Tästä lähtien en valita enää helteistä.
On tällä viikolla tullut huomattua minulta unohtumaan päässyt tosiasia itsestäni. Nimittäin se, että kestän paljon paremmin helteitä kuin pakkasia. Enää en myöskään pidä talvea suosikkivuodenajakseni, vaan kesää. Masennus on vain jotenkin sekoittanut ajatukseni ja olen siksi pitänyt talvea suosikkivuodenaikanani, koska silloin on muka yhtä pimeää kuin sielussani, mutta tämän talven jälkeen teen kaikkeni muistaakseni, että talven pimeys, pakkaset, liukkaat kelit ja lumen narskuminen eivät ole minua varten. Lumen narskuminen on tästä lähtien inhokkiääneni. Olen syntynyt kesällä ja olen kesän lapsi. Onneksi tämä masennus helpottaa taas kun valon määrä lisääntyy.
Kommentit (3)
Minä en ole valittanut helteistä ainakaan 15 vuoteen enää, vaan olen nauttinut niistä. Nautin silloinkin, kun kesällä 2010 oli yli +35 asteen helteet Suomessa. Kesällä 2011 ja 2014 olivat myös tuollaiset helteet erittäin lähellä Suomea, mutta ensin mainittuna vuotena jäivät niukasti Venäjän puolelle ja toisena mainittuna vuotena koukkasivat Baltian kautta Ruotsin puolelle. Ensin ennustettiin tuolloin vuonna 2014, että ne helteet olisivat elokuussa tulleet Suomeen, mutta helteiden reitti muuttui silloin hieman ja menivätkin Ruotsiin.
Tulisipa tulevanakin kesänä yli +35 asteen helteet Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon. Hienoimmat kelit ovat talvella, kun kevät auringot alkavat, niin olla jäällä ja grillaamassa, kun on valoisaa ja aurinko jo lämmittää. Kannattaa kokeilla.
Kokeiltu on. Talvi on perseestä.
Tervetuloa joukkoon. Hienoimmat kelit ovat talvella, kun kevät auringot alkavat, niin olla jäällä ja grillaamassa, kun on valoisaa ja aurinko jo lämmittää. Kannattaa kokeilla.