Onko Canada goose takki jo ihan out?
Haluaisin sellaisen ensi talveksi. Niitä ei varmaan koskaan myydä alennuksella missään. 800€ on aika kova hinta takista. Mutta kestäisi varmaan loppuelämän. Ja ihanan lämmin.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ihan ok takki jos tarvitsee todella lämpimän ja laadukkaan untuvatakin ja on varaa maksaa siitä paljon. Toki on muitakin erittäin laadukkaita vaihtoehtoja. Esim. Moncler tai Moose Knuckles jotka ovat myös tosi kalliita takkeja. Myös Helly Hansenilta löytyy sieltä hinnaston yläpäästä kyllä takkeja todella kylmiin olosuhteisiin vaikkei HH ole sellainen muotimerkki varsinaisesti kuitenkaan.
Itse en välttämättä kehtaisi ostaa sellaista, jossa on se iso CG-merkki perinteisellä värityksellä, mutta Black Label -version voisin ostaa, jossa se merkki on lähes huomaamaton.
Mä ostin Salewan vuorikiipeilyyn suunnatun talvitakin ihan normikäyttöön ja olen varsin tyytyväinen. Hinta oli vain puolet Canada Googesta mutta vaikuttaa kyllä todella laadukkaalta takilta ja on lämmin. RDS-arvo on 750.
Mä ostin Black Label Goosen (MacCullough tjs) ja olen ollut tyytyväinen.
Mitä tuollainen black label maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko joku samantyylinen yhtä lämmin takki mikä ei olisi sitten eläinrääkkäyksen tulosta?
ap
Joutsenen untuvatakit. Suomalaista, eettistä ja kestävää. ittellä yli 20 v takki lämmin ku mikä ja uudenveroinen, vaikka on pesty välillä (ohjeiden mukaan toki).
Arvokashan se oli ostettaessa sillonki, mutta jos summan jakaa käyttövuosille niin on halvempi ku ne perus satkun takit jotka kestää vaan hetken.
Vierailija kirjoitti:
KUKAAN kehä kolmosen sisällä asuva ei TARVITSE tuollaista takkia, kun eihän siellä etelässä ole edes kunnon talvea. Aivan yhtä hyvin pärjää jollain perus Tokmannin laarista hankitulla takilla. Naurettavaa, että aikuisetkin haluaa vielä pröystäillä vaatekappaleilla, joiden hankkimisen ainoa syy on niiden hinta, jotta voi leuhkia köyhemmille.
Ylipäätään Suomessa ei kauheasti tarvitse, Lapissa harvoin on kovin kylmä.
Luulis tulevan kuuma hengata ostarilla untsikka päällä.
CG tekee loistavan laadukkaita takkeja, jos tarvitsee takin oikeasti kylmiin ja vaativiin olosuhteisiin.
Pelkästään jonain muotitakkeina en ymmärrä ollenkaan kyllä ollenkaan noiden suosiota.
CG:n lisäksi on toki paljon muitakin hyviä valmistajia.
Vierailija kirjoitti:
Luulis tulevan kuuma hengata ostarilla untsikka päällä.
Mulla on Salewan vuorikiipeilyyn suunniteltu tekninen untsikka ja ulkona kylmässä ihan mielettömän hyvä takki.
Ei sitä sisätiloissa pysty pitämään. Jo 5 minuutissa tulee tosi kuuma.
Arcteryxin kaupunkimalliston takit on minusta paljon nätimpiä ja huippulaadukkaita.
Alkaa mennä muodista, en enää ostais.
Talitintti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutsenen untuvatakit. Suomalaista, eettistä ja kestävää.
Ei kovinkaan suomalaista kun teettävät ompelutöitä alihankintana ulkomailta, myös Kiinasta. Sitä paitsi heidän käyttämänsä untuva tulee useasta eri paikasta Euroopassa, eikä mitenkään voi olla varma etteikö seassa olisi myös eläviltä linnuilta nypittyä untuvaa. Untuvaa kun ei osteta suoraa tiloilta vaan isoissa paaleissa tukusta.
Turkista, nahkaa ja untuvia yms. Voi mielestäni ihan hyvin käyttää, mutta jalkarauta on väärä tapa niitä hankkia. Myös pelkästään vaatteeksi kasvattaminen on väärin. Silti eläinten hyödyntäminen on normaalia elämää. Nahkoineen päivineen. Syö kani ja käytä nahka. Enemmän. Joku kaakao eli suklaa tuhoaa kuin kanin syönti.
On ns. matutakki. Imago ei nouse vaan laskee.
Vierailija kirjoitti:
On ns. matutakki. Imago ei nouse vaan laskee.
Mitä tarkoittaa matutakki?
Nyt noita saisi tori.fi halvalla
Toi oli neggejen juttu 10 v sitten . Ajat ja muoti muuttuu.
Hölmö! Liian usein höyhenet nypitään elävältä linnulta, tätä et ilmeisesti tienyt?
Minkä eteen ne som..ppunuoret joutuvat seuraavaksi töissään uurastamaan?
Tilasin Temusta neljällä eurolla.
Tori.fi ?