. Maali sävytetään liikkeessä ja koko pinta kannattaa maalata ainakin kahteen kertaan.

Tarkoitus oli sanoa, että kustannukset hyllyllä täyttäessä oli saman tasoiset, kuin olisi levyttänyt seinän ja ostanut valmiin hyllyn. Työajallisesti hyllyn rakentaminen tiettyyn syvennykseen on paljon tarkempaa työtä kuin sen levyllä täyttäminen. Vatupassia, suorakulmaa ja rullamittaa tarvitsee hyllyn tekemiseen kokoajan, samoin on moninkertaisesti enemmän sahattavaa ja kun pääsee vauhtiin, alkaa huomaamaan, kuinka työn jälkeä saa kokoajan yhtenäisemmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä