Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää ostaa, että menee viikossa 50 euroa ruokaan?

Vierailija
12.01.2016 |

Yksin asuva nuori nainen. Syö terveellisesti eikä ole ylipainoinen.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa viikossa kalaa = noin 20 euroa (pelkästään kala, jos haluaa vaikkapa smetanaa tai pakastekasviksia joukkoon, niin lisää hintaa)

Kaksi kertaa viikossa jauhelihaa = kahdeksan euroa 

Kerran tai pari viikossa lihaa/broileria = kymmenisen euroa

Välipaloiksi vaikkapa tonnikalapurkkeja = 5 euroa

Banaaneja, omenoita, mandariineja, kurkkua, jäävuorisalaattia salaattiin, tomaatteja = viikon annos ainakin 10 euroa

Purkki maitoa päivässä = reilu viisi euroa

Maitorahkaa, kananmunia yms välipaloja = ainakin viisi euroa viikossa

Tuossa hoikan/normaalipainoisen sinkkumiehen ruokalistaa. Ja mitään pakastettua tai marmoroitua tarjousliharoippeita, jotka kaavittu laittoilta, en osta. En ottanut huomioon työpaikkalounasta.

Vierailija
22/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

marmoroitua

Mitä tarkoitat marmoroidulla tässä yhteydessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa viikossa kalaa = noin 20 euroa (pelkästään kala, jos haluaa vaikkapa smetanaa tai pakastekasviksia joukkoon, niin lisää hintaa)

Banaaneja, omenoita, mandariineja, kurkkua, jäävuorisalaattia salaattiin, tomaatteja = viikon annos ainakin 10 euroa

Tuossa hoikan/normaalipainoisen sinkkumiehen ruokalistaa. Ja mitään pakastettua tai marmoroitua tarjousliharoippeita, jotka kaavittu laittoilta, en osta. En ottanut huomioon työpaikkalounasta.

Tuohon tietysti tulee lisänä kahvit, mausteet yms. ruoanlaittotarvikkeet, mutta niiden hintoja en ottanut mukaan.

Vierailija
24/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo paljon vai vähän?

Minulla meni opiskeluaikana tuon verran ja söin terveellisesti, mutta "köyhästi" (ja lounas koulussa päivittäin lisäksi).

Nyt 4 henkinen perhe, jossa yksi pieni vauva (syö vain tissiä) ja kauppaan menee tonni kuussa. Mutta ostetaankin laadukasta ruokaa ja erikoisempia juttuja jos mieli tekee.

Vierailija
25/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 € syö ihan hyvin, jos kaiken ostaa kaupasta. Useat työssäkäyvät syövät ainakin jonkin aterian esim. työpaikkaruokalassa, jossa lounas maksaa sen 5 - 6 euroa. Tällöin jo pelkät lounaat vievät sen 30 €/ vko. Tietysti jos syö ravintolahintaisia lounaita, 50 € riittää vain lounaisiin. 

Veikkasin, että monella keskituloisella menee helposti yli 50 €, melkein huomaamatta, eli jos joutuu tuohon 50 euroon painamaan ruokakulut, niin se edellyttää hankintojen uudelleen arviointia - mutta ihan mahdollista se on, eikä nälkääkään tarvitse nähdä. 

Vierailija
26/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt monipuolisesti niin ei 50e edes riitä.

Höpöhöpö. Itse olen kakskymppinen, urheileva opiskelija, eikä talous antais ikinä periks käyttää 50e/viikko ruokaan. (Oon nyt tosin laskenu tähän vaan ne ruuat, mitä teen itse kotona, en niitä, mitkä tulee syötyä koululla eli lounaat) Teen itse monipuolista kasviruokaa, johon kuuluu esim. paljon keittoja. En osta herkkuja, en juurikaan juo alkoholia, enkä oo koskaan joutunu syömään mitään hernemaissipaprikamakaronimössöä.

Vierailija
27/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Itse olen kakskymppinen, urheileva opiskelija, eikä talous antais ikinä periks käyttää 50e/viikko ruokaan. (Oon nyt tosin laskenu tähän vaan ne ruuat, mitä teen itse kotona, en niitä, mitkä tulee syötyä koululla eli lounaat) Teen itse monipuolista kasviruokaa, johon kuuluu esim. paljon keittoja. En osta herkkuja, en juurikaan juo alkoholia, enkä oo koskaan joutunu syömään mitään hernemaissipaprikamakaronimössöä.

Syöt siis vain kasviksia. Se ei ole monipuolista ruokaa ihmiselle - lihansyöjälle.

Vierailija
28/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan trolleja ja tulot 9500€/kk brutto

Korjasin!

Vierailija
29/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt siis vain kasviksia. Se ei ole monipuolista ruokaa ihmiselle - lihansyöjälle.

Ei ehkä, jos ei osaa perehtyä terveelliseen ruokavalioon. Ei ihmisellekään ole normaalia syödä lihaa joka päivä.

Mainitsen vielä, että syön myös kalaa, mutta äärimmäisen harvoin.

Vierailija
30/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 50e riitä millään, jos haluaa käydä vähintään kerran viikossa ulkonakin syömässä. Muutenkin jos menee kalliita raaka-aineita.

Vierailija
31/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yhdelle nuo? On melkoinen suursyömäri, jos 10 €/ kg kalaa syö kilon kerralla, kahdesti viikossa. Normaaliannos on noin 500g, sekin perkaamattomana.

Broileria on aina tarjouksessa jossakin muodossa, eli kympillä saa sitäkin pari kiloa. Tähän aikaan vuodesta halvimmat hedelmät ovat alle euron kilo.

Ja tämän lisäksi vielä työpaikkalounaat!

Ei, hyvä veli, nyt vaimosi /tyttöystäväsi on tainnut ostaa ruokalaskuun omiakin herkkujaan, jos väittää viikon ruokien maksavan noin paljon.

Vierailija
32/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaaaaa, aivan helposti! Sehän on valinta haluaako syödä viikon makaronilaatikko vai nauttia monipuolisesta vaihtelevasta ruoasta.

Monipuolinen vaihteleva ruoka ei edellytä 50€/kk per nenä ruokaan.

Vierailija
33/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis yhdelle nuo? On melkoinen suursyömäri, jos 10 €/ kg kalaa syö kilon kerralla, kahdesti viikossa. Normaaliannos on noin 500g, sekin perkaamattomana.

...

Väittikö kirjoittaja, että hakee vain Lidlin 10 €/kg pussilohta? Kala ja etenkin vaalea kala keskimäärin on usein ainakin tuplasti kalliimpaa (mutta parempaa).

Vierailija
34/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (2 aikuista + 2 lasta) menee ruokakauppaan n.120-130€/vk. Tähän sisältyy siis kaikki pesuaineet, vessapaperit, toisen lapsen vaipat, yhden auton bensat jnejne. Tarkkaa suunnittelua se vaatii mutta on ihan mahdollista.

Vierailija
35/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloudessa kaksi aikuista ja rahaa menee n. 150 e/vko ruokakauppaan. Ja syödään ihan normaalia ruokaa esim. jauhelihakastike, uunimakkara ja kanakastike. Ja kahdestaan asuminen/eläminen on halvempaa kuin yksin.

Aika tyypillisen kuuloista. N 120 on ihan mahdollinen myös hyvin syöden mutta edellyttää suunnittelua ja ostoslistaa.

Joo, kyllä meillä aina kauppalappu tehdään eikä osteta ylimääräistä ja suunnitellaan etukäteen mitä aiotaan syödä minäkin päivänä.

Vierailija
36/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos rahaa on vain tuo 50€ ruokaan viikoksi, on sen pakko riittää. Mutta kun on normaali keskituloisen palkka, niin voi ottaa rennommin ruuankin suhteen.

Minulla työpaikkalounaat maksavat 35€/vk, lauantaisin käyn brunssilla, se on n. 20€ eli jo nämä on 55€. Ja ruokakauppaan(mukana myös muuta kuin ruokaa kuten wc-paperit yms) menee noin 300/kk eli 10/pv eli 70€/vk. Summa on siis 125€/vk. Lisäksi tulee käytyä kahvilassa ja joskus illallisellakin.

Vierailija
37/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo riittää ja itseasiassa saa aika hyvätkin eväät tehtyä. Joka päiväksi lihaa ja vaikka riisiä, sitten jotain rahkoja jne lisäksi. Sitten ei riitä jos pitää olla leipiä ja leikkeleitä jne päälle. 

Vierailija
38/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle oon budjetoinut n. 50e viikossa ruokaan, joka riittää mainiosti. Nuori yksinelävä nainen, ei lihaa. Osan vuodesta asun kuitenkin poikaystävän kanssa, eikä 50e tai edes 100e viikossa riitä mihinkään. Poikaystävä syö aivan törkeitä määriä ruokaa, joten lähtökohtaisesti ei edes osteta mitään 400g kanapaketteja vaan suoraan 700g, ja se syö sen siis yksin. Rahat menee mutta minkäs teet, ei toista nälässäkään voi pitää.

Vierailija
39/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä, jos ei osaa perehtyä terveelliseen ruokavalioon. Ei ihmisellekään ole normaalia syödä lihaa joka päivä.

Mainitsen vielä, että syön myös kalaa, mutta äärimmäisen harvoin.

Tässä oli kyse normaalista, monipuolisesta terveellisestä ruokavaliosta, ei kasvissyöjän ruokavalion viikkohinnasta. Joten sikäli kannanottosi ketjuun oli melkoisen turha, ja vieläpä viestin aloitus "höpöhöpö" teki siitä älyttömämmän - ikään kuin kaikkien normaali ruokavalio ei voisi maksaa yli 50 euroa viikossa, kun sinun salaattisikaan ei maksa. Kaikki ihmiset eivät ole parikymppisiä, 55-kiloisia 1500 kilokaloria päivässä kuluttavia keijukaisia.

Vierailija
40/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 euroa viikossa on niin vähän, että ei ole mitään mahdollisuutta siihen päästä. Tai on tietysti, mutta sitten ruokavalio olisi hyvin yksipuolinen ja ruokamäärä vähäinen.

Nro 8

Höpönhöpön, minä elän 50€/viikko oikein hyvin.  Aamiainen, aamupäivän välipala, lounas, päivällinen, iltapala.   Joskin olen hoikka, mutta täysin terve, enkä enää mikään tyttönen.

Elä ihan vapaasti. Me ei eletä. Juuri kuiteista katsoin, mulla menee viikossa jo puolet tuosta 50 e:stä pelkkään maitoon.

Ja kyllä, teemme töihin omat eväät siellä ei muu ruokailu ole edes mahdollista,

Ja kyllä, suunnitellaan etukäteen, syödään jämiä, ei osteta herkkuja (karkki,sipsi,jäätelö ym) joka viikko, alkoholia ei edes joka kuukausi jne jne jne.

Eli olen tutkinut asiaa ja tiedän mihin rahat menee, mutta ei ole enää enempää mistä säästää! Ymmärretty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän