Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen pitkittyminen, kiireellinen keisarileikkaus

Vierailija
13.01.2016 |

Voisiko joku kätilö tai lääkäri hieman avartaa seuraavaa. Minulla oli pitkittynyt hankala synnytys ja lopulta vauvan tarjonnan ja koon vuoksi päädyttiin kiireelliseen keisarileikkaukseen. Papereissa myöhemmin luki, että osasyy kiirelliseen keisarileikkaukseen oli raskausdiabetes. Joka tapauksessa minulla oli kerran alkuraskaudessa hieman koholla sokerit eikä ikinä sen jälkeen - oli hyvät arvot eikä painoa edes kertynyt paljoa raskauden aikana. Lapsesta kasvoi kuitenkin pitkä ja isopäinen ja painoakin oli (ei kuitenkaan "lihava vauva" vaan pitkä ja painokin sen mukainen). Myös minulle sanottiin raskauden loppuseurannassa kun vauvan koosta oltiin huolissaan (mahtuuko alakautta), että en pysty enää mitenkään vaikuttamaan vauvan kokoon, että nyt biologia /geenit määrää kasvun.

Miten siis raskausdiabetes, mikä oli ollut hallinnassa jo puoli vuotta ennen synnytystä oli mitenkään osatekijä siihen että synnytys pitkittyi, lapsi oli väärässä tarjonnassa eikä tarjonnan ja pään koon takia olisi mitenkään mahtunut alakautta syntymään.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla