Mies unohti että olen raskaana
Tuli kaupasta alkuillasta ja kertoi bonganneensa jotain uutta siideriä. Oli ostanut minulle 6-packin. Kiitin miestä lisäten että harmi kun en voi maistaa. Mies kysyi ihmeissään että miksen. Totesin että no ei semmoinen hyvästä ole raskaana ollessa. Mies mykistyi ja katsoi minua järkyttyneenä. Hetken päästä sai kuitenkin sanotuksi että ainiin, unohdin ihan. Myöhemmin jatkoi vielä kertoen että onkin ihmetellyt kun olen hieman pyöristynyt. Jestas... Mies ei edes tajua että tuo oli todella ikävää. Miten ihmeessä voi unohtaa sen että on tulossa isäksi/vaimo on raskaana???
Kommentit (93)
Ihan normaalia. Mies kun ei tunne sitä raskautta omassa kehossaan, hänelle se asia on jotain että lapsi syntyy joskus kaukaisessa tulevaisuudessa. Sitä ei sitten aina tässä hetkessä muista että raskaus on menossa jo NYT.
Kuullostaa pahalta. Kannattaako jatkaa yhdessä? Mies ei vaikuta vastuulliselta.
Mies ei vaan ole sisäistänyt koko asiaa vielä. Sinun raskautesi ei ole hänelle tärkeää, siideri on tärkeämpää.
Se on eropeli nyt. No ei oikeesti. Onhan tuo ikävää mutta jotenkin todella inhimillistä myös. Varmaan miestäsi hävettää sisimmässä.
Kuulostaa torjunnalta. Mies kokee ristiriitaisia tunteita raskaudestasi ja siksi tahattomasti unohtaa koko asian.
No ei se ole normaalia, on ap varmaan kertonut miehelle, että on raskaana ennen siideriostosreissuakin. On se sen verran iso uutinen, että ei luulisi ihan heti unohtuvan. Onko sillä varhainen dementia, voi alkaa jo alle 40 veenä?
No enpä ole ennen tuollaisesta kuullut. Kyllä nyt isäksi tuleminen on miehellekin sen verran iso juttu että ei sitä pitäisi noin vain unohtaa. Kuulostaa TODELLA erikoiselta.
Onhan toi vähän hassun kuulosta :D Itse en loukkaantuisi tuosta unohtamisesta, mutta tuo reaktio siihen kun tajusi unohtaneensa...
Käytä mies tutkimuksissa. Ei tuo voi mistään suunnasta katsottuna olla normaalia jos ei siis ihan oikeasti vitsaillut.
Ei tosiaan ole normaalia unohtaa - siis voi uskoa, että kaupasta tulee poimittua mukaan, jotain mitä raskaana oleva ei saa syödä/ juoda ihan ulkomuistista, mutta totaalinen unohtaminen ei kyllä ole ihan tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Tuota... Minkä ikäinen mies?
28-vuotias, jos se nyt jotenkin oleellista on :-D.
Äimistelin tuossa vielä hetki sitten miten mies oikeasti unohti tuollaisen asian. Ei kuulemma ole tullut ajatelleeksi sitä juuri viimeaikoina niin on päässyt unohtumaan. Olen kuitenkin jo 4. kuulla joten ei tämä mikään ihan tuore juttukaan ole enään. Mies vain kuittasi äimistelyni toteamalla että joskus sitä vain unohtaa isojakin juttuja ja korkkasi oluen. Tulkitsin keskustelun päättyneeksi siihen... ap
Kuulostaa oudolta.