Mies unohti että olen raskaana
Tuli kaupasta alkuillasta ja kertoi bonganneensa jotain uutta siideriä. Oli ostanut minulle 6-packin. Kiitin miestä lisäten että harmi kun en voi maistaa. Mies kysyi ihmeissään että miksen. Totesin että no ei semmoinen hyvästä ole raskaana ollessa. Mies mykistyi ja katsoi minua järkyttyneenä. Hetken päästä sai kuitenkin sanotuksi että ainiin, unohdin ihan. Myöhemmin jatkoi vielä kertoen että onkin ihmetellyt kun olen hieman pyöristynyt. Jestas... Mies ei edes tajua että tuo oli todella ikävää. Miten ihmeessä voi unohtaa sen että on tulossa isäksi/vaimo on raskaana???
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, miksi pitäisi tarkoituksella ottaa yhtäkään alkoholiannosta raskaana ollessaan. Ei se alkoholi nyt niin hyvää ole, että pitäisi moinen asia riskeerata. Toisaalta minä en ole +nelikymppinen, korkeastikoulutettu tai erityisen varakas, joten en ehkä vain älyä näitä elämän hienouksia. :-D
Kun ikää tulee tulee myös varmuutta ja itsetuntoa. Pieni lohdutuksen sana sinulle.
Jos tiedät ja osaat laskea asian varmaksi niin se tuo sen rohkeuden ottaa oluen. Sama pätee autoiluun. Voit laskea nopeasti oletko ajokunnossa.
Siksi.
Tiedolla ja logiikalla voit ottaa sen oluen. Asioita ei pitäisi tehdä siten kuten papit aikoinaan sanoivat ja kansa uskoi sokeasti. Voit todistaa niitä tieteellä. Paras tieteistä on matematiikka. Toki jos olet laiska ja et halua laskea tai et viitsi edes opetella niin usko sitten sokeasti että se yksi annos alkoholia vaurioitaa sikiön.
Älä huolestu, kyllä se mies tajuaa sitten pari viikkoa synnytyksen jälkeen että missä mennään. t. nimim uus isä
Tuohan on vanha kikka saada itselle sikspäkki juotavaa sillä välin kun nainen lukee raskausjuttuja ja höpisee niitä. Saa hyvät kännit. Oho unohdin. No ostin itselleni myös sikspäkin kaljaa. Höhöhöhö
Kait ne pitää juoda pois nurkista höhöhöh höhö
Meillä kaikki lapset on saaneet alkunsa työttömyysjaksojen pitkäaikaisilla juopotteluilla. Eli on vedetty kännejä ja naitu kunnolla.
Viimeistään siinä vaiheessa kun tulee ensimmäiset raskauspahoinvoinnit niin ei pysty juomaan edes teetä. Kahvi on ehdoton no. Lapset ovat kehittyneet ihan normaalisti ja ensimmäinen näyttäisi olevan supernero. Silloin tällöin otin annoksen alkoholia. Eli ei ole meidän lapsiin vaikuttanut mitenkään yksi annos alkoholia.
En silti suosittele nauttimaan. Luomuakin olisi hyvä syödä ja etenkin riisiä pitää vältellä todenteolla. Riisin syönti näyttäisi olevan syynä sikiöiden ongelmiin.
Kaikkea sattuu. Kerran mies tuli synnytysvalmennukseen, aikansa pähkäilytään muisti unohtaneen vaimonsa kotiin. Oli mennyt etukäteen jo autolle, kun vaimo viipyi wc:ssä meikaamassa. Mies tiesi kyllä mihin oli menossa ja hurautti tohkeissaan paikanpäälle ja ihmetteli miksi kaikilla miehillä on naiset mukana, onneksi miehen muisti pikku hiljaa palautui.
Kotimamma Gentistä kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän yksi siideri tai kalja tee mitään raskausaikana. Voi alkoholia nuattia iha raohassa.
Väärin. Jo yksikin annos voi aiheuttaa lapselle etenkin alkuvaiheessa erilaisia neurologisia kehityshäiriöitä. Jokaisen tulisi tietää tämä.
Suurin osa suomalaisista on saanut alkunsa näissä merkeissä. Tieteellisesti todistettu ettei todellakan vaikuta yksi annos tai kolmekaan mitenkään.
Harvalla on mahdollisuutta suunnitella raskautta eli monesti on juotu kännejä tietämättään raskaudesta. Siksi raskauspahoinvointi on niin hyvä keksintö. Viimeistään siinä vaiheessa herää hoksottimet että ahaa ehkä minulla on vatsatauti.
Tieteellisesti todistettu? Yliopistollamme kävi neurologian ammattilainen puhumassa juuri näistä asioista ja hän näytti tutkimukset ja raportit, missä kerrottiin jo yhden alkoholiannoksen voivan vaikuttaa lapsen neurologiseen kehitykseen.
Kannattaa olla kriittinen.
Ei todellakaan aiheuta mitään vammoja yksi olut keheenkään. Äidin maksa suodattaa myrkyistä. ET kait ole noin lapsellinen että uskot tuollaista paskaa. Näytähän ne tutkimukset. Ensinnäkään tuollaista ei voi tutkia tai väittää koska tutkiminen olisi epäeettistä.
Ei se sikiö vahingoitu mitenkään. Maailmalla olisi niin helvetisti vaurioituneita ihmisiä. Se yksi annos menee normaalisti viimeistään päivällisellä suurimmassa osassa maailmaa oli raskaana tai ei tai oli lapsi tai ei. Viiniä menee aina. Voitte ihan rauhassa nauttia annoksen alkoholia vaikka olisitte raskaana.
Hirveää hysterisointia.
Enhän minä voi hänen oppilaidensa graduja ja näyttämiään tutkimuksia linkittää, koska minulla ei joko ole oikeuksia niihin tai aavistustakaan, mistä ne löytäisin. Uskon silti asiaa osana elämäntehtäväänsä tutkinutta ammattilaista enemmän kuin random av-mammaa. Eikä se todellakaan ole mitään hysterisointia, että tiedostaa mahdolliset vaarat tuossakin, sillä ihminen, joka uskaltaa ottaa yhden alkoholiannoksen raskauden tiedostaessaankin, saattaa uskaltaa ottaa sen toisenkin. Vesilinja siitä lähtien kun jo miettii edes, saattaisiko olla raskaana, on paras, tässä on asia, jonka kanssa ei kannata alkaa pelleillä ja kokeilla rajojaan.
Naiiviutesi on pelottavaa, oikeasti.
Miten +nelikymppisen korkeastikoulutetun varakkaan ämmän "naivius" voi pelottaa?
Oletko paskahousu pikkulikka vai mikä sinua vaivaa? Ihan perhelääkäri kertoi että ei olut tai viinilasilinen tee pahaa vaan on pikemminkin terveellistä odotusaikana. Belgia tunnetaan hyvistä oluistaan. Edes imetysaikana ei haittaa ottaa olutta silloin tällöin. Myös kannabista voi ottaa satunnaisesti ja siitä ei ole haittaa sikiölle. Asiaa on täällä vähän enemmän tutkittu kuin sielä päihdehysteerisessä Suomessa. Oma mieheni turahti nauruun kun kuuli että olut tekee Suomessa vauvoista vammaisia. Hänestä se voi pitää paikkansa (ei pidä suomalaisesta oluesta yhtään ja pitää suomalaisia cretineinä).
Ihan huoletta voi ottaa oluen jos toisenkin. Ihmisen elimiestö suojelee hyvin pitkälle sikiötä erilaisilta toksiineilta. Naivia pelätä jotain tuollaista. Enemän olisin huolissaan suomalaisten kahvinjuonnista.
Juuri osoitit olevasi linkittämäsi kretiini. Kiitos kun säästit minulta sen vaivan. Elimistö ei suojele sikiötä toksiineilta kovin hyvin, toksiinit menee ensin istukan kautta vauvaan, takaisin tulee vauvan tuottamat toksiinit jotka vasta tässä vaiheessa menevät maksaan ja munuaisiin hoideltavaksi.
