Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarat kiertoon koska ne on saatu lahjaksi?!?

Vierailija
11.01.2016 |

Mua alkaa tosissaan nyppiin miehen sukulaiset jotka olettaa että me annetaan kaikki vermeet ja vaatteet ilmaiseksi kiertoon kun anoppi ja appi ovat antaneet rahaa niihin (= jokaiselle lapselle avattu syntymän jälkeen tili vanhempien nimellä, mihinlaitetaan joulu, synttäri yms lahjat rahana ja sieltä saa sitten ottaa lapsen kuluihin)

Me ei olla tuohon tiliin vielä koskettu koska ollaan ajateltu että lapset saa sen sitten opiskeluaikana jolloin on varmasti paljon kuluja!

Nyt sitten vaaditaan että meidän pitäis antaa sukset, luistimet, vaatteet pyörät jne ilmaiseksi eteenpäin ja kun sanoin että ovat pienellä hinnalla torissa nuristaan että eikun ilmaiseksi!

Lähinnä miehen veli ja sisko näitä hamuavat omille lapsilleen mutta anoppiin on sanonut että kun x:ltä jää pyörä pieneksi niin tuo tänne meidän varastoon se niin voi y ja w sitten sillä pyöräillä..

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jokin rikkaitten perheiden ja sukujen ongelma. Meidän mummulla on niin pieni eläke että se antaa lapsille lahjaksi maksimissaan villasukat. Eipä tarvi tämmöisistäkään asioista riidellä ja mieltänsä pahoittaa. Vanhemmat ostaa itse lapsilleen mitä tarvii ja kierrättää kamppeet just niin kuin itse haluavat.

Vierailija
82/86 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus mikä ketju. Ketjussa näkee cityvihreän käytännön asenteen esineiden kierrätykseen. Ei anneta mitään eteenpäin vaan ostakoot uutta. Mutku kierrätyshän koskee vain paperia ja peltipurkkeja kysyy cityvihreä tähän väliin...

Kysehän on omasta suvusta eikä jostain ventovieraista. Miten helvetin pihi pitää ihmisen olla että ei omalle suvulleen malta antaa eteenpäin tarpeettomia lastentavaroita. Ainahan noita on annettu ilman sen kummempaa säätämistä.

Voi itku mikä kirjoittaja oot, kyseessä ei ollut ettei kierrättäisi, vaan siitä miten toisen tavaroita mennään varailemaan itselleen ilmaiseksi, lupailemaan ilmaiseks eteenpäin. Tavaroita, jotka ovat olleet kalliita ja ap itse omasta kukkarostaan ne maksanut. Eikä aina ennenkään oo ollut mitään et ilmaiseksi eteenpäin annettu, on niitä käytettyjä tavaroita myyty eteenpäin... Suvunkin sisällä. Ilmaiseksi saa antaa eteenpäin, mutta jukoliste se ei oo mikään PAKKO!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis saadaan perintöriita aikaiseksi jo kauan ennen kuin vanhemmat on kuolleet ja perittävissä.

Itse tekisin jo testamenttia muiden sisarusten puolesta jos olisin tämän aloittajan (tai muutaman kommentoijan) vanhempi.

Vierailija
84/86 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esiintynyt jonkin verran samaa. Miehen veli ja isä harrastavat tätä erityisesti, että "varaavat" meidän lasten vaatteita ja tavaroita serkuille. Jopa lapsen päällä olevasta vaatteesta on sanottu, että "Nämä menee sitten seuraavaksi y:lle." Olen siis erikseen jopa sanonut, että tulen säästämään osan vaatteista lapsille itselleen muistona. Erityisesti lempparivaatteet tai kummeilta lahjana saadut mieluisat. Samoin joistakin ostamistani tavaroista on miehen veli sanonut lapsilleen, että "Katsopas millaisen jutun saat x:ltä." Se kieltämättä ärsyttää. Vaikka y saisikin sen myöhemmin, niin mua vaan raivostuttaa tuollainen röyhkeys ja itsestäänselvyytenä pitäminen.

Paljon mekin annamme eteenpäin, kuten olemme saaneetkin muilta. Mutta on tosiaan tavaraa ja vaatteita, joista saa niin hyvän hinnan eteenpäin myymällä, että summalla pystyy ostamaan esim. uudet kunnolliset talvipuvut lapsille.

Ärsyttävintä tässä kuitenkin on ehkä se, että vanhin alle kouluikäisistä serkuksista on alkanut myös varailemaan sisarilleen mm. meidän lasten leluja, joita ei ole edes tarkoitus antaa eteenpäin. Siinä joudutaan sitten korjailemaan käsityksiä, että "Nämä ovat x:n ja xx:n leluja. Y:llä on omat lelut." Kotoa siis opitaan tämäkin kerjäläismalli.

Serkusperheiden tulot ja lapsiluvut ovat kaikilla suurin piirtein samat, joten ei ole kyse todellakaan siitä, etteikö tällä kyseisellä perheellä olisi varaa ostaa vaikkapa leluja tai polkupyöriä.

Vierailija
85/86 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ilmeisesti on, että tavara liikkuu vain yhteen suuntaan eikä mitään kiitosta kuulu! Meille tuli monta vuotta yhdeltä pikkuserkulta vaatteita. Laitoin sinne takaisin päin aina hyvän joululahjan!

Tuntuisi vähän epäreilulta jos ap:n perhe ostaisi kaikki suvun urheiluvälineet ja lahjoittaa ne aina ilmaiseksi eteenpäin. Silloinihan seuraavien perheiden ei tarvitse koskea ollenkaan isovanhempien antamiin rahoihin, koska saavat kaikki tavarat ilmaiseksi.

Meillä liikkuu suvussa tavaraa edes-takaisin. Välillä maksetaan rahaa, välillä ei. Aina kuitenkin selvitetään, että ei tule kenellekään hyväksikäytetty olo.

Vierailija
86/86 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että joku yrittäisi ap:n suvun tai 84:n suvun lailla noin varailla, nauraisin räkäisesti päin naamaa ja toteisin et onkohan sulla varaa. Multakin löytyy söpöin haalari ikänä, aivan liian kallis jotta minä olisin ostanut (lapsen isä osti ulkomailta) ja vain muutaman kerran päällä olleena, kunnes kävi liian pieneksi.... Ja jos kukaan yrittäisi sitä noin vaan ilmaiseksi varailla, voisin sanoa, että pakkasen puolelle se todennäköisyys putoaisi. Se haalari kun on jotain minkä paketoin tulevalle lapsenlapselleni. ( jos niitä ikinä tulee.... Muuten varmaan kehystän ja laitan seinälle :'D)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi