Väikkärin tehneitä paikalla?
Millainen prosessi oli? Jatkoitteko suoraan maisterivaiheen jälkeen ja kuinka saitte rahoituksen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
väikkäri?
Väitöskirja.
Aloitin tekemisen jo opintojen alkuvaiheessa ja tein samalla kun opinnot etenivät. Rahoitusta en saanut, muuta kuin sen, mitä opiskelun ohella töistä tienasin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan taatusti heti tusinoittain:
Tein väitöskirjan vuonna 2007 erinomaisin arvosanoin ja nyt on vaimo, kolme lasta, onnellinen liitto ja säästöissä yli 3 miljoonaa euroa.
Väikkäri ei kuulu av-mammojen sanastoon. Täällä puhutaan lasuista ja elareista (meikämaisterille uusia sanoja).
Täällä yksi. Maisterivaiheesta meni 12 vuotta väitökseen. Siksi kesti, kun tein töitä (tosin enimmäkseen yliopistolla), perustin perheen ja laadin perinteiseen tapaan ensin lisensiaatintutkielman.
Yliopistolle tutkijaksi niin rahoitus järjestyy.
Itse olen vain maisteri, mutta puoliso väitteli alle 30-vuotiaana, jatkoi suoraan gradun jälkeen samasta aiheesta. Oli yliopistolla jonkin aikaa töissä. Ei hakenut rahoitusta. Jatkoi tutkijan uralta paremmin palkattuihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
väikkäri?
Välipala.
Jatkoin suoraan maisterista, hyödynsin graduani tutkimussuunnitelman pohjana. Tein väikkäriä perheen ja muun työn ohessa, joitain pätkiä apurahoilla. Oli rankkaa aikaa, mutta mielekästä ja antoisaa. Kahdeksan vuotta siinä vierähti.
Jatkoin suoraan gradun jälkeen. En missään vaiheessa saanut lukuisista hauista ja hyvistä suosituksista huolimatta rahoitusta, vaan rahoitin prosessin kausitöillä ja säästöillä. 4.5 vuotta meni, ja ehdin väitellä ennen kuin täytin 30 - se oli tavoitteeni.
Nyt olen tutkijatohtorina eräässä projektissa ja saan ensimmäistä kertaa elämässäni palkkaa siitä, mitä minut on koulutettu tekemään.
Eli tohtoreita. Juu, ei taida täältä löytyä.
Jäi kesken. Ei kaduta.
Ja kyllä täällä on ihan kaikenlaisia ihmisiä.
Pakko oli jatkaa suoraan gradun jälkeen, ei bioteknologian alalla ole oikein muuta vaihtoehtoa. Eli suomeksi sanottuna töitä maistereille ei ole. Väikkärin jälkeenkin lähestulkoon ainoa työmahdollisuus on jäädä tutkijatohtoriksi.
Aloitin gradua tehdessä, sain heti puolen vuoden rahoituksen, siihen putkeen rahoitus loppuajaksi.
Suoraan maisterin jälkeen, joskin vaihdoin oppiainetta ja tiedekuntaa. Olin väikkärin tekemisen ajan (3.5v) ko. laitoksella työsuhteessa. Työsuhteeseen pyydettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein väitöskirjan vuonna 2007 erinomaisin arvosanoin ja nyt on vaimo, kolme lasta, onnellinen liitto ja säästöissä yli 3 miljoonaa euroa.
Ja sitten heräsit 😂😂😂😂😂