Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen aamupala (riita miehen kanssa)

Vierailija
08.01.2016 |

Minä yleensä laitan meidän 7- vuotiaalle pojalle aamupalan tai ainakin varmistan, että hän syö kunnolla, jos hän itse ottaa aamupalaa. Poika on huono syömään vieraissa paikoissa ja yrityksistä huolimatta ei juurikaan syö koulussa. Tämän takia kunnollinen aamupala on vieläkin tärkeämpi.

Tänä aamuna minulla kuitenkin oli tärkeitä työasioita hoidettavana enkä kerennyt laittamaan aamupalaa, joten miehen piti se tehdä. Sain käytyä sähköpostit läpi ja menin katsomaan kun lapsi oli lähdössä kouluun. Kysyin mitä oli syönyt ja hän sanoi että isi oli antanut 2 leipää. Leivän päällä oli ollut voita ja pala kinkkua. Minun mielestäni 2 surkeaa leipää ei riitä enää tuon ikäisen aamupalaksi, varsinkaan jos lapsi ei syö juuri mitään koulussa. Miehen mielestä aamupala oli aivan riittävä ja hänen mielestään nillitän turhasta. Kysyin myös pojalta, että haluaako lisää ruokaa ja ihan hyvällä halulla vielä söi.

Kertokaas nyt av-mammat onko 2 palaa leipää riittävä aamupala tuon ikäselle lapselle tässä tilanteessa?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lapsi olisi varmasti yhden päivän pärjännyt noilla leivilläkin. Nyt sä teit vaan lapselle selväksi, että isin toiminta on väärin, ja että äiti on se joka oikeasti tietää mitä pitää tehdä ja syödä. Ja osoitit myös miehellesi, että hän on paska vanhempi, kun ei tajua noinkaan yksinkertaista asiaa, vaan sun pitää erikseen mennä vielä lapselta tenttaamaan että eikö se isi nyt taaskaan tajunnut antaa sulle ruokaa, ja voi voi kun se isi on tyhmä kun ei ymmärrä. 

Että älä ihmettele kun se isi ei oikein tulevaisuudessa halua osallistua sen sun kullannupun hoitoon ja kasvatukseen. Väärin menee kuitenkin. Hoida sinä kaikki niin ei lapsi ainakaan kuole nälkään kun ei ole saanut kuin kaksi kinkkuleipää aamiaiseksi.

Näin on.

Samaa äidit tekee monin tavoin

Sitten ihmetellään, kun mies ei osallistu. En minäkään osallistuisi, jos kaikki tekemäni korjataan. Vain yksi tapa kelpaa

T. N45, jonka mieskin on täysvaltainen aikuinen, jota en ala neuvomaan ja nolaamaan

Vierailija
42/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti eilen ekaluokkalainen tyttö kouluun maustamattoman jogurtin ja marjojen jälkeen. Kysyin aamiaisella, että pärjääkö tuolla ja vastasi että pärjää. Tänään menikin aamupalalla iso ruisleipäsiivu lisäksi. Meni oppi perille. Itse en stressaa lapsen syömättömyyttä. Syö jos syö, ja jos syö kehnosti niin itse tietää niin tehneensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö työ nyt tajua, et piti haukkua tota miestä, et se oli ihan paska!

Hyvä äiti!

Vierailija
44/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei en jaksa lukea enää viestejä koska niistä tulee paha mieli. Haluan vain sanoa, että en alkanut lapsen kuullen nillittämään tai haukkumaan miestä. Enkä myöskään aloittanut riitelemään vaan ilmoitin vain että minun mielestäni ei ollut riittävä aamupala. Mies nosti asiasta metelin.

Myöskään lapsen häiriöt ei minun mielestäni ollut oleellinen tieto. Lapsi kuin lapsi, saman verran suunnilleen he kaikki tarvitsevat kasvaakseen. Kyse ei myöskään ollut siitä osaako lapsi pyytää lisää ruokaa tai osaako vaiko ei lapsi ottaa lisää ruokaa. Tai lellinkö häntä pilalle.

En myöskään kysynyt mitä tehdä kun lapsi ei suostu syömään koulussa.

Halusin yksinkertaisesti kysyä onko 2 palaa leipää riittävä ja ravitseva aamupala 7- vuotiaalle pojalle, kun lapsi ei (syystä tai toisesta) syö koulussa lounasta.

Enkä myöskään sanonut missään vaiheessa että lapsi olisi siihen koullut, jos yhden päivän menee pelkällä leivällä. -ap

Vierailija
45/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä=puuro

Kinkku= proteiini.

Ideaali aamupala.

Mikä juoma? Täysmaito, niin siinä on proteiiniä ja energiaa.

Vierailija
46/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaksi leipää on kenelle tahansa, aikuiselle tai lapselle, riittävä aamupala. Piste.

Vierailija
47/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapselle joku pikku eväs laukkuun, jos hän ei tosiaan syö mitää kouluruokaa. Ei lapset jaksa montaa tuntia ilman syömistä, mutta pienikin energiansaanti auttaa. Ei se auta, että tankkaa aamulla jos on koko päivän syömättä. Kyllä lapsien ruokailuja voi ohjailla. Ei niitä tarvitse ihan oman onnensa nojaan jättää siinä.

Vierailija
48/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä myöskään aloittanut riitelemään vaan ilmoitin vain että minun mielestäni ei ollut riittävä aamupala. Mies nosti asiasta metelin.

-ap

Niin, miksi edes sanoit ääneen mielipiteesi? Olisit ollut vain hiljaa ja laittanut vaikka myöhemmin tekstarin miehelle tuosta?

Miehesi mielestä se pari leipää riittää, hänellä on ihan yhtä paljon sanavaltaa lapsen syömiseen kuin sinulla. Sinun täytyy vain luottaa siihen miehee. Vaikka lapsellasi on kehityshäiriöitä niin ne ei ole syy siihen että lasta pitää paapoa. 

Ja mistä tiedät, että lapsi söi "hyvälla halulla" lisää, jos hän söikin siksi että sinä käskit? Tai että lapsi ajatteli että syö lisää jotta äidille tulee parempi mieli? Ei siis siksi että hällä olis ollut vielä nälkä.....

Lapset kun kuitenkin ajattelevat asioista eri lailla kuin aikuiset....

Vierailija
49/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipä=puuro

Kinkku= proteiini.

Ideaali aamupala.

Mikä juoma? Täysmaito, niin siinä on proteiiniä ja energiaa.

Vitamiinit, kivennäiset ja hivenaineet?

Siis ne kasvikset ja marjat.

Vierailija
50/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi leipäpalaa terveellisine päällysteineen on todellakin riittävä aamupala. Kasviksia / marjaa / hedelmää kylkeen ja lasi maitoa.

Omat lapseni haluavat aina puuroa. Teen / tekevät itse mikrossa, maito nesteenä ja lisäksi marjaa tai hedelmää.

Minua kiinnostaisi, minkä kokoisia puuromääriä 7 ja 9 v lapsenne syövät? Omani jaksavat 3/4 dl hiutaleista tehdyt puurot.

Vierailija
51/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi leipäpalaa terveellisine päällysteineen on todellakin riittävä aamupala. Kasviksia / marjaa / hedelmää kylkeen ja lasi maitoa.

Omat lapseni haluavat aina puuroa. Teen / tekevät itse mikrossa, maito nesteenä ja lisäksi marjaa tai hedelmää.

Minua kiinnostaisi, minkä kokoisia puuromääriä 7 ja 9 v lapsenne syövät? Omani jaksavat 3/4 dl hiutaleista tehdyt puurot.

Meillä 3. luokkalainen syö varmaan saman verran puuroa. Ei tosin joka aamu, mutta ehkä kerran viikossa.

Tekee niin, että vedenkeittimestä kiehuvaa vettä ja sekoittaa siihen nuo hiutaleet, antaa hautua tovin ja sitten laittaa siihen maitoa tms sekä marjoja yms... Hyvin osaa tehdä ihan itse, osasi jo ekaluokkalaisena.

Muina aamuina syö leipää/muroja/karjalanpiirakka/ jugurttia/ viiliä tms ja omenan/banaanin/mandariinin...

Vierailija
52/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita lapselle joku pikku eväs laukkuun, jos hän ei tosiaan syö mitää kouluruokaa.

Mun mielestä olisi tärkeämpää opettaa, että koulussa syödään. Ihan kelvollista ruokaa, jota syö muutkin. Kasvatat nirsoilijaa, joka ei varmaan syö aikuisena kuin makkaraa ja pottuja.

Tulipa mieleen Kaappaus keittiössä, huh

Vierailija
53/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oikeassa. Kaksi leipää riittää lounaaseen saakka. Lounas pitäisi syödä koulussa. Olemme etuoikeutettuja kun saamme "ilmaisen" kouluruuan. Typerää opettaa että jos ei oo hyvää niin ei tarvitse syödä.

Vierailija
54/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 3. luokkalainen syö varmaan saman verran puuroa. Ei tosin joka aamu, mutta ehkä kerran viikossa.

Tekee niin, että vedenkeittimestä kiehuvaa vettä ja sekoittaa siihen nuo hiutaleet, antaa hautua tovin ja sitten laittaa siihen maitoa tms sekä marjoja yms... Hyvin osaa tehdä ihan itse, osasi jo ekaluokkalaisena.

Muina aamuina syö leipää/muroja/karjalanpiirakka/ jugurttia/ viiliä tms ja omenan/banaanin/mandariinin...

Onpa heikot eväät lapsella.

Vierailija
55/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, minunkin mielestäni olet saanut ihan liikaa negatiivisuutta. Itse ymmärrän kysymyksesi ja huolen aiheesi.

Kyllä kai miehen kanssa tulee keskustella yhteisistä linjoista monissa muissakin asioissa. Ei se todellakaan ole miehen mollaamista. 

Jos ruokailun kanssa on ongelmia, niin onhan tuo aika vähän nuo kaksi leipää. Olen oikeasti huolissani koululaisista, jotka ovat nälissään koulussa. Vaikka kuinka mukamas "pärjää", ei nälkäinen koululainen todellakaan pysty oppiaan tunneilla, jos nälkä mahassa kurnii. 

Varmasti olette keskustelleet tuosta syömisongelmasta, toivotaan että ruokailut alkavat onnistua. Onhan tuo oikea ongelma, jos poika ei halua syödä kuin kotona. 

Ketä nämä rumasti sinulle vastanneet oikein ovat? Tämä on palsta, jossa paljon keskustellaan lasten asioista ja ongelmista, miksi ei tule kannustavia asiallisia kommentteja? En ymmärrä!

Vierailija
56/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei en jaksa lukea enää viestejä koska niistä tulee paha mieli. Haluan vain sanoa, että en alkanut lapsen kuullen nillittämään tai haukkumaan miestä. Enkä myöskään aloittanut riitelemään vaan ilmoitin vain että minun mielestäni ei ollut riittävä aamupala. Mies nosti asiasta metelin.

Myöskään lapsen häiriöt ei minun mielestäni ollut oleellinen tieto. Lapsi kuin lapsi, saman verran suunnilleen he kaikki tarvitsevat kasvaakseen. Kyse ei myöskään ollut siitä osaako lapsi pyytää lisää ruokaa tai osaako vaiko ei lapsi ottaa lisää ruokaa. Tai lellinkö häntä pilalle.

Halusin yksinkertaisesti kysyä onko 2 palaa leipää riittävä ja ravitseva aamupala 7- vuotiaalle pojalle, kun lapsi ei (syystä tai toisesta) syö koulussa lounasta.

Enkä myöskään sanonut missään vaiheessa että lapsi olisi siihen koullut, jos yhden päivän menee pelkällä leivällä. -ap

No koko sun aloitus oli sitten täyttä puppua, jos mitään riitaa ei edes ollut, etkä antanut oleellista informaatiota, etkä ole edes kiinnostunut muista vastauksista kuin niistä, jossa haukuttaisiin miestäsi. 

Eli sä haluat tietää, pärjääkö lapsi satunnaisesti päivän silloin tällöin kahdella kinkkuleivällä. Pärjää. Tiesit varmaan sen jo. Mitä luulet, että sille lapselle yhden päivän aikana tapahtuu, jos ei saa sitä sun mielestä riittävää ja ravitsevaa aamupalaa?

Vierailija
57/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammanen tai ei niin minusta on outoa et 7vllä on vielä nälkä kahden kinkkuvoikkarin jälkeen! Olisin ymmärtäny tän alotuksen jos mies ois antanu aamupalaksi puolikkaan jugurtin.

Vierailija
58/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ap laittaa omasta mielestään runsaan ja ravitsevan aamupalan 6 kertaa viikossa, ei sillä yhdellä kerralla ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä! Korkeintaan voi vähän nälkä olla koulusta päästyä, mutta se ei ole vaarallista. Ei edes erityislapselle.

Vierailija
59/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tää yltäkylläisyys ja koko ajan syöminen on mennyt ihan älyttömyyksiin. Olen kuullu eskari-ikäisen vanhempien kauhistelusta, miten lapsi pystyy olemaan 4 tuntia ilman ruokaa... tuleehan siinä nälkä! Ihan tavallinen lapsi oli kyseessä, ei mikään diabeetikko tms.Nälkä on ihan normaali terve fysiologinen ilmiö, josta ollaan näköjään vieraannuttu ihan täysin. Minusta tuon ikäiselle neljä tuntia on ihan hyvä ruokailuväli, aamupala-lounas.

Vierailija
60/115 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia järkyttäviä määriä ruokaa te kahta leipää vähättelevät oikein syötätte lapsillenne? Eikö teidän perheissä syödä iltapalaa, jos aamulla kaksi leipää päälysteineen ei riitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän