Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kurkkukipu jo 1,5 vuotta

Vierailija
13.01.2016 |

Paljon on tutkittu, mitään ei oo löytynyt.. Kurkkukipua siis jatkunut jo 1,5 v. Välillä vähemmän kipee ja välillä tosi kipee. Nielu punoittaa aina. Jos johtuisi homeesta niin onko mitään testiä/näytettä, mikä lääkärissä voitaisiin ottaa ja selviäisi siitä? En tiedä kuvittelenko mut tuntuu et pahimmillaan kipu on aina menkkojen aikaan (tosi runsaat pari ekaa päivää). Voi kun joku osais auttaa. Olen niin turhautunut enkä jaksaisi enää tätä kipua :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sul on syöpä.

T:Etävaletohtori

Vierailija
2/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli varmaan parisen vuotta enemmän ja vähemmän kurkku koko ajan kipeä, niin että jo pidin sitä "normaalina". Kävin flunssan takia lääkärissä ja lääkäri huomautti että mun nielurisat on tosi isot, ja laitto mut sit erikoislääkärin tutkittavaksi. Erikoislääkäri kyseli ja tökki ja krooninen nielutulehdushan mulla on. Nielurisaleikkaus edessä kuukauden päästä! Leikkauksen jälkeiset pari viikkoa on varmasti tuskalliset mutta odotan innolla sitä ettei sitten jatkossa ole aina kurkku kipeä. Olethan varmasti käynyt nenä, kurkku ja korvatauteihin erikoistuneella lääkärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle vastauksesta ja kokemuksesi jakamisesta! Olen käynyt yksityisellä puolella kurkku-nenä-korvalääkärillä, iho- ja sukupuolitautien lääkärillä ja kunnallisella puolella yleislääkäreillä. On otettu kaikki mahdolliset verikokeet, nielusta näytteitä, koepala kielestä ja mitään ei löydy. Miten tuo krooninen nielutulehdus selvisi? Tuollaisesta mahdollisuudesta ei kukaan lääkäri ole edes maininnut.

Vierailija
4/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kipusi johtua kaulan alueen lihasjännityksestä? Sellainen voi vaikuttaa jopa lauluääneen, kun kurkunpää on kireällä. Foniatrin heiniä. Tulee myös mieleen mahahappo-ongelmat esim. öisin, jolloin refluksineste voi päästä polttelemaan nieluun.

Vierailija
5/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tota lihasjännitystä koska nielu tosiaan punoittaa niin paljon. Refluksin oireita en itse ole huomannut ja knk-lääkäri ei pitänyt sitä mahdollisena, kun sitäkin vaihtoehtoa ehdotin.

Vierailija
6/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kilpirauhassyöpä voi oireilla kurkkukipuna?

Vierailija
7/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla sama homma, kaikki alkoi kun lopetti polttamisen, oli 1v polttamatta ja aloitti sähköröökin kurkkukipua tutkittiin ja hutkittiin, sitten alkoi ääni kähenemään, kurkusta löytyi loppujen lopuksi joku kyhmy, kaveri luuli että on syöpä vähintään ja aloitti röökaamisen uudestaan.

Nurkusta leikattiin joku vaaraton kyhmy ja oireet hävisi.

Vierailija
8/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma lääkäri, jos ei pidä refluksia mahdollisena.

Vierailija
9/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että sukupuolitautitartunta suussa/nielussa? Muistaakseni joskus lukenut että voivat oireilla vastaavalla tavalla tai sitten ei..

Vierailija
10/23 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain kuuntelemalla oireeni ja katsomalla ja tunnustelemalla kurkkuani erikoislääkäri päätteli kyseessä olevan krooninen nielutulehdus. Mulla on historiassa myös useita angiinoja, joten niillä vissiin on ollut vaikutusta tai nekin on ollut seurausta tosta suurentuneesta nielurisasta. Toivottavasti kipuilusi syy löytyisi pian, kannattaa varmaan käydä jollakin toisella kurkkulääkärillä vielä. T. Nro 2

Vierailija
11/23 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samoja oireita. Armeijassa aikoinaan sairastin pahan angiinan joka jäi hoitamatta koska halusin lomalle, joten lääkäri sanoi että jos menet lomalle ei hoideta. Jäin ilman antibiootteja ja sairaus katosi sitten kahden kuukauden päästä itsestään.

Yskin niin pahasti että toinen nielirisa on haljennut.

Lääkäreille ja koko ammattikunnalle haistatan pitkät vitut.

Vierailija
12/23 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitautia pidän/pidin todennäköisimpänä vaihtoehtona kun tuli mokattua yhden ainoan kerran :( Mutta klamydia/tippurinäyte otettu nielusta kahdesti, herpes ja kuppaverikokeet otettu ja jopa hiv testattu. Kaikki negaa. Voinko olla saanut jonkun muun pöpön mikä jyllää jo toista vuotta???? Kilpirauhasarvot on normaalit, jopa kaula ultrattu.

Vierailija
13/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuja kaipaisin vieläkin..

Vierailija
14/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa ja refluksi oli kyseessä.

Vierailija
15/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä pidän refluksia todennäköisenä. Mene gastroenterologille! Tai kokeile vaikka kaksi viikkoa apteekin käsikauppahapposalpaajia, esim. Losec, ja katso, tuleeko muutosta asiaan. Terv. refluksikko

Vierailija
16/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kilpirauhaslääkitystä ei ole? Tuli mieleen vaan, kun sisätautilääkäri kertoi, että lääkkeestä voi joillain olla seuraus valkosoluarvoihin, alkaa kurkkukivulla.

Vierailija
17/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin lääkärille sinniteltyäni melkein vuoden kurkkukivun kanssa. Ei löytynyt kurkusta vikaa, mutta pitkän keskustelun jälkeen lääkäri totesi vakavan masennuksen. Se hoidettiin, ja kurkkukipukin oli muisto vain. Psykosomaattista, näes. Ihminen on omituinen kapistus.

Vierailija
18/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama, tosin miltei kymmenen vuotta. Lapsena sairastin kovan kurkkutulehduksen ja sen jälkeen kipu jäi ja edelleenkin aina flunssat alkaa kovalla kurkkukivulla. Lapsena valittelin kivusta äidille ja hän pyysi lääkärissä käydessä tutkimaan, pari kertaa vilkaisivat ja sanovat että normaalia. Vaikka kurkku siis oli kipeä joka päivä. Asia häiritsi minua paljon mitä vanhemmaksi tulin, ja viitisen vuotta sitten päätin marssia kurkkutauteihin erikoistuneelle lääkärille. Hän pisti minulle lähetteen nielurisaleikkaukseen. Leikkauksen jälkeen kurkku parantunut eikä samaa vaivaa ole enää ollut. 

Vierailija
19/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko refluksi olla ilman muita oireita? Siis jos olisi refluksi niin ainoa oire kurkkukipu ja punoittava nielu?? Ja tosiaan mitään kilpirauhaslääkitystä tai muutakaan lääkitystä ei ole. Masentunutkaan en ole. Paitsi tämä kipu on alkanut masentaa.

Vierailija
20/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko tupakkaa?