Vierailija

Minä yleensä laitan meidän 7- vuotiaalle pojalle aamupalan tai ainakin varmistan, että hän syö kunnolla, jos hän itse ottaa aamupalaa. Poika on huono syömään vieraissa paikoissa ja yrityksistä huolimatta ei juurikaan syö koulussa. Tämän takia kunnollinen aamupala on vieläkin tärkeämpi.

Tänä aamuna minulla kuitenkin oli tärkeitä työasioita hoidettavana enkä kerennyt laittamaan aamupalaa, joten miehen piti se tehdä. Sain käytyä sähköpostit läpi ja menin katsomaan kun lapsi oli lähdössä kouluun. Kysyin mitä oli syönyt ja hän sanoi että isi oli antanut 2 leipää. Leivän päällä oli ollut voita ja pala kinkkua. Minun mielestäni 2 surkeaa leipää ei riitä enää tuon ikäisen aamupalaksi, varsinkaan jos lapsi ei syö juuri mitään koulussa. Miehen mielestä aamupala oli aivan riittävä ja hänen mielestään nillitän turhasta. Kysyin myös pojalta, että haluaako lisää ruokaa ja ihan hyvällä halulla vielä söi.

Kertokaas nyt av-mammat onko 2 palaa leipää riittävä aamupala tuon ikäselle lapselle tässä tilanteessa?

Sivut

Kommentit (115)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ota pois lukot ruokakaappien ovista ja anna lapsen ottaa itse tarpeeksi ruokaa ainakin aamuisin.

Vaikka se onkin poika, hän oppii ihan varmasti muutamassa päivässä syömään tarpeeksi.

Vierailija

Mun pojalle 2 leipää + jotain juotavaa kyllä riittää. Syö kyllä koulussa lounaan. En tiedä, kannattaako sun syöttää hänelle aamulla ylimäärin ruokaa, jotta jaksaisi ilman lounasta, koska silloinhan nimenomaan tuet sitä ajatusta, että koulussa ei tarvitse syödä. Ei aamupalalla tarvitse pärjätä kuin lounaaseen asti, ja koulussa se on jo aika aikaisin. Ehkä nälkä siinä vaiheessa opettaisi syömään lounasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo ton ikäselle riittää, jos syö koulussa lounaan. 5 vuotta vanhemmalle ei riittäisi alkuunkaan.

Et sitten osannut lukea ollenkaan? Lapsi ei syö koulussa.

Vierailija

Ei kai syö kun luotat sitä jollain pissuaamiaisella. Oma vika. Syököön vähemmän ja kärsimään nälkää jos kouluruoka ei kelpaa. Ja ton ikäisen osaa ottaa ruokaa kaapista itsekin

Vierailija

Minun lapset eivät syöneet välttämättä edes kahta leipää aamulla. En jaksanut paasata niille syömisestä. Ei tuon ikäinen itseään nälkään tapa. Syökööt silloin kun on nälkä. Ihan normaaleja (ja hoikkia) aikuisia niistä minun lapsistani tuli.

Vierailija

Se lapsi olisi varmasti yhden päivän pärjännyt noilla leivilläkin. Nyt sä teit vaan lapselle selväksi, että isin toiminta on väärin, ja että äiti on se joka oikeasti tietää mitä pitää tehdä ja syödä. Ja osoitit myös miehellesi, että hän on paska vanhempi, kun ei tajua noinkaan yksinkertaista asiaa, vaan sun pitää erikseen mennä vielä lapselta tenttaamaan että eikö se isi nyt taaskaan tajunnut antaa sulle ruokaa, ja voi voi kun se isi on tyhmä kun ei ymmärrä. 

Että älä ihmettele kun se isi ei oikein tulevaisuudessa halua osallistua sen sun kullannupun hoitoon ja kasvatukseen. Väärin menee kuitenkin. Hoida sinä kaikki niin ei lapsi ainakaan kuole nälkään kun ei ole saanut kuin kaksi kinkkuleipää aamiaiseksi.

Vierailija

Huh huh. Täällä taas näkee millaisia pullamahamammoja tää palsta täynnä. Heti pienestä pitäen opetetaan lapsille omat paskat ruokatottumukset. Leipää vaan aamusta naamaan, kyllä sillä pärjää juu. Kyllä kasvava lapsi tarvitsee muutakin kun pari palaa leipää aamupalaksi.

Vierailija

Miehesi on toiminut omalla tavallaan. Sinä oikein etsit virheitä hänen tekemisistään. Miltä tuntuisi, jos miehesi toimisi noin? Tulisi arvostelemaan tapaasi huolehtia lapsestasi.

Ja muuten kaksi leipää riittää aivan hyvin.

Vierailija

Onpa täällä kiukkuista porukkaa. Ketuttaa kun ap jaksaa huolehtia lapsesta ja tämän kunnollisesta ravitsemuksesta? Tuliko huono omatunto?

Vierailija

Ei tullut mutta elämässä voi tulla muutakin mietittävää kuin kahden leivän aamupala.
Huh! Mä en jaksa teitä ihmiset....
Missä on maalaisjärki ja se oikea elämä...

Vierailija

Mitä hän sitten normaalisti aamupalalla syö....? Jospa tänään tuli lounaaksi sopivasti nälkä, että koulussakin ruoka maistuu? Ja vaikka ei söisikään, ei lapsi siihen kuole jos on nälkä, vaikka moni vanhempi tässä yltäkylläisyyden aikakaudella niin tuntuu kuvittelevankin.21

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat