Kauhea riita miehen kanssa - on aiheuttanut taaperolle leikeillään käden nyt toistuvan "irtoamisen"
eikä silti suostu luopumaan niistä typeristä riehuntaleikeistä, joissa mm lasta käsistä roikottamalla pyöritetään ilmassa, minä oon kuulemma hysteerikko, vaikka nyt jo oli neljäs kerta, kun jouduttiin käydä tk:ssa naksauttamassa luut paikoilleen. Menee niin hermo ja raivostuttaa!!! Miehen mukaan ei voi muka johtua noista käsistä riepotuksista, eikä tilanne ole vaarallinen (ei olekaan, mutta silti!!!) mutta mua itkettää, kun on typerys nyt mitä ilmeisimmin pilannut meidän lapsen kädet lopullisesti - lääkärin mukaan tuo uusiutuu helposti (kuten on tässä tullut huomattua!!). Onko siis ihan loppuiän vaiva?? Ahdistavaa!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lääkäri voinut asiasta sanoa?
Minä oon vieny aina lapsen lääkäriin, mies ei oo päässy töiden takia. -ap
Miehellä on aikaa roikotella lasta, mutta kun vahinko pitäs korjata, niin tulikin töitä?
Mies seuraavan kerran laittaa itse olkapään paikalleen neuvojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Käden nyt toistuvan irtoamisen? Sanajärjestyksellä väliä ei ole nyt toistuvasti ollenkaan.
Tai sä et nyt osaa suomea ollenkaan?
"Käden nyt toistuvan irtoamisen" on täysin oikein kirjoitettu, viitaten siihen, että poikkeustapaus, kuten tässä käden toistuva irtoaminen tapahtuu/ on tapahtunut vasta "nyt" = viime aikoina. Ensi kerralla kun yrität päteä, tee se alueella, jonka itse osaat ;)
Ja seuraavaksi käsivarsi sijoiltaan?
Mitäs jos vaan lopettaisi nuo leikit?
Itse syyttäisin ukkoa pahoinpitelystä jos alkaa inisemään vastaan, uhkaisin rikosilmoituksella jos ei leikki lopu, ja viime kädessä löisin oesäpallomailalla ukkoa ranteeseen että no tältä se leikki varmaan tuntuu lapsestakin, mene lääkäriin pistää luut paikoilleen.
Saatana tommoisten pitäisi tehdä lapsia ollenkaan. Jos tietäisin nimesi ni tekisin lastensuojeluilmoituksen. Älä ihmettele jos ensi kerralla lääkäristä tekevät.
Mies on töissä, mutta silti on töiltä aikaa käydä kotona repimässä lapsen käsi irti toistuvasti, mutta terveyskeskukseen ei kuitenkaan kerkeä viemään?
Jaa, tää oli todellakin provo vähän sairaammasta päästä.
D-vitamiini vahvistaa kollageenia, lisää ap sitä lapsen ruokavalioon. Nykysuositukset on aivan riittämättömiä. Itselläni myös yliliikkuvat nivelet ja huono kudostyyppi, kärsin lapsena D-vitamiinin puutteesta ja uskon sillä olleen vaikutusta asiaan.
Niin, nyt pitäisi tietää että onko se mennyt sijoiltaan juuri leikkiessä vai myöhemmin muussa tilanteessa. Siis pelkääkö ap että ne leikit jotenkin löysyttää ja edesauttaa luiskahtamista?
Mikään lasu-juttuhan tuo ei ole, osalla lapsista tuota tapahtuu yhtenään, eikä se kenenkään syy ole.
Mulla on lähtenyt pienenä olkapää sijoiltaan. Kerran leikkiessä ja kerran kun autettiin kädestä nostamalla kynnyksen yli. Lääri oli tokalla kerralla neuvonut miten saa itse paikoilleen.
Yliliikkuvat nivelet minulla on ja ei sen takia sentäs lasua olla ikinä tehty.
Mutta miehen olii kyllä järkevintä lopettaa tuollaiset roikotusleikit!
Ei meillä ole tehty yhtään Is ilmoa vaikka näitä on useita. No, poikkeuksena se et vain yhden kerran aikuisella on ollut osuutta asiaan. Muuten ovat lähteneet ihan leikin tiimellyksessä kaaduttaessa ja käteen tulevan vedon seurauksena. Esim. Kiivetessä. Asia on sairaalassa ja tk ssa tiedossa ja homma etenee lasten kirurgin johtamana. Eikä kukaan ole lasua näistä laittanut. T: Se operoidun lapsen vanhempi
Ei ole mikään puolustus että no kun lapsi tahtoo itsekin toistuvasti näitä leikkejä. Sinä olet sen vanhempi ja etkö todellakaan ajattele sen pidemmälle lapsen elämää ja mahdollisia aiheutuvia vammoja?
Kylläpä täällä taas osataan tarttua olennaiseen.. Joo, eli mun mies on yrittäjä, tekee enimmäkseen töitä kotona (ei siis töistä varta vasten pistäydy kotona roikottamassa lasta *rautalanka* ),
lisäks minä oon meistä se, jolla on ajokortti ja auto, joten luonnollisesti oon myös se, joka vie lapsen lääkäriin, ja välitän kyllä kaikki lääkärin puheet suoraan hänelle. Lääkäri on joka kerralla ollut sama omalääkäri, ei ole kommentoinut juuri mitenkään mainitsemiani roikotusleikkejä, ja päinvastoin rauhoitteli mua, koska olin etenkin ekalla kerralla tosi säikähtynyt. -ap
Jos tämä on totta, niin pahaa tekee. Mies on persoonallisuushäiriöinen, hänellä ei ole selvästi empatiakykyä eikä hän välitä lapsen hyvinvoinnista.
Eroa heti. Varmista tausta pyytämällä lääkärinlausunnot jo tapahtuneesta, jotta voit todistaa oikeudessa, miksi sinun täytyy saada yksinhuoltajuus ja mies saa tavata lasta vain valvotusti. lastahan ei voi enää jättää yksin miehen kanssa.
Sairasta. Onko teillä ap jotain muutakin väkivaltaa ollut? Kuulostaa siltä, että todellisuudenkäsityksesi on vääristynyt, kun sanot, ettei tuo olisi muka pahoinpitely. Todellakin on!
Vierailija kirjoitti:
eikä silti suostu luopumaan niistä typeristä riehuntaleikeistä, joissa mm lasta käsistä roikottamalla pyöritetään ilmassa, minä oon kuulemma hysteerikko, vaikka nyt jo oli neljäs kerta, kun jouduttiin käydä tk:ssa naksauttamassa luut paikoilleen. Menee niin hermo ja raivostuttaa!!! Miehen mukaan ei voi muka johtua noista käsistä riepotuksista, eikä tilanne ole vaarallinen (ei olekaan, mutta silti!!!) mutta mua itkettää, kun on typerys nyt mitä ilmeisimmin pilannut meidän lapsen kädet lopullisesti - lääkärin mukaan tuo uusiutuu helposti (kuten on tässä tullut huomattua!!). Onko siis ihan loppuiän vaiva?? Ahdistavaa!
Lääkäriltä lausunnot ja seuraavan kerran jälkeen poliisiaseman kautta ja tutkinta käyntiin. Suosittelisin olemaan itse aktiivinen ennekuin joku muu on. Tässä maassa mukulat lähtee huostaan vähemmästäkin.
"Miehen mukaan ei voi muka johtua noista käsistä riepotuksista" Eli ei ole lähtenyt itse siinä riepotustilanteessa? Mutta ap uskoo että nuo leikit kuitenkin syyllisiä?
Voi olla, tai ei ole, kannattaisi kysyä ihan lääkäriltä miehen kuullen.
Kunnon sika mies sulla, pahonpitelee lastas leikin varjolla ja sää kattelet päältä.
Vierailija kirjoitti:
"Miehen mukaan ei voi muka johtua noista käsistä riepotuksista" Eli ei ole lähtenyt itse siinä riepotustilanteessa? Mutta ap uskoo että nuo leikit kuitenkin syyllisiä?
Voi olla, tai ei ole, kannattaisi kysyä ihan lääkäriltä miehen kuullen.
Joo, siis minä uskon/epäilen, että johtuu ainakin osittain noista leikeistä, vaikka lääkäri ei ole kommentoinut asiaa mitenkään (saati kieltänyt leikkejä), eikä tapahtuma ole koskaan ollut leikin välitön seuraus. -ap
Nivelet kärsii tuollaisesta. Lopettakaa riepottelu. Jos mies ei tajua, heivaa se pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä lausunnot ja seuraavan kerran jälkeen poliisiaseman kautta ja tutkinta käyntiin. Suosittelisin olemaan itse aktiivinen ennekuin joku muu on. Tässä maassa mukulat lähtee huostaan vähemmästäkin.
:D
;D
Meinaat ihan tosissas et huostaan siksi kun isä leikkii lapsen kans ? Nyt on joku kotiorja tai yh katkerana siellä näppiksen takana :D
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vastaajilla lapsia? Tai jos on, ette ilmeisesti ole törmänneet tähän ilmiöön? Ei ole kyse mistään käden VÄÄNTÄMISESTÄ. Joillakin lapsilla vaan on löysemmät nivelet. Ei, ei ole lääkäri tehnyt lasua. Päinvastoin neuvoi, miten saisin luut paikalleen itsekin. Eikö täällä oikeesti oo ketään äitiä, jolla ois kokemusta tästä asiasta? Ei siis ole mikään pahoinpitely kyseessä todellakaan. -ap
mulla lähti ola sijoiltaan juurikin riepottelun ja pahoinpitelyn seurauksena lasena ja VOIN KERTOA ETTÄ SEKERTAKIN SATTUI SAATANASTI ja oli viikkoja kipeä.
Käden nyt toistuvan irtoamisen? Sanajärjestyksellä väliä ei ole nyt toistuvasti ollenkaan.