Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi kumppani "pakottaa" luopumaan

Vierailija
07.01.2016 |

Olen juuri eroamassa pitkästä avioliitosta. Erinäisten vaihdeiden jälkeen, jotka eivät liity päättyneeseen avioliittoni, olen aloittanut suhteen uuden kumppanin kanssa. Itse haluaisin edetä suhteessa rauhallisemmin kuin hän. Hän suunnittelee muutaman kuukauden jälkeen jo yhteenmuuttoa, ja osana sitä minun pitäisi (tietysti) luopua omasta asunnostani, koska se oli minun ja exäni koti. Itse en halua luopua kodistani, se on minulle ensisjaisesti minun ja jo poismuuttaneiden lapsieni koti, rakas paikka hyvällä alueella.

Onko se todellakin mahdoton ajatus, että aikuisella iällä voitaisiin vain seurustella, pitää omat kodit ja viettää muutamia öitä viikossa yhdessä?

Olen sitoutunut tähän uuteen parisuhteeseen ja uskon, että tämä suhde voisi kestää vaikka loppuelämän. Välillä vaan tuntuu siltä, että uuden kumppanini kärsimättömyys voi johtaa eroon, koska en ole valmis etenemään aivan samaan tahtiin kuin hän.

Uskoisin, että kodistani luopuminen olisi minulle liian suuri uhraus. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että pitää oman kodin siitä huolimatta vaikka muuttaisinkin uuden kanssa yhteen?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kuoli tällä tavalla eli tosielämä on tätäkin kauheampaa :( Muutti yhteen miehen kanssa ja löytyi viikon päästä hengettömänä :(

Vierailija
42/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni erosi joskus alta nelikymppisenä eikä muuttanut uuden miehen kanssa yhteen. Kummallakin oli omat kotinsa, vaikka seurustelivatkin. Olivat yhdessä kunnes mies kuoli, varmaan 30 vuotta? 

Kyllä se on mahdollista aikuisella iällä pitää oma kotinsa, vaikka seurustelisikin. Haiskahtaa jotenkin tuo miehen hosuminen ja kontrollintarve tässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en luopunut aikoinani, olihan paikka mihin mennä eron hetkellä.

Kysyisin mistä saitkin päähäsi?

Vierailija
44/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos suhteeseen vielä päädyn niin mielellään pidetään omat kodit tai sitten muutetaan kummallekin uuteen kotiin. Edellisessä suhteessa tein sen virheen, että muutin exän kotiin. Muutto uuteen ei ollut exälle vaihtoehto. No, en koskaan oppinut tuntemaan tuota paikkaa kodikseni. Exällä toki oikeus pitää kotinsa, mutta minulla myös oikeus asua kodissa, joka tuntuu omalta.

Vierailija
45/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju.

Vierailija
46/46 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju.

Entä sitten, jos asia on ajankohtainen :o