KÄMPPIKSEN POIKAYSTÄVÄ RAVAA KOKO AJAN KYLÄSSÄ!!
Menee hermot. Kyseessä solukaksio, joka on mielestäni vielä intiimimpi kuin joku useamman hengen solu (siellä olisi jatkuvasti useampia ihmisiä ja hommaan tottuisi - nyt ollaan vain kolmisteen pienessä kämpässä). Poikaystävä tulee siis melkein JOKA PÄIVÄ vähintään käymään täällä. Monta kertaa viikossa yötä. En edes ymmärrä, miksi eivät voisi roikkua 50% ajasta sen pojan kämpällä?? Tai sitten hän on joku mammanpoika, joka asuu vielä vamhemmillaan... miksi nuo aikuiset, parikymppiset ihmiset eivät vain muuta yhteen?? Asuvat samalla paikkakunnallakin!
Eivät he sinänsä häiritse tai metelöi tai mitään. Lukkiutuvat vain aina huoneeseensa. Tulis nyt joskus edes ulos ja jutteleen. Mutta ihan naurettavaa, että poika aina ilmestyy illansuussa salamuhkäisesti eikä kämppis ole koskaan, kertaakaan ilmoittanut tai kysynyt lupaa seuralaisensa majoittumisesta. Minua ei edes haittaisi, jos kyseessä olisi naisvieras. Mutta ventovieras jätkä, joka murustelee keittiön, käyttää mun käsipyyhkeitä ja wcpaperia, ja jättää istuimenkannen ylös... olen asunut miehen kanssa ennenkin ja se kiitos riittää! Ja kyllä, aion muuttaa yksiöön lähitulevaisuudessa, mutta se ei ole vielä mahdollista. Tyydyn siis toistaiseksi vain valittamiseen.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nussi sitä
Vois, mut en haluu, ei vastaa mun miesmakua enkä halua toisten jämiä :D ap siis tämä ja nro 3
Tää toimii. Mä pääsin eroon tuolla tavalla yhdestä kämppiksestä. Ovea vaan raolleen ja vaatetta pois.. Kyllä se itse aloitteen tekee kun annat tarpeeksi ymmärtää;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä mikset voisi ystävällisesti huomauttaa vähintään ainakin omaisuutesi käytöstä ja jälkien korjaamisesta. Yhtään järjellä varustettu ihminen voisi vähän havahtuakin asiallisesta palautteesta, mutta omapahan on valintasi olla tekemättä mitään :)
:) Oletko koskaan asunut solussa? Hyvin harva on "järjellä varustettu", kun kyse on omasta kodista. Monet ovat myös ihan puhtaasti itsekkäitä tai sitten vain nuoruuttaan ajattelemattomia. Lisäksi kyseessä ovat usein suomalaiseen tyyliin lähes tuntemattomat ihmiset, ja rakentavakin palaute aiheuttaa kyräilyä ja paskaa ilmapiiriä.
T. Viidessä eri solussa asunut
Itse et taida osata asua solussa kun rakentava palautteesi toimii edellä kuvatulla tavalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä mikset voisi ystävällisesti huomauttaa vähintään ainakin omaisuutesi käytöstä ja jälkien korjaamisesta. Yhtään järjellä varustettu ihminen voisi vähän havahtuakin asiallisesta palautteesta, mutta omapahan on valintasi olla tekemättä mitään :)
:) Oletko koskaan asunut solussa? Hyvin harva on "järjellä varustettu", kun kyse on omasta kodista. Monet ovat myös ihan puhtaasti itsekkäitä tai sitten vain nuoruuttaan ajattelemattomia. Lisäksi kyseessä ovat usein suomalaiseen tyyliin lähes tuntemattomat ihmiset, ja rakentavakin palaute aiheuttaa kyräilyä ja paskaa ilmapiiriä.
Kyllä olen asunut kaksi ja puoli vuotta :) Ja omannut niin helppoja kuin hankalempia kämppiksiä.
Pyyhkeen sotkeminen, wc-paperin varastaminen, keittiön sottaaminen - ja ylimääräinen vesimaksu.
Valita. Ei tuollainen ole asianmukaista.
Majoittukoot joko miehen kotona tai hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama tilanne, mutta kämppiksen miesystävä on pienessä asunnossamme joka yö. Olemme asuneet kolmistaan yli vuoden (!). Kämppikseni kanssa ehdimme olla kahden alle kaksi viikkoa, kunnes mies muutti. Hänellä toki on oma asuntonsa, jota asuu yksin, mutta viettää aamut, päivät, yöt ... täällä. Mies on työtön, joten hän on täällä AINA esim. huudattamassa musiikkia, vaikkei kämppis olisikaan kotona (mitä ei arkisin klo 8-17 olekaan).
Minusta tämä ei ole enää normaali soluasumisen lieveilmiö? Tuntuu inhottavalta, kun kotona pienessä tilassa pyörii 24/7 tuntematon mies vuorokauden ajasta riippumatta.
Olen kerran maininnut asiasta kämppikselle, mutta hänestä tämä ei ole ongelma. Suuttui. Kerran hän tosin heitti, että yritänkö herutella hänen miestään, kun tulin suihkusta pyyhe ympärillä. Tossa muuten toinen inhottava asia, suihkuun ja muutenkin pitää aina pukeutua, koska kämppiksen mies makaa sohvalla toljottamassa. :(
Ja joo joo, olen varmasti 23-vuotiaana katkeroitunut vanhapiika.
No toi kuulostaa jo täysin kohtuuttomalta!! Sinuna mä oisin kyllä jo tehnyt ilmoituksen aikaa sitten - siis en sanoisi kämppikselle mitään, vaan suoraan vuokranantajaan yhteyttä, että täällä asuu ylimääräinen henkilö, jota ei oo vuokrasopparissa ja meno jatkunut jo pitkään. Mä oon sentään joutunut katteleen omaa kämppistäni ja sen miestä vasta pari kuukautta... ja noi sun kämppiksen alentuvat, katkerat kommentit "heruttelusta" yms - kauheeta! :/ ap
Kiitos näistä sanoista. Lähes liikutuin, tuntuu että joku viimein ymmärtää. Mulla on vain parisuhteellisia kavereita, ja kun olen tästä heille avautunut, ovat he musta vihjailleet, että oisin vaan katkera, kun oon sinkku. Oon ajatellu, että ehkä mä sitten vaan oon tosi niuho enkä ymmärrä elämästä mitään.
Mitään ilmoitusta en uskalla tehdä. Pelkään että se kääntyisi jotenkin mua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et taida osata asua solussa kun rakentava palautteesi toimii edellä kuvatulla tavalla :D
Heh, arvasin että joku tarttuu tuohon. En ole koskaan antanut palautetta kenellekään, mutta yhteensä 20 ihmisen kanssa asuessa kyllä näkee kaikenlaista.
Ah mitä muistoja, i feel you! Asuin aasialaisen muijan kanssa, jolla oli suomalainen poikaystävä, joka usein hengaili meillä. Ne ei edes sulkeutuneet huoneeseensa vaan vietti aikaa yhteisessä keittiössä. Tai silloin kuin sulkeutuivat huoneeseen, kuulin kyllä mitä toihusivat. Muijan seksiäänet kuului korkealta ja kovaa. Kaiken huippu oli, kun tämä neitokainen alivuokrasi huoneensa kesäksi unkarilaiselle pariskunnalle. Nämä olivat ihan kohteliaita ja hiljaisia, mutta saattoivat lukkiutua tunniksi yhdessä kylppäriin. Jossain vaiheessa meni hermo ja laitoin rageviestin asuntosäätiölle yksiötoiveen kera. Sitä onnen määrää kun pääsin muuttamaan sieltä pois.
Ei noissa soluasunnoissa saa pitää laittomia asukkeja, ei edes koiria tai kissoja.
Jos haluaa seurustella, pitää etsiä sen verran varakas seuralainen, että hänellä on edes oma asunto
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama tilanne, mutta kämppiksen miesystävä on pienessä asunnossamme joka yö. Olemme asuneet kolmistaan yli vuoden (!). Kämppikseni kanssa ehdimme olla kahden alle kaksi viikkoa, kunnes mies muutti. Hänellä toki on oma asuntonsa, jota asuu yksin, mutta viettää aamut, päivät, yöt ... täällä. Mies on työtön, joten hän on täällä AINA esim. huudattamassa musiikkia, vaikkei kämppis olisikaan kotona (mitä ei arkisin klo 8-17 olekaan).
Minusta tämä ei ole enää normaali soluasumisen lieveilmiö? Tuntuu inhottavalta, kun kotona pienessä tilassa pyörii 24/7 tuntematon mies vuorokauden ajasta riippumatta.
Olen kerran maininnut asiasta kämppikselle, mutta hänestä tämä ei ole ongelma. Suuttui. Kerran hän tosin heitti, että yritänkö herutella hänen miestään, kun tulin suihkusta pyyhe ympärillä. Tossa muuten toinen inhottava asia, suihkuun ja muutenkin pitää aina pukeutua, koska kämppiksen mies makaa sohvalla toljottamassa. :(
Ja joo joo, olen varmasti 23-vuotiaana katkeroitunut vanhapiika.
Häh miksi ihmeessä asuvat teidän solukämpässä, jos miehellä oma asuntokin? Uskon, että vuokranantaja tuskin kattos hyvällä, joten huoletta voisit ilmoituksen tehdä. Pahin seuraus olis ehkä katkera ex-kämppis, mutta tuollainen ylimääräisen ihmisen täysasuminen on jo törkeää, puhumattakaan kämppiksesi käytöksestä.
Ah, tää aihe on niin läheinen mulle. Asun nyt neljättä vuotta kaksiossa jossa 2/3 kämppiksistä on asuttanut poikkistaan täällä. Meillä molemmilla vuokra on ~500 per nuppi, ja voi että vituttaa maksaa tuollaista vuokraa kun kämpässä on ylimääräinen asukas. Kyllä se vaan vaikuttaa, liikettä kuuluu useammasta suunnasta, molempien vessa/suihkuramppaamiset, erikseen ruuanlaitot, puhetta kuuluu _koko aika_. Onneks muutan kohta, siihen asti jatkan hammasharjojen dippaamista pönttöön :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä haittaa hänestä käytännössä on, jos eivät kerran edes pitä meteliä tai häiritse sinua mitenkään? Tuo ei ole oikea ongelma, että hän ei juttele kanssasi tarpeeksi. Sekin kuulostaa vähän oudolta, että olisi ok jos vieras nainen käyttäisi pyyhettäsi tai vessapaperiasi mutta koska hän on MIES se on heti jotenkin ällöttävää. Onko niissä murusissa jotain poikapöpöjä kanssa? :D Löysää vähän pipoa, parempi pysyä kämppiksen kanssa väleissä jos he kerran teillä viihtyvät eikä seurustelu vaikuta elämääsi sen enempää kuin pelkkä yksi kämppis. Tuota ei lasketa vielä asumiseksi jos käy usein käymässä. Etkö ole itse koskaan seurustellut tiiviisti? Alkuhuuma on tuollaista, että halutaan olla mahdollisimman paljon yhdessä.
Vastaanpa sinulle yksityiskohtaisesti (koska mulla on aikaa, kun toi nuoripari pitää hereillä ja purkaakseni ärsytystä): Olet taas niitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tahallaan muiden tekstiä väärin. Minä EN sanonut, että olisi ok, jos nainen käyttäisi pyyhettäni. Tarkoitin, että nainen vieraana olisi ok. Koska tämä solu nyt vain on naisten ja naisille ja miehille on erikseen pukukopit ja wc:t ja haluan kokea oloni kotoisaksi omassa kodissani enkä mm aristella pyyhe päällä tai pikku yöshortseissani/ilman rintsikoita ja elämä nyt vain menee näin. Käsipyyhkeet meillä on kämppiksen kanssa omat, mutta tämä juntti miesvieras käyttää jostain syystä minun pyyhkeitäni. Ja ärsyttää, kun olen maksanut wcpapereista ja niitä joku ulkopuolinen, ylimääräinen tyyppi käyttää. Ja ne muruset ja keittiösotkut ärsyttää noin yleisesti, kyse ei ole "poikapöpöistä" vaan pa*kasesta keittiöstä, jonka MINÄ yleensä lopuksi joudun putsaamaan. Ja meidän vuokrasäätiön säännöissä lukee, että yli kolmea yötä putkeen ei saa yöpyä edes kämppiksen luvalla, ekastakin yöstä pitäisi silti kysyä lupa. Ja kyllä, niinkuin sanoin aiemmin, olen seurustellut ja asunut miehen kanssa yhdessä - meidän yhteisessä asunnossa!!! Ja silloin, kun tapailen miestä, jonka kanssa ei ole vielä yhteistä kämppää, olemme miehen OMASSA kämpässä. En ole koskaan roikkunut kenenkään kimppakämpässä enkä edes haluaisi enää tapailla sellaista miestä, jolla ei ole omaa kämppää (vuokra tai omistus). Ja en tosiaan aio sanoa kämppikselleni tästä mitään, aion vain odottaa, että pääsen omaan rauhaan. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että tuollainen käytös ärsyttää ja on sääntöjen vastaista. Moni muukin soluissa asuva ihminen tällä hetkellä kärvistelee saman asian kansa. Ehkäpä joku teinihuumassa liitelevä, poikkiksen kanssa nysväävä ihkukämppis lukee tämän ja miettii omaa käytöstään.ap
Et haluaisi seurustella sellaisen kanssa jolla ei ole omaa kämppää? Vaikka itse asut solussa? Mikä logiikka tuossa on? :D Siis sun logiikan mukaan kahden eri solussa asuvan ei pitäisi voida aloittaa seurustelua keskenään koska kummallakaan ei ole "omaa" asuntoa? Ei kai sitä heti uuden seurustelukumppanin kanssa voi yhteen muuttaa? Tuntuu että tämä on taas jotain suomalaista tiukkapipoisuutta. Ja kyllä mustakin kuulostaa tyhmältä tuo "lymyäminen", olen itse asunut useammassa solussa ja niissä on katseltu telkkaa kämppisten poikaystävien kanssa ja tutustuttu. Omaa aikaa voi itse kukin viettää omassa huoneessaan. Jos on normaalit sosiaaliset taidot luulisi onnistuvan.
Musta se ei kuulu normaaleihin sosiaalisiin taitoihin, että majoittaa kanssa-asujiltaan kysymättä jonkun ulkopuolisen miehen. Se on heidänkin kotinsa! Luulisi olevan itsestäänselvää kaikille. Vieraat, pitempiaikaisemmatkin, ovat normaalia elämää (vaikka toiset huomioon ottava ihminen tällaisestakin vähintään ilmoittaa etukäteen), mutta minusta on aika käsittämätöntä, että soluasukkaan luokse ihan muina miehinä muuttaa joku ylimääräinen.
Vierailija kirjoitti:
Menee hermot. Kyseessä solukaksio, joka on mielestäni vielä intiimimpi kuin joku useamman hengen solu (siellä olisi jatkuvasti useampia ihmisiä ja hommaan tottuisi - nyt ollaan vain kolmisteen pienessä kämpässä). Poikaystävä tulee siis melkein JOKA PÄIVÄ vähintään käymään täällä. Monta kertaa viikossa yötä. En edes ymmärrä, miksi eivät voisi roikkua 50% ajasta sen pojan kämpällä?? Tai sitten hän on joku mammanpoika, joka asuu vielä vamhemmillaan... miksi nuo aikuiset, parikymppiset ihmiset eivät vain muuta yhteen?? Asuvat samalla paikkakunnallakin!
Eivät he sinänsä häiritse tai metelöi tai mitään. Lukkiutuvat vain aina huoneeseensa. Tulis nyt joskus edes ulos ja jutteleen. Mutta ihan naurettavaa, että poika aina ilmestyy illansuussa salamuhkäisesti eikä kämppis ole koskaan, kertaakaan ilmoittanut tai kysynyt lupaa seuralaisensa majoittumisesta. Minua ei edes haittaisi, jos kyseessä olisi naisvieras. Mutta ventovieras jätkä, joka murustelee keittiön, käyttää mun käsipyyhkeitä ja wcpaperia, ja jättää istuimenkannen ylös... olen asunut miehen kanssa ennenkin ja se kiitos riittää! Ja kyllä, aion muuttaa yksiöön lähitulevaisuudessa, mutta se ei ole vielä mahdollista. Tyydyn siis toistaiseksi vain valittamiseen.
Sinäkin taidat tarvita kullin elämääsi ja aika nopeasti vieläpä?
Mullakin on ollut tuollainen kämppis. Onneksi kyseessä oli neljän hengen solu, jossa oli kaksi kylppäriä, ja sen kämppiksen huone oli toisen kylppärin vieressä. Ei siis tarvinnut vessaa jakaa sen päivittäin kämpässä oleskelevan tyypin kanssa. Ihan kiva tyyppi, mutta olihan se vähän outoa, kun se hengasi meillä silloinkin, kun kämppis oli töissä. Mutta ehdin kyllä tottua soluasumisen aikana kaikkeen mahdolliseen, joten en jaksanut kyseisestä asiasta stressata. Ennen tuota poikaystävää kämppis piti koko ajan jotain bileitä ja soitti musiikkia täysillä. Sentään poikaystävän myötä oli lähinnä huoneessaan lukkojen takana.
Mulla oli sama tilanne. Jaksoin 4kk, sitten muutin omaan kämppään (ei ollut mikään itsestäänselvyys muuttaa, maksan yli kaksi kertaa enemmän kuin solussa). Puhun nyt solusta vaikka oikestaan minulla oli alivuokralainen. Itsellä oli kyllä ehkä vähän karman laki, sillä aiemmin huoneessa asui tyttö joka taas aina hengasi poikaystävänsä yksiössä. Näin häntä ehkä kaksi kertaa kuussa, silti maksoi puolet vuokrasta. No lopulta sitten toki muuttivat yhteen ja huoneeseen muutti tyttö, joka muutaman kuukauden kuluttua alkoi seurustelemaan ja poika oli aina meillä. Tämä tyttö oli opiskelijakaverini, ja sanoin monta kertaa että olisi reilumpaa jos olisivat edes 30% ajasta pojan luona, joka asui meistä 500m päässä itsekin solussa. Olivat siellä tasan kerran koko 4kk aikana, ja selitys oli että eivät voineet useammin siellä olla koska tyttöä ahdisti kun "yksi asukki kämpässä hengailee aina alasti olkkarin sohvalla" ??? Ööh. Minulla oli aina tunne, että en voi olla kuin kotonani omassa kodissani kun oli joku ylimääränen siellä hengaamassa. Lopullisesti meni hermot kun minulle tuli mahatauti ja olin aivan paskana henkisesti ja fyysisesti, ja lähetin kämppikselle viestin että jos mahdollista niin haluaisin olla yksin. No eikun tulivat poikaystävänsä kanssa tunnin päästä meille, vaikka aivan hyvin olisivat voineet mennä sinne 500m päähän pojan luo. Oloni vaan paheni kun en oikein kehdannut rampata vartin välein vessassa pöräyttelemässä kun oli joku minulle random kylässä. Piti soittaa äiti hakemaan luokseen tunnin matkan päästä kun olin niin ahdistuksissani.. Seuraavassa kuussa olinkin jo muuttanut:D Ja tajusin kyllä nopeasti että soluasuminen ei muutenkaan ole yhtään minun juttuni, arvostan rauhaa ja yksinoloa liikaa.
Ap, minusta tuntuu että valitat vain valittamisen ilosta. Elämä opettaa.
I feel for you. Muutin vuodenvaihteessa yksiöön asuttuani sitä ennen solukaksiossa kahden eri kämppiksen kanssa. Naiivisti kuvittelin että asuminen vain yhden kämppäkaverin kanssa tulee sujumaan oikein mukavasti ja ilman kummempia häiriöitä, mutta eipä se lopulta niin mennytkään.
Ensimmäinen oli alta parikymppinen, juuri kotoa pois muuttanut tyttö joka vapaudesta ja "omasta" asunnosta villiintyneenä mm. kutsui joka päivä kavereitaan kyläilemään ja luukutti antaumuksella stereoita. Toinen kämppis ei pahemmin jälkiään siivoillut vessassa ja keittiössä, ja kaiken huipuksi majoitti meillä miesystäväänsä viikkokausia putkeen (asiasta etukäteen mainitsematta). Asunnon pohjaratkaisu oli vielä huonosti ajateltu eli keittiö, ruokailutila ja eteinen olivat yhtä avointa tilaa; hipsipä siinä suihkuun ja takaisin vieraan miehen läsnäollessa :D Kämppis lisäksi kiukutteli avoimesti jos jäinkin päiväksi asunnolle enkä antanut kyyhkyläisten olla siellä kaksistaan.. Huh huh. Nyt maksan asumisesta 150e enemmän per kuukausi, mutta oma rauha on todellakin sen arvoista! Ja ei enää ikinä soluelämää vieraan kanssa, thank you very much.
Ap:n kuvailema tilanne on vanhan soluasujan mielestä ihan normaalia käytöstä. En hätkähtäisi yhtään. Itse asiassa mielestäni soluasumisen "suola" oli juuri erilaiset ihmiset ja elämäntilanteet sekä se, että oma erilaisuuden sietokyky kasvoi. Jos muruset lattialla on ap:n ongelma, niin suosittelisin tarkistamaan omaa asennoitumista.
Mitäs jos koputtaisit kämppiksen ovelle ja menisit rennosti juttelemaan?
Ja loppuun: linkki, josta löytyy elämänmakuisia tarinoita _todellisista_ soluelämän ongelmista (lukekaa, jos haluatte nauraa)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä haittaa hänestä käytännössä on, jos eivät kerran edes pitä meteliä tai häiritse sinua mitenkään? Tuo ei ole oikea ongelma, että hän ei juttele kanssasi tarpeeksi. Sekin kuulostaa vähän oudolta, että olisi ok jos vieras nainen käyttäisi pyyhettäsi tai vessapaperiasi mutta koska hän on MIES se on heti jotenkin ällöttävää. Onko niissä murusissa jotain poikapöpöjä kanssa? :D Löysää vähän pipoa, parempi pysyä kämppiksen kanssa väleissä jos he kerran teillä viihtyvät eikä seurustelu vaikuta elämääsi sen enempää kuin pelkkä yksi kämppis. Tuota ei lasketa vielä asumiseksi jos käy usein käymässä. Etkö ole itse koskaan seurustellut tiiviisti? Alkuhuuma on tuollaista, että halutaan olla mahdollisimman paljon yhdessä.
Vastaanpa sinulle yksityiskohtaisesti (koska mulla on aikaa, kun toi nuoripari pitää hereillä ja purkaakseni ärsytystä): Olet taas niitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tahallaan muiden tekstiä väärin. Minä EN sanonut, että olisi ok, jos nainen käyttäisi pyyhettäni. Tarkoitin, että nainen vieraana olisi ok. Koska tämä solu nyt vain on naisten ja naisille ja miehille on erikseen pukukopit ja wc:t ja haluan kokea oloni kotoisaksi omassa kodissani enkä mm aristella pyyhe päällä tai pikku yöshortseissani/ilman rintsikoita ja elämä nyt vain menee näin. Käsipyyhkeet meillä on kämppiksen kanssa omat, mutta tämä juntti miesvieras käyttää jostain syystä minun pyyhkeitäni. Ja ärsyttää, kun olen maksanut wcpapereista ja niitä joku ulkopuolinen, ylimääräinen tyyppi käyttää. Ja ne muruset ja keittiösotkut ärsyttää noin yleisesti, kyse ei ole "poikapöpöistä" vaan pa*kasesta keittiöstä, jonka MINÄ yleensä lopuksi joudun putsaamaan. Ja meidän vuokrasäätiön säännöissä lukee, että yli kolmea yötä putkeen ei saa yöpyä edes kämppiksen luvalla, ekastakin yöstä pitäisi silti kysyä lupa. Ja kyllä, niinkuin sanoin aiemmin, olen seurustellut ja asunut miehen kanssa yhdessä - meidän yhteisessä asunnossa!!! Ja silloin, kun tapailen miestä, jonka kanssa ei ole vielä yhteistä kämppää, olemme miehen OMASSA kämpässä. En ole koskaan roikkunut kenenkään kimppakämpässä enkä edes haluaisi enää tapailla sellaista miestä, jolla ei ole omaa kämppää (vuokra tai omistus). Ja en tosiaan aio sanoa kämppikselleni tästä mitään, aion vain odottaa, että pääsen omaan rauhaan. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että tuollainen käytös ärsyttää ja on sääntöjen vastaista. Moni muukin soluissa asuva ihminen tällä hetkellä kärvistelee saman asian kansa. Ehkäpä joku teinihuumassa liitelevä, poikkiksen kanssa nysväävä ihkukämppis lukee tämän ja miettii omaa käytöstään.ap
On minusta vaan varsinnoutoa miksi ihmiset itkevät netissä huonokäytöksisistä kämppiksistä. Itse asun kolmatta vuotta kolmenhengen soluasunnossa ja aina, jos on jotain huomautettavaa kämppikselle niin sanotaan se päin naamaa toisinaan kauniisti toisinaan vähemmänkauniisti. Mutta pääasia on siinä, että eihän se kämppis voi millään hel***illä ymmärtää sinua jos istut omassa huoneessasi kiroten heitä. Ymmärtäisit, että ihmiset useimmiten kuuntelevat jos heille puhutaan. On sitäpaitsi aika koomista kuunnella valitusta poikaystävästä jokainenhan meistä ymmärtää millaista on kun rakkaus "vie mennessään" poikakin varmasti ymmärtäisi jos kertoisit asioista jotka sinua häiritsee. Mutta tuskin sinun tarvitssee hänen takiaaan pukeutua eritavoin, häntä tuskin kiinnostaa mitä sinulla on päälläsi ja on siellä aivan muista syistä
Et haluaisi seurustella sellaisen kanssa jolla ei ole omaa kämppää? Vaikka itse asut solussa? Mikä logiikka tuossa on? :D Siis sun logiikan mukaan kahden eri solussa asuvan ei pitäisi voida aloittaa seurustelua keskenään koska kummallakaan ei ole "omaa" asuntoa? Ei kai sitä heti uuden seurustelukumppanin kanssa voi yhteen muuttaa? Tuntuu että tämä on taas jotain suomalaista tiukkapipoisuutta. Ja kyllä mustakin kuulostaa tyhmältä tuo "lymyäminen", olen itse asunut useammassa solussa ja niissä on katseltu telkkaa kämppisten poikaystävien kanssa ja tutustuttu. Omaa aikaa voi itse kukin viettää omassa huoneessaan. Jos on normaalit sosiaaliset taidot luulisi onnistuvan.