Mies unohti että olen raskaana
Tuli kaupasta alkuillasta ja kertoi bonganneensa jotain uutta siideriä. Oli ostanut minulle 6-packin. Kiitin miestä lisäten että harmi kun en voi maistaa. Mies kysyi ihmeissään että miksen. Totesin että no ei semmoinen hyvästä ole raskaana ollessa. Mies mykistyi ja katsoi minua järkyttyneenä. Hetken päästä sai kuitenkin sanotuksi että ainiin, unohdin ihan. Myöhemmin jatkoi vielä kertoen että onkin ihmetellyt kun olen hieman pyöristynyt. Jestas... Mies ei edes tajua että tuo oli todella ikävää. Miten ihmeessä voi unohtaa sen että on tulossa isäksi/vaimo on raskaana???
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä unohdin joskus itsekin olevani raskaana. Olinkohan just noilla viikoilla kun ei maha vielä juuri näkynyt eikä vauvan liikkeet niin selvästi tuntunut ja olin kaupassa ihan normaalisti ruokaostoksilla kun bongasin muistaakseni jotain uutta lonkeroa tai siideriä ja olin jo mättämässä sitä kärryyn kun muistin että ai niin..Kaupasta tuli joskus muutenkin kannettua kotiin sellaista mitä ei raskaana suositella syötäväksi. Nämä siis vanhasta tottumuksesta tuli ostettua.
Muistit kuitenkin siinä vaiheessa kun mätit lonkeroa kärryyn. AP:n mies ei ole muistanut ennestäänkään, koska on ihmetellyt toisen lihomista. Vai onko AP vain 4kk sitten puolihuomaamattonasti heittänyt miehelleen,että sinusta sitten tulee isä, eikä asiasta ole sen koomin puhuttu. Siltikin luulisi ihmisen muistavan ,että on tulossa isäksi. Niin suuri asia sentään. Muuten kyllä huomaavaista käytöstä mieheltä tuoda vaimille juomista kaupasta.
Selvä provo. Uskon vaan, jos kertoo mitä siideriä mies toi kaupasta. :)
Jos unohti että et voi juoda alkoholia niim se on ihan normaalia mutta jos ei oikeasti muistanut raskauttasi niin kyllä se vähän outoa on.
No minä olen itse unohtanut olevani raskaana. Hammaslääkärin papereihin piti ruksia mahdollisia sairauksia ja onko raskaana, niin laitoin "ei". Enkä edes hoksannut virhettäni, ennen kuin lääkäri huomasi sen.
Aika monta juttua olen kuullut tuoreenpuoleisista äideistäkin, jotka ovat kauppareissulla meinanneet unohtaa vauvan autoon. Kas kun eivät ole arjen tohinoissaan muistaneet, että sellainenkin lisäke on elämään tullut.
Inhimillistä on se, että vahingossa ostaa siideriä tai jotain muuta mitä raskaana ei voi syödä/juoda. Tuossa tilanteessa ei kyllä ole enää normaalia jos ei siinäkään vaiheessa tajunnut kun sanoit että et voi niitä juoda ja varsinkin tuo että on ihmetellyt vatsasi kasvua. Eikö muka oikeasti ole muistanut että vatsan kasvu johtuu raskaudesta..
Unohdan itsekin välillä olevani raskaana, vaikka hyvin toivottu lapsi. Nyt rv 14 muttei mitään oireita 😁 esikoinen vie uhmalla ajan ja energian. Tuskin kovin vakavaa, muehesi ei ole vain vielä käsitellyt ja miettinyt lasta paljoa? Aloin esikoiseenkin asennoitua 'vauva todella tulee!' Ajatuksella vasta kun liikkuminen vaikeutui viimeisinä raskausviikkoina
Ymmärtäisin ehkä tilanteen, jos touhoksissaan olisi tuonut siideriä ja unohtanu ettet voi juoda raskauden takia. Mutta se, että on jo aiemmin ihmetellyt pyöristymistäsi meinaa sitä ettei ole muistanut raskauttasi pitkään aikaan :D
Huom. en kyllä pysty tätä tosissaan ottamaan, provo varmasti.
eihän yksi siideri tai kalja tee mitään raskausaikana. Voi alkoholia nuattia iha raohassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota... Minkä ikäinen mies?
28-vuotias, jos se nyt jotenkin oleellista on :-D.
Äimistelin tuossa vielä hetki sitten miten mies oikeasti unohti tuollaisen asian. Ei kuulemma ole tullut ajatelleeksi sitä juuri viimeaikoina niin on päässyt unohtumaan. Olen kuitenkin jo 4. kuulla joten ei tämä mikään ihan tuore juttukaan ole enään. Mies vain kuittasi äimistelyni toteamalla että joskus sitä vain unohtaa isojakin juttuja ja korkkasi oluen. Tulkitsin keskustelun päättyneeksi siihen... ap
Aika nuori mies. Oikeastaan tosi nuori.
Vähän liian nuori isäksi mielestäni ja monen muunkin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Aivoissa häikkää?
Tämähän on ihan normaalia, miehillä on usein aivoissa häikkää.
Törppö mikä törppö.
En kovin verisesti jaksais loukaantua. Ite unohin olevani äiti. Lapsi oli pitkillä päikkäreillä ja mä siivoilin ja yhtäkkiä se alkoi itkeä ja mä sain kauhean sätkyn, että mitä tapahtuu, ennen kuin muistin et ai nii, mulla on 2vko vanha lapsi.
Mulla oli raskauden alkupuolella useinkin sitä, että en edes muistanut olevani raskaana. Siis joskus raskausviikoilla 7-15 tjsp. Mitään oireita ei ollut, vauva ei vielä mahassa tuntunut ja muutenkin voin ihan normaalisti. Miehellä raskauteen havahtuminen tapahtuu usein vasta ihan loppuvaiheilla, jos tuleva äiti ei sitä joka käänteessä toitota tai jos raskaus ei vaikuta jokapäiväiseen elämään merkittävällä tavalla. Ap:n mies oli luultavasti siideristä innoissaan ja vaikka luulisi, että havahtuisi asiaan viimeistään kassalla, niin voi olla mahdollista, että mies ei ajattele naisensa raskautta ihan niinkään usein. Vauvan tulo konkretisoituu viimeistään synnytyslaitoksella. Älä huoli.
Ymmärrän että tuntuu ikävältä, varsiniin kun raskaus hormoniit tuppaa moninkertaamaan tunteet. Itsekkin oon raskaana, ja kerran alkuaikana kun oltiin menossa saunaan se huikkas keittiöstä tuoko mullekkin kaljan, johon hämmentyneenä vastasin ei kiitos mähän oon raskaana. Mies tallusteli luokseni ja katto hetken, "eiku ainiin joo, sori kulta" mitäpä tuossa voi muutaku nauraa :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli raskauden alkupuolella useinkin sitä, että en edes muistanut olevani raskaana. Siis joskus raskausviikoilla 7-15 tjsp. Mitään oireita ei ollut, vauva ei vielä mahassa tuntunut ja muutenkin voin ihan normaalisti. Miehellä raskauteen havahtuminen tapahtuu usein vasta ihan loppuvaiheilla, jos tuleva äiti ei sitä joka käänteessä toitota tai jos raskaus ei vaikuta jokapäiväiseen elämään merkittävällä tavalla. Ap:n mies oli luultavasti siideristä innoissaan ja vaikka luulisi, että havahtuisi asiaan viimeistään kassalla, niin voi olla mahdollista, että mies ei ajattele naisensa raskautta ihan niinkään usein. Vauvan tulo konkretisoituu viimeistään synnytyslaitoksella. Älä huoli.
Luulisi,että isäksi tulo olisi miehelle niin iso asia,ettei sitä ihan heti unohda.Ehkä jonkin asian voisi rutiinin vuoksi tehdä niin kuin aina ennenkin, mutta sitten kyllä heti muistaisi.
Kuka ostaa uutta siiderimakua sixpackin jos ei ole ennen edes maistanut sitä?
On eriasia olla muistamasta parin päivän työmatkaa, josta on mainittu ennen joulua, kuin se ,että tulee isäksi. Ja raskaus on edennyt jo neljännelle kuulle. Voishan ne siiderit epähuomiossa ostaa, mutta luulis sitten jossain vaiheessa muistavan. Viimeistään kun toinen sanoo,ettei voi niitä juoda. Ja jos mies vielä sanoo ihmetelleensä,että toinen on lihonut, niin eihän se muka ole ollenkaan muistanut,että puoliso on raskaana. Noin paha asioiden unohtelu ei hyvää tiedä.