Kirpparimyynti pelasti taas!
Meillä on ollut tosi tiukka joulu-tammikuu, sillä rahanmenoa ollut todella paljon. Muutto ja uuden asunnon takuuvuokra. Muutama iso tasauslasku. Omakotitaloomme korjattiin vielä sakokaivoa ja rännejä uusittiin.
Nyt pitäisi vielä ristiäiset vauvalle järjestää ja tarjoilutkin maksaa. Käärin taas hihat ja kunnostauduin kuvailemaan tavaraa myyntii ja luovumme kaikesta turhasta samalla. Nyt on kuukauden ruokarahat tienattu ja vähän ylimääräistäkin. Hyvä mieli, kun kaiken jälkeen jää rahaa vielä vähän säästöönkin eikä tarvinnut keneltäkään lainata.
Lokakuussa viimeksi kirpparimyynnillä hoidin koko perheen Isänpäiväksi kylpylään.
Pointtina tässä, että kyllä tiukemmassakin rahatilanteessa voi saada säästettyä rahaa johonkin kivaan. Mekin ollaan 6-henkinen perhe ja ihan perus duunareita.
Kommentit (38)
Niin ja olen siis myynyt fb-kirppiksillä. Ei pöytävuokraa eikä mulla pienen vauvan kanssa olisi nyt mahdollista käydä pöytää siistimässä ja laittamassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
No se omakotitalo mistä muutettiin on toki myynnissä. Töiden ja koulujen takia muutettiin jo ennen kuin on myyty. Muutimme vuokralle pienempään rivariasuntoon. Säästämme kyllä jo uutta asuntoa varten ja ollaan säästetty jo pari vuotta. Muutimme siis maalta kaupunkiin. Vaikka maksamme nyt kahteen suuntaan emme tarvitse enää kahta autoa ja bensakulut vähenivät 3/4 osaa. Nuo jo kattavat sen omakotitalon korot ja sähkölaskun.
Nyt siis asumme kävelymatkan päässä kaikista palveluista. Miehen työmatkakin on 70km:n sijaan 5km eli mies on päivässä 2 tuntia enemmän kotona lasten ja mun kanssa.
Sun miehen auto taitaa olla melkoinen bensasyöppö, jos se tuolla kilometrimäärällä kulutti niin paljon polttoainetta, että saat aikaan kertomasi säästöt.
Meillä ei ole määräaikaista vuokrasopimusta. Muuton hetkellä saa takaisin vuokratakuun joka kyllä kattaa kustannukset ja ylikin jää.
Jos talo ei mene kaupan voi siihen etsiä vielä vuokralaisen ja myydä myöhemmin. Tällä korkotasolla pystymme kuitenkin hyvin pitkäänkin myymään. Toiseksi autoksi kelpaa joku kotterokin jos sellainen tarve tulisi.
Pystyn myös saamaan lisäansioita tekemällä sunnuntaitöitä äitiysloman aikana.
Tämä aloitus nyt oli lähinnä sen takia, että kannustaisi muitakin kokeilemaan tätä tapaa saada vähän ylimääräistä. Pienistä puroista kasvaa iso joki. Ap
Älä koskaan myy mitään, minkä myymistä joku muu vastustaa!
Mustabtuli roinankerääjä ja häiriintynyt, kun meiltä lensi pois toisten omaa lapsena.
Jos työkilometrejä päivässä tulee 140km sijaan 10 niin säästöä tulee isosti vaikka auto olisi miten taloudellinen. Eikä meillä ole isoa asuntolainaa eli ei myöskään suuria korkoja. Sähkölasku on maltillinen kun talossa ei nyt asuta. Ap
Missäpäin Suomea menee tavara kaupaksi fb-kirppiksellä? Täällä ei tunnu liikkuvan mikään muu kuin "annetaan ilmaiseksi" tavara. Kun porukka laittaa järjettömän arvokasta (omasta mielestäni) tavaraa ilmaiseksi eteenpäin - pahin esimerkki Bosen 2vuotta vanhat toimivat noise reduction kuulokkeet (ovh 230-300€) tai 500m 150cm koiraverkkoa (10m maksaa kaupassa 20-40€ eli paketin hinta oli jotain tonnin pintaan) tai Arabian koko astiasto 6:lle (tämänkin useamman satasen arvoinen) niin kukaan ei osta 2-5:lla eurolla mitään.
Olen itse tyhjännyt myös kaappeja mutta myytävää ei kyllä löydy :( Aikuisten vaatteista kukaan ei maksa mitään, kirpparilta 5€:lla ostetuista luistimista saa ehkä hyvällä tuuurilla 5€ kun ne on ensin terottanut (maksoi 10€) . Kenkiä en kehtaa edes myydä vaikkei meillä jalkasientä olekaan jne. Sisustustaulut joista itse edelleen pidän, ei liiku 5 €:n hinta pyynnöllä jne.
Niillä harvoilla kaupoilla joita olen saanut aikaiseksi on tuotto ollut ehkä yhteensä 20€ eikä sillä viedä perhettä mihinkään kylpylää, ei edes elokuviin
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut tosi tiukka joulu-tammikuu, sillä rahanmenoa ollut todella paljon. Muutto ja uuden asunnon takuuvuokra. Muutama iso tasauslasku. Omakotitaloomme korjattiin vielä sakokaivoa ja rännejä uusittiin.
Nyt pitäisi vielä ristiäiset vauvalle järjestää ja tarjoilutkin maksaa. Käärin taas hihat ja kunnostauduin kuvailemaan tavaraa myyntii ja luovumme kaikesta turhasta samalla. Nyt on kuukauden ruokarahat tienattu ja vähän ylimääräistäkin. Hyvä mieli, kun kaiken jälkeen jää rahaa vielä vähän säästöönkin eikä tarvinnut keneltäkään lainata.
Lokakuussa viimeksi kirpparimyynnillä hoidin koko perheen Isänpäiväksi kylpylään.
Pointtina tässä, että kyllä tiukemmassakin rahatilanteessa voi saada säästettyä rahaa johonkin kivaan. Mekin ollaan 6-henkinen perhe ja ihan perus duunareita.
Fiksut ihmiset toimivat juuri näin, eivätkä jää valittamaan rahan puuttumista.
Mulla on myynnissä tämän kaupungin fb-kirppiksellä. Sen kautta ei ole mennyt ainoatakaan asiaa. Sitten mulla on naapurikunnan pienemmällä fb-kirppiksellä ja sitä kautta tavara liikkuu hyvin. Vaatii vaan enemmän työtä. Sovitaan treffejä kulkumatkojen varrelle.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea menee tavara kaupaksi fb-kirppiksellä? Täällä ei tunnu liikkuvan mikään muu kuin "annetaan ilmaiseksi" tavara. Kun porukka laittaa järjettömän arvokasta (omasta mielestäni) tavaraa ilmaiseksi eteenpäin - pahin esimerkki Bosen 2vuotta vanhat toimivat noise reduction kuulokkeet (ovh 230-300€) tai 500m 150cm koiraverkkoa (10m maksaa kaupassa 20-40€ eli paketin hinta oli jotain tonnin pintaan) tai Arabian koko astiasto 6:lle (tämänkin useamman satasen arvoinen) niin kukaan ei osta 2-5:lla eurolla mitään.
Olen itse tyhjännyt myös kaappeja mutta myytävää ei kyllä löydy :( Aikuisten vaatteista kukaan ei maksa mitään, kirpparilta 5€:lla ostetuista luistimista saa ehkä hyvällä tuuurilla 5€ kun ne on ensin terottanut (maksoi 10€) . Kenkiä en kehtaa edes myydä vaikkei meillä jalkasientä olekaan jne. Sisustustaulut joista itse edelleen pidän, ei liiku 5 €:n hinta pyynnöllä jne.
Niillä harvoilla kaupoilla joita olen saanut aikaiseksi on tuotto ollut ehkä yhteensä 20€ eikä sillä viedä perhettä mihinkään kylpylää, ei edes elokuviin
Esimerkiksi Espoossa paikalliset ryhmät toimivat hyvin, ylihinnoitellut jäävät myymättä, muut menevät kaupaksi.
Sun olisi pitänyt hoitaa ehkäisy kuntoon jo ekan lapsen jälkeen. Perusduunareilla ei pitäisi olla kuin ihan maksimissaan 2 lasta.
Meillä on lapsia nyt sellainen määrä, että tähän uskomme rahkeidemme vielä riittävän. Olemme mieheni kanssa molemmat isosta perheestä. Kummankin tärkeysjärjestyksessä sisarukset ja perhe on tärkeässä asemassa. Niin paljon turvaa ja vertaistukea omilta sisaruksiltamme olemme saaneet ja saamme edelleen. Tämän saman rikkauden halusimme tarjota lapsillemme. Ja miten ihanat 4 lahjaa olemme saaneetkaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuottoisampaa tietysti on kun ei alun perinkään osta sitä sitä turhaa tavaraa jonka joutuu pian kirpparilla myymään.
Mä olen aina ostanut laatua ja vain tarpeeseen, Emmaljungaa, Popia, Tepsun kenkiä, uutena ja hyväkuntoisena käytettynä. Olen antanut äitiys- ja vauvakamoja pari kertaa myytäväksi täyden palvelun lastenkirppiksille ja saanut sieltä pari kertaa 150 euroa (eli myynti ollut sen 300 euroa kerralla, kun paikka ottaa katteena puolet). Aina on kirppiksenpitäjä sanonut että harvinaisen hyvää kamaa. Vaunut, kaukalo ja manduca on vielä myymättä, muuten on kaikki pistetty eteenpäin muistolootan kamoja lukuun ottamatta.
En valita, mielestäni ihan kohtuulliset rahat. Mutta jos joku saa merkittävästi enemmän, mietin vaan miten paljon hän on ostellut ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsia nyt sellainen määrä, että tähän uskomme rahkeidemme vielä riittävän. Olemme mieheni kanssa molemmat isosta perheestä. Kummankin tärkeysjärjestyksessä sisarukset ja perhe on tärkeässä asemassa. Niin paljon turvaa ja vertaistukea omilta sisaruksiltamme olemme saaneet ja saamme edelleen. Tämän saman rikkauden halusimme tarjota lapsillemme. Ja miten ihanat 4 lahjaa olemme saaneetkaan.
ap
Millaiset tulot teillä on?
Vierailija kirjoitti:
On ilmeisesti tullut osteltua aika paljon, jos kirpparilta saat hyvät tuotot? Mitä jos karsisit menoja pikemminkin.
En ole aloittaja, muta meillä "ylimääräistä" vaatetta ja harrastustavaraa tulee vuodessa myytyä sadoilla jos ei tuhansilla euroilla. Lapset kasvavat, joten isommassa lapsiperheessä tuolla myynnillä rahoittaa mukavasti lomamatkat.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan et ole ostanut kuin tarpeeseen ja on astioita kerran vuodessa käytössä ja pikku pitoisia kenkiä...
Mulla on tasan neljät kengät: tennarit, talvikengät, kumpparit ja yhdet mustat korkkarit. Kesällä paljain varpain tai jotkut varvastossukat.
Astiasto yhteen kattaukseen kuudelle arkeen ja juhlaan samat, meitä on neljä...Tällä ajatuksella olen pärjännyt vimoset 25 vuotta. Enkä ole pihi tai rutiköyhä.
Tiesithän ettei samoja kenkiä saisi pitää kahta päivää peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ostanut laatua ja vain tarpeeseen, Emmaljungaa, Popia, Tepsun kenkiä, uutena ja hyväkuntoisena käytettynä. Olen antanut äitiys- ja vauvakamoja pari kertaa myytäväksi täyden palvelun lastenkirppiksille ja saanut sieltä pari kertaa 150 euroa (eli myynti ollut sen 300 euroa kerralla, kun paikka ottaa katteena puolet). Aina on kirppiksenpitäjä sanonut että harvinaisen hyvää kamaa. Vaunut, kaukalo ja manduca on vielä myymättä, muuten on kaikki pistetty eteenpäin muistolootan kamoja lukuun ottamatta.
En valita, mielestäni ihan kohtuulliset rahat. Mutta jos joku saa merkittävästi enemmän, mietin vaan miten paljon hän on ostellut ylimääräistä.
Olen saanut merkittävästi enemmän, koska en vie tavaroita täyden palvelun riistoon. Myyn FB:n kautta ja tavarat haetaan kotoani. Ylimääräistä ei ole ollut, kaikki on käytössä ollutta, koska en osta ostamisen ilosta.
Muuttokustannukset, mahdollinen määräaikaisuus vuokrasopimuksessa, toinen auto jo myyty ja sitten tartteekin yhtäkkiä taas kaksi autoa...