Onko tempur sänky kaikkien kehujen arvoinen?
Ollaan miehen kanssa ostamassa sänkyä ja oon yrittänyt googletella tuoreita kokemuksia tempur sängyistä, mutta ei tunnu löytyvän. Nyt tarvittais apuja! Löytyiskö täältä ketään, jolla on tempur sänky? Onko ollut hyvä ja onko toiminut vielä vuosienkin jälkeen? Meillä on mietinnässä flexible base, cloud patjalla. Sitä ei kait voi pestä mitenkään, niin onko se ollut ongelma?
Vanhoissa keskusteluissa ja blogeissa on melkeinpä pelkkiä kehuja tarjolla...
Kommentit (147)
Onko se samaa kuin memory foam? Inhoan memory foam petaria jonka mies osti Jyskistä. Liian pehmeä ja upottava ja hiostaa ihan hemmetisti. Kesällä tulee kuolema tuollaisen kanssa kun nyt tammikuussakin tuntuu kuumalta.
No kait sitä patjaa voi sohvanakin käyttää :). Mikä siitä patjassa tekee huonon?
Olen nukkunut tempur-petarilla ja se hiosti ihan järkyttävästi, enkä ole mitenkään erikoisen "kuumaverinen". Varmaan sopii sellasille jotka on viluisia.
Vierailija kirjoitti:
Onko se samaa kuin memory foam? Inhoan memory foam petaria jonka mies osti Jyskistä. Liian pehmeä ja upottava ja hiostaa ihan hemmetisti. Kesällä tulee kuolema tuollaisen kanssa kun nyt tammikuussakin tuntuu kuumalta.
Tempurin pitäis kait olla parempaa materiaalia, mut en tiedä onko se kuitenkaan käytännössä :/.
t: ap
Ei ole. Liian kova ja tälläisellä ilmalla mielettömän kylmä ja kuumalla hiostaa. Onneksi joudun vain vanhempieni luona ko. pedissä vieraillessa nukkumaan.
Mulla on tempur toista vuotta ja itse pidän siitä. Aina kun nukkuu muualla niin on ihana palata omaan sänkyyn. Lämmin se on mutta hengittää kuitenkin.
En nyt tiedä, minkä merkin muotoutuva patja itsellä oli, tyyris oli kumminkin. Hyvin muotoutui ja hyvä oli nukkua näin kyljellään, kun tulee uinutta. Mutta: aivan järkyttävän kuuma ainakin kesällä. En tykännyt, vaihtoon meni.
Vierailija kirjoitti:
Olen nukkunut tempur-petarilla ja se hiosti ihan järkyttävästi, enkä ole mitenkään erikoisen "kuumaverinen". Varmaan sopii sellasille jotka on viluisia.
Tätä mä pelkäänkin, eli ei oo siis kovin paljon parempi kuin Jyskin vastaava. Olis inhottava huomata, et on ostanut kahden tonnin sängyn ja sit se ei ookkaan niin hyvä kuin on ajatellut. Varsinkin tossa flexible basessa on paksu patja n. 15 - 20 cm, niin se voi ehkä hiostaa vielä enemmän kuin ohut petari.
Meillä on ihan uusi Tempur Experience Continental -sänky Cloud-patjalla. Olemme ainakin toistaiseksi olleet hyvin tyytyväisiä. Mä olen kova hikoilemaan yöllä, mutta en ole Tempurissa hionnut sen enempää kuin edellisessäkään sängyssä.
Meillä on tempur ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ei hiosta eikä ole kylmä.
Jos emme olisi hankkineet tempuria niin oltai ostettu Porin villajapeitteestä futon.
No hyvä, et on tullut lisää kehujakin Tempurin puolesta. Koemakaamisella sänky tuntui jotenkin muotoutuvan tosi hyvin vartalolle ja tukevan oikeista kohdista. Molemmilla on selän kanssa ongelmia, vaikka suht nuoria ja liikunnallisia ollaankin, niin uus sänky ei sais ainakaan pahentaa selkäjumeja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä tempuria vo verrata jyskin vastaaviin.
Entinen sänky oli tempur. Oikein hyvä selkävammaisille.
Meillä ollut Tempur vajaan vuoden. Itse tykkään tosi paljon ja selkäkivut vähentyneet huomattavasti. Patja on kyllä kova nukkumaan mennessä, mutta pehmenee kehon lämmöstä. Kerrankin kotona on parempi sänky kuin hotelleissa. Olen käsittänyt, että Tempurista tykkääminen on varsin yksilöllistä. Kovasti harkittiin kallista ostosta, onneksi minulle sopi hyvin eikä muuten edes hiosta.
Ainakin hävyttömän kallis on! Olen kokeillut Tempurin petaria, mutta pois oli tyrkättävä keskellä yötä, tuntui jotenkin niljaiselta kolme tai neljä kesäyötä yritin). Nyt mulla on hyvä joustinsänky ja siinä viskoelastinen petari, siis jossain määrin samantapainen kuin Tempur, mutta huomattavasti miellyttävämpi. Nukun siinä kuin tukki! Miten sitten lienee pitemmän päälle, nyt ollut käytössä noin puolitoista vuotta. Ensin tuntui kovalta, mutta nyt muotoutuu kivasti.
Meillä on sellainen paksu tempurin petari tavallisen jousipatjan päällä, ja on ollut aivan loistava. Se on ollut noin neljä vuotta ja yhä on ihana tulla reissulta kotiin omaan laatusänkyyn. Meillä on myös tempurin tyynyt ja otan omani mukaan reissuunkin nykyään, vaikka se painava onkin. Pitäisi ostaa sellainen matkaversio. Painavuus on muuten petarin ainoa paska puoli - patjan pienikin siirtäminen yksin on mahdotonta ja kaksinkin kunnon ähellystä.
Meillä on Tempur-runkosänky Tempur-petareilla. Miehellä on Original-petari ja mulla Cloud. Tykkään kovasti molemmista. Rungon kovuutta/termiä en muista, mutta suht kova kuitenkin.
Joo ei kyllä kannata mihinkään Jyskin viritelmiin oikeaa Tempuria verrata. Ei meillä ainakaan hiosta millään tavalla. Kylmällä ilmalla varsinkin Original on huomattavan kova kun siihen ensimmäisen kerran illalla vetää pitkäkseen, lämpenee kyllä siitä sitten. Kesäkelillä on sitten vähän vähemmän kova, mutta ei kyllä hiosta.
Olihan tuo kallis kuin mikä, mutta miehen selkävaivat katosivat kuin tuhka tuuleen. Pois en vaihtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos massia osta Hästens, elämäni parhaita ostoksia.
Osuit arkaan paikkaan ;). Meillä on 120 cm Hästens, mutta se jää leveydeltään liian pieneksi kahdelle eli tarvitaan lisää tilaa. Harmi vaan kun ei meinaa olla massia ostaa 160 cm Hästensiä. Siks harkinnassa olis tempur ja toisaalta tempuria on kovasti kehuttukin.
Ollaan btw oltu tosi tyytyväisiä tohon 120 cm Hästensiin, on säilyttänyt muotonsa vaikka kaks normikokoista ihmistä siinä on nukkunut jo kolmatta vuotta.
Osta Ikeasta tms hyvät runkopatjat ja siihen tempurin paksuin petari. Tätä meille suositteli moni ja olemme nukkuneet sellaisella yhdistelmällä 10 vuotta. Rakastamme sänkyämme. Ei hiosta, ei liian kova... Paras sänky jossa olen koskaan nukkunut. Matkustan paljon(työ) eli hotelliöitä hienoissa hotelleissa vuodessa melkoisesti...
Mulla sohva! Ihan mukava, parempi mun mielestä tollasessa ikean sängyssä on silti nukkua ku tässä :D