Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapselle näyttää vain englanninkielisiä lastenohjelmia...

Vierailija
10.01.2016 |

Niin oppiiko se kieltä? Haluaisin kovasti, että lapsi oppisi englannin kielen mahdollisimman nuorena ja mahdollisimman helposti. Itse en ole jäävi sitä hänelle opettamaan, kun en ole natiivi. Mutta jos lapsi katsoo vain englanninkielisiä lastenohjelmia, kuuntelee lastenlauluja englanniksi ja lukee interaktiivisia satuja englanniksi, niin tarttuuko kieli siitä mukaan edes jotenkin? Entä tekeekö hallaa suomen oppimiselle, jos lapsi ei kuuntele tai katsele aktiivisesti suomenkielisiä juttuja?
Hän myös mahdollisesti menee englanninkieliseen päiväkotiin aikanaan, mutta haluaisin että tottuisi kieleen jo ennen sitä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tutkimuksesta, jossa oli kartoitettu kuurojen vanhempien normaalikuuloisten lasten puhutun kielen oppimista. He oppivat puhuttua suomea äidinkielisen puhujan tasoisesti, kun joku kuuleva kävi heille puhumassa suomea 5-10 tuntia /vko.

Olen itse englannin opettaja. Lapselle olen laulanut englanniksi laululeikkejä syntymästä asti. Olen miettinyt, pitäisikö alkaa puhua lapselle englantia tuo 5-10 tuntia viikossa. Toisaalta sanotaan, että vaan omaa äidinkieltä saisi puhua lapselle. Mutta tunnen perheitä, joissa toinen vanhempi ei puhu lapselle juurikaan äidinkieltään vaan hyvin alkeellista kouluttamattoman englantia.

Vierailija
22/23 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä englanninkielisiä ohjelmia voisi alkaa näyttää 10 kk vauvalle? Onko sellaisia missä on selkeitä muotoja eikä liian nopeaa tempoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme