Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa kerrostaloasuntoa, jossa ei ole parketta?

Vierailija
13.01.2016 |

Olisi muutoin hyvä sijainti ja muutenkin sopiva asunto. Mutta alkaako kesällä harmittamaan tuo parvekkeen puuttuminen? Onko teillä kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto sijaitee kaupungin keskustassa vilkasliikenteisen tien varressa, ei parveketta mielestäni tarvitse, mutta muutoin kyllä harmittais.

Vierailija
2/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla parveke on ehdoton edellytys. Meidän parveke on rauhalliselle sisäpihalle ja pihalla kasvaa paljon puita. Jos asunto on ekassa kerroksessa ja siinä menee vilkasta liikennettä, niin sitten sillä ei tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hemmetistä kukaan muu voi sitä tietää. Minulla on oltava parveke ja sauna

Vierailija
4/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäisitkö sitä vai et?

Miten tuulettaisit vaatteesi? Minne laitat sopan jäähtymään ennen jääkaappiin laittoa? Missä vieraasi tupakoivat? Missä nukut helleyönä? Missä nukutat vauvaasi?

Vierailija
5/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että paketista oli kyse... :) Mutta mutta. Asun itse parvekkeettomassa asunnossa, niitä kun ei näissä jugend-kämpissä hirveästi ole. Meillä on kuitenkin taloyhtiön sisäpihalla puutarha, jossa on ruokailuryhmä, puita joihon voi ripustaa riippumaton, grilli jne., joten viihdyn kesäisin siellä. 

Vierailija
6/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on auringon paisteen puolelle, kesällä parveke on ihan kiva. Mikä ilmastointimuoto asunnossa on?

Vierailija
7/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan haittaa. Ainoostaan kun tulee vieraita jotka tupakoi niin sillon olis kätevä. Suomen kesä on niin lyhyt, että en kyllä ole parveketta kaivannut.

Vierailija
8/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytäisitkö sitä vai et?

Miten tuulettaisit vaatteesi? Minne laitat sopan jäähtymään ennen jääkaappiin laittoa? Missä vieraasi tupakoivat? Missä nukut helleyönä? Missä nukutat vauvaasi?

Parvekkeeton (ei ap) vastaa: käyttäisin, nyt tuuletan vaatteet avoimen ikkunan edessä, rapun tuuletusparvekkeella tai laitan pakastimeen, soppa jäähtyy kylmällä vedellä ja jäillä täytetyssä lavuaarissa, kaverini eivät röökaa mutta saisivat mennä kadulle, asunto ei lämpene helteillä liikaa eli makkarissa, olen vela. :)

Vierailija
9/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole parvekkeella väliä, kunhan asunto on läpitalon asunto. Siitä en tingi. Jos tykkää laittaa ulkokasveja tai muuten puuhailla parvekkeella, sellainen voi olla ihan kiva. Minulla on ollut yhdessä asunnossa parveke, enkä vietätnyt siellä aikaa oikeastaan yhtään. Lähdin mieluummin ulos, kun haluan olla ulkona.

Vierailija
10/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee parvekkeella jos ei tupakoi?

Vierailija
11/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kesämökki, ei haittaisi parvekkeen puute.

Eikös sen asian päätä ostaja, häiritseekö sen puute vai ei.

Vierailija
12/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytäisitkö sitä vai et?

Minä tuuletan vaatteet ikkunan edessä tai tuuletusparvekeella. Jäähdytän sopan tuuletusparvekeella. Vieraani tupakoivat tuuletusparvekkeella tai kadulla. Nukun helleyönä omassa sängyssäni (täällä ei tule kuuma). Minulla ei ole vauvaa (eikä tule). -9

Vierailija
13/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuosia asunnossa, jossa ei ollut parveketta. Vuokralla voin sellaisessa olla, mutta en ostaisi. Oli oikeasti todella ahdistavaa, kun asunnosta ei päässyt suoraan ulos hengittämään ulkoilmaa. Tuuletus, kesällä kuumuus, jne vaivasivat. Ja ihan jo henkisesti se ajatus, että ulos ei päässyt kuin vetämällä kengät ja takin niskaan ja lähtemällä kadulle oli ikävää.

Vierailija
14/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt asunnosta, jossa ei ollut parveketta. Nykyisessä kodissa on olohuoneen levyinen ja aika syvä parveke.

Vierailija
15/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olis vaikka aamukahvin juominen kesäaamuna?

Vierailija
16/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan antaisi kenenkään tupakoida parvekkeella, koska haju jää inhottavasti seiniin ja kalusteisiin.

Parveke on paikka, jossa pääsee käymään ulkona, parvekkeella voi olla kukkia tai jopa viljelmiä, parvekevalot, tuulettuvia vaatteita ja esineitä, jotka eivät mahdu kaappeihin. Parvekkeen alaosa on maitolasia, joten pidän parvekkeella mm. kissankopat ja pelletit, ylimääräiset ruukut hyllyssä ja tietenkin parvekekalusteet. Lisätila on mielestäni ilahduttavaa. Tuuletus sujuu kätevästi parvekkeen kautta. 

Vierailija
17/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pitänyt asunnosta, jossa ei ollut parveketta. Nykyisessä kodissa on olohuoneen levyinen ja aika syvä parveke.

Minä en ostaisi tällaista asuntoa. Koko olohuoneen levyinen parveke vähentää olohuoneeseen pääsevän valon määrää. Sillä on merkitystä maassa, jossa on muutenkin todella pimeää. -9

Vierailija
18/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luen kesäisin parvekkeella. Talvella tuuletan siellä matot ja petivaatteet - onnistuu, kun naapurit eivät tupakoi. Myös lapset nukkuivat vauvoina parvekkeella kesät talvet.

Vierailija
19/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa on ainakin se, että luultvatasi ylä- ja alanaapurillakaan ei ole parveketta, joten ei tarvotse kuunnella parvekkeen oven paiskomista tupakalla ravaamisen yhteydessä. EIkä tule niin paljoa tupakansavua tuuletusikkunaan.

Vierailija
20/20 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan antaisi kenenkään tupakoida parvekkeella, koska haju jää inhottavasti seiniin ja kalusteisiin.

Parveke on paikka, jossa pääsee käymään ulkona, parvekkeella voi olla kukkia tai jopa viljelmiä, parvekevalot, tuulettuvia vaatteita ja esineitä, jotka eivät mahdu kaappeihin. Parvekkeen alaosa on maitolasia, joten pidän parvekkeella mm. kissankopat ja pelletit, ylimääräiset ruukut hyllyssä ja tietenkin parvekekalusteet. Lisätila on mielestäni ilahduttavaa. Tuuletus sujuu kätevästi parvekkeen kautta. 

Ai jos sinulla kävisi kerran pari vuodessa vieras, joka käy tupakalla parvekkeellasi? :) Oikeasti? Länsimaisen pilalle menneen ihmisen "ongelmia"... Se on parveke, se on ulkotila, eli jos siellä ei polttele joku on daily basis, niin ei sinne kyllä mikään hajukaan jää pitkäksi aikaa leijumaan. Sitten ehkä, jos ketjupolttaja vetelee päivittäin. Osalta ihmisistä on suhteellisuudentaju kadonnut täysin. En itse polta, mutta en minä mitään kohtausta saisi jos joku vieras tahtoisi käydä savukkeella parvekkeellani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän