Koska olet tehnyt peltipitsaa viimeksi?
Olitko tyytyväinen lopputulokseen? Mitä täytteitä laitoit?
Kommentit (22)
Kuulostaa sen verran erikoiselta, että teen jatkossakin pitsat taikinasta.
Viisi vuotta sitten kun en vielä omistanut pizza uunia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sen verran erikoiselta, että teen jatkossakin pitsat taikinasta.
Taikinapitsa kuulostaa aika omituiselta sekin.
Vierailija kirjoitti:
Peltipimpsaa sain eilen
Robo?!
Peltipizzaan ei saa tarpeeksi lämpöä, siitä tulee piirakka pizzan täytteillä. Pizzakivi ja fazerin pakaste taikinapallot niin onnistuu.
Tein eilen pizzaa. Tuli erittäin hyvää, täytteenä oli jauheliha, sipuli, tomaatti ja pekoni, sekä reilusti juustoa.
Tänään. Tomaattisose, jauheliha, kinkku, katkarapu, sieniä, ananasta ja juustoa. Hyvää tuli.
Syksyllä. Peltipitsaa eli kasaripitsaa.
Pohjan päälle tomaattipyrettä ohuelti, hyvin ruskistettua ja maustettua jauhelihaa, tomaattisiivuja ja emmentaljuustoraastetta.
Toinen oli sitten enemmän tätä päivää. Itse keitettyä tomaattikastiketta, juustoraastetta, kinkkusuikaleita, ananasta, aura murua ja mozzarellaa.
Olin tyytyväinen kumpaankin. Melkein yksin sain syödä kasaripitsani tomaattipyre oli liian eksoottista teineille, vähän närkkivät.
Muutama vuosi siitä jo on, kun tuli hankittua pizzauuni ja -kivi ja opeteltua kunnon taikina. En ollut kovin tyytyväinen niihin ikinä, mutta tottunut jo lapsuudesta asti.
Vuosien takaiseen peltipizzaan laitoin siis sokerittoman pullataikinan pohjaksi, päälle ketsuppia, sitten uunilenkin siivuja ja tonnikalaa ja jotain aurajuustoa varmaankin, päälle juustpraastetta, todennäköisesti Oltermannia. En ollut erityisen tyytyväinen mutta nälkä lähiti kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Tein eilen pizzaa. Tuli erittäin hyvää, täytteenä oli jauheliha, sipuli, tomaatti ja pekoni, sekä reilusti juustoa.
Hyi olkoon, kahta eri lihaa. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Pizza eikä mikään pitsa!
noi kotona pellille 8 lukua- on peltipiirakkaa tai pitsoooo, toki suht hyvää ja nälkäänsä syö, mutta harvoin kotona saa pizzaa, eri lajit kyseessä.
mutta kyllä säkin tajuut täällä kirjoitetaan puhekieltä arkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Peltipizzaan ei saa tarpeeksi lämpöä, siitä tulee piirakka pizzan täytteillä. Pizzakivi ja fazerin pakaste taikinapallot niin onnistuu.
Höpsis, mä oon aina saanut pellillä ihan pizzan makuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon, kahta eri lihaa. Ei jatkoon.
Ei sun tarvi sitä jatkaakaan, pääasia että tekijä tykkää. Joten voit rauhoittua.
"peltipizzaa" 😬. Ihan vaan pizzaa se on vaikka pellillä tekee.ihmetyttää nää ihmisten peltiruuat, peltisitä pelti tätä. Mainitsetteko myös kattilat ja paistinpannut ruokien edessä, kattilaperunat, kattilakeitto, paistinpannumunakas...
Vierailija kirjoitti:
Peltipimpsaa sain eilen
Ai onko niitä nukkeja peltisinäkin?
Tänään, 3 kpl pyöreitä pellillä paistettuja.
Täytteinä on
1: pepperonimakkaraa, jalapenoja, punasipulia.
2: Tonnikala, tomaatti
3: Tomaatti, paljon juustoja ja pestonokareita
Viikonloppuna tehtiin kolme erilaista. Kaikki olivat tyytyväisiä itse täyttämiinsä.