Hulluinta, mitä lähivanhempi on vaatinut, keltänyt, tehnyt tai sanonut
Esimerkkejä omasta elämästä löytyy pilvin pimein, mutta tulen niistä vain huonolle tuulelle. Löytyiskö keltään mitään, jolle sais tosissaan nauraa?
Kommentit (170)
162 : Se oli perheneuvolan päätös, en minä vaatinut mitään. Ainoa mitä alleviivasin kokouksessa, oli se, että jos lapsi muuttaa isänsä luo voi saada siellä myös suomenkieltä koulussa jotenkin järjestettynä. Kysymyksessä kun ei ole mikään kaukainen tropiikin maa.
Lapsen omaa mielipidettä kuultiin niin, että en saanut olla edes paikalla.
Itse kokoustilanne käytiin telematiikan kautta. Hyvin ymmärrän, että suututtaa isääkin, mutta olisin edelleen ollut valmis vaikka vaihtamaan paikkakuntaa/muuttamaan lähemmäksi/vaikka mitä, mutta silloin jäin kyllä vähän hämmennyksiin kun tuli kutsu lastensuojelusta.
Eipä siinä mitään, isänsä perheellä menee mainiosti nykyään, on kaksi uutta pikkuveljeä ja uusi talo.
Minullakin on mies ja tyttärellä sujuu koulu hyvin ja on ystäviä. Ainoa muttapuoli on se, että kun niitä ns.pakollisia lomia pitäisi viettää isän luona häntä ei huvittaisi sinne lähteä.
Siinä vähän työnsarkaa vielä.
148
Meillä taas etä päätti ykskaks muuttaa 1000km päähän kun uusi onni sitä vaati. Ja odotti et mä sit maksan pienistä tuloistani lentoja yms et näkee lapsiaan, kun jätti samassa hyväpalkkaisen työn ja alkoi työttömäksi. Sit perusti sinne kauas yrityksen, sössi raha-asiansa eikä pysty enää maksamaan elareita (tulee jatkossa mulle sit kelan kautta) ja viimeksi kun soitti lapsille ilmoitti vaan ettei kannata nyt kesällä tulla käymään... vaikka mä olisin maksanut jopa ne lennot et lapsi pääsee tapaamaan isäänsä. Joten osaa ne etätkin, aikaisempi jokatoinen vkonloppu ja pitempään lomilla systeemi joka toimi hyvin muuttui siihen, et nyt etä tapaa 2-3 kertaa vuodessa lapsiaan, tällä hetkellä ei edes sitä.
En ole ihan varma kenestä aloituksessa puhutaan kun muhun nähden ei ole lähiä vaan puolisoni ex kielsi lapselta suihkussa ja saunassa käynnin meillä ollessaan, koska VIERAAT IHMISET ei saa vahingossakaan nähdä hänen tyärtään alasti. Neuvoja sen suhteen ei tullut koskaan, että mitä sitten tehdään jos lapselle käy vahinko ja tarvitsee peseytymisapua tms.
Vierailija kirjoitti:
162 : Se oli perheneuvolan päätös, en minä vaatinut mitään. Ainoa mitä alleviivasin kokouksessa, oli se, että jos lapsi muuttaa isänsä luo voi saada siellä myös suomenkieltä koulussa jotenkin järjestettynä. Kysymyksessä kun ei ole mikään kaukainen tropiikin maa.
Lapsen omaa mielipidettä kuultiin niin, että en saanut olla edes paikalla.
Itse kokoustilanne käytiin telematiikan kautta. Hyvin ymmärrän, että suututtaa isääkin, mutta olisin edelleen ollut valmis vaikka vaihtamaan paikkakuntaa/muuttamaan lähemmäksi/vaikka mitä, mutta silloin jäin kyllä vähän hämmennyksiin kun tuli kutsu lastensuojelusta.
Eipä siinä mitään, isänsä perheellä menee mainiosti nykyään, on kaksi uutta pikkuveljeä ja uusi talo.
Minullakin on mies ja tyttärellä sujuu koulu hyvin ja on ystäviä. Ainoa muttapuoli on se, että kun niitä ns.pakollisia lomia pitäisi viettää isän luona häntä ei huvittaisi sinne lähteä.
Siinä vähän työnsarkaa vielä.
148
No onhan se parempi jäädä Suomeen tietenkin. Ikävää kun toinen vanhempi muuttaa ulkomaille. Teidän lapsi on kai ainakin 10v, jos hänen mielipidettään kuunneltiin.
Miehelläni on 12v tytär, ihana, iloinen ja itselleni todella rakas. Hänen äitinsä ja isänsä erosivat kun tyttö oli 3v. Tytön äiti petti tytön isää monta kertaa, kunnes mies haki eroa. Miehen tytär eli tytärpuoleni on ollut elämässäni 6 -vuotiaasta saakka ja olemme todella läheisiä. Tyttö viettää meillä käytännössä enemmän aikaa kuin äitinsä luona ja se on tytön oma toive ollut, vaikka aikoinaan lähihuoltajaksi merkittiin äiti. Äitiin lapsen suhde ei ole erityisen läheinen. Äiti on kova bilettämään edelleenkin, mutta "vain" viikonloppuisin. Äiti ei ole mikään lapsestaan piittaamaton hulttio, mutta kutsuu itseään boheemimammaksi ja elää sen mukaan. Käytännössä elareista huolimatta me myös teemme tytön suurimmat ja oikeastaan arkisimmatkin hankinnat vaatteista puhelimiin ja harrastusvälineisiin. Äiti on aina ollut höveli huoltajuusasioiden suhteen. Hänelle on sopinut enemmän kuin hyvin, että lapsi on pääsääntöisesti meillä, kunhan kirjat ovat hänellä. Nyt tyttö on alkanut vaatimaan, että hän saisi muuttaa kokonaan meille. Hän haluaisi asua isänsä, minun ja pikkusiskonsa (4v) kanssa. Siitähän se sitten alkoi..
Tyttö ei saisi lähteä juhannuksen jälkeen kanssamme lomalle Norjaan, eikä mukaan talvilomalle Kap Verdeen, koska se asettaa sisarukset eriarvoiseen asemaan, kun toisella on molemmat vanhemmat mukana ja toisella vaan isä. Ilmeisesti meidän pitäisi ostaa boheemimammalle myös lippu :D Tämä ei ole enää vitsi, vaan hän ihan vakavissaan heittelee ilmaan, että olisi hyvä jos molemmilla lapsilla olisi molemmat vanhemmat mukana. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia lomamakojen kanssa.
Tytön huonetta MEILLÄ ei olisi saanut maalata, koska se asettaa kaksi kotia eriarvoiseen asemaan. Oikeassa kodissa (boheemimamman luona) ei ole yhtä kiva huone kuin "välikodissa" kuten hän kotiamme kutsuu. Tyttö valitsee boheemimamman mielestä kotinsa seinien värin mukaan, ilmeisesti.
Tyttö ei saisi syödä meillä niin säännöllisesti (aamupala, lounas tai välipala, päivällinen, iltapala), koska sitten on niin hankalaa se paluu normaaliin elämään.. Ei hän ole tietenkään kieltänyt ruokkimasta lasta, mutta pientä nurinaa siitäkin on nyt ilmassa, kun meillä syödään säännöllisesti :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen eksä ei suostu tapaamissopimusta tekemään, vaan tapaamisia on, kun ex-rouvalle sattuu sopimaan. Elatusmaksut kelpaavat kyllä. Tällä systeemillä on menty kohta kolme vuotta. Käytännössä emme voi tehdä mitään lomasuunnitelmia edes, sillä jos lasta ei oteta juuri silloin, kun hänelle sopii, kostoksi lasta ei saa tavata pitkään aikaan. Näillä eväillä mennään nyt, mutta kuinka kauan? Lapsi ei saanut tulla häihimmekään, mutta siitä kerrottiin ulkopuolisille että lasta ei kuulemma huolittu sinne eikä otettu edes häämatkalle(!) jonne ei kyllä tosiaan tullut muutkaan lapset..
Käykää ihan lastenvalvojalla (sosiaalitoimisto vai -virasto) tekemässä se elatussopimus. Jos jo kävitte, käykää uudestaan ja vaatikaa, että tapaamiset määrätään tietyille päiville. Niin siellä yleensä tehdäänkin. Sitten, kun jotain on sovittu, eikä toinen osapuoli noudata sopimusta, siitä voi valittaa samalle lastenvalvojalle.
Kokemuksesta tiedä, omassa erossani äiti aloitti lasten manipuloinnin kuukausia enne eroamme, ettehän halua isille kun eroamme, isi on aina paljon poissa kotoa jne... Noo kun isi oli töissä, erossa läpsst halusi äidille, meni vuosi, lapset halusikin isille kun oivalsivat mistä olikin ollut kyse, äiti haki aluksi yksin huoltajuutta sillä perusteella että,saa rahaa enempi, noo se ei ole peruste yksin huoltajuudelle,... no kun lapset muuttivat isänsä luokse otti äidin koulu yhteyttä lasten uuteen kouluun isän luona, oli huoli siitä koska äiti oli kertonut koulun rehtorille että isä on alkoholisti, narkkari sekä yhteiskuntakelvoton mies... Eli kaikki oli valetta mitä äiti oli kertonut lasten uudessa koulussa rehtorille, samaa oli kertonut uusille ystävilleen sekä uudelle miesystävälleen, noo asiahan tuli julki ja se oikaistiin,,,, kyllä lapset huomaavat totuuden aina ajan saatossa, niin kävi tässäkin tapauksessa, lapset ovat asuneet isänsä eli tässä,tapauksessa minun luona sen jälkeen, äiti ei ottanut kuukausiin yhteyttä lapsiinsa sen jälkeen, muta nyt asiat ovat onneksi jo niin kuin pitääkin, lapset käyvät myös äitinsä luona. Tämä esimerkkinä reille lukiat, valheella ei ole kantavat siivet pitemmän päälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskantärkeitä näyttää olevan nämä uudet puolisot. Teillä ei ole yhtään sananvaltaa niihin lapsiin, eikä heidän vanhempiensa tapaamisjärjestelyihin. Hankaloitatte lasten kasvua ja kehitystä noilla juonillanne, hävetkää.
Uuuuuuuuuu! Kalahtiko kalikka? :D
No kerro nyt, mitäs SÄ oot vaatinut? ;)
Eikun se on ihan totta, objektiivinen mielipide. Minä vaadin nimenomaaan kasvatusrauhan ja sen muistamisen, ketkä ovat lapsen oikeat vanhemmat, joilla se kasvatusvastuu on. Eli teidän tehtävänne on ainoastaan antaa pillua sille miehelle ja jättää lapsen kasvattaminen osaavimmille ihmisille.
Tämän kirjoittaja vois olla mun miehen ex. Samanlaistq halveksuntaa hän on harrastanut alusta saakka eikä loppua näy. Hänen kiinnostuksensa vanhemmuuteen vaihtelee tilanteen mukaan, onko hänelle hyödyllisempää esittää uhriutuvaa yh-raukkaa kun isä ei piittaa lapsistaan, erinomaista leijonaemoa joka ei paskalle isälle lapsia anna tai mitä milloinkin. Meidän osa on aina olla se jossa on vikaa. Multakin on vuorotellen epäämässä tapaamisoikeutta ja syyttämässä siitä kun en tarpeeks hoida hänen lapsiaan. Sitä ei tajua et hänen oma käytöksensä on se mikä hänen lapsiaan kuormittaa eikä myöskään sitä, et mä voisin hyvin elää ilman hänen lapsiaan, ei mulla ole tarvetta hänen äitiyttään kaapata. Mut koska ovat miehen lapsia, olen hyväksynyt osaksi elämääni. Tempauksia on paljon ja halveksuvaa aivoripulia kilometritolkulla puhelimet ja sähköpostit täynnä.
No onhan se toisaalta ymmärrettävää, että isää suututtaa kun ei enää saa lastaan luokseen puolet ajasta. Teillä oli ensin hyvin tasavertainen asumisjärjestely, mutta sitten lähdit muuttamaan tilannetta. Tämä tietenkin muuttaa teidän välejä.