Alkoholi on liuotin, nikotiini, kannabis ja kofeiini ovat kaikki kasvien tuottamia hermomyrkkyjä, joita kasvit käyttävät tuholaisten torjuntaan. Pientä lasta (sikiöstä nyt puhumattakaan) en altistaisi millekään näistä. Aikaisemmin (saattoi olla myös toinen ketju) linkitettiin noiden myrkkyjen (ainakin muka-turvallisen kannabiksen) aiheuttamia vaurioita vielä kehittyviin aivoihin. Noista oikeasti (kohtuurajoissa) sikiölle on turvallisin kofeiini, jota nykysikiöt eivät harhoistasi huolimatta saa liikaa.
Mun mies voisi tehdä samalla tavalla. Siis unohtaisi etten voi juoda siideriä, ei sitä että olen raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki lapset on saaneet alkunsa työttömyysjaksojen pitkäaikaisilla juopotteluilla. Eli on vedetty kännejä ja naitu kunnolla.
Viimeistään siinä vaiheessa kun tulee ensimmäiset raskauspahoinvoinnit niin ei pysty juomaan edes teetä. Kahvi on ehdoton no. Lapset ovat kehittyneet ihan normaalisti ja ensimmäinen näyttäisi olevan supernero. Silloin tällöin otin annoksen alkoholia. Eli ei ole meidän lapsiin vaikuttanut mitenkään yksi annos alkoholia.
En silti suosittele nauttimaan. Luomuakin olisi hyvä syödä ja etenkin riisiä pitää vältellä todenteolla. Riisin syönti näyttäisi olevan syynä sikiöiden ongelmiin.
Millaisia ongelmia riisi aiheuttaa??
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ongelmia riisi aiheuttaa??
http://www.safkatutka.fi/2015/02/21/arseenia_riisituotteissa/
Luomua kannattaisi syödä muutenkin. Kaikkiin tehotuotettuihin vihanneksiin suihkutetaan melkoisia myrkkyjä.
Jos äiti juo perjantaina oluen ja toinen äiti ei juo, mutta syö joka päivä arseenitäysjyväriisiä. Niin varmasti sikiö tykkää molemmissa tapauksissa hyvää.
Miksei riisipusseissa ole kieltomerkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, miksi pitäisi tarkoituksella ottaa yhtäkään alkoholiannosta raskaana ollessaan. Ei se alkoholi nyt niin hyvää ole, että pitäisi moinen asia riskeerata. Toisaalta minä en ole +nelikymppinen, korkeastikoulutettu tai erityisen varakas, joten en ehkä vain älyä näitä elämän hienouksia. :-D
Kun ikää tulee tulee myös varmuutta ja itsetuntoa. Pieni lohdutuksen sana sinulle.
Jos tiedät ja osaat laskea asian varmaksi niin se tuo sen rohkeuden ottaa oluen. Sama pätee autoiluun. Voit laskea nopeasti oletko ajokunnossa.
Siksi.
Tiedolla ja logiikalla voit ottaa sen oluen. Asioita ei pitäisi tehdä siten kuten papit aikoinaan sanoivat ja kansa uskoi sokeasti. Voit todistaa niitä tieteellä. Paras tieteistä on matematiikka. Toki jos olet laiska ja et halua laskea tai et viitsi edes opetella niin usko sitten sokeasti että se yksi annos alkoholia vaurioitaa sikiön.
No se onkin kiva ku tällä logiikalla porukka lähtee ajamaan. Ku nyt vaa oman laskupään mukaan ne promillet o jo hävinnyt. Aika pienikin määrä alkoholia vaikuttaa reaktionopeuteen +moni unohtaa laskea että tavallinen väsymys, sää olosuhteet yms myös muutkin asiat vaikuttaa ja se ajokyky ei olekaan niin skarppi kuin mitä oli oma ajatus. Sori nyt karkaa jo vähän tän ketjun aiheesta mut ottaa päähän nää jotka ei yhtään välitä muitten turvallisuudesta.
http://www.vauva.fi/keskustelu/1114381/ketju/alkuraskaus_ja_alkoholi?pa…
Eli ei se saunaolut näyttäisi haittaavan.