Anoppi palautti joululahjan
Loukkaantuisitko?
Minä loukkaannuin ja mies on vihainen minulle. Puollustaa äitiään, että kyllä voi lahjan palauttaa, jos ei voi käyttää sitä. Ei saa loukkaantua.
Muutenkin joka kerta, kun on tilanne jossa vastakkain on äitinsä ja minä, hän puollustaa äitinsä mielipiteitä, sanomisia ja tekemisiä. En saa kuulema välittää niistä, enkä ottaa tosissaan, mutta ymmärtää täytyy.
Tuntuu, että tämä on kilpailu, jonka häviän ja anoppi voittaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten kilpaile! Elä sinä aivan omaa elämääsi äläkä vertaa aina kaikkea miehesi äitiin.
Älä unohda tätä nöyryytystä ja pidä mielessäsi, että se jäi viimeiseksi lahjaksi, jonka anopillesi annoit. Lahjokoon mies itse äitiään.
Ai minä kilpailen?Niinpä tietysti......
Anoppi pyytelee miestäni lääkärireissuille mukaan ja kertoilee terveisiä lääkäriltä.
Mä saan lääkärireissut tehdä yksin, koska mies on joko äitinsä kanssa lääkärissä tai töissä kiirettä.
Miksi miehesi pitäisi tulla kanssasi lääkäriin?
Miksi hänen pitää mennä äitinsä kanssa lääkäriin? Äitinsä lienee aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tilanne, jossa on vastakkain sinä ja äitinsä? Ööö...haastatko useinkin miehesi äitiä? Miksi?
No en.
Vaan miehen äiti vaatii miestä itselleen. Ei tunnu ymmärtävän, että meillä on yli 20v avioliittoa takana.
Eli anoppi on iältään 60-80(?) vuotias. Mietin vain kun kerroit kuinka anoppi vaatii poikaansa mukaan lääkärireissuille, eikä tule sinun lääkärireissuillesi (miksi pitäisi??), niin voisiko johtua vaikka äitinsä iästä, tarvitsee apua kuskaamisissa, papereiden lukemisessa, yms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tilanne, jossa on vastakkain sinä ja äitinsä? Ööö...haastatko useinkin miehesi äitiä? Miksi?
No en.
Vaan miehen äiti vaatii miestä itselleen. Ei tunnu ymmärtävän, että meillä on yli 20v avioliittoa takana.
Äiti vaatii miestä itselleen ja mies on itse samaa mieltä. Miksi sinä vielä roikut kuviossa mukana?
En varmaan jaksa kauan enää roikkua.
Lapsille en voi tehdä sitä, että lähden tästä aviliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten kilpaile! Elä sinä aivan omaa elämääsi äläkä vertaa aina kaikkea miehesi äitiin.
Älä unohda tätä nöyryytystä ja pidä mielessäsi, että se jäi viimeiseksi lahjaksi, jonka anopillesi annoit. Lahjokoon mies itse äitiään.
Anoppi pyytelee miestäni lääkärireissuille mukaan ja kertoilee terveisiä lääkäriltä.
Mä saan lääkärireissut tehdä yksin, koska mies on joko äitinsä kanssa lääkärissä tai töissä kiirettä.
Koska olette olleet yli 20v. naimisissa, ette ihan nuoria ole. Joten ilmeisesti anopikaan ei ole nuori enää. Tiedän monenkin vanhemman ottavan lapsen mukaan lääkäriin. Vanhemmiten sairauksia alkaa olla enemmän ja lääkkeitä ja tutkimuksia on monenlaisia. Näissä tilanteissa moni haluaa jonkun nuoremman mukaan, jos ei kaikkea itse ymmärrä tai muista voi tämä lapsi sitten omaa vanhempaa auttaa.
Ja ota huomioon, että iän myötä jalkapöytä saattaa leventyä. Eli ne mallit jotka sopii 20-30 vuotta nuoremmille ei välttämättä tunnu hyvältä vanhuksen jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitää mennä äitinsä kanssa lääkäriin? Äitinsä lienee aikuinen ihminen.
Ihan normaalia viedä iäkäs äiti lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en.
Äiti vaatii miestä itselleen ja mies on itse samaa mieltä. Miksi sinä vielä roikut kuviossa mukana?
En varmaan jaksa kauan enää roikkua.
Lapsille en voi tehdä sitä, että lähden tästä aviliitosta.
No mitäs sitä sitten tuollaisesta suuttumaan jos kerran itsekin tajuat tilanteen? Mies ja anoppi ovat "yhtä", sinä olet sitten äiti lapsillesi.
14, miksi ihmeessä teillä ei ollut käyttöä sähköhammasharjoille? Teillä oli jo enbestään paljon laadukkaammat ja juuri ostetut? Muuta syytä en keksi.
Normaali naisten koko? Mikähän se on? Mun jalka on 40 ja anoppini taas 38. Eli jos anoppi ostais mulle tossut oman normaalin naisten kokonsa mukaan niin ne ei mahtuis mulle. Ja jos mä taas ostaisin anopille tossut oman normaalin naisten kokoni mukaan niin ne olis liian isot.
Yleensä ennakolta selvitetään lahjansaajan jalan koko ja sen mukaan ostetaan tossut, ihan noin niikuin vinkkinä. Ei osteta summamutikassa jotain olematonta normaalia naisten kokoa (jota ei muuten ole olemassakaan).
Ap, en pysty suhtautumaan ongelmaasi vakavasti typerän kirjoitusvirheesi takia.
Puollustaa ei ole suomea, yritä muista se tämän jälkeen.
Alkaa kuulostamaan, että ap on mustasukkainen miehen äitiinsä käyttämästä ajasta. Eihän tuollaainen lääkärireissu edes ole kilpailu, vaan mies luottaa suhun. Hän uskoo, että pärjäät itsekin.
Mun aikuisen naisen jalan koko on 36 ja tuolla yhdellä oli yli neljäkymppiä. 38 on jo hankalan iso mulle ja hänelle varmasti liian pieni.
20 vuotta yhdessä, että tiedä anoppisi kokoa...
Saa kai sitä tuommoisestakin loukkaantua, mutta aika herkkää on. Todellakin, älä ota henkilökohtaisesti ja lopeta anopin lahjominen. Tuskin on eka kerta, kun palauttaa lahjoja..
Vierailija kirjoitti:
14, miksi ihmeessä teillä ei ollut käyttöä sähköhammasharjoille? Teillä oli jo enbestään paljon laadukkaammat ja juuri ostetut? Muuta syytä en keksi.
Meillä molemmilla on jo joskus ollut sähköhammasharjat, eikä kumpikaan pitänyt niiden käytöstä, joten palasimme perinteisiin hammasharjoihin. Olimme tämän kyllä kertoneetkin anopille etukäteen, mutta osti ne sähköhammasharjat kuitenkin.
Että on taas lapsellinen ketju, kakaramaista vikinää ja kielentarkastaja pätee.
Jos tossut olivat vain väärän kokoiset, etkö voisi palauttaa niitä ja ostaa oikean kokoisia tilalle? Anoppi osti minulle joskus joululahjaksi liian pienet housut. Olivat muuten kyllä hyvin mieleiset, joten ne palautettiin ja tilalle sain kokoa isommat. Ei harmittanut, päinvastoin olin erittäin tyytyväinen, mutta sen sijaan olisi harmittanut, jos olisin joutunut pitämään liian pieniä housuja kaapissa vain, jotten olisi loukannut kenenkään tunteita...
Vierailija kirjoitti:
Jos tossut olivat vain väärän kokoiset, etkö voisi palauttaa niitä ja ostaa oikean kokoisia tilalle? Anoppi osti minulle joskus joululahjaksi liian pienet housut. Olivat muuten kyllä hyvin mieleiset, joten ne palautettiin ja tilalle sain kokoa isommat. Ei harmittanut, päinvastoin olin erittäin tyytyväinen, mutta sen sijaan olisi harmittanut, jos olisin joutunut pitämään liian pieniä housuja kaapissa vain, jotten olisi loukannut kenenkään tunteita...
Mitä hemmettiä? Kuka ostaa toiselle lahjaksi housut? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossut? Oliko väärä koko, vai miksi ei voi käyttää?
Niin väittää, että ovat liian pienet. Ihan normaalin naisten koon ostin.
Ömmm... WTH.
Osta miehellesi suurimmat sakset, jotka löydät, ja käske hänen katkaista napanuoransa. Ei tuosta meiningistä tule mitään. Kyllä miehen pitää tukea ja puolustaa vaimoaan. Äidillä on kyllä omat puolustajansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä? Kuka ostaa toiselle lahjaksi housut? :D
:D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Että on taas lapsellinen ketju, kakaramaista vikinää ja kielentarkastaja pätee.
Niimpä!
Tää on aloitus sieltä tyhmimmästä päästä. Ostit anopille liian pienet tossut ja niitä ei saisi palauttaa. Ap:lle tiedoksi kenkiä on montaa kokoa, ei ole normaalia naisten kokoa. Kurjaa on tietenkin, jos miehesi puolustaa äitiänsä aina, mutta tällä kertaa ihan aiheesta.
Mikäköhän on normaali naistenkoko?
Minulla on kengän koko 41-42. Olisiko mukavasti mahtunut vaikka minulle?
Siis eikö tossuissa ole kokonumeroita, en käytä enkä siis ikinä ole tossuja ostanut tai edes katsellut.