Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 8-9??

14.02.2006 |

Onko mahdollista, että olen palstan, Suomen tai maailmankaikkeuden ainoa, jolle tehdään punktio vkolla 8 tai 9? En kai :-)

Viikoille 6,7 ja jopa 12 ainakin näyttää olevan pinonsa, mutta näitä viikkoja en ole vielä bongannut. Kaikki samoissa menijät siis pinoon, jos teitä on!Meillä on alkamassa eka IVF ja siksikin olen aika tohkeissani huutelemassa.

Kommentit (198)

Vierailija
141/198 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistoskohdan ympärille. Ei kyl ollu yhtään kiva toi pistää, kipeempää otti kun Gonal-F. Mut tää on nyt tätä...mitäpä tässä ei tekis.

Muilla näkyykin olevan tosi hienoja saaliita seurantaultrissa ja punktioissa. Onnea matkaan kaikille!:)

Jouduin tänään hakemaan vielä lisää tuota Gonalia, ekaks jouduin kyllä soittelemaan polille ja pyytämään puhelireseptin lääkäriltä. Ei ollut eilen tajunnut että mähän tarvitsen uuden kynän koska lääke ei riitä perjantaihin asti koska annosta nostettiin. Itekin olin eilen siellä ultrassa niin puulla päähän lyöty noista uutisista etten osannut pyytää reseptiä, no onneks illalla tajusin ja sain lääkkeet ajoissa ennen kun loppuvat kesken.

Täällä siis pistokset vaan jatkuvat ja perjantaina uusi kontrolliultra kuten monella muullakin täällä.

Tsemppiä kaikille missä vaiheessa hoitoa sitten menettekin!:)

Vierailija
142/198 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi haluan tsempata Pampulaa!!!!! Sinulla oli molemmin puolin yhdet munarakkulat? No, ne voi olla laadultaan mainioita! Ja jos miehesi siittiöt ovat laadultaan hyviä niin hedelmöittyminen voi onnistua aivan mainiosti! (Huom! ei määrällä niinkään ole väliä vaan sillä laadulla :) Niistä voi molemmisa tulla monisoluisia ja hyvin siirtokelpoisia. Toivoa täytyy pitää yllä koko ajan! Se on harmi ettei pakkaseen saada välttämättä yhtään, mutta noilla munasoluilla voi jo tulla raskaaksi :) Usko pois!

Mun uä oli ihan ok. Molemmin puolin oli 20 rakkulaa, pelottavan suuri määrä!!!!! Rakkulat olivat 3-9 mm. Molemmin puolin tais olla 3-4 pientä rakkulaa, yleisesti ne oli kuitenkin 8mm. Limis oli 10 mm. No lääkäri meinas että pistetään kovemmat paukut, jotta saataisiin suurempia ja parempia munarakkuloita. Puregon annos on nyt sit 200. Lääkäri totesi vaan että et sä perjantaina ihan noin hyväkuntoisena tule tänne :( eli oireita alkaa varmaankin sitten tulemaan huomisesta alkaen...kamalaa ja pelottavaa :( Eikö se punktiokin ole kivulias jos noita munarakkuloita on noin paljon? Toimenpide kestää ainakin kauemmin. Lääkäri meinas että puolet hedelmöitetään IVF:llä ja toiset puolet ICSI:llä, koska mun miehellä normaaleita siittiöitä on vain 2 %. En sit tiedä...ICSI:ssä on epämuodostumisen riski suurempi...enkä mä tiedä onko se onnistumisprosentiltaankaan yhtään parempi (siis sillä icsi:llä)? No näitä asioita täytyy nyt sit oikeen pohtia. Perjantaihin mennes täytyy sekin sit päättää.

Tänään sit seitsemäs piikki, vatsa ei ole vielä musta....siis vielä ainakaan. Yritän ottaa piikin aika varovasti vatsamakkarasta pois, jotta se ei vahingoita kudoksia.

Mutta mä toivotan kaikille tsemppiä ja pitäkää toivoa yllä!

Ammattigallup ei näyttänyt kiinnostavan, no mites olis jos kerrottaisiin miten vanhoi ollaan ja miten kauan lapsettomuutta on takana? Mä olen 27, mies 29, lapsettomuutta pian 3 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/198 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaa vaan kaikille,

Tänään sitten soiteltiin sinne klinikalle ja kyseltiin miten nuo meidän alkiot on lähtenyt hedelmöittymään. Meillä siis viime hoidossa (viime keväänä) saatiin 21 munasolua joista puolet hedelmöitettiin ICSIllä ja puolet IVF:llä. Tulos oli, että 6 yhteensä hedelmöittyi ja siirtopäivänä oli jäljellä enää kaksi hyvää, jotka molemmat silloin siirrettiin. Ja nämä molemmat olivat IVF alkoita. Noh, tänään siis tulos oli todella hämmentävä, 24 munasolusta oli hedelmöitetty 10 IVF:llä ja 14 ICSI:llä ja yhtään IVF alkiota ei ollut hedelmöittynyt!!! tosi hämilläni olen, meillä siis miehen simpoissa suurta vikaa sekä mulla myös viime hoidon yhteydessä havaittu paksu munasolun kuorikerros, mutta viimeksi silti tuolla IVF:llä hedelmöittyi.. Mutta, tällä kertaa kuitenkin ICSIllä oli hedelmöittynyt 11kpl. Nyt sitten todella jännätään miten käy, päästäänkö siirtoon asti.. koska viimeksi tosiaan nuo ICSIllä hedelmöittyneet olivat paljon huonolaatuisempia :( Mulla on jo etukäteen pahamieli asiasta.. jos ei sitten olekaan siirrettävää.. mahdollinen siirto siis torstaina ja siihen saakka sain sairaslomaa.

Tällä hetkellä olo aika kohtalainen, maha edelleen turvonnut ja äkkinäiset liikkeet tuntuu kipeiltä.

Kauhean sekava sepustus, yrittäkää saada selvää :)

Tinkami

Vierailija
144/198 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron huonosta kunnostani johtuen vain lyhyesti, että mies hinaa mut jollain vinssillä tänään klinikalle ja siellä katsotaan, voiko alkiot siirtää.

Kun alan toipumaan tästä, ilmoittelen tarkemmin, mitä on tapahtunut.

Tänään on muillakin siirtopäivä....zemppiä:-)

-OA-

Vierailija
145/198 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin toi hyperi on mahdollista saada? Silloin kun on saatu kehitettyä monta munarakkulaa? Itselläni on just 20+20 munarakkulaa kasvamassa ja annosta nostettiin eilen, jotta ne ehtisi kehittymään hyviksi ennen punktiota...meillä on punktio/siirto ohjaus perjantaina, täytyypi silloin sit kysellä tosta hyperistä. Olen kyllä jostain lukenut että PCO tyyppiset munasarjat kehittävät herkemmin tota hyperstilmulaatiota, mutta eikö normaalit munasarjatkin voi tehdä sitä?!

No mutta toivottavasti OnniAmanda toipuu pian hyperistä ja toivottavasti hänellä on siirtokelpoisia munasoluja/alkioita.

Mulla on tänään ollut enemmän nipistelyjä vatsalla.....siellä ne munikset nyt sit kasvavat kovaa vauhtia.

Vierailija
146/198 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että miehesi siittiöt ovat heikkolaatuiset, millä tavalla? Meillä tosiaankin kanssa normaaleita siittiöita 2%, sen vuoksi yritetään hedelmöittää puolet icsillä ja puolet IVF:llä.

Vierailija
147/198 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai siis hinattua mut tänään klinikalle alkionsiirtoon. Alkuperäinen saalis 12 munista, joista viisi hedelmöittyi ja neljä jatkoi jakaantumista hyvälaatuisina. Sattuneesta syystä tehtiin lääkärin kanssa päätös, että siirretään vain yksi alkio suunnitellun kahden sijaan. Tämä siksi, että jos raskaus alkaa (mitä en todellakaan enää jaksa uskoa) hyperi saattaa riehaantua uudelleen. Yhden alkion aiheuttama hormonieritys on siis pienempi riski kuin kahden. Pakkaseen laitettiin kaks 1-luokan alkiota ja yks jätettiin vielä jakaantumaan ja seuraillaan sitä kannattaako pakastaa.

Hyperiin kotihoitona täysi liikkumiskielto ja runsas nesteen juonti. Jos tulee pahoja oireita (hengenahdistus, oksentelu, pissa ei kulje) niin sairaalaan. Toivotaan, että näistä alkioista homma onnistuis, koska tämä oli mulle sitten laitimmainen kerta näitä hoitoja.

Joku kysyi riskitekijöistä hyperiin....en tiedä muuta kuin PCO. Jossain esitteessä sanottiin ettei lääkityksen määrä eikä saatujen munarakkuloiden määrä ole suoraan verrannollinen siihen. Mulla ainakin molemmilla IVF- kerroilla on saatu sama saalis eikä aikaisemmalla kerralla ollut mitään hyperiin viittaavaakaan. Nyt tämä alkoi ilmeisesti jo irrotuspiikin jälkeen, koska seuraavana päivänä oli jo huono olo ja sitä seuraavana eli punktiopäivänä mahaontelossa oli jo nestettä.

Joku kyseli myös lapsettomuuden kestoa yms. Mun kohdalla lapsettomuus kestänyt 17 vuotta, endoa leikattu 6 kertaa ja tehty lukematon määrä toimenpiteitä, hoitoja, tutkimuksia, lääkityksiä ja raskausyrityksiä tukilääkityksen avulla. Ja sitä helvetillistä kipua ja verenvuodatusta ei usko kukaan terve ihminen. No nyt oltiin siis viimeistä kertaa näissä asioissa liikkeellä kokeilemassa IVF:ää. Mä olen omalta kohdaltani sitä mieltä, että nyt saadut alkiot käytetään ja sen jälkeen mun kiduttamisen takaraja on tässä. Toivottavasti muut jaksavat vielä.

ANTEEKSI tämä masentaja monologi; näin tämä elämä vaan menee. Minä en voi omalta kohdaltani päättää, teenkö lapsia vai en.Mutta sen voin onneksi päättää, milloin lakkaan yrittämästä. Toivottavasti muut jaksavat ja onni on hoidoissa myötä, sitä toivon sydämestäni teille kaikille!

Valitusvirrestä huolimatta auringonpaistetta kaikkien elämään!

-OA pp0-

Vierailija
148/198 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas ivf menossa ja aika vähän tosta hyperistä on ollut puhetta.Älä vielä menetä toivoa OnniAmanda,mullakin siirrettiin -03 vain yksi alkio josta tuloksena terve tyttö.Tsemppiä sulle: )

Olin tänään uä:ssä ja molemmilla puolilla ihan mukavasti rakkuloita.Puregon annosta nostettiin 225 IU:hun.Vatsaa nipistää,mutta muuten ihan ok olo.Pe taas ultra ja sit samalla varmistetaan punktio päivä.

Joku siellä ikää kyseli,Oon 28- ja mies 32-vuotta

Vierailija
149/198 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuu kadonneen jonnekin :) Joten kertoilen nyt sitten omia kuulumisiani :). Elikkäs joku kyseli minkälaista vikaa mieheni siittiöissä on, ne on toosi hitaita liikkumaan ja normaalimuotoisia oli 1-2%. Elikkäs se selittänee tätä meidän lapsettomuutta.

Meidän tämän keväinen hoitotaival päättyi tänään, kun masuuni siirrettiin 1 9 soluinen ja yksi 7 soluinen alkio köllimään :) ja kaikenlisäksi pakkaseenkin saatiin 4 kpl (viimeksi ei yhtään..) tosin biologi varoitteli noista pakasteuista että eivät kovin hyväluokkaisia ole, mutta sittenhän sen näkee mitä käy.. Olo on tällä hetkellä aikas hyvä, tarkoitan henkistä puolta. Ekan kerran pitkään aikaan hymyilytti tänään ihan aidosti, ja raskaanahan tässä ollaan kunnes toisin todistetaan :) eli toivotaan parasta.. testailla sais VASTA 10.3. argh, miten jaksan odotella sinne saakka... Mahaa edelleen turvottaa punktion jäljiltä, mutta muuten olo kohtalainen. Kertokaahan muutkin kuulumisia!

Tinkami ja murulaiset pp 0 :)

Vierailija
150/198 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui!

...mulla on huomnenna ultra!!!Jännittää ihan kamalasti!. Mulla jouduttiin viime tiistaina nostamaan pistokset 300 UI:hin...huomenna pitää EHKÄ käydä hakemassa lisää...tänään pistän " jämiä" ...eli kolme piikkiä A-P-U-V-A!! (yhdessä on 150 IU:ta ja kahdessa 100 IU:ta)..voi jee..! Ja huomenna olisi lento Ouluun, häihin...ihan kiva...saa ajatukset vähän muualle!

Mutta fele..ilmoittele missä mennään...jookosta!

Tsemiä KAIKILLE!!!!

Vierailija
151/198 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille..

Me ollaan hiljan muutettu eikä uuteen kotiin olla vielä saatu verkkoa! ja voitte varmaan kuvitella kuinka paljon sormet syyhyää päästä lukemaan muiden kuulumisia ja kirjoittelemaan omia tänne palstalle. Eli oli erittäin tylsä sairasloma (vaikkakin varmasti tarpeellinen) netti olisi vain ollut niin ihana :)

Eli meille tehtiin maanantaina punktio ja tällä kertaa saatiin punktioitua 19 munasolua. (Oltiin ihan onnessamme viime kerran kuuden munasolun jälkeen). Punktio ei ollut lähellekään niin kivulias kuin viime kerralla mutta sen jälkeen puolestaan olin paljon kipeämpi. Mutta onneksi mitään hyperiä ei tullut joten kaikki meni senkin puolesta hyvin. Noista 19 munasolusta oli 18 kypsää joista tehtiin puolelle ICSI ja puolelle IVF. Tiistaina oli hedelmöittyneitä 13 mutta torstaina kun tehtiin siirto niin enää 6 alkiota oli jäljellä. Eli kolmen päivän viljely auttoi ainakin tällä kertaa, koska kahden päivän jälkeen top-luokan alkioita oli vielä 4 mutta niistä kaksi oli kolmantena päivänä lakannut kasvamasta. Kaksi hyvää siis siirrettiin, ja neljä (ihan ok yksilöä) saatiin pakkaseen. Nyt sitten alkaa piinailu, ja kyllä jo eilen illalla miehen kanssa mietittiin että miten voi jo ensimmäinen piina-ilta tuntua niin pitkältä. On siis tulossa pitkät kaksi viikkoa!

Kärsivällisyyttä kaikille piinailijoille! Ja onnea ensi viikolla punktioon menijöille!

-Pewina ja pallerot pp1

Vierailija
152/198 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tsemppiä pewinalle! ja tietenkin muillekin!

Minä kävin tänään ultrassa. Mollukat olivat kasvaneet ja kypsyneet hyvin. Toistakymmentä siellä näyttäis olevan. Tiistaina 28 pvä on sitten punktio. Tänään piikitin vielä 150IU ja huomenna enää 100IU, sitten sunnuntaina irroituspiikki. (jossa jännitän ampullin avaamista kyllä hirveesti!!!!)

Saapi nähdä mihin tämä kaikki johtaa. Tänään mua alkoi jännittämään ensimmäisen kerran oikein kunnolla. Saapi nähdä mitä se on sitten punktion jälkeen ja mahdollisen siirron jälkeen!

Näin täällä. Ei auta kun odottaa seuraavaa vaihettta ja mennä eteenpäin.

feletys

Vierailija
153/198 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saataisiin punktoitua. Ei siis kovin hyvä saalis, mutta kun kysyin lääkäriltä onnistumismahdollisuuksia tällä määrällä, sanoi että eräs asiakas on tullut kahdesta tehdystä IVF:stä raskaaksi vaikka molemmilla kerroilla tullut vaan yksi munasolu. Näinhän se tietty meneekin et eihän se vaadi parhaassa tapauksessa kun yhden hyvän solun.

Mutta punktioon siis mennään. Maanantaiaamuna olis klo 8.30 totuudenhetki.:/ Tänään pistän vielä 75 yksikköä Gonalia ja yhden Orgalutranin. Huomeniltana irrotuspiikki. Sain onneks polilta jonkin toisen merkkisen irrotuspiikin joka on valmiiksi ruiskussa. Ollaan nimittäin huomenna työporukan reissulla ja bussissa olis vähän hankalaa sekoitella Pregnyl-ampulleja...:)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja teille joilla jo on vauvanalut masussa hurjasti plussaonnea mukaan matkaan!:)

Vierailija
154/198 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eipä päästetä helpolla sua, vieläkään. Toivottavasti hyperisi rauhoittuu pian. Vielä enemmän toivon, että vaikeudet olisivat nyt tässä ja joku noista alkioistasi kasvaisi vauvaksi asti! Voimia ja plussapalloja ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ !

Mun ultrassa näkyi tänään mukavasti folleja (vasemmalla 8x 8-15mm, oikealla 9x 6-14mm). Sen verran toiminta oli kuitenkin arvioitua hitaampaa, että punktiopäivä siirtyi maanantailta tiistaille. Mulle myös jäi edelleen epäselväksi, mitkä noista on ehdottomasti liian pieniä ehtimään mukaan.

Pampula: tunnut jo olevan paremmalla mielellä, kiva! Niinkuin itsekin sanoit niin eihän sitä yhtä solua enempää tarvita hienoon tulokseen... tsemppiä punktioon!

Feledithin kanssa siis mennään samoissa tällä hetkellä paitsi että piikitän huomennakin vielä 150. Onneksi oli aiemmista hoidoista Puregonjämää 300-ampulli jääkaapissa niin ei tarvi lisää ostaa. Tosin siitä taitaa mennä aika lailla haaskeelle :-( Mutta mitäpä väliä sillä koska sen jälkeenhän mun ei ikinäikinä tarvi sitä pistellä enää! Heh, aika huonosti onnistuu tämä yrityskin optimismiin :-D Kuten myös felellä, täälläkin alkaa jännitys nousta oikein kunnolla. Tai aiemmin olen nimittänyt tätä jännitykseksi, nyt se tunne alkaa tuntua jo pelolta. Hoidon edetessä panokset tuntuu käyvän isommiksi ja persauksissa alkaa polttaa ihan eri malliin kuin köykäisemmissä hoidoissa. Ei oo helppoa ei. Hyvä kun tiedän etten ihan yksin ole hajoilemassa...!

Vierailija
155/198 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut pystyyn pewinalle ja tsemiä myös muille.

Olin ultrassa tänään ja punktio siirtyi maanantaista keskiviikkoon.Kymmenen rakkulaa siellä nyt sit vissiin oli ja osa oli vaan 8mm siksi lisää piikitystä,että raakileetkin pääsis kasvamaan.Saa nyt nähdä ehtiikö pienet kasvaa punktoitavaksi asti.Hope so.Muuten saalis ei kovin runsas.

Aurinkoista viikonloppua kaikille: )

Vierailija
156/198 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosiaankin tänään uä:ssä....niin kuin jo aikaisemmin harmittelin mun liian suurta munarakkuloiden määrää niin se on nyt sit tänään todettu huonoksi, nimittäin mulla on riski saada hyperstimulaatio ja lääkäri sanoi ettei se tee siirtoa mulle tämän vuoksi. Mulla on ollut koko päivän ihan hirveä olo....itkettänyt ja ollut muutenkin vain huono olo. Eli mulla on 41 rakkulaa yhteensä, liian pieniä oli melkein 30 ja loput oli suht hyviä. Punktio siiryi keskiviikolle koska joudun piikittämään itseeni lisää Puregonia jotta isoimmat kypsyisivät vielä entisestään, mutta kuitenkin pienemmillä annoksilla (150 ky) jotta rakkulat eivät ärhäköidy liikaa. Pienimmät ei ehdi punktioon mukaan ja se siinä onkin nyt ongelma, koska niihin alkaa punktion jälkeen kehittymään rakkulanestettä ja koska niitä on noin paljon niin munasarjat turpoaa ja paljon!!!!! Ja toivottavasti ei nyt kauheesti kerry nestettä vatsaonteloon. Sit se mun 13.2 punktoitu serooma oli tullut takaisin, pienempänä mutta kuitenkin oli tullut takaisin.

Mua pelottaa koko ensi viikko! Onko kukaan kuullut että jollakin olisi ollut tollanen määrä rakkuloita kuin minulla? Olisi kiva kuulla kokemuksista...

Luin kaikkien tekstit mutta nyt en enää muista kenenkään kuulumisia! Olen niin vieläkin järkyttynyt mun tämän päivän lääkärikäynnistä. Helikö mietiskeli sitä että mitkä on liian pieniä rakkuloita, no jos tämä oli sun toinen uä niin ehkä ne alle 10 mm rakkulat on pieniä. Mulla ainakin noita pieniä rakkuloita luokiteltiin 6-12 millimetrisiksi ja lääkärin mukaan ei ehdi tuottamaan kypsää munasolua.

Mutta menen etsiskelemään tietoa hyperistä:(

Olen aloittanut nestetankkauksen, koska se pitää aloittaa jo ennaltaehkäisevästi!

Vierailija
157/198 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyperi se sitten iski, tosi kurjaa! Nyt keskity vain lepäämään ja hoitamaan itseäsi, eiköhän tuosta saaliista kuitenkin irtoa muutama hyvä solu, joilla pääsisit siirtoon sitten kun elimistö on rauhoittunut. Jos vaan pystyt niin tule kertomaan miten voit ensi viikolla (toki myös viikonloppuna!). Voimia ja peukkuja! bd

Vierailija
158/198 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla itselläni oli viime viikon maanantaina punktio. Hyperstimulaation vaara oli (ja on edelleen) olemassa, sillä minulla oli n.30 munarakkulaa, ja 21 munasolua saatiin punktoitua. Niistä tuli 10 alkiota, ja yksi siirrettiin viikko sitten ke, 9 pakastettiin.

Tiedän tunteesi, sillä itsellenikin annettiin 50% mahdollisuus siihen, ettei siirtoa olisi tehty. Se tuntui suurelta pettymykseltä, mutta toisaalta en olisikaan ollut valmis riskeeraamaan omaa terveyttäni.

Itse join kamalan paljon vettä, eikä mahaa missään vaiheessa kovin paljon turvottanut. Nyt näyttää siltä, että lääkärin siirtopäätös oli oikea, vaikka rakkuloita olikin paljon. Hyperstimulaatio voi tosin pujeta raskauden alettua vielä, joten vielä en henkäise helpotuksesta.

Siirtopäivänä minua ei ultrattu, ainoa mittari siirron tekemiseen oli oma vointini joka oli ihan hyvä. Toivottavasti asiat menevät myös sinun kohdaltasi niin hyvin, että siirto päästään tekemään mahdollisimman pian!

Muista siis juoda paljon (2-3 litraa) ja ottaa rennosti.

Terveisin; samassa tilanteessa alle viikko sitten ollut AliinaK

Vierailija
159/198 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten irrotuspiikin vuoro....pelkään että molemmat munasarjat RÄJÄHTÄVÄT... no huomenna sit tietää edes vähäsen et mihin suuntaan ollaan menossa. Musta tuntuu ettei munarakkulat ole yhtään isontuneet koska ei ole oireita, tärinätuntemuksia on silloin tällöin (ja ovulaatiooireita). Vitsi jos ei saada yhtään alkiota pakkaseen. Sit tämä koko projekti oli aivan turha ja rahaa meni hukkaan. No eipä sitä nyt ihan noinkaan voi ajatella.....

Minkähän vuoksi mulle annettiin pieni annos tota Pregnyliä? Sain vain 5000 ky. Senkö vuoksi kun munarakkuloita on noin paljon?

Mitäs muille kuuluu? Täällä on ollut aika hiljaista...missä kaikki ovat?

Toivotaan että mahdollisimman moni sais kauan toivotun plussan tästä kierrosta ja kaikki säästyisivät hyperiltä ;)

Vierailija
160/198 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänäaamuna oli siis punktio. Ei ollut yhtään niin kivulias toimenpide kuin olin kuvitellut, hyvät lääkkeet sain ja olo oli aika lailla uninen koko operaation ajan. Muutaman tunnin lepäilin toimenpiteen jälkeen polilla ja pääsin kotiin. Kotiintultua päivä on kulunut lähinnä nukkuessa, vieläkin vähän tokkurainen olo.

Punktiosaalis oli odotetusti pieni, kaksi rakkulaa punktoitiin ja yksi munasolu saatiin...Nyt jännätään huomiseen et kuinka käy. Onneksi edes miehen simpat ovat hyvälaatuisia joten vielä on edes toivoa hedelmöittymisestä.

Takaisin lepäilemään kait se on lähdettävä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi