Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta kertaa vuodessa lennät lentokoneella?

Vierailija
11.01.2016 |

Ja kirjoita myös oletko mielestäsi luonnon ystävä :)

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn ulkomaan lomamatkoilla 3-5 kertaa vuodessa, yleensä Euroopassa. Näistä yksi on usein reilun viikon mittainen kesäloma, muut pitkän viikonlopun mittaisia kaupunkilomia. Olen luonnon ystävä.

En tiedä miksi minun pitäisi puolustella sinulle matkojani, mutta todetaan nyt, että ilmastojalanjälkeni on muutoin hyvin pieni ja toisaalta matkustaminen on ollut minulle lapsesta saakka SE juttu elämässä. Maailmassa on vielä lukemattomia kohteita, joissa haluaisin käydä.

No ympäristön saastumisen kannalta tuollainen lentomäärä on myös SE juttu.

Vierailija
42/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennän 2-3 kertaa vuodessa, ihan huvikseni. Olen jo tehnyt ympäristöteon, mulla ei ole lapsia, lemmikkejä saati autoa. Noiden puuttuminen ei tosin johdu niinkään ympäristöajattelusta kuin siitä etten tarvitse noita mihinkään toisin kuin lomamatkoja.

Mihin "tarvitset" lomamatkoja? Itselleni ainakaan riittää rentoutumiseen kesäisin hyvin varustettu leirintäalue ja talvisin kotimaan laskettelurinne.

Jaa rentoitumiseen. Olen elämässäni viettänyt yhden viikonlopun leirintäalueella asunovaunulla ja se oli kyllä viimeinenkin. Siinä oli rentous kaukana. Ja kotimaiset laskettelurinteet ovat täynnä itänaapurin juppeja. Ei kovin rentouttavaa sekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan lentokoneella aina kun vain mahdollista. Olen realisti, ja tajuan että maailma on jo tuhottu. Lentomatkailu ei tule loppumaan, ja maailma tuhoutuu joka tapauksessa. Miksen nauttisi siitä niin kauan kun se on vielä mahdollista.

Vierailija
44/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lentänyt koskaan.

Vierailija
45/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha lukion opettajani puhui erinomaisesti siitä miten ihmisille nykyään Eurooppa on tutumpaa kuin Suomi. Suomessa on upeita lomamahdollisuuksia ja ei tarvitse käyttää sitä saastuttavaa lentokonetta :) Laittapaa Googlen kuvahakuun esim. seuraavia paikkojen nimiä ja pohtikaa voisiko seuraava lomamatkasi ollakin kotimaassa: Lappi, Kustavi, Naantali, Savonlinna, Kouvola...

Vierailija
46/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 8-10 menopaluu. Olen luonnonystävä. 

Vierailija
47/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan lentokoneella aina kun vain mahdollista. Olen realisti, ja tajuan että maailma on jo tuhottu. Lentomatkailu ei tule loppumaan, ja maailma tuhoutuu joka tapauksessa. Miksen nauttisi siitä niin kauan kun se on vielä mahdollista.

No aina ei tarvitse kulkea tuhoon tuomitun lauman mukana, mutta jollei älyllinen kapasiteetti yllä muuhun, niin nauti ihmeessä :)

Vierailija
48/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3krt.

Kompensoiko asiaa, että olen omistanut auton noin 15 v (olen 50v).

Vierailija
49/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3krt.

Kompensoiko asiaa, että olen omistanut auton noin 15 v (olen 50v).

No ei se kompensoi mitään vaan pahentaa asiaa. Tuollainen lentomäärä vuodessa ei ole mikään "keskiverto" todellakaan, vaan oikeasti paljon.

Vierailija
50/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi menopaluulentoa. Loma- ja sukulointimatkoja. Lapsettomuus on minun suurin ekotekoni ja sen siivin lennan koko loppuelamani ihan hyvin mielin.

Suhdettani luontoon en ole juurikaan miettinyt. Juoksulenkit luonnossa on mukavia.

Vierailija
51/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä. Työn puolesta on pakko lentää. Huvimatkoja en tee.

Vierailija
52/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin varmaankin n. 1.2 meno-paluu -lentoa viikossa. Osa vaatii useamman kuin yhden segmentin. Olen siis jatkuvasti menossa. Kotona olen 1-2 yötä/viikko. Monet lennot ovat lyhyitä (1-2 tuntia) mutta pitkiäkin (6-13 tuntia) on silloin tällöin. Pyrin kuitenkin välttämään pitkiä lentoja terveydellisistä syistä.

Olen luonnon ystävä mutta olen reissuhommissa. Autoa en omista mutta kuljen jatkuvasti takseilla ja vuokra-autoilla. Pelaan myös golfia joten hiilijalanjälkeni lienee suuri. En asu Suomessa.

Vierailija
53/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä erikoinen perustelu, että joo voin tehdä ihan mitä vaan koska maailma on jo tuhottu.

Tällä perusteellahan ihmiset voivat oikeuttaa itselleen aivan mitä tahansa.

Vierailija
54/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha lukion opettajani puhui erinomaisesti siitä miten ihmisille nykyään Eurooppa on tutumpaa kuin Suomi. Suomessa on upeita lomamahdollisuuksia ja ei tarvitse käyttää sitä saastuttavaa lentokonetta :) Laittapaa Googlen kuvahakuun esim. seuraavia paikkojen nimiä ja pohtikaa voisiko seuraava lomamatkasi ollakin kotimaassa: Lappi, Kustavi, Naantali, Savonlinna, Kouvola...

Ensinnäkin olen käynyt kaikissa noissa paikoissa Lappia lukuun ottamatta, koska Lappi on sen verran laaja alue, ettei siellä voi sanoa käyneensä vaikka olisi käynyt esim. Kuusamossa, Inarissa, Ivalossa ja Rovaniemellä. Toiseksi, jos haluan nähdä esimerkiksi Sagrada Familian, niin ei se ole missään noista paikoista. Jos haluan nähdä Huippuvuoret, niin ei niitä löydy Suomen lapista ja jos haluan nähdä delfiinejä luonnollisessa elinympäristössään niin ei sekään onnistu missään noista.

Vierailija
55/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin olen käynyt kaikissa noissa paikoissa Lappia lukuun ottamatta, koska Lappi on sen verran laaja alue, ettei siellä voi sanoa käyneensä vaikka olisi käynyt esim. Kuusamossa, Inarissa, Ivalossa ja Rovaniemellä. Toiseksi, jos haluan nähdä esimerkiksi Sagrada Familian, niin ei se ole missään noista paikoista. Jos haluan nähdä Huippuvuoret, niin ei niitä löydy Suomen lapista ja jos haluan nähdä delfiinejä luonnollisessa elinympäristössään niin ei sekään onnistu missään noista.

Miksi sinun on pakko päästä änkeämään joka paikkaan? Sinulla on tietysti vapaus tehdä mitä haluat, mutta ymmärräthän, että mitä enemmän haluat nähdä eksoottisia paikkoja, sitä enemmän tuhoat maapalloa ylipäätään.

Vierailija
56/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti taisi olla kuitenkin se, että useammat suomalaiset ovat nähneet Sagrada Familian kuin vaikkapa Olavinlinnan.

Vierailija
57/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä erikoinen perustelu, että joo voin tehdä ihan mitä vaan koska maailma on jo tuhottu.

Niin ihmiset tuntuvat tekevänkin. Täällä kaikki huutelevat olevansa luonnonystäviä ja vähättelevät lentämisen haitallisia vaikutuksia, vaikka ne ovat kiistattomat.

Vierailija
58/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään ole vara Suomessa matkailla. Paljon halvempaa vaan lentää etelään. Ja enemmän aurinkoa ja vähemmän vesisadetta ja hyttysiä. Onhan se vähän harmi, mutta vain vähän.

Vierailija
59/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään ole vara Suomessa matkailla. Paljon halvempaa vaan lentää etelään. Ja enemmän aurinkoa ja vähemmän vesisadetta ja hyttysiä. Onhan se vähän harmi, mutta vain vähän.

Sinulle se on pieni harmi, luonnolle suuri. Onko pakko päästä lomailemaan 10 kertaa vuodessa? Eikö laatu korvaisi määrän?

Vierailija
60/119 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään minua ei kiinnosta kauheasti perustella tekemisiäni kenellekkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän