Onko tempur sänky kaikkien kehujen arvoinen?
Ollaan miehen kanssa ostamassa sänkyä ja oon yrittänyt googletella tuoreita kokemuksia tempur sängyistä, mutta ei tunnu löytyvän. Nyt tarvittais apuja! Löytyiskö täältä ketään, jolla on tempur sänky? Onko ollut hyvä ja onko toiminut vielä vuosienkin jälkeen? Meillä on mietinnässä flexible base, cloud patjalla. Sitä ei kait voi pestä mitenkään, niin onko se ollut ongelma?
Vanhoissa keskusteluissa ja blogeissa on melkeinpä pelkkiä kehuja tarjolla...
Kommentit (147)
Tempur on hintaa laatu suhteeltaan täysin kupla. Sänky ei toimi kuin hetken uutena. Sen avusolu rakenne kadottaa ominaisuutensa muutamassa kuukaudessa, Tempurin mielestä se on ominaisuus koska kyseessä avosolurakenne jonka kuuluu jäädä käytönjälkeen auki. Itsellä nyt karvas kokemus kyseisestä tuotteesta. Luvattu takuu ei toimi. Isku koitti saada Tempurin edustaajaa meille tutkimaan sänkyä, meni yli vuosi ja sitten kyseinen edustaja jo jäikin eläkkeelle eikä useista lupauksista huolimatta koskaan saapunut. 😊 Isku halusi kiusallisesta välittäjään hommasta pois ja aloin hoitamaa edustajan käyntiä suodaan Tempurin kanssa. Noin puolivuotta meni silti. Sitten asteli sisään mies joka muutamalla käden painalluksella totesi että runko viallinen. Ensin vaihtoivat rungon. Ei muutosta. Se 100mm petari oli se ongelma. Sama edustaja tuli ja totesi ettei sängyssä mitään vikaa. Ei edes koe maannut. Pelkkä käden painallus riitti 😊.
Nyt odotellaan riitalautakunnan päätöstä.
Tempur koe makaamisessa hyvä. Kun sänky tuli kotiin oli ensimmäiset kuukaudet aivan loistava. Mutta sen jälkeen avosolurakenne lässähti ja alkoi kovat selkäkivut. Aivan onneton sänky. Valmistaja ei anna takuuseen mitään. Ei kuulemma ole vikaa sängyssä eikä patjassa. On ominaisuus että avosolu aukeaa käytössä. Älkää ihmeessä ostako. Puolen vuoden päästä kun solukko auki ja tuki kadonnut ei Tempur vastaa mistään takuuna. Edustaja kertoi että minulla olisi pitänyt olla vähemmän tempuria... Kysyin että mitä tarkoittaa vähemmän tempuris--onko sama kuin vähemmän löystymistä tukiominaisuudessa---en saanut vastausta- Ei koskaan missään sängyssä aiemmin ole ominaisuudet kadonneet puolessa vuodessa!!!
Tilatkaa ne v tun tempur pedarit saksasta. Patja voi olla mikä tahansa halpis, ei sitä pedarin läpi tunne. Tuon takia tembur ei myy pedareita täällä suomessa erikseen.
Ne maksaa kolmanneksen suomen hinnoista siellä.
Vaihtoehtona on tilata vaahtomuovi pedari amazonista (de). Maksaa 50-200e. Tai ostaa jyskistä. Ihan ok mutta eivät kyllä yhtä hyviä. Mailbox.de kautta jos eivät toimita suomeen.
Svane on parempi kuin tempur. Ja rakenne kestää.
On, ei mitään huonoa sanottavaa. Ihan jokaisen euron arvoinen. Ei selkäkipuja enää kuuteen vuoteen.
Tempur-patjat ja -sängyt jakavat ihmisten mielipiteet aika voimakkaasti kahtia. Toiset ylistävät ja toiset eivät voi sietää.
Minulla on memory foam -petauspatja ja tykkään siitä kovasti. Siihen piti vain tottua. Aluksi se tuntui kovalta, vei melkein pari viikkoa, ennen kuin se "antautui" eli alkoi mukautua vartalon mukaan. En kuitenkaan kauppaa enkä suosittele kenellekään mitään. Jokainen tehköön itse omat valintansa.
Ei ole. Kuuma (allani on nytkin aito julmetun kallis Tempur) ja haiseva. En tykkää. Meillä liian ohut (myyjän virhe) joten en voi nukkua kuin selälläni kortein lonkkaansa satu. Mitään virhettä eivät ole tehneet, eli nyt kuluttajaneuvonta mukana. Seuraavaksi riidan selvittely lautakunnassa. Älkää ikinä ostako!!
Ei mitään valittamista kolmen vuoden kokemuksella. Joustinpatjojen kanssa ongelmana oli, että kahdesta erillisestä patjasta koostuvassa parivuoteessa se patjojen välinen sauma tuntui ja painoi öisin. Lisäksi toisen liikkeisiin heräsi öisin. Näitä ongelmia ei tempurin kanssa ole. Se kyllä täytyy sanoa, että seksin harrastaminen tempurissa vaati totuttelua, kun patja toimii erilailla. Mutta eipä sekään mikään ongelma ole ollut.
Pysy Hästensissä , menetät terveytesi jos vaihdat tempuriin.Kokemusta on ja karvaasti
Oikea tempur on aivan eri, kuin JYSK-versiot memory foamista.
scoliosis kirjoitti:
Pysy Hästensissä , menetät terveytesi jos vaihdat tempuriin.Kokemusta on ja karvaasti
Juurikin näin. Mulla kipuili selkä. Joka yön jälkeen oli kipeämpi. Patja lähti eteenpäin ja pikkuhiljaa selkäkin rauhoittui kun oli kunnon patja taas. Oli aivan vikatikki, ihan älyttömän hiostava myös. Patjan rakenne avautuu n kuukauden kuluttua ja se on kuin taikinan päällä nukkuisi. Kuopassa. Älä edes harkitse! Oli kallis kokeilu meillä.
Terveiset viiden vuoden käyttökokemuksen jälkeen. Mies ja minä nukutaan montuissa ja keskellä kova kohta. Sänky menettänyt tukevuutensa ajat sitten. Seuraavaksi sitten futon harkintaan...
t: AP
Mä olen alkanut kärsiä selän jäykkyydestä ja miettinyt että onkin ollut liian pehmeä ja tulee nukuttua liikaa samassa asennossa. Vaihtelee kyllä asentoa usein ennen kuin nukahdan mutta en tiedä miten kauan sitten olen samassa asennossa. Nyt on niin kovat kivut olleet jo kuukauden ja aamuisin en meinaa saada itseä liikkeellä. Olen 66v ja liikunnallinen nainen. Nyt ollut pari kuukautta tempusta patja
Mä olen alkanut kärsiä selän jäykkyydestä ja miettinyt että onkin ollut liian pehmeä ja tulee nukuttua liikaa samassa asennossa. Vaihtelee kyllä asentoa usein ennen kuin nukahdan mutta en tiedä miten kauan sitten olen samassa asennossa. Nyt on niin kovat kivut olleet jo kuukauden ja aamuisin en meinaa saada itseä liikkeellä. Olen 66v ja liikunnallinen nainen. Nyt ollut pari kuukautta tempusta patja
Niin paras! Missään en nuku niin hyvin, kuin alkuperäisessä Tempur sängyssä.
Koska jo monta vuotta olen onnesta kippuralla omaan tempur vuoteeseeni kellahtanut, niin "säästösyistä " hankittiin kesämökille askon vastaava, puolet halvempi. Mutta se oli iso virhe! Kyllä aito Tempur on paras!
Vierailija kirjoitti:
Koska jo monta vuotta olen onnesta kippuralla omaan tempur vuoteeseeni kellahtanut, niin "säästösyistä " hankittiin kesämökille askon vastaava, puolet halvempi. Mutta se oli iso virhe! Kyllä aito Tempur on paras!
Tämä. Tempur on tuotemerkki ja silti moni kutsuu kaikkia memoryfoam sänkyjä tempuriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tempur on tuotemerkki ja silti moni kutsuu kaikkia memoryfoam sänkyjä tempuriksi.
Naapuri kehui ostaneensa tempurin. Patjasta luki wellamo.
Täällä myös yksi Tempurin petauspatjaan pettynyt. Tein tarkkaa pohjatyötä, luin käyttökokemuksia, joita oli puolesta ja vastaan ja sain petarin 7 cm yhden yön lainaan myyjältä, siitä pointsit Metropolille. Petauspatja toimi testissä ja maksoin melkein 1000 euroa 120 cm petarista, kovuus 11 eli pehmeämpi kuin Original.
Petari oli uutena ihana ja toimi hyvin 6 kk vanhan joustinpatjasänkyni päällä - olo oli rentounut eivätkä paikat puutuneet. Patja ei ollut myöskään hikikaukalo enkä maannut kuopassa.
Reilun 3 kk kuluttua tapahtui jotain? Olkapäät puutuivat kyljellä ja selällään maatessa, myös oikea jalka ja lantio tuntui puutuvan yö yöltä. Tempur muuttui sietämättömäksi nukkua eikä enää tuntunut tukevan kehoa. Kituutin yö toisensa jälkeen ja ostin lopulta tilalle Ikean Tusseaun, joka toimii 150 euron patjana paremmin!
Yritin kysyä patjan myyneestä myymälästä, että mistä muutos johtui, ostinko kenties liian löysän patjan? Kyselin Tempurin solukon avautumisesta ja sanoin, että uskon niin tapahtuneen mutta miksi tuki katoaa täysin? Myyjä on myynyt Tempuria 17 vuotta eikä ollut koskaan edes kuullut Tempurin avosolukosta. Hän ei kommentoinut patjan kovuuden merkitystä lässähdykseen tai mihin muuhunkaan. Pyysi vain reklamoimaan suoraan Tempurille ja pesi kätensä asiasta ilmoittaen, että hänen mielestään äänensävyni oli jo varsin riitaisa (kumma homma...).
Eli omalla kohdallani Tempurin petauspatja kovuudella 11 petti täysin muutaman kuukauden jälkeen. Tiedän jo nyt, etten saa rahojani koskaan takaisin mistään suunnasta ennakkotapauksista päätellen. Aion silti reklamoida asiasta kirjallisesti liikkeeseen, Tempurille ja kuluttajanvalituslautakuntaan. Pakkohan tähän asiaan on Tempurinkin reagoida, jos näitä reklamaatioita tulee riittävästi.
Itseäni kiinnostaisi tietää, että kun on kyseessä Tempurin petauspatjaan tyytyväiset käyttäjät, niin mikä petauspatjatyyppi heillä on ja mikä on kovuus? Sama myös varsinaisten patjojen suhteen: mikä malli ja mikä kovuus? Sama vielä myös Tempurin sänky+petari yhdistelmät: mikä sänky ja kovuus?
Itse en voi suositella ainakaan Tempurin petauspatjaa kenelläkään, koska 1000 euroa ja 3 kk käyttöaika tulee aika kalliiksi. Olen tyytyväinen, etten ostanut paksumpaa 3000 euron arvoista patjaa, olisi kyllä ottanut päähän vielä enemmän.
Seuraan myös Tori.fi Tempur myyntipalstaa ja aika monet myyvät paksuja patjojaan noin 2-3 vuoden jälkeen, petareita vähän aiemminkin.
Ostimme äidille kun kaupassa suositeltiin. Parin kuukauden päästä äitimuori sai maata patjaan jämähtäneessä kuopassa eikä voinut vaihtaa asentoa. Oli aito merkkituote, mitään hyvitystä ei saatu ja äiti tuumasi patjan hänelle kyllä kelpaavan mutta pakkohan se oli vaihtaa tavalliseen joustinpatjaan kun muori alkoi kulkea kaksinkerroin kumarassa.
Olen nyt nukkunut n kuukauden Tempurilla ja pois en antaisi. Mun selälle tuntuu olevan tosi hyvä. Lieviä selkävaivoja ollut jo useamman vuoden ja nyt päätin lopulta sijoittaa Tempuriin. Ei kaikki vaivat ole tuon myötä kadonneet, mutta aamulla on ihan eri tunne nousta kuin aikaisemmin.