Saako harmittaa kun mitat on 172cm/65kg?
Ikää on 41v ja vaatekaappi on täytetty 60-62 kg painoisena ikävuosina 20-40. Nyt ei mahdu mitkään hameet, housut eikä juhlamekot päälle. Vituttaa. Oikeasti ylipainoisilta työterveyslääkäreiltä ja -hoitajilta ei saa apua eikä edes sympatiaa. Harrastan liikuntaa varsin paljon ja olen tarkka syömisistäni.
Toivoisin tipattoman & herkuttoman tammikuun auttavan edes jotain, mutta viime vuonna ei kyllä ollut mitään vaikutusta (vaikka en korvannut alkoholia ja herkkuja millään, jätin vain pois), ilmeisesti tällaisen normaalipainoisen "normaalikäyttäjän" on todella vaikea laihtua / kiinteytyä.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Hanki isommat vaatteet
Inhoan shoppaamista enkä millään viitsisi ostaa KAIKKEA uutta.
Kyllä saa harmittaa, ei sitä kieltääkään voi. Mutta jos kovin harmittaa, niin laihduta tai osta sopivat vaatteet. Onhan se naurettavan näköistä jos tunget itsesi liian pieniin vaatteisiin, aikuinen nainen vielä. Herkuton tammikuu ei varmaan auta, täytyy tsempata vähän pidempään.
Mä oon sun pitunen ja yli 100kg, joten täältä ei ainakaan tipu sympatiaa. Sulle sentään löytyy kaupasta vaatteita, jos vain viittisit ostaa
Saa harmittaa! Oon sua aika paljon pulskempi ja mitat on 170/68. Ennen painoin 60 kiloa. Lääkärin yms. mukaan paino nytkin ok. Kovasti yritän kiinteytyä, mutta hankalaa. Eniten harmittaa, kun kukaan ei ota vakavasti.
Vanhemmiten aineenvaihdunta hidastuu, niin ei voi enää syödä niin kuin ennen. 3 kilon pudotuksen ei kyllä pitäisi mahdoton olla. Ehkä syöt liian vähän ja keho ei siksi halua laihtua. Ruokavalio on kuitenkin tärkeämpi asia laihtumisen kannalta. Oikeanlaista ruokaa oikeat määrät ja aerobista liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sun pitunen ja yli 100kg, joten täältä ei ainakaan tipu sympatiaa. Sulle sentään löytyy kaupasta vaatteita, jos vain viittisit ostaa
Ja sinä laihtuisit jos viitsisit laihduttaa, ei heru sympatiaa ei.
Tottakai. Tosin minusta olisi ihanaa jos olisin pari senttiä pidempi ja sinun pituisesi.
Ymmärrän harmistuksen. Itsekin painoin noin 50 kg tuonne kolmivitoseksi. Ja esikoisen jälkeen monta vuotta noin 40 kg. Nykyään noin 60, kun olen yli 40vuotta. Enää ei voi syödä saman verran kuin ennen.
Liikunnalla en näe olevan painoon vaikutusta, itsellä ainakin tulee vain kovempi nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä laihtuisit jos viitsisit laihduttaa, ei heru sympatiaa ei.
Totta jos viitsisin jättää psykoosilääkityksen pois. Edellisellä kerralla tein niin ja 10kg lähti, mutta mitään muuta hyvää siitä ei seurannut
Eikö ne vaatteet ole jo vähän vanhanaikaisia, mitkä ole 20-vuotiaana ostanut?
Vaikka laihtuisit mainitsemiisi mittoihin niin se ei vielä auttamatta tarkoita, että mahtuisit vanhoihin vaatteisiisi. Vartalonmalli muuttuu ajanmyötä väistämättä vaikka painossa ei muutosta tapahtuisi.
Siis oikeastiko 3kg on niin suuri, ettei vanhat vaatteetkaan mahdu päälle? Mä käytin samoja xs- koon vaatteita 54kg sekä myös ollessani 62kg :'D ja hyvin siis mahtuivat, toki riippuu ihmisen kehostakin, minä olin mielestäni hoikan näköinen myös 62kg, luut paistoivat.
Nykyään olen 58kg, kultainen keskitie. Ja olen siis myös 172cm pitkä.
Sulla on ihan hyvät mitat, tärkeintähän kuitenkin olisi olla itse tyytyväinen. 3-5kg ei pitäisi olla kovin vaikea laihduttaa. Mä aikoinaan laihdutin tosta 62kg -> 58kg, alkuun paino jumitti monta kuukautta ja sitten huomaamattani hujahti alemmas, aloin ihmettelemään kun tuli jotenkin ''hoikka olo'' :D
Hanki isommat vaatteet