Ex vie uuden naisen heti vihille, pistää vihaksi
V*tuttaa suorastaan. Aijon sen täällä anonyymisti ja rehellisesti tunnustaa. Minun kanssa ei halunnut naimisiin (tai oli aina "joojoo kyllä joskus haluun") 10 vuoteen mutta tuon "naisen" (on varmaan hädin tuskin yli 20v, huoh....) on vihille viemässä kuulemani mukaan ensi kesänä. Ovat nyt varmaan olleet yhdessä vuoden verran. Noh, ajattelen, että kaipa exän oli äkkiä rengastettava ensimmäinen nainen joka hänet huoli :D kun tajusi ettei minua voi takaisin saada!
Miksi miehet toimii aina eron jälkeen näin? olen ennenkin havainnut saman!
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
No tämä on provo, mutta ihan yhtä hyvin voisi olla tottakin.
Te jotka olette pitkästä liitosta eronneet (9v tai enemmän) niin vastatkaa tähän: Onko eroon johtaneet ongelmat liittyneet asioihin jotka olette tienneet aiheuttavan ongelmia jo heti suhteen alusta asti?
En tiedä jaksaisiko kukaan prvoilla näin tavallisella kuviolla. Tämä oli ihan kun omasta elämästä 10v sitten kun mieheni exä sekoili seurustelumme takia. Heillä ei ollut edes lasta jonka takia oisi ollut pakko pitää yhteyttä, mutta sekoilu oli kyllä pahempaa kun tämän ketjun ap:n
Mulla oli ennen tätä miestä pitkä suhde (11v) ja kyllä tavallaan eron syyt oli aina olemassa. Tässä tapauksessa tosin se etten nuorena ollut varma mitä edes haluan ja kasvoimme aika lailla erillemme koska keskusteluyhteyttä ei tulevaisuudensuunnitelmien suhteen koskaan saatu. Mies esim. aina ajatteli että teemme pari lasta heti kun saan vakituisen työpaikan, itse en oikein osannut edes sanoa haluanko lapsia. Lopulta suhde kaatui kun tajusin etten halua sitoutua tuohon mieheen , ajatus kihloista ja aviosta ahdisti tosi paljon. Sitten tän nykyisen kanssa tuntuikin alusta asti oikealta ja mentiinkin naimisiin 2v yhdessä olon jälkeen. Hän ei koskaan painostanut lapsiin ja vauvakuume iski sitten ajallaan ja nyt niitä on kolme :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut joka ymmärtää ap:tä! osittain siksi että omakin exä toimi just noin aikoinaan. Eipä kestänyt uusikaan onni hänellä. Ihmeen vihamielinen suhtautuminen kaikilla aloittajaan. Hänhän se alkuperäinen nainen oli miehelle, joten ei sitä noin vaan sivuuteta ja hommata uutta tilalle. Ja kukapa äiti ei olisi lapsestaan huolissaan. Onhan se väärin että mies lopettaa tapaamiset kun nainen tulee kuvioihin! tai tapaa sitten kun hänelle itselleen vaan sopii.
"Alkuperäinen nainen"
Olen lähes sanaton.
Kyllä se vaan sivuutetaan ja hommataan uusi tilalle jos tarve ilmenee, ei siinä mitkään "alkuperäisyydet" auta.
no tarkoitin tuolla sitä kehen mies ensin oli sitoutunut. Tämä uusi nainenhan sai vain ap:n jämät :)
Vierailija kirjoitti:
No tämä on provo, mutta ihan yhtä hyvin voisi olla tottakin.
Te jotka olette pitkästä liitosta eronneet (9v tai enemmän) niin vastatkaa tähän: Onko eroon johtaneet ongelmat liittyneet asioihin jotka olette tienneet aiheuttavan ongelmia jo heti suhteen alusta asti?
Tässä aiempi vastaaja joka pitkästä avoliitosta erottuaan meni nopeasti uusiin naimisiin. Eron pohjimmainen syy (miehen alkoholinkäyttö) oli ilmeistä jo suhteen alussa, mutta kuten alkoholistin läheiset tietävät, välillä on hyviä kausia, luvataan muuttu, retkahdetaan ja hyvitellään taas. Siksi suhde kai jatkuikin niin pitkään ja lapsikin tehtiin. Tieto alkoholismista kuitenkin esti mun naimahalut. Olis pitänyt luottaa vaistoonsa jo aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
V*tuttaa suorastaan. Aijon sen täällä anonyymisti ja rehellisesti tunnustaa. Minun kanssa ei halunnut naimisiin (tai oli aina "joojoo kyllä joskus haluun") 10 vuoteen mutta tuon "naisen" (on varmaan hädin tuskin yli 20v, huoh....) on vihille viemässä kuulemani mukaan ensi kesänä. Ovat nyt varmaan olleet yhdessä vuoden verran. Noh, ajattelen, että kaipa exän oli äkkiä rengastettava ensimmäinen nainen joka hänet huoli :D kun tajusi ettei minua voi takaisin saada!
No eipä tuossa mitään ihmeempää kuin se, että exäsi löytäny naisen, johon haluaa sitoutua naimisiin menemällä, niin siinä käy kun oikea ihminen tulee vastaan. Taidat olla kateellinen ja mustasukkainen, ainaki viestisi sävy on hyvin katkera...ja kyllä kai exäsi on vapaa tekemää mitä haluaa...vai olisko hänen pitäny vaan sussa roikkua ja tyylii anella takasin..exäsi meni eteenpäin, menisit iteki....
Aika paljon ristiriitaisuuksia. Ap ajattelee miehen menevän naimisiin, kun ei saanut häntä takaisin, mutta selviääkin, että mies ei halunnut jatkaa suhdetta.
.
Siksi tapaamissopimuksia tehdään, että molemmat tietävät etukäteen, milloin lapsi on heillä ja voivat tehdä suunnitelmansa sen mukaan. Mun mielestä on aivan selvää, että uuden suhteen myötä omat menot lisääntyvät. Sitten olisi aihetta arvosteluun, jos isä jättäisi tapaamatta sovittuina aikoina, mutta tästähän ei ole kyse. Minunkin mieheni ex käytti lapsia aina tekosyynä, kun piti saada mies hyppimään hänen pillinsä mukaan.
Mä oon himpun erimieltä avoliitosta. On pareja, joista aistii, että tässä on sitä jotain. Ovat yhdessä tai kihloissa vuosia ilman hoppua. Varmoja sitoutumisesta ja toisistaan olkoon termi mikä vain. Sitten on pareja, joilla on kiire, koska suhde on tyhjä. Puoli vuotta yhdessä, muutto saman katon alle, siitä vuosi ja koira, vuosi ja kihlat, vuosi ja häät, vuosi ja omakotitalo ja vuosi ja lapsi. Ja vuosi ja ero, koska suhde on ollut pelkkää projektia ja tajuttu, että elämä on tyhjää:(
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon ristiriitaisuuksia. Ap ajattelee miehen menevän naimisiin, kun ei saanut häntä takaisin, mutta selviääkin, että mies ei halunnut jatkaa suhdetta.
.
Siksi tapaamissopimuksia tehdään, että molemmat tietävät etukäteen, milloin lapsi on heillä ja voivat tehdä suunnitelmansa sen mukaan. Mun mielestä on aivan selvää, että uuden suhteen myötä omat menot lisääntyvät. Sitten olisi aihetta arvosteluun, jos isä jättäisi tapaamatta sovittuina aikoina, mutta tästähän ei ole kyse. Minunkin mieheni ex käytti lapsia aina tekosyynä, kun piti saada mies hyppimään hänen pillinsä mukaan.
Tuntuu että ex naiset harrastaa aina tuota. Lapset pelinappuloina. Täälläkin kuultu niin miljoona kertaa miten "lapset kärsii" ym. surkutarinaa kun mies ei heti hyppää niinkun ex tahtoo. yllättäen aina kun meillä on kaksin menoa niin ex soittaa miten lapset pitäs saada just silloin meille.
Olisiko avioliitto estänyt teidän eron, no eipä olisi. Joten siinä mielessä ihan sama onko naimisissa vai ei. Jos ero tulee niin sitten se tulee, olipa liitossa i-kirjainta tai ei. Joten siinä mielessä ei hätää. Hyvä isähän ex on, jos pitää sovituista tapaamisista kiinni. Se on molempien vanhempien etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut joka ymmärtää ap:tä! osittain siksi että omakin exä toimi just noin aikoinaan. Eipä kestänyt uusikaan onni hänellä. Ihmeen vihamielinen suhtautuminen kaikilla aloittajaan. Hänhän se alkuperäinen nainen oli miehelle, joten ei sitä noin vaan sivuuteta ja hommata uutta tilalle. Ja kukapa äiti ei olisi lapsestaan huolissaan. Onhan se väärin että mies lopettaa tapaamiset kun nainen tulee kuvioihin! tai tapaa sitten kun hänelle itselleen vaan sopii.
"Alkuperäinen nainen"
Olen lähes sanaton.
Kyllä se vaan sivuutetaan ja hommataan uusi tilalle jos tarve ilmenee, ei siinä mitkään "alkuperäisyydet" auta.no tarkoitin tuolla sitä kehen mies ensin oli sitoutunut. Tämä uusi nainenhan sai vain ap:n jämät :)
Mitkä helvetin jämät? Meinaatko että mies jotenkin kului ollessaan ap:n kanssa?
Hei ap, kuulostaa ikävältä ja ymmärrän tän sun surutuksesi tässä asiassa.
Näin ne asiat kuitenkin etenee kun ei olla enää yhdessä. Jossakin vaiheessa se mies olisi uuden kuitenkin löytänyt ja no, se vaihe on nyt.
Niin ikävältä kun se tuntuukin niin parasta vaan suoda heille onnensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Alkuperäinen nainen"
Olen lähes sanaton.
Kyllä se vaan sivuutetaan ja hommataan uusi tilalle jos tarve ilmenee, ei siinä mitkään "alkuperäisyydet" auta.no tarkoitin tuolla sitä kehen mies ensin oli sitoutunut. Tämä uusi nainenