Kauhea riita miehen kanssa - on aiheuttanut taaperolle leikeillään käden nyt toistuvan "irtoamisen"
eikä silti suostu luopumaan niistä typeristä riehuntaleikeistä, joissa mm lasta käsistä roikottamalla pyöritetään ilmassa, minä oon kuulemma hysteerikko, vaikka nyt jo oli neljäs kerta, kun jouduttiin käydä tk:ssa naksauttamassa luut paikoilleen. Menee niin hermo ja raivostuttaa!!! Miehen mukaan ei voi muka johtua noista käsistä riepotuksista, eikä tilanne ole vaarallinen (ei olekaan, mutta silti!!!) mutta mua itkettää, kun on typerys nyt mitä ilmeisimmin pilannut meidän lapsen kädet lopullisesti - lääkärin mukaan tuo uusiutuu helposti (kuten on tässä tullut huomattua!!). Onko siis ihan loppuiän vaiva?? Ahdistavaa!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta, niin pahaa tekee. Mies on persoonallisuushäiriöinen, hänellä ei ole selvästi empatiakykyä eikä hän välitä lapsen hyvinvoinnista.
Eroa heti. Varmista tausta pyytämällä lääkärinlausunnot jo tapahtuneesta, jotta voit todistaa oikeudessa, miksi sinun täytyy saada yksinhuoltajuus ja mies saa tavata lasta vain valvotusti. lastahan ei voi enää jättää yksin miehen kanssa.
Sairasta. Onko teillä ap jotain muutakin väkivaltaa ollut? Kuulostaa siltä, että todellisuudenkäsityksesi on vääristynyt, kun sanot, ettei tuo olisi muka pahoinpitely. Todellakin on!
Aika jännä, että sinusta mun todellisuuskäsitys on vääristynyt, vaikka lääkäri on se, joka mua tapauksessa nimenomaan rauhoitteli? Ja ei, ei ole meillä ollut koskaan mitään "muuta väkivaltaa". -ap
Ap mitä jos koettaisitte miehen kanssa yhdessä miettiä sopivampia remuamisleikkejä. Voihan lasta pyörittää vaikka vyötäröstä kiinni pitämällä jne.
Eli kun tiedetään tuo ongelma niin voihan jatkossakin olla riehumisleikkejä mutta harkitut asennot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vastaajilla lapsia? Tai jos on, ette ilmeisesti ole törmänneet tähän ilmiöön? Ei ole kyse mistään käden VÄÄNTÄMISESTÄ. Joillakin lapsilla vaan on löysemmät nivelet. Ei, ei ole lääkäri tehnyt lasua. Päinvastoin neuvoi, miten saisin luut paikalleen itsekin. Eikö täällä oikeesti oo ketään äitiä, jolla ois kokemusta tästä asiasta? Ei siis ole mikään pahoinpitely kyseessä todellakaan. -ap
mulla lähti ola sijoiltaan juurikin riepottelun ja pahoinpitelyn seurauksena lasena ja VOIN KERTOA ETTÄ SEKERTAKIN SATTUI SAATANASTI ja oli viikkoja kipeä.
Olisi pitänyt arvata ja oikeestaan arvasinkin että joku omissa katkeruuksissaan syytää näitä sairaita kommentteja.. Newsflash: Maailmaa on aika paljon myös just SUN ulkopuolella . Vaikka just SULLE ois lapsena näin käynyt juuri pahoinpitelyn seurauksena, todella monelle lapselle niin käy ihan muista syistä. Kuten juuri yliliikkuvat nivelet. Eiköhän lapsen tavannut (tässä tapauksessa ilmeisesti toistuvasti?) lääkäri tee ls-ilmoituksen, jos näkee tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä silti suostu luopumaan niistä typeristä riehuntaleikeistä, joissa mm lasta käsistä roikottamalla pyöritetään ilmassa, minä oon kuulemma hysteerikko, vaikka nyt jo oli neljäs kerta, kun jouduttiin käydä tk:ssa naksauttamassa luut paikoilleen. Menee niin hermo ja raivostuttaa!!! Miehen mukaan ei voi muka johtua noista käsistä riepotuksista, eikä tilanne ole vaarallinen (ei olekaan, mutta silti!!!) mutta mua itkettää, kun on typerys nyt mitä ilmeisimmin pilannut meidän lapsen kädet lopullisesti - lääkärin mukaan tuo uusiutuu helposti (kuten on tässä tullut huomattua!!). Onko siis ihan loppuiän vaiva?? Ahdistavaa!
Lääkäriltä lausunnot ja seuraavan kerran jälkeen poliisiaseman kautta ja tutkinta käyntiin. Suosittelisin olemaan itse aktiivinen ennekuin joku muu on. Tässä maassa mukulat lähtee huostaan vähemmästäkin.
:D
;D
Meinaat ihan tosissas et huostaan siksi kun isä leikkii lapsen kans ? Nyt on joku kotiorja tai yh katkerana siellä näppiksen takana :D
Saanko tulla "leikkiin" sun kanssa revin ensin sun kädet sijoiltaan ja riepotteln alas portaita ja sitten hakkaan naamaan nyrkillä ? Leikin nimi olkoon ihmisjätesäkki. Sä oot se säkki ;) Miten ois?
Oot sairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vastaajilla lapsia? Tai jos on, ette ilmeisesti ole törmänneet tähän ilmiöön? Ei ole kyse mistään käden VÄÄNTÄMISESTÄ. Joillakin lapsilla vaan on löysemmät nivelet. Ei, ei ole lääkäri tehnyt lasua. Päinvastoin neuvoi, miten saisin luut paikalleen itsekin. Eikö täällä oikeesti oo ketään äitiä, jolla ois kokemusta tästä asiasta? Ei siis ole mikään pahoinpitely kyseessä todellakaan. -ap
mulla lähti ola sijoiltaan juurikin riepottelun ja pahoinpitelyn seurauksena lasena ja VOIN KERTOA ETTÄ SEKERTAKIN SATTUI SAATANASTI ja oli viikkoja kipeä.
Olisi pitänyt arvata ja oikeestaan arvasinkin että joku omissa katkeruuksissaan syytää näitä sairaita kommentteja.. Newsflash: Maailmaa on aika paljon myös just SUN ulkopuolella . Vaikka just SULLE ois lapsena näin käynyt juuri pahoinpitelyn seurauksena, todella monelle lapselle niin käy ihan muista syistä. Kuten juuri yliliikkuvat nivelet. Eiköhän lapsen tavannut (tässä tapauksessa ilmeisesti toistuvasti?) lääkäri tee ls-ilmoituksen, jos näkee tarpeelliseksi.
F60.8
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä yrität selittää itsellesi, että eihän se mitään pahoinpitelyä ole kun lapsi itse sitä tahtoo? Ihan yhtä paljon se sattuu ja aivan yhtä paljon löysät nivelet vaikeuttavat elämää, tehdäänpä sitä tahallaan tai vahingossa.
Ymmärrämme kyllä, että puolustelet miestä, mutta aivan aikuisten oikeasti kannattaisi pyytää lääkäriä selittämään teille molemmille, mistä on kyse ja minkä verran lapsi kärsii tuosta. Siinähän se selviäisi, oletko sinä ylihysteerinen vai mies pahoinpitelijä.
Mihen on vaan päästävä ja sillä selvä.
Löysät nivelet, menee ohi kun lapsi kasvaa. Meilläkin kävi noin kolmasti vaikkei käsistä riepoteltu mitenkään. Toki miehen olisi hyvä hieman vähentää noita rajuimpia leikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käden nyt toistuvan irtoamisen? Sanajärjestyksellä väliä ei ole nyt toistuvasti ollenkaan.
Tai sä et nyt osaa suomea ollenkaan?
"Käden nyt toistuvan irtoamisen" on täysin oikein kirjoitettu, viitaten siihen, että poikkeustapaus, kuten tässä käden toistuva irtoaminen tapahtuu/ on tapahtunut vasta "nyt" = viime aikoina. Ensi kerralla kun yrität päteä, tee se alueella, jonka itse osaat ;)
Huh, nyt yllätti ja järkytti tätä akateemista nähdä tämän kommentin alapeukkujen määrä... Av on mitä ilmeisimmin kansoitettu pääosin elämäm_koululaisilla... Ei siinä mitään, mutta järkytyin itse, keiden kanssa oikein vietän nykyään näin äitiyslomalla pari tuntia päivästäni vauvan nukkuessa :-D
Eli kiitos tiedosta, palstailu mulle minimiin... Tyhmyys kun tunnetusti tarttuu ja vielä tiivistyy... :-O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä yrität selittää itsellesi, että eihän se mitään pahoinpitelyä ole kun lapsi itse sitä tahtoo? Ihan yhtä paljon se sattuu ja aivan yhtä paljon löysät nivelet vaikeuttavat elämää, tehdäänpä sitä tahallaan tai vahingossa.
Ymmärrämme kyllä, että puolustelet miestä, mutta aivan aikuisten oikeasti kannattaisi pyytää lääkäriä selittämään teille molemmille, mistä on kyse ja minkä verran lapsi kärsii tuosta. Siinähän se selviäisi, oletko sinä ylihysteerinen vai mies pahoinpitelijä.
Mihen on vaan päästävä ja sillä selvä.
Jos se olisi pahoinpitely, miksi lääkäri ei ole tehnyt ilmoitusta, vaikka on käyty siellä jo monesti?? Miksi ei lääkäri ole edes mulle sanonut, että nuo leikit pitäis lopettaa???
Vaadinko toisen lääkärin?? -ap
Meillä mies oppi kerrasta. Sanoin sille, että mene itse tytön kanssa lääkäriin, minä en aio olla se, joka selitteleen ja puolustelee. Lääkäri oli kaiketi aika tiukasti ilmoittanut, että "käsistäroikotusta" ei enää tehdä tai hän tulkitsee miehen olevan lievästi yksinkertainen, joka ei ymmärrä ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tekisi mieli kiroilla, vaikka olen uskovainen.
Lopettakaa se lapsen roikotus! On varmaan ihan hirveän kiitollinen teille kärsiessään jostain säryistä ja nyrjähdyksistä koko loppuikänsä. Jos on yliliikkuvat nivelet niin silloin tehdään hommat niiden ehdoilla.
Siis lapset vaativat sitä. Olen lasten huvipuisto. Monesti on pää meinannut osua kattoon kun olen hyppyytellyt kaksivuotiastakin. Se vain nauraa.
Jos lopetan niin tulee itkua ja joka päivä vaaditaan rieputtamista. Käsistä ja jaloista kiinni helikopteria. Talvella linkoan pennut lumihankeen tällä keinolla ja oma isä teki ihan samaa minulle.
Onko lasten leikittäminen nykyään kiellettyä toimintaa?
Mun mies tokaisi tuossa ohimennen kun kurkkais tätä keskustelua että hän kyllä kävisi hakkaamassa lääkärin jos tuollaisesta tekisi lasun.
TurkulainenIsä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tekisi mieli kiroilla, vaikka olen uskovainen.
Lopettakaa se lapsen roikotus! On varmaan ihan hirveän kiitollinen teille kärsiessään jostain säryistä ja nyrjähdyksistä koko loppuikänsä. Jos on yliliikkuvat nivelet niin silloin tehdään hommat niiden ehdoilla.
Siis lapset vaativat sitä. Olen lasten huvipuisto. Monesti on pää meinannut osua kattoon kun olen hyppyytellyt kaksivuotiastakin. Se vain nauraa.
Jos lopetan niin tulee itkua ja joka päivä vaaditaan rieputtamista. Käsistä ja jaloista kiinni helikopteria. Talvella linkoan pennut lumihankeen tällä keinolla ja oma isä teki ihan samaa minulle.
Onko lasten leikittäminen nykyään kiellettyä toimintaa?
Jos se lapsi kärsisi jatkuvasti toistuvista aivotärähdyksistä pään osuessa kattoon hyppyyttämisen seurauksena, tai toistuvista jatkuvista olkapään sijoiltaan menosta leikin yhteydessä, niin mitäpä veikkaat - voisiko olla kiellettyä?
.
Jos on tiedossa ne yliliikkuvat nivelet, niin minkä takia pitää vielä pahentaa tilannetta roikottamalla ym. ? Lapsi ei kykene arvioimaan seurauksia, aikuinen kykenee joten vastuu on aikuisella huolehtia, että leikit eivät vahingoita lasta.
Lapsella siis lähtee värttinäluun pää pois paikaltaan. Se tapahtuu tyypillisesti kun lasta nostaa tai pyörittää käsistä. Jos tuo on tapahtunut useita kertoja niin on kyllä puhdasta tyhmyyttä mieheltä jatkaa noita leikkejä. Lapsen kanssa voi leikkiä riehumisleikkejä muutenkin kuin käsistä roikottamalla, ei anna oikein vastuullista kuvaa aikuisesta jos jatkaa ja jatkaa toimintaa joka satuttaa lasta. Outoa että ei lääkäri ole sanonut tuosta mitään. Toki värttinäluun pää voi mennä pois paikaltaan muissakin tilanteissa mutta tuo käsistä riiputtaminen siis on tyyppimekanismi.
Aika jännä, että sinusta mun todellisuuskäsitys on vääristynyt, vaikka lääkäri on se, joka mua tapauksessa nimenomaan rauhoitteli? Ja ei, ei ole meillä ollut koskaan mitään "muuta väkivaltaa". -ap[/quote]
No on todellakin vääristynyt jos sun mielestä leikki voi jatkua ja kun ei lääkäri sitä ole kieltänyt. Vittu käytä nyt aivojasi ja ota vastuu! Mennä lääkärin selän taakse piiloon.. Ja sun ikä oli?
Pah. Mun lemppari leikki isän kans oli skidinä just toi käsistä pyörittely. Mulla on yliliilkuvat nivelet ja kersana käsi lompsahti varmaan jotai kymmenen kertaa pois. Nyt oon notkea ja terve luustoinen aikuinen. Tuskin teidän naperolla mitään huolta on. Ei mukulat niin helposti rikki mee. Pää pois perseestä mammat, miten ootte ite selvinny elossa vaarallisilla 70-80-90 luvuilla?
lol kirjoitti:
Pah. Mun lemppari leikki isän kans oli skidinä just toi käsistä pyörittely. Mulla on yliliilkuvat nivelet ja kersana käsi lompsahti varmaan jotai kymmenen kertaa pois. Nyt oon notkea ja terve luustoinen aikuinen. Tuskin teidän naperolla mitään huolta on. Ei mukulat niin helposti rikki mee. Pää pois perseestä mammat, miten ootte ite selvinny elossa vaarallisilla 70-80-90 luvuilla?
No, itse asiassa lapsikuolleisuus ja lasten tapaturmat ovat tullut lineaarisesti alaspäin vuoden 1970 melko korkealta tasolta....
Mutta vaikka ei välittäisi tippaakaan tuosta, että lapsen käsi on jatkuvasti pois sijoiltaan, ja siihen mahdollisesti liittyvästä kivusta, ja mahdollisista seurauksista nivelille ja luille, niin minua ei kyllä työssäkäyvänä kolmen lapsen äitinä huvittaisi juosta jatkuvasti päivystyksessä yhden lapsen kanssa sen takia, että isä kieltäytyy muuttamasta leikkityyliään. Ja kun niiden lasten kanssa voi leikkiä myös ilman, että roikottaa käsistä.
Saanko tulla "leikkiin" sun kanssa revin ensin sun kädet sijoiltaan ja riepotteln alas portaita ja sitten hakkaan naamaan nyrkillä ? Leikin nimi olkoon ihmisjätesäkki. Sä oot se säkki ;) Miten ois?