Millaisilla pikkujutuilla saa asunnon hintaa nostetuksi?
Meillä on mm. tarkoituksena uusia keittiön kodinkoneet. Kannattaako ostaa keraaminen taso, vaikka se on hieman kalliimpi? Vaikuttaako se asunnon hintaan?
Minkälaisilla (halvoilla!) kikoilla saisi asunnon näyttämään houkuttelevammalta ostajan silmissä?
Kommentit (8)
Aiomme asua tässä vielä muutaman vuoden. Ja ne kodinkoneet on todella vanhat, aiomme uusia ne ihan omaksi iloksikin ;) Tuo kahvojen vaihto on hyvä idea! -ap-
Vitriinihylly myös, kaunis valaistus ja hillityt värit, sekä hyvä siivous +puhdas tuoksu asunnossa. KAIKKI ylimääräinen kellariin näytön ajaksi, eteinen houkuttelvaksi valoin ja tilalla! Takit hanskat pipot ja kengät siis piillon johonkin, vain muutama harkittu jätetään.
parkettia yhteensä ehkä 60m2, olohuone, eteinen, eteiskäytävä ja kaksi makuuhuonetta. Olemme harkinneet laminaatin laittoa, kun inhoan tuota koivuparkettia joka on kaikenlisäksi surkeassa kunnossa. Vaihtoehtona olisi hionta..Kumpi tulee kalliimmaksi, laittaa uusi laminaattilattia vai hiotuttaa noin iso alue parkettia ammattilaisella? -ap-
Ainakin näytössä pitää olla SIISTIÄ, tuuletuskin tekee terää. Ilmaisia ja helppoja keinoja. Kodinkoneiden uusiminen voisi olla perusteltua, jos vielä itsekin aiotte siinä jonkin aikaa asua. Uudet vetimet kaapinoviin?
mutta jos kosteatiloja ei tarvitse uusia, nopeuttaa se kauppaa.
Itse olen lisäksi stailannut kotia kodikkaammaksi. Meillä on aika kliininen maku, joten olen hankkinut jonkin verran tekstiilejä ja uusi mattokin olisi hyvä hankinta, mutta en taida sitä viitsiä ostaa.
Lisäksi olen jo aiemmin hankkinut pari merkkivalaisinta - vedonnee niihin, joilla sama maku...
Parhaiten puree myyntivaiheessa, kun on valoisan ja avaran oloista, eli silloin kannattaa aukaista verhot apposelleen, pestä ikkunat ja vaikka järjestellä huonekalut niin, että on mahdollisimman tilavan tuntuista.
Ja arvoa nostaa, jos on putkiremontit, ikkunaremontit, parvekeremontit, julkisivuremontit jne tehty ja maksettu, mutta niillehän et voi mitään.
Niin ihan vaan puhtaus on tärkeää (ja halpaa)
Eli pese hella ja keittiön kaakelit, vessa ja lavuaari+peili, ja muista tuulettaa ennen esittelyä.
Älä piilota romuja kaappeihin vaan luovu kaikesta turhasta jo ennen esittelyä, järjestä jäljelle jääneet kamat siististi paikoilleen. (Ostajat tonkii joka paikan, ja päivittelee sekasotkua jälkikäteen)
Sotku antaa ostajalle huonon vaikutelman myyjästä ja saa epäilemään (ainakin minut) että talokaan ei sitten välttämättä ole ihan sitä mitä luvattiin.
Vaan niin kauan kun en ole kotiani myymässä voin elää juuri sellaisessa sotkussa jossa viihdyn.
eräs, jonka ostamassa talossa on hometta muuallakin kuin tiskialtaassa
koska mahdollisilla ostajaehdokkailla voi olla ihan erilainen maku.
Ainakaan meidän talokaupoissa ei ollut mitään merkitystä sillä, millaiset koneet keittiöstä löytyi.
Mutta yksi keino luoda uutta ilmettä on hankkia oviin uudet kahvat.
Onko asunnossanne vielä tavarat paikoillaan, kun ostajaehdokkaat ovat tulossa sitä katsomaan?