Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparimyynti pelasti taas!

Vierailija
12.01.2016 |

Meillä on ollut tosi tiukka joulu-tammikuu, sillä rahanmenoa ollut todella paljon. Muutto ja uuden asunnon takuuvuokra. Muutama iso tasauslasku. Omakotitaloomme korjattiin vielä sakokaivoa ja rännejä uusittiin.
Nyt pitäisi vielä ristiäiset vauvalle järjestää ja tarjoilutkin maksaa. Käärin taas hihat ja kunnostauduin kuvailemaan tavaraa myyntii ja luovumme kaikesta turhasta samalla. Nyt on kuukauden ruokarahat tienattu ja vähän ylimääräistäkin. Hyvä mieli, kun kaiken jälkeen jää rahaa vielä vähän säästöönkin eikä tarvinnut keneltäkään lainata.
Lokakuussa viimeksi kirpparimyynnillä hoidin koko perheen Isänpäiväksi kylpylään.
Pointtina tässä, että kyllä tiukemmassakin rahatilanteessa voi saada säästettyä rahaa johonkin kivaan. Mekin ollaan 6-henkinen perhe ja ihan perus duunareita.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmeisesti tullut osteltua aika paljon, jos kirpparilta saat hyvät tuotot? Mitä jos karsisit menoja pikemminkin.

Vierailija
2/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kirpparilla myit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on siis liikaa irtaimistoa ja liian vähän rahaa? Ymmärrän kyllä, että neljän lapsen kanssa on pakko tehdä hankintoja, hienoa, jos saatte myytyä eteenpäin ajoissa, kun tavaroilla on vielä arvoa jäljellä! Suosittelisin silti ostamaan vähemmän ja käyttämään enemmän esim. kirjaston ja urheiluvälinelainaamojen palveluja.

Vierailija
4/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutto olisi tiedossa, käyttäisin ylimääräiset rahat siihen, enkä kylpyläreissuun.244

Vierailija
5/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosiaan neljä lasta, joten väistämättä jatkuvasti joutuu ostamaan. Luistinta, monoa, kypärää, polkupyörää. Kaikkea ei saa lapsille kiertoon. Itse myin juuri äitiysvaatteet pois. Muutimme myös pienempään asuntoon joten myin esim. valaisimen. Syksyllä myin huonekaluja, jotka tiesin liian suureksi uuteen asuntoon.

Nyt on tyhjätty kaapeista samalla turhat ikkunaverhot. Tein itselle kenkätarkastuksen ja myyn pois ne mitkä vähemmällä käytöllä olleet. Samalla myyn pois astiat mitkä kaivetaan käyttöön vaan kerran vuodessa ja muuten ovat koristeina.Koskaan en ole ostellut kuin vain tarpeeseen. Mutta kirpparilla ihan niistä parinkin euron myynneistä kasvaa lopulta iso summa.

Vierailija
6/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistithan huolehtia myös ehkäisyn kuntoon kun myit äitiysvaatteet...

Vierailija
7/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile säästämistä sen sijaan että löysemmän rahan aikaan ostelet helpommin kaikkea ei-niin-tarpeellista. Kirpparimyynnissäkin tavarat tuottaa lopulta vain tappiota, sillä harvoin saat myytyä samalla hintaa kuin ostit ja tienattua pöytämaksun siihen päälle.

Vierailija
8/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutto olisi tiedossa, käyttäisin ylimääräiset rahat siihen, enkä kylpyläreissuun.244

Tätä mäkin ihmettelin.

Vierailija
9/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoa varten meillä oli rahat säästössä kyllä. Ja oli myös lisäksi kuukauden palkan verran puskurirahaa. En ollut varautunut, että tarvitaan tontille kaivinkonetta ja että tulee jäljestä päin isoja laskuja johtuen meistä riippumattomista syistä.

Aina ei kaikkea voi tietää mutta usein asiat saa sitkeydellä järjestettyä

Vierailija
10/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttoa varten meillä oli rahat säästössä kyllä. Ja oli myös lisäksi kuukauden palkan verran puskurirahaa. En ollut varautunut, että tarvitaan tontille kaivinkonetta ja että tulee jäljestä päin isoja laskuja johtuen meistä riippumattomista syistä.

Aina ei kaikkea voi tietää mutta usein asiat saa sitkeydellä järjestettyä

No nyt voit alkaa varautua siihen, että omakotitalossa ei rahanmeno lopu. Yllätyksiä tulee jatkuvasti. Erikoista silti, jos piti teidän maksaa, jos olette vuokralla.

Vierailija
11/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mikään ihme, jos asutte vuokralla (uuden asunnon takuuvuokra) ja omistatte vielä omakotitalonkin (omakotitaloomme korjattiin...). Myykää se omakotitalo, muuttakaa sinne tai laittakaa vuokralle.

Vierailija
12/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onpa tiukkapipoista porukkaa täällä! Hieno homma että tavarat menee kaupaksi! :) minullakin on kirpparipöytä tällä hetkellä ja ihan kivasti oli kauppa käynyt kun eilen kävin tarkastamassa. Oikeastaan mulle riittää että pääsen tavarasta eroon ja pöytävuokran maksettua, kaikki muu on kivaa ekstraa! :)

Vierailija
13/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kannustavaa porukkaa paikalla!

Vierailija
14/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto pienempään asuntoon ja vauva syntynyt? Ei mahdu mun päähän

Vierailija
15/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan et ole ostanut kuin tarpeeseen ja on astioita kerran vuodessa käytössä ja pikku pitoisia kenkiä...

Mulla on tasan neljät kengät: tennarit, talvikengät, kumpparit ja yhdet mustat korkkarit. Kesällä paljain varpain tai jotkut varvastossukat.

Astiasto yhteen kattaukseen kuudelle arkeen ja juhlaan samat, meitä on neljä...

Tällä ajatuksella olen pärjännyt vimoset 25 vuotta. Enkä ole pihi tai rutiköyhä.

Vierailija
16/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se omakotitalo mistä muutettiin on toki myynnissä. Töiden ja koulujen takia muutettiin jo ennen kuin on myyty. Muutimme vuokralle pienempään rivariasuntoon. Säästämme kyllä jo uutta asuntoa varten ja ollaan säästetty jo pari vuotta. Muutimme siis maalta kaupunkiin. Vaikka maksamme nyt kahteen suuntaan emme tarvitse enää kahta autoa ja bensakulut vähenivät 3/4 osaa. Nuo jo kattavat sen omakotitalon korot ja sähkölaskun.

Nyt siis asumme kävelymatkan päässä kaikista palveluista. Miehen työmatkakin on 70km:n sijaan 5km eli mies on päivässä 2 tuntia enemmän kotona lasten ja mun kanssa.

Vierailija
17/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia nää on. 

Vierailija
18/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se omakotitalo mistä muutettiin on toki myynnissä. Töiden ja koulujen takia muutettiin jo ennen kuin on myyty. Muutimme vuokralle pienempään rivariasuntoon. Säästämme kyllä jo uutta asuntoa varten ja ollaan säästetty jo pari vuotta. Muutimme siis maalta kaupunkiin. Vaikka maksamme nyt kahteen suuntaan emme tarvitse enää kahta autoa ja bensakulut vähenivät 3/4 osaa. Nuo jo kattavat sen omakotitalon korot ja sähkölaskun.

Nyt siis asumme kävelymatkan päässä kaikista palveluista. Miehen työmatkakin on 70km:n sijaan 5km eli mies on päivässä 2 tuntia enemmän kotona lasten ja mun kanssa.

Huhhuh... Aika riski... Itse en välttämättä olisi uskaltanut moista ottaa nykyisessä taloustilanteessa ja asunnon myyntiaikoja katsellessani kun vielä maaseudulla myytävä asunto. No mä olenkin sellainen varman päälle pelaaja :(

Mutta isosti onnea myyntitouhuun!

Vierailija
19/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh... Aika riski... Itse en välttämättä olisi uskaltanut moista ottaa nykyisessä taloustilanteessa ja asunnon myyntiaikoja katsellessani kun vielä maaseudulla myytävä asunto. No mä olenkin sellainen varman päälle pelaaja :(

Mutta isosti onnea myyntitouhuun!

Mikä riski, kun asuvat vuokralla ja siitä pääsee aina pois!

Vierailija
20/38 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo kateellinen, joka ostaa jotain halpaa rättiä kaupoista ja ei saa kamaansa kirppiksillä myytyä;)

Mulla tullut kirppikseltä (hietsu) yhden päivän tienesteinä hiukan vajaat 700E. Myynnissä oli suurimmaksi osaksi lasten vaatteita, leluja, pelejä ja leffoja. Ulkovaatteista tuli suurin tienesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän