Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluinta, mitä lähivanhempi on vaatinut, keltänyt, tehnyt tai sanonut

Vierailija
07.01.2016 |

Esimerkkejä omasta elämästä löytyy pilvin pimein, mutta tulen niistä vain huonolle tuulelle. Löytyiskö keltään mitään, jolle sais tosissaan nauraa?

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ex sai hirveän raivarin, kun lapselle piti ostaa uusi koulureppu ja oli jo sovittu että lapsi saa itse päättää mieluisen, mutta minä olin se joka kävi lapsen kanssa kaupoilla eikä mies. Onko sillä oikeasti niin väliä kumpi sen repun meidän yhteisistä rahoista maksaa, kun on sovittu että se äiti ei kuitenkaan ole se joka sen maksaa, koska hänellä oli rahasta tiukkaa silloin. Meillä on myös yhteisiä lapsia ja oon todennut, että koska se miehen lapsi on lähes puolet ajasta meillä niin mua ei haittaa osallistua hänenkin kustannuksiinsa niin on yhteinen tili elämiseen ja lasten hankintoihin, on hän kuitenkin mun lasten sisko.

Vaikutat ihanalta ihmiseltä <3

Vierailija
42/170 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron nyt tämän, vaikka ei lähivanhempi ollutkaan, vaan etä. Kyse oli isästäni.

Isäni ei millään meinannut suostua kirjoittamaan allekirjoitusta kaavakkeeseen, että saisin passin.

Meidän piti lähteä äidin kanssa Viron Lautalle.

Vihdoin sen kirjoitti, kun menimme äidin kanssa käymään siellä, sovittuna ajankohtana. Hirveässä humalassa oli ja kirjoitti kaavakkeen. Jälkikäteen ei muistanut kaavaketta kirjoittaneensa ja ihmetteli minulle miten reissuun pääsimme, kun kerroin hänelle matkasta. En siis tavannut häntä kuin muutaman kerran vuodessa, jolloin kyllä oli selvinpäin.

Tuntui olevan pahoillaan siitä, että pääsimme matkalle..

Mä tiedän tapauksen, jossa yhden tutun lähi tekee tätä etälle. Lapsi odottaa kovasti matkaa, mutta eivät pääse, kun lähi ei kirjoita papereita. Kyseessä on ilmeisesti kateus sitä kohtaan, että lapsi pääsee isän kanssa matkoille, mutta äidillä ei ole oikein varaa. No onpa tuota maita, mihin pääsee ilmankin ja kyllä isä osaa aina jotain järjestää. 

Ihan hanurista :( Tosin meillä taisi kyse olla ainoastaan siitä, että isä tiesi, että äidille tulee siitä pahamieli. Nykyään on hyvä, kun on matkustuskohteita mihin ei passia tarvita. Tuosta jutusta on niin kauan, että silloin piti olla passit ja sain vielä leimatkin tuosta Viron reissusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaadittu miehen exän toimesta:

- Eroa miehestä

- Että laittaisin hänen lapsen omieni edelle AINA "koska hän nyt vaan on tärkein"

- Että hänen lapsi saa eniten joululahjoja (kyllä materia on tärkeää)

- Kustantamaan kaikki talviurheiluvälineet, kaikki lapasia kalliimmat vaatteet, elektroniikka jne. (niin mihin se elari olikaan?)

Ja kaiken huippuna: vaadittu minua tekemään abortti!!! (olimme miehen kanssa olleet naimisissa 5 ja heidän erosta vielä pidempään, joten luulisi ettei nyt niin suuri shokki olisi ollut)

Tämä nainen laittaa toistuvasti lapsen pienissä/rikkinäisissä/säähän sopimattomissa vaatteissa, toiveissaan että ostetaaan uutta tilalle. Lapsi tuli syksylläkin pienissä lenkkareissa joissa oli reikäkin. Kuulemma sopivatkin ois löytynyt mutta äiti ei antanut laittaa niitä, vaan oli sanonut että kyllä iskä ostaa uudet sulle. Eli ei ole vaan meidän kuvitelmaa tuo. Näitä esimerkkejä on kymmeniä!

Viime talvena lapsi tuli kovilla pakkasilla pelkissä farkuissa. Oli tietty kylmissään eikä olisi päässyt ulos koko viikonloppuna. Äiti vaan totesi "varmaan joudutte sit ostamaan uudet ulkohousut...". Mulla kutienkin sattui olemaan omalle pojalleni liian isot ulkohousut jemmassa joten miehen lapsi lainasi näitä viikonlopun ajan ulkoillessaan. Kotiin palatessaan  samoissa farkuissa äiti sitten raivostui että "eikö sulla ole vieläkään uusia ulkohousuja!" :D Eikä koskaan myöntänyt että yritti vaan nyhtää meiltä kaikki ostokset.

Ja kun meidän vauvalle ostettiin vaunut, niin tämä exä vaati että samalla hinnalla (oli oikein netistä kattonut paljon kyseiset vaunut maksaa) on ostettava myös hänen lapselleen tavaraa :D En ymmärtänyt logiikkaa, koska onhan tällekin lapselle varmasti aikoinaan vaunut hankittu.

Tämä joulu oli yhtä suurta tragediaa taas pitkästä aikaa. Kukaan ei välitä kuulemma tästä lapsesta, minä en pidä hänestä ainakaan, kukaan muu ei rakasta paitsi tietenkin äiti, kaikki vaan haluavat eroon lapsesta jne. Ja arvatkaa mikä oli syy tähän? lapsi ei saanut uusinta iphonea!!! ja tää on tosijuttu! äidillä itsellään ei ollut kuulemma varaa sitä ostaa joten mieheltäni vaati sitä. Mies kyllä sanoi ettei taatusti osta sitä, koska lapsella ensinnäkin on jo se toisiksi uusin malli (siis hyvänen aika paljon uudempi ja kalliimpi puhelin kun minulla tai miehelläni) eikä hänestä muutenkaan ala-aste ikäinen tarvi tuommoista.

Vieläkin tämä nainen on tästä vihainen :D ja tässä on vaan muutamia esimerkkejä vaatimuksista.

Vierailija
45/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pariterapiaan, älkää erotko. Olette joskus jopa rakastaneet puolisoanne ja lastenne toista vanhempaa.  Nämä uusperhekuviot, exät ja mun/sun/meidän lapset-kuviot ovat aika etovia. Sama rakastava/rakastettu puoliso on edelleen olemassa, jos pikkaisen näkee vaivaa parisuhteen eteen. Erotessanne syyttelette toisianne marttyyrin elkein, uudet puolisot haukkuvat exää sairaaksi ja kaikki unohtavat omien "kärsimystensä" ohella sen kaikkein tärkeimmän: lapsen hyvinvoinnin. Korjatkaa omia vikojanne ja tehkää kompromisseja, ettei edes uusperhekuviota tule koskaan olemaan. Keskustelkaa tai kirjoittakaa kirjeitä toisillenne, jos puhumaan ette kykene. Ilot ja surut, toiveet ja halut. Muistelkaa, miksi alunperin rakastuit puolisoosi.  

Vierailija
46/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen muutti 300 km päähän uuden miehen luokse lasten kanssa ja vaati miestä ajamaan vähintään puoliväliin hakemaan ja tuomaan lapsia + maksamaan äidin bensakulut.

Vierailija
47/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen exä vaan yleisluontoisesti vittuuntui kun mies ei enää ollut hänen talutushihnassaan, eikä voinut määrätä ja hallita kaikkea. Toi eron vaatiminen on ihan perussettiä näiltä naisilta, niin myös tämä exä vaati. Tämä exä mm. "sairastui" migreeniin heti kun selvisi että mies on uudessa suhteessa eikä aijo erota. Tämä migreeni sitten oli se jolla jonkin aikaa hallitsi miestä. Lapset oli aina haettava just silloin kun migreenikohtaus iski ja sehän iski aina kun epäili miehen olevan mun seurassa tai itselle tuli yllättävää menoa silloin kun lapset oli hänellä. Nää migreenikohtaukset tosin loppui yhtä nopeasti kun alkoikin. Kerran mentiin kaupungille kun lapset oli haettu taas tuon tappavan hirveän migreenin tieltä, niin kappas siellä arvon exä jo istui terassilla miesystävänsä kanssa. Tällöin en osannut vielä kyseenalaistaa sitäkään, että silloin 11 ja 13v lapset tuskin olisi muutenkaan tarvineet lapsenvahtia just heti silloin, vaikka äiti joutuiskin sängyn pohjalla päivän makaamaankin.  Tosin koko pääkipu oli keksittyä, ei lapsetkaan muistaneet äidin olleen koskaan kipeä kotona. Ja meilläkin yhä vaaditaan kaiken näköistä vaikka molemmat lapset on jo täysikäisiä.

Vierailija
48/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ystäväni miesystävän (ovat tunteneet pari vuotta) eksä vaatii heitä eroamaan, koska "lapset kärsivät ja miehen pitää asettaa lapset naisen edelle". Hmm... Ensinnäkin isä on tässä tapauksessa lähi ja hyvät välit lasten kanssa. Ja "lapset" on 18 ja 20, mutta äiti vaan huutaa, että ystäväni pilaa lasten lapsuuden, vaikka lapset puolustaa isäänsä ja uutta naisystävää, ovat raivona äidilleen asioiden sotkemisesta. Vanhempien erosta on sentään yli 10 vuotta ja ovat iloisia suorastaan, että iskälläkin on vihdoin elämä.

Oman mieheni poika ehdotti muutama vuosi sitten, 15-vuotiaana, että muuttaisi pääosin meille asumaan. Mies sanoi, että käy toki ja soittikin sitten eksälle asiasta. Eksälle tämä olisi käynyt paitsi sitten, kun tuli rahasta puhetta... Mies ehdotti, että eksä maksaisi "minimit" ja lapsilisä tulisi miehelle. Eksä alkoi huutamaan, että "rahastako tää isyys on kiinni". Suomennettuna oletti, että hän saa edelleen lapsilisät ja elarit, ja lapsi vaan asuu meillä. Lopputuloksena muutosta ei saatu aikaiseksi, koska äitinsä ei suostunut edes siihen kompromissiin, ettei tarvi elareita maksaa, jos meille tulee edes lapsilisä.

Vierailija
49/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaadittu miehen exän toimesta:

- Eroa miehestä

- Että laittaisin hänen lapsen omieni edelle AINA "koska hän nyt vaan on tärkein"

- Että hänen lapsi saa eniten joululahjoja (kyllä materia on tärkeää)

- Kustantamaan kaikki talviurheiluvälineet, kaikki lapasia kalliimmat vaatteet, elektroniikka jne. (niin mihin se elari olikaan?)

Ja kaiken huippuna: vaadittu minua tekemään abortti!!! (olimme miehen kanssa olleet naimisissa 5 ja heidän erosta vielä pidempään, joten luulisi ettei nyt niin suuri shokki olisi ollut)

Tämä nainen laittaa toistuvasti lapsen pienissä/rikkinäisissä/säähän sopimattomissa vaatteissa, toiveissaan että ostetaaan uutta tilalle. Lapsi tuli syksylläkin pienissä lenkkareissa joissa oli reikäkin. Kuulemma sopivatkin ois löytynyt mutta äiti ei antanut laittaa niitä, vaan oli sanonut että kyllä iskä ostaa uudet sulle. Eli ei ole vaan meidän kuvitelmaa tuo. Näitä esimerkkejä on kymmeniä!

Viime talvena lapsi tuli kovilla pakkasilla pelkissä farkuissa. Oli tietty kylmissään eikä olisi päässyt ulos koko viikonloppuna. Äiti vaan totesi "varmaan joudutte sit ostamaan uudet ulkohousut...". Mulla kutienkin sattui olemaan omalle pojalleni liian isot ulkohousut jemmassa joten miehen lapsi lainasi näitä viikonlopun ajan ulkoillessaan. Kotiin palatessaan  samoissa farkuissa äiti sitten raivostui että "eikö sulla ole vieläkään uusia ulkohousuja!" :D Eikä koskaan myöntänyt että yritti vaan nyhtää meiltä kaikki ostokset.

Ja kun meidän vauvalle ostettiin vaunut, niin tämä exä vaati että samalla hinnalla (oli oikein netistä kattonut paljon kyseiset vaunut maksaa) on ostettava myös hänen lapselleen tavaraa :D En ymmärtänyt logiikkaa, koska onhan tällekin lapselle varmasti aikoinaan vaunut hankittu.

Tämä joulu oli yhtä suurta tragediaa taas pitkästä aikaa. Kukaan ei välitä kuulemma tästä lapsesta, minä en pidä hänestä ainakaan, kukaan muu ei rakasta paitsi tietenkin äiti, kaikki vaan haluavat eroon lapsesta jne. Ja arvatkaa mikä oli syy tähän? lapsi ei saanut uusinta iphonea!!! ja tää on tosijuttu! äidillä itsellään ei ollut kuulemma varaa sitä ostaa joten mieheltäni vaati sitä. Mies kyllä sanoi ettei taatusti osta sitä, koska lapsella ensinnäkin on jo se toisiksi uusin malli (siis hyvänen aika paljon uudempi ja kalliimpi puhelin kun minulla tai miehelläni) eikä hänestä muutenkaan ala-aste ikäinen tarvi tuommoista.

Vieläkin tämä nainen on tästä vihainen :D ja tässä on vaan muutamia esimerkkejä vaatimuksista.

Ahahahahah :D syvimmät osaanottoni sinulle!  mua tosin nauratti lukea tämä, siis sen vuoksi miten entinen nainen voi ollakin pihalla omista "oikeuksistaan" :D Voi jeesus, voiko tuommoisia ihmisparkoja edes olla. Melkein toivoin että kyseinen nainen tunnistaisi tuosta itsensä ja katsoisi hyvin vakavasti peiliin.

Vierailija
50/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään ystäväni miesystävän (ovat tunteneet pari vuotta) eksä vaatii heitä eroamaan, koska "lapset kärsivät ja miehen pitää asettaa lapset naisen edelle". Hmm... Ensinnäkin isä on tässä tapauksessa lähi ja hyvät välit lasten kanssa. Ja "lapset" on 18 ja 20, mutta äiti vaan huutaa, että ystäväni pilaa lasten lapsuuden, vaikka lapset puolustaa isäänsä ja uutta naisystävää, ovat raivona äidilleen asioiden sotkemisesta. Vanhempien erosta on sentään yli 10 vuotta ja ovat iloisia suorastaan, että iskälläkin on vihdoin elämä.

Oman mieheni poika ehdotti muutama vuosi sitten, 15-vuotiaana, että muuttaisi pääosin meille asumaan. Mies sanoi, että käy toki ja soittikin sitten eksälle asiasta. Eksälle tämä olisi käynyt paitsi sitten, kun tuli rahasta puhetta... Mies ehdotti, että eksä maksaisi "minimit" ja lapsilisä tulisi miehelle. Eksä alkoi huutamaan, että "rahastako tää isyys on kiinni". Suomennettuna oletti, että hän saa edelleen lapsilisät ja elarit, ja lapsi vaan asuu meillä. Lopputuloksena muutosta ei saatu aikaiseksi, koska äitinsä ei suostunut edes siihen kompromissiin, ettei tarvi elareita maksaa, jos meille tulee edes lapsilisä.

Meillä kans nuo argumentit kun vaati eroa. Lasten parhaaksi, kyllä lapsi on aina laitettava etusijalle, lapsen hyvinvointi on tärkein, lapset naista tärkeämpi. Viimeisin perustelu oli lapsen henkinen tasapaino joka voi järkkyä jos isä on parisuhteessa. Exä on toki itse parisuhteessa ja on jopa kertonut ettei miesystävänsä pidä lapsesta, koska lapsi käyttäytyy niin rumasti aina. Siitä huolimatta tämä ei ole mikään ongelma ja syyttelee meitä siitä kun "emme välitä" ja mies ei suostu eroamaan ym. Hirveä tilanne kyllä oikeasti, mutten pahemmin pysty puuttumaan kun exä hyökkää päälle välittömästi.

Vierailija
51/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä ex -puolisoita monilla. Lapsi pelkkä pelinappula :(

Vierailija
52/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen eksä ei suostu tapaamissopimusta tekemään, vaan tapaamisia on, kun ex-rouvalle sattuu sopimaan. Elatusmaksut kelpaavat kyllä. Tällä systeemillä on menty kohta kolme vuotta. Käytännössä emme voi tehdä mitään lomasuunnitelmia edes, sillä jos lasta ei oteta juuri silloin, kun hänelle sopii, kostoksi lasta ei saa tavata pitkään aikaan. Näillä eväillä mennään nyt, mutta kuinka kauan? Lapsi ei saanut tulla häihimmekään, mutta siitä kerrottiin ulkopuolisille että lasta ei kuulemma huolittu sinne eikä otettu edes häämatkalle(!) jonne ei kyllä tosiaan tullut muutkaan lapset..

Vierailija
53/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen eksä ei suostu tapaamissopimusta tekemään, vaan tapaamisia on, kun ex-rouvalle sattuu sopimaan. Elatusmaksut kelpaavat kyllä. Tällä systeemillä on menty kohta kolme vuotta. Käytännössä emme voi tehdä mitään lomasuunnitelmia edes, sillä jos lasta ei oteta juuri silloin, kun hänelle sopii, kostoksi lasta ei saa tavata pitkään aikaan. Näillä eväillä mennään nyt, mutta kuinka kauan? Lapsi ei saanut tulla häihimmekään, mutta siitä kerrottiin ulkopuolisille että lasta ei kuulemma huolittu sinne eikä otettu edes häämatkalle(!) jonne ei kyllä tosiaan tullut muutkaan lapset..

Haette nyt pikimmiten täytäntöönpanokelpoisen tapaamissopimuksen, vaikka sitten käräjiltä. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Meillä oli samanlainen tilanne aluksi. Nyt asiat paljon paremmin kun lähi ei voi enää ilmoitella tapaamisia oman mielensä mukaan. On rauhottunut muiltakin osin. Pari vuotta siinä meni taistellessa, pari kertaa oikeudessa. Vaikeaa oli, erittäin, mutta sen arvoista lopulta! Nyt lapsellakin menee paremmin kun tietää koska on missäkin ja kuinka kauan. Ja kun äiti ja isä ei enää "riitele" (lainausmerkit, koska voiko sitä riitelyksi sanoa jos toinen tekee tahallaan kiusaa ja terrorisoi, toinen vain yrittää sopia asiat järkevästi ja lapsen parasta ajatellen?).

Vierailija
54/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen exä on sitä mieltä että lapsensa on paras vaatimattomasti KAIKESSA. Tavallaan ymmärrän että oman äidin silmissä lapsi on paras, mutta tämä nainen on vakavasti ja omasta mielestään täysin kykenevä objektiivisesti arvioimaan lastansa. Ja tämä lapsi on siis paras kaikessa, parempi kun kaikki muut yhteensä. Eihän tämä muuten itseäni haittaisi, mutta kun vaatimuksena oli, että meilläkin sitten lapsen on saatava olla paras kaikessa. Kuulemma minun lapselleni tehtävä selväksi, että tämä miehen lapsi on parempi esim. kaikissa peleissä, kaikessa kouluun liittyvässä ym. Olin vähän mykistynyt kun minulle suoraan tämän vaatimuksen esitti. Hyväksyy kuulemma meidät, mikäli näin toimimme. Olin vaan hetken sanaton, siis ihanko oikeasti pyydät että sanon omalle lapselleni että tuo toinen lapsi on sitten sua parempi?  Ei kuulu tapoihin muutenkin verrata lapsia keskenään eikä muutenkaan opettaa lapsille että on tärkeintä olla paras!

Lienee sanomattakin selvää, ettei kyseinen lapsi siedä yhtään häviöitä edes afrikan tähdessä eikä muutenkaan sitä jos asiat ei mene niinkuin tahtoo. Ihan uskomattoman rankkaa on ollut ja ei voi kun ihmetellä mitä ajattelee ihminen joka kasvattaa lapsensa näin? mies tekee parhaansa ja onhan tuo vähän helpottanut. Kyseinen lapsi on jo 12v eli ihan pikkulapsesta ei ole kyse.

Vierailija
55/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitapaaminen meni päin persettä. Lapsi ja isä vielä saunassa, itse jo jäähyllä. Ex tuli sitten, avasin oven ja kättelin. Ei olisi saanut tehdä 😃

Vierailija
56/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ajoi lasten lauantaikoulupäivään noin 300 km. Lapset olivat jo melko isoja muistaakseni 4ja 5 luokilla.

Käynnistä oli iskä sopinut suoraan lasten kanssa puhelimessa. Äiti lastasi lapset autoon koulupäivän jälkeen, eikä päästänyt isän kanssa syömään ja jätskille, kun hänelle ei ollut asiasta ilmoitettu.

Joulupäivänä illansuussa isän piti viedä lapset äidin isovanhemmille joka joulu, kun isällä olivat, koska siellä vietettiin äidin isistä synttäreitä.

Äiti ilmoitti etäisälle että jos haluat tavata lapsesi, niin tästä haet ja tähän palautat. Äiti siis muutti uuden miehensä perässä 300 km:n päähän ja jätti siis lasten isän.

Lapset eivät saaneet kulkea bussilla tai junalla, eivätkä edes ystävien kyydissä vaan isän piti aina hakea ja viedä heidät. Siis vielä yläasteiässä!

Vierailija
57/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kokoelma nyxien mielipiteistä (ei edes miestensä) minkähän näköinen on se mitallin toinen puoli? (Ja en ole exä enkä nyxä)

Vierailija
58/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja kokemuksia monella. Meillä oli myös se passijuttu, samoin se rikkinäisten vaatteiden pukeminen lapselle siinä toivossa, että ostetaan uudet. Niin tehtiinkin, mutta kun sama toistui joka ikinen kerta, niin lopuksi jätettiin meille ne ostetut vaatteet ja puettiin lapselle taas ne risat, kun hän lähti takaisin. Sitten vasta loppui se peli.

Vierailija
59/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskantärkeitä näyttää olevan nämä uudet puolisot. Teillä ei ole yhtään sananvaltaa niihin lapsiin, eikä heidän vanhempiensa tapaamisjärjestelyihin. Hankaloitatte lasten kasvua ja kehitystä noilla juonillanne, hävetkää.

Uuuuuuuuuu! Kalahtiko kalikka? :D

No kerro nyt, mitäs SÄ oot vaatinut? ;)

Eikun se on ihan totta, objektiivinen mielipide. Minä vaadin nimenomaaan kasvatusrauhan ja sen muistamisen, ketkä ovat lapsen oikeat vanhemmat, joilla se kasvatusvastuu on. Eli teidän tehtävänne on ainoastaan antaa pillua sille miehelle ja jättää lapsen kasvattaminen osaavimmille ihmisille.

Mummo tässä. Sinun logiikallasi minunkin tulisi jättää kasvatusvastuu kokonaan vanhemmille, vaikka lapsenlapset ovat päivähoidossa minulla.

Samoin logiikallasi päiväkodin ei tule kasvattaa, koska se on vanhempien tehtävä. Eikä koulun, koska se on vanhempien tehtävä.

Vedäpä hetkinen happea ja ajattele asiaa uudestaan, ei pelkästään omalta kannaltasi, vaan niiden lastesikin.

Paikkakunnallamme on muuten projekti nimeltään "koko kylä kasvattaa". Mitäpä siitä ajattelet?

Vierailija
60/170 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kokoelma nyxien mielipiteistä (ei edes miestensä) minkähän näköinen on se mitallin toinen puoli? (Ja en ole exä enkä nyxä)

Eli siis, sun mielestä näissä anekdooteissa mainittuihin käytöstapoihin voisi lähiltä löytyä joku hyvä ja perusteltu selitys, jonka avulla tuo käytös muuttuisi oikeutetuksi?

Luepa uudestaan ja koeta keksiä JÄRKEVIÄ selityksiä noille lähien vaatimuksille tai käyttäytymiselle. Niitä ei ole.

Toki löytyy paskoja etävanhempiakin.. itsekin tunnen erään sellaisen. Ei tää oo mikään lähit vs etät, enemmänkin hullut vs tervejärkiset. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi