Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksit haukut työttömiä ja vähävaraisia, ja syytät heitä yhteiskunnan ja maailman tilasta, etkä

Vierailija
09.01.2016 |

kohdista vihaasi siihen ahneeseen ja rikkaimpaan osaan, joka maailmassa rohmuaa kaiken omaisuuden itselleen mitä häikäilemättömin keinoin ja siinä samassa tuhoaa yhteisen maapallomme?

Onko oikeasti sinun mielestäsi suurempi ongelma sellainen ihminen, joka saa kuukaudessa muutaman satasen "vastikkeetonta" rahaa valtiolta, kuin se, joka toiminnallaan tuhoaa ympäristöään ja jonka ahneudella ei ole rajaa?

Jos jotakin täytyy haukkua ja syyttää, niin miten ihmeessä valitset näistä kahdesta vaihtoehdosta tuon, jolle muut ihmiset kustantavat vain elämisen perustarpeet? Onko se oikeasti mielestäsi kohtuutonta, kun vertaa tähän toiseen ääripäähän, joka verokikkailullaan ja riistolla tuhoaa monta elämää?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömään on helpompi samaistua ja syyttää, kun kyllähän MINÄ itsekin sain niitä töitä, niin tietysti pitää kaikkien muidenkin kun minäkin! Ihmisiltä usein puuttuu kyky ymmärtää ettei toiset ole samallaisia kuin itse ovat.

Vierailija
2/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut veli/sisko vähän mutta asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niiden kohtalo pelottaa minua. Haluan, että he ovat erilaisia kuin minä ja aiheuttaneet itse kohtalonsa, joten tuo sama kohtalo ei voi koskea minua.

Vierailija
4/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö lukenut uutta tutkimusta. Siinä rikkailta kysyttiin köyhyydestä. Monen vastaajan mielestä köyhyys on oma vika. Valitettavsti moni sellainen ihminen, jolla menee todella hyvin, ei ymmärrä heikompiosaisiaan, eivätkä tajua sitä, että heistäkin saattaa tulla köyhiä jonain päivänä.

Vierailija
5/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä mä kohdistan vihani, kiukkuni ja turhautumiseni ihan tasapuolisesti niin toimeentulotukea ja asumistukea huijaaviin yksilöihin kuin veroja pakoon etelään muuttaviin ja veroparatiiseissa toimiviin yrityksiin, Talvivaara ja vastaavilla systeemeillä luontoa tuhoaviin ja osakehuijauksilla rikastuviin, ahneisiin suuryrityksiin kuin muihinkin. Vähän noille voi tehdä, mutta käräytän kyllä mieluusti esim. yksinhuoltajaetuuksia nauttivia pariskuntia Kelalle samoin kuin en asioi liikkeissä tai lääkäreillä, joiden tiedän välttelevän verojen maksua Suomeen.

Vierailija
6/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tuijotella toisten napaan? It's only fuckin money. Ikään kuin olisi jotenkin fyysisesti pois muiden kukkarosta, vaikka raha itsessään ei ole kuin orjuutuksen väline. Puolestani jokainen vitun katkera kokkariwannabepaska saa suksia vittuun silmistäni; en ole teillä paskaakaan velkaa. Te vitun mitättömyydet ette minua elätä.

Vierailija
7/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa niiden "ahneiden rikkaiden" rahankeruu ei ole muilta pois. Päinvastoin. Ilman sitä ei olisi sitäkään rahaa, joka työttömille korvauksina jaetaan, ei myöskään tavismeikäläisen palkkoja. Jos ne "ahneet rikkaat" eivät maksaaisi minulle siitä, että rikastuvat, kukaan ei maksaisi. Koko se varallisuus jäisi syntymättä ja me asuttais edelleen luontaistaloudessa savupirteissä kärsien nälkää joka helmikuulta kesäkuulle ja kylmää joka lokakuulta huhtikuulle, meidän lapset kuolis kuin kärpäset talvisin ja alkukeväisin, jollei nälkään niin tauteihin. Ja mitä siihen ympäristöön tulee, niin me itse oltais paskottu juomavetemme käyttökelvottomiksi ja käyetty polttopuut loppuun kävelymatkan säteeltä - hevosmatkan, jos olis se hevonen.

Tuosta ei oikeasti ole kovin kauan. Rikkaiden ahneus on rikastuttanut meitä kaikkia aivan suunnattomasti. On vaan niin vaikea myöntää, että me olemme hyötyneet jonkun muun työtä.

Vierailija
8/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa niiden "ahneiden rikkaiden" rahankeruu ei ole muilta pois. Päinvastoin. Ilman sitä ei olisi sitäkään rahaa, joka työttömille korvauksina jaetaan, ei myöskään tavismeikäläisen palkkoja. Jos ne "ahneet rikkaat" eivät maksaaisi minulle siitä, että rikastuvat, kukaan ei maksaisi. Koko se varallisuus jäisi syntymättä ja me asuttais edelleen luontaistaloudessa savupirteissä kärsien nälkää joka helmikuulta kesäkuulle ja kylmää joka lokakuulta huhtikuulle, meidän lapset kuolis kuin kärpäset talvisin ja alkukeväisin, jollei nälkään niin tauteihin. Ja mitä siihen ympäristöön tulee, niin me itse oltais paskottu juomavetemme käyttökelvottomiksi ja käyetty polttopuut loppuun kävelymatkan säteeltä - hevosmatkan, jos olis se hevonen.

Tuosta ei oikeasti ole kovin kauan. Rikkaiden ahneus on rikastuttanut meitä kaikkia aivan suunnattomasti. On vaan niin vaikea myöntää, että me olemme hyötyneet jonkun muun työtä.

Ja minkä kustannuksella on vaurastuttu?

Vierailija
9/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan mutta uskomatonta paskaa.

Vierailija
10/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tuijotella toisten napaan? It's only fuckin money. Ikään kuin olisi jotenkin fyysisesti pois muiden kukkarosta, vaikka raha itsessään ei ole kuin orjuutuksen väline. Puolestani jokainen vitun katkera kokkariwannabepaska saa suksia vittuun silmistäni; en ole teillä paskaakaan velkaa. Te vitun mitättömyydet ette minua elätä.

Kuules, vitun kommunisti: sinä olet se mitättömyys. Ja kyllä, me asiamme hyvin hoitaneet todellakin elätääme sinua ja kaltaisiasi. Tulonsiirtoa laiskalle joutoväelle tässä maassa tosiaan riittää.

Onneksi on verosuunnittelu!

Olen hoitanut asiani pankin avustuksella niin hienosti että virallisesti sinä saatat ansaita minua enemmän.

Kummasti vaan uusi iso Mersu on tilauksessa vaikka kituutan köyhyysrajalla... :)

Vierailija
11/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokka olette rikkaille pahempi uhka kuin köyhät. He eivät epäröisi sekuntiakaan korvata työtäsi koneellistamisella ja sitten olisit ihan samassa asemassa kuin halveksimasi köyhät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi