Monta kertaa vuodessa lennät lentokoneella?
Ja kirjoita myös oletko mielestäsi luonnon ystävä :)
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan kuusi kertaa sellainen tavoitemäärä. Olen lapseton, niin voin lennellä hyvällä omallatunnolla. :) Lisääntyminen on ehdottomasti suurin ympäristöhaitta.
Totuus sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä erikoinen perustelu, että joo voin tehdä ihan mitä vaan koska maailma on jo tuhottu.
Tällä perusteellahan ihmiset voivat oikeuttaa itselleen aivan mitä tahansa.Ylipäätään minua ei kiinnosta kauheasti perustella tekemisiäni kenellekkään.
Tärkeintä on kuitenkin olla itselleen rehellinen :)
Niin, sanoinkin jo tuolla aiemmin, etten niin hirveästi vaivaa mieltäni luontoasioilla. Ne on sellaisia asioita, joihin pystyy vaikuttamaan vain kansainvälisellä lainsäädännöllä. Yksittäisten ihmisten vapaaehtoiset teot on niin hajanaisia joka tapauksessa, ettei ne muuta kokonaistilannetta, joten en ala omaa elämääni rajoittamaan tuollaisista syistä.
Minusta on lähinnä tekopyhää nurista jostain lomalennoista, kun kuitenkin suurin osa kulutustavaroistakin roudataan jostain Kiinasta. Tai parhaimmillaan tehdään kuten pakastekalalle, kalastetaan Norjassa, viedään Kiinaan pakattavaksi ja sitten taas roudataan takaisin tänne kauppoihin. Siinä sitä on turhaa liikennettä.
Helpointa on ulkoistaa kaikki jollekin "korkeammalle taholle" ja kuvitella, etteikö itsekin voisi muuttaa maailmaa. Kyllä se lomamatkailu on se pahin.
Niin, en tosiaan usko pystyväni muuttamaan maailmaa omilla pienillä teoillani. Näin se on. Ja kun minulla ei tuota uskoa ole, en näe syytä rankaista itseäni esimerkiksi sillä että lomailisin vain jossain Kuopiossa. Ehkä jos uskoisin, mutta kun en.
Eikö olekin kiva uskoa näin, voi tehdä mitä vaan ilman huonoa omatuntoa. :) Siunulla tuskin on elämääsi rajoittavia periaatteita lainkaan. :)
On toki, mutta ei sellaisia mitä noudattaisin pelkästään periaatteen vuoksi vaikka ne ei vaikuta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan välitä tippaakaan, lomailen ja lentelen jos huvittaa. Pessimistinä uskon, että maailman pelastaminen on jo myöhäistä. Kierrätän ja ostan lähiruokaa, mutta lähinnä sosiaalisen pakon takia. En ala kuluttaa omaa lyhyttä ainutlaatuista elämääni yrittämällä parantaa sellaista, mikä ei ole parannettavissa.
Lapsia en ole tehnyt tänne kärsimään tuhoutuvasta maapallosta.
Eli koska maailma on sinusta pilalla, teet kaikkesi pilataksesi sitä lisää ja mahdollisimman tehokkaasti kaikilta muiltakin. Selkärangattoman ihmisen tekosyitä, sanon minä.
Parin viikon päästä taas reissuun. \0/
Viikko sitten tulin kaukomatkalta ja ensi kuussa lähden seuraavalle.
Sen lisäksi on 2 pitempää reissua tiedossa ja yksi lyhyt viikonloppureissu tälle vuodelle.
Rakastan matkustelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä erikoinen perustelu, että joo voin tehdä ihan mitä vaan koska maailma on jo tuhottu.
Tällä perusteellahan ihmiset voivat oikeuttaa itselleen aivan mitä tahansa.Ylipäätään minua ei kiinnosta kauheasti perustella tekemisiäni kenellekkään.
Tärkeintä on kuitenkin olla itselleen rehellinen :)
Niin, sanoinkin jo tuolla aiemmin, etten niin hirveästi vaivaa mieltäni luontoasioilla. Ne on sellaisia asioita, joihin pystyy vaikuttamaan vain kansainvälisellä lainsäädännöllä. Yksittäisten ihmisten vapaaehtoiset teot on niin hajanaisia joka tapauksessa, ettei ne muuta kokonaistilannetta, joten en ala omaa elämääni rajoittamaan tuollaisista syistä.
Minusta on lähinnä tekopyhää nurista jostain lomalennoista, kun kuitenkin suurin osa kulutustavaroistakin roudataan jostain Kiinasta. Tai parhaimmillaan tehdään kuten pakastekalalle, kalastetaan Norjassa, viedään Kiinaan pakattavaksi ja sitten taas roudataan takaisin tänne kauppoihin. Siinä sitä on turhaa liikennettä.
Helpointa on ulkoistaa kaikki jollekin "korkeammalle taholle" ja kuvitella, etteikö itsekin voisi muuttaa maailmaa. Kyllä se lomamatkailu on se pahin.
Niin, en tosiaan usko pystyväni muuttamaan maailmaa omilla pienillä teoillani. Näin se on. Ja kun minulla ei tuota uskoa ole, en näe syytä rankaista itseäni esimerkiksi sillä että lomailisin vain jossain Kuopiossa. Ehkä jos uskoisin, mutta kun en.
Eikö olekin kiva uskoa näin, voi tehdä mitä vaan ilman huonoa omatuntoa. :) Siunulla tuskin on elämääsi rajoittavia periaatteita lainkaan. :)
On toki, mutta ei sellaisia mitä noudattaisin pelkästään periaatteen vuoksi vaikka ne ei vaikuta mihinkään.
Rohkenen epäillä.
Viime vuonna 8 työmatkaa (joista muutama välilaskullisia lentoja) ja 1 lomamatka (suora lento) lentäen. Kehitän työkseni energiataloudellisempia kulkuneuvoja ja tutkin vaihtoehtoisia polttoaineita, joten sanoisin kyllä olevani ympäristön asialla. Päivittäiset työmatkat kuljen polkupyörällä kesällä ja muulloin kimppakyydillä (julkiset on huono optio täällä pääkaupunkiseudun poikittaisliikenteessä).
17 lentoa viime vuonna jos en unohtanut jotain laskuista, luulen että täñä vuonna määrä jää vähemmäksi. N28
Yleensä 2-3 menopaluulentoa tulee tehtyä vuodessa ulkomaille. Lomamatkoja lähinnä. Kotimaanmatkat hoidan junalla vaikka se hitaampi ja kalliimpi onkin.
Pidän itseäni luonnonystävänä. Lentämisen vastapainoksi:
- En syö lihaa
- Asun vain 30 neliön asunnossa
- En omista autoa ja liikun siis julkisilla, kävellen ja pyörällä normaalisti
- En ole tehnyt lapsia enkä usko, että tulen tekemäänkään
- Kierrätän kaiken mahdollisen, suosin kirppistelyä ja yritän olla ostamatta mitään turhaa
Viimeisen vuoden sisällä 1 kaukolento ja 3 lentoa Euroopan sisällä. Pian edessä 1 kaukolento ja 2 Euroopan sisällä, jotta pääsen kotiin Suomeen täältä toiselta mantereelta. Rakastan luontoa, mutta olen myös niin itsekäs, että haluan nähdä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
17 lentoa viime vuonna jos en unohtanut jotain laskuista, luulen että täñä vuonna määrä jää vähemmäksi. N28
Ja osa oli siis pakollisia työmatkalentoja. Pidän itseäni ehdottomasti vihreänä ihmisenä ja yritän kaikin tavoin vähentää hiilijalanjälkeäni. Lentäminen hävettää, mutta ei ole ollut muutakaan vaihtoehtoa kun lomatkin ovat niin lyhyitä, ettei vaikka Italiaan ehtisi autolla tms. kun loma jo loppuisi. N28
Kohta lähdetään 7 hengen voimin Floridaan ja olen vuokrannut sieltä pariksi viikoksi jättimäisen SUV:in. Tietysti valtavalla bensaveekasilla maan tavan mukaan.
Jos se ajossani vie alle 20l satasella niin jo on ihme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja osa oli siis pakollisia työmatkalentoja. Pidän itseäni ehdottomasti vihreänä ihmisenä ja yritän kaikin tavoin vähentää hiilijalanjälkeäni. Lentäminen hävettää, mutta ei ole ollut muutakaan vaihtoehtoa kun lomatkin ovat niin lyhyitä, ettei vaikka Italiaan ehtisi autolla tms. kun loma jo loppuisi. N28
Ehdottomasti vihreä, lentelee lomilla. Aika kova itsepetos päällä
Tiesitkö luonnonystävä tätä, että lentäminen aiheuttaa noin 2% maapallon saasteista.
Aloittaja, saako lennot anteeksi, jos asuu ulkomailla ja vierailee Suomessa sukulaisten luona kaksi kertaa vuodessa? Vai pitäiskö antaa sukulaisten ikävöidä? Muut reissut teen junalla, samoin Suomen sisällä matkaillaan junalla.
11 lentoa kertyi viime vuodelle, osa lomamatkoja ja osa siitä syystä että opiskelen toisessa maassa. Ja mieleltäni olen luonnonystävä kyllä. Lentäminen vain on ikään kuin välttämätön paha, jos meinaat poistua Suomesta (lähinaapureita pidemmälle).
19 lentoa viime vuonna, kaikki lomamatkoja. Tälle vuodelle on varattu jo 4 lentoa. Rakastan matkustelua.
Olen 41v enkä ole koskaan ollut lentokoneessa, ja joo olen vihreä. Jos olisi rahaa matkusteluun, voisin käydä ehkä kerran vuodessa jossain, korkeintaan. En piittaa kuumista eksoottisista paikoista, enkä toisaalta taas liian kylmistäkään, joten kävisin katsastamassa ehkä USA:ssa muutaman kaupungin, ja euroopassa hienoimmat kaupungit ja puutarhat, myös vuoristot jätän väliin kun on korkeanpaikan kammo.
Matkustelu on mun elämäni suola. Oon luontoihminen, mutta päätöksiä pitää saada aikaan valtiomiestasolla.
Viime vuonna niitä lentoja tuli vain 4. Aika tavallinen määrä kuitenkin. Tänä vuonna voinen persaukisuudesta johtuen kantaa korteni niin kevyeen hiilijalanjälkien kasaan.
Viimevuodelle tuli 21 lentoa joista 3 long haul.
Tälle vuodelle jo yksi kaukolento ja ainakin 6 Euroopan lentoa jo varauksessa
Lopetan huvilennot heti kun Kiina ja Usa lopettavat saastuttamisen