Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi palautti joululahjan

Vierailija
12.01.2016 |

Loukkaantuisitko?

Minä loukkaannuin ja mies on vihainen minulle. Puollustaa äitiään, että kyllä voi lahjan palauttaa, jos ei voi käyttää sitä. Ei saa loukkaantua.
Muutenkin joka kerta, kun on tilanne jossa vastakkain on äitinsä ja minä, hän puollustaa äitinsä mielipiteitä, sanomisia ja tekemisiä. En saa kuulema välittää niistä, enkä ottaa tosissaan, mutta ymmärtää täytyy.
Tuntuu, että tämä on kilpailu, jonka häviän ja anoppi voittaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei....mammanpoika aviomiehenä. :(

Vierailija
2/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se lahja joku piirrustus, joka sisarruksesi oli tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on pahentunut viimeisen 6 vuoden aikana.

Sitä ennen oli kaikki toisin.

Vierailija
4/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se lahja oli?

Vierailija
5/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoititko pakkastettua puollukkaa?

Vierailija
6/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se lahja oli?

Onko sillä väliä?

Tossut

Vierailija
7/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa pahalta. Kyllä minäkin olisin loukaantunut.

Vierailija
8/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se lahja joku piirrustus, joka sisarruksesi oli tehnyt?

Kuullostaa perjaatteessa vähän oudolta lahjalta. Itse olisin antanut erinlaisen.

Vierailija
9/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anoppi osaa kirjoittaa sanan "kuulostaa" oikein.

Vierailija
10/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten kilpaile! Elä sinä aivan omaa elämääsi äläkä vertaa aina kaikkea miehesi äitiin.

Älä unohda tätä nöyryytystä ja pidä mielessäsi, että se jäi viimeiseksi lahjaksi, jonka anopillesi annoit. Lahjokoon mies itse äitiään.

Vierailija
11/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin anoppi palautteli kokoajan kaikki lahjansa. Ei enään, kun lopetettiin lahjoittelu.

Vierailija
12/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossut? Oliko väärä koko, vai miksi ei voi käyttää?

Vierailija
13/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten kilpaile! Elä sinä aivan omaa elämääsi äläkä vertaa aina kaikkea miehesi äitiin.

Älä unohda tätä nöyryytystä ja pidä mielessäsi, että se jäi viimeiseksi lahjaksi, jonka anopillesi annoit. Lahjokoon mies itse äitiään.

Ai minä kilpailen?Niinpä tietysti......

Anoppi pyytelee miestäni lääkärireissuille mukaan ja kertoilee terveisiä lääkäriltä.

Mä saan lääkärireissut tehdä yksin, koska mies on joko äitinsä kanssa lääkärissä tai töissä kiirettä.

Vierailija
14/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaiset tilanteet ovat niin tapauskohtaisia. En muista, että anoppi olisi koskaan palauttanut mitään meidän antamiamme joululahjoja, mutta voisin sen ymmärtääkin jossain tilanteessa. Joskus esimerkiksi me miehen kanssa palautimme anopilta joululahjaksi tulleet sähköhammasharjat. Tai emme oikeastaan palauttaneet, vaan sen jälkeen, kun olivat monta kuukautta lojuneet kylpyhuoneen pöydällä avaamattomassa paketissa, anoppi itse huomasi ne ja tarjoutui viemään pois, kun ymmärsi, ettei niille ole meillä käyttöä. Antoi sitten muistaakseni rahaa niiden tilalle. Tällainen on mielestäni ihan ok. Jos taas antaa jonkin persoonallisemman lahjan, jonka eteen on nähty vaivaa, on tökeröä palauttaa sitä.

Vähän sama juttu koskee sitä, että mies asettuu äitinsä puolelle kiistatilanteissa. Nekin ovat mielestäni tapauskohtaisia eli riippuu ihan siitä, millaisista asioista olet joutunut kinaamaan anoppisi kanssa. Kannattaa myös muistaa, että yleensä terveisiin aikuisten välisiin suhteisiin kuuluu välillä ristiriidat. Itsekin välillä olen anopin kanssa vääntänyt kättä jostain asiasta, enkä koe, että mieheni olisi niissä tilanteissa tarvinnut tai joutunut valitsemaan puolia. Kiista on silloin ollut minun ja anoppini välinen ja olemme selvittäneet asian keskenämme. Mutta omat suhteeni anoppiin ovat varsin hyvät, eivätkä meidän välisemme kinat ole olleet loppupeleissä kovin vakavia.

Kerro ap tarkemmin noista tilanteista anoppisi kanssa, niin on helpompi ottaa kantaa.

Vierailija
15/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossut? Oliko väärä koko, vai miksi ei voi käyttää?

Niin väittää, että ovat liian pienet. Ihan normaalin naisten koon ostin.

Vierailija
16/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KuuLLostaa siltä, että anoppisi on varsin järkevä nainen.

Saa lahjaksi tossut joista ei pidä > palauttaa tarpeettomat ja tilaa vievät tossut.

Jos joku palauttaa/vaihtaa antamani lahjan, olen vain hyvilläni ettei turhanpanttina pidä epäkelpoa lahjaa, vaan hankki tarpeellisen tilalle.

Vierailija
17/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tilanne, jossa on vastakkain sinä ja äitinsä? Ööö...haastatko useinkin miehesi äitiä? Miksi?

Vierailija
18/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tilanne, jossa on vastakkain sinä ja äitinsä? Ööö...haastatko useinkin miehesi äitiä? Miksi?

No en.

Vaan miehen äiti vaatii miestä itselleen. Ei tunnu ymmärtävän, että meillä on yli 20v avioliittoa takana.

Vierailija
19/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minä kilpailen?Niinpä tietysti......

Anoppi pyytelee miestäni lääkärireissuille mukaan ja kertoilee terveisiä lääkäriltä.

Mä saan lääkärireissut tehdä yksin, koska mies on joko äitinsä kanssa lääkärissä tai töissä kiirettä.

Miksi miehesi pitäisi tulla kanssasi lääkäriin?

Vierailija
20/45 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en.

Vaan miehen äiti vaatii miestä itselleen. Ei tunnu ymmärtävän, että meillä on yli 20v avioliittoa takana.

Äiti vaatii miestä itselleen ja mies on itse samaa mieltä. Miksi sinä vielä roikut kuviossa mukana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi