Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen aamupala (riita miehen kanssa)

Vierailija
08.01.2016 |

Minä yleensä laitan meidän 7- vuotiaalle pojalle aamupalan tai ainakin varmistan, että hän syö kunnolla, jos hän itse ottaa aamupalaa. Poika on huono syömään vieraissa paikoissa ja yrityksistä huolimatta ei juurikaan syö koulussa. Tämän takia kunnollinen aamupala on vieläkin tärkeämpi.

Tänä aamuna minulla kuitenkin oli tärkeitä työasioita hoidettavana enkä kerennyt laittamaan aamupalaa, joten miehen piti se tehdä. Sain käytyä sähköpostit läpi ja menin katsomaan kun lapsi oli lähdössä kouluun. Kysyin mitä oli syönyt ja hän sanoi että isi oli antanut 2 leipää. Leivän päällä oli ollut voita ja pala kinkkua. Minun mielestäni 2 surkeaa leipää ei riitä enää tuon ikäisen aamupalaksi, varsinkaan jos lapsi ei syö juuri mitään koulussa. Miehen mielestä aamupala oli aivan riittävä ja hänen mielestään nillitän turhasta. Kysyin myös pojalta, että haluaako lisää ruokaa ja ihan hyvällä halulla vielä söi.

Kertokaas nyt av-mammat onko 2 palaa leipää riittävä aamupala tuon ikäselle lapselle tässä tilanteessa?

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ei kaksi leipää riitä? En itsekään aikuisena saa aamupalalla yhtään enempää alas. 

Vierailija
62/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo ton ikäselle riittää, jos syö koulussa lounaan. 5 vuotta vanhemmalle ei riittäisi alkuunkaan.

Meinasin just tulla kommentoimaan, että meillä toi olisi ruhtinaallinen aamupala kenelle tahansa, perheessä tänä vuonna 16v täyttävä, 14v täyttävä ja 6v täyttävä. Ainoastaan tuo vanhin viikonloppuaamuisin saattaa syödä 2 ruisleipää ja nekin aika vaivalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu keksityltä koko sepustus, mutta tiedäpä tuota sitten...

Vierailija
64/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia järkyttäviä määriä ruokaa te kahta leipää vähättelevät oikein syötätte lapsillenne? Eikö teidän perheissä syödä iltapalaa, jos aamulla kaksi leipää päälysteineen ei riitä?

Minä en ainakaan ole kommentoinut määrää vaan laatua.

Oma tokaluokkalainen söi tänäaamuna: teetä, puolikas voissa paistettu muna, 2 kirsikkatomaattia, 3cm kurkkua, iso salaatinlehti, 1 rkl purkkitonnikalaa, 1dl turkkilaista jogurttia ja pakastemansikoita, 1/2 kiivi.

Ei siis leipää tai puuroa lainkaan vaan ravinnerikasta (marjat,kasvikset,muna) ja nälkää pitävää (muna, maustamaton jogu) käsittelemätöntä  (pl. purkkitonnikala) ruokaa.

.

Tuosta voi rivienvälistä lukea että normaalisti aamuisin syödään kananmunaa ja jogurttia marjoilla ja että äidillä on tänään eväänä tonnikalasalaatti.

Vierailija
65/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en huolehtisi siitä, että jos joku aamupala on kotona syöty hyvin, vaan tuosta vieraissa paikoissa syömättömyydestä. Haluatko pojastasi syömishäiriöisen? Äkkiä joku tolkku tuohon asiaan, ei sitä pidä vaan hyväksyä!

Oletteko joskus mennyt sanomaan jotain lapselle hänen syömisestä esim.jossain ravintolassa.

Että mua ärsyttää, kun aikuiset tuijottaa vaan omaan napaansa eivätkä tajua asian ydintä.

Vierailija
66/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se koulussa syö, kun äiti pakottaa pupeltamaan kotona älyttömiä aamiaisia. Aivan turhaa nillitystä miehelle.

Mä olen tyytyväinen, että teinit edes nappaa omenan tai juotavan jogurtin mukaansa ja syö matkalla bussille.

Vierailija
67/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia järkyttäviä määriä ruokaa te kahta leipää vähättelevät oikein syötätte lapsillenne? Eikö teidän perheissä syödä iltapalaa, jos aamulla kaksi leipää päälysteineen ei riitä?

Oma tokaluokkalainen söi tänäaamuna: teetä, puolikas voissa paistettu muna, 2 kirsikkatomaattia, 3cm kurkkua, iso salaatinlehti, 1 rkl purkkitonnikalaa, 1dl turkkilaista jogurttia ja pakastemansikoita, 1/2 kiivi.

Ei siis leipää tai puuroa lainkaan vaan ravinnerikasta (marjat,kasvikset,muna) ja nälkää pitävää (muna, maustamaton jogu) käsittelemätöntä  (pl. purkkitonnikala) ruokaa.

.

Tuosta voi rivienvälistä lukea että normaalisti aamuisin syödään kananmunaa ja jogurttia marjoilla ja että äidillä on tänään eväänä tonnikalasalaatti.

Ravinnerikasta: purkkitonnikala... :D

Vierailija
68/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

No meillä lapset ei karppaa... Kasvava lapsi kun tarvitsee niitä hiilareitakin jaksaakseen kasvaa ja liikkua koulussa. 

Vierailija
69/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Luetun ymmärtäminen: ravinnerikasta (muna, maustamaton jogu)!

Kun kokonaisuus on kunnossa, yks purkkitonnikala on paskanhailee juttu.

Vierailija
70/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään lähtisi arvioimaan ruuanlaatua mikäli itse syöttäisin aamupalaksi purkkitonnikalaa... Varsinkaan tietämättä minkätyyppistä leipää apn kotona nyt oli, jos ei aivan vehnähöttöä ollut vaan esim tummaa leipää tai moniviljaa/jyvää/siemeniä sisältävää leipää rasvalla ja kinkulla niin eipä tuossa aamupalassa vikaakaan ole. 

Muutenkin ed. tonnikalaviestistä jotenkin niin huokuu se oman kruunun kiillottaminen "3cm kurkkua " jne, vaikkei ne omatkaan aamupalaeväät sen kummempia ole.

Vierailija
71/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Meni nuo copy-pastet väärin eli piti olla: 

ravinnerikasta (marjat,kasvikset,muna)

Vierailija
72/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

No en lähtisi hirveästi selittämään kuinka käyttää käsittelemättömiä elintarvikkeita aamupalaksi vaikkakin luki se pl. tonnikala jos tosissaan sitä käytetään, sen prosessoidumpaa ruokaa kun ei oikein löydy. 

Vierailija
73/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yleensä laitan meidän 7- vuotiaalle pojalle aamupalan tai ainakin varmistan, että hän syö kunnolla, jos hän itse ottaa aamupalaa. Poika on huono syömään vieraissa paikoissa ja yrityksistä huolimatta ei juurikaan syö koulussa. Tämän takia kunnollinen aamupala on vieläkin tärkeämpi.

Tänä aamuna minulla kuitenkin oli tärkeitä työasioita hoidettavana enkä kerennyt laittamaan aamupalaa, joten miehen piti se tehdä. Sain käytyä sähköpostit läpi ja menin katsomaan kun lapsi oli lähdössä kouluun. Kysyin mitä oli syönyt ja hän sanoi että isi oli antanut 2 leipää. Leivän päällä oli ollut voita ja pala kinkkua. Minun mielestäni 2 surkeaa leipää ei riitä enää tuon ikäisen aamupalaksi, varsinkaan jos lapsi ei syö juuri mitään koulussa. Miehen mielestä aamupala oli aivan riittävä ja hänen mielestään nillitän turhasta. Kysyin myös pojalta, että haluaako lisää ruokaa ja ihan hyvällä halulla vielä söi.

Kertokaas nyt av-mammat onko 2 palaa leipää riittävä aamupala tuon ikäselle lapselle tässä tilanteessa?

No on sulla murheet. Jos tämä on nyt poikkeustapaus niin varmasti pärjää näillä kahdella surkealla leivällä. 

Ja ei varmaan lapselle koulussa ruoka maistu kun äiti pakottaa aamulla syömään kuin hevonen.... 

Vierailija
74/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään lähtisi arvioimaan ruuanlaatua mikäli itse syöttäisin aamupalaksi purkkitonnikalaa... Varsinkaan tietämättä minkätyyppistä leipää apn kotona nyt oli, jos ei aivan vehnähöttöä ollut vaan esim tummaa leipää tai moniviljaa/jyvää/siemeniä sisältävää leipää rasvalla ja kinkulla niin eipä tuossa aamupalassa vikaakaan ole. 

Muutenkin ed. tonnikalaviestistä jotenkin niin huokuu se oman kruunun kiillottaminen "3cm kurkkua " jne, vaikkei ne omatkaan aamupalaeväät sen kummempia ole.

Älä unohda puolikasta munaa

Vierailija
75/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkitonnikalaa ei saisi syödä kukaan elohopeapitoisuuksien vuoksi. Lisäksi säilykepurkista irronneet jäämät.

Vierailija
76/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi huono syömään aamulla hyvä jos yhden jugurtin ja leivän syö..

Vierailija
77/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi huono syömään aamulla hyvä jos yhden jugurtin ja leivän syö..

Sama meillä, tosin olen itsekin huono aamupalaa syömään. Lapsenakin muistan kun inhotti niellä ruokaa alas kun ei yhtään olisi aamulla maittanut. 

Meillä tehdään smoothie joka on nopea ja kiva lapsen juoda aamusta. Sinne leseitä, siemeniä, marjoja, maustamatonta jogurttia, hunajaa ja hedelmiä sekaisin. 

Vierailija
78/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla voileivällähän suuri osa aikuisistakin käynnistyy aamuisin, miksei sitten pikkupoika. Kun minä vuosikymmeniä sitten aloittelin koulunkäyntiä, niin aika tavallinen aamiainen oli pullasiivu ja kuppi maitokahvia.

Mitä sinä ap sitten normaalisti tälle kullanmurullesi valmistat aamiaiseksi? Englantilaisen vai keskieurooppalaisen? Kerropa todella, mitä siihen kuuluu. Olisiko muuten niin, että poika ei syö koulussa, koska on jyntännyt itsensä aamulla kotona niin täyteen, ettei ole vielä nälkä. Monissa alakouluissahan ensimmäinen vuori saattaa syödä jo pian kymmenen jälkeen.

Vierailija
79/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10-v poika syö aamupalaksi yhden leivän ja lasin maitoa.

Mitä ihmeen gourmet-seisovaa pöytää ap yleensä kotona tekee aamupalaksi? Ehkä olet aamuihminen, jolla on aamulla kova nälkä, mutta illalla ei syö enää paljonkaan? Ihmiset ovat erilaisia sen suhteen.

Mä itse esim. syön aamupalaksi auringonkukansiemeniä ja teetä. Olen iltaihminen, jolle tulee nälkä vasta puolen päivän aikaan, ja syön kunnonruoka-aterian n klo 10 illalla ennen ukkumaanmenoa.

Vierailija
80/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kylläpä on taas raivopäisiä mammoja vastaamassa. Puhutteko te tähän sävyyn normaalissakin elämässä, vai onko netti teille sellainen paikka, jossa voi raivota ihan miten vain? Ja antakaa kun arvaan: paheksutte tietenkin sitä, jos nuoriso käyttäytyy huonosti netissä.

-

Oikeasti, hävetkää käytöstänne, aikuiset ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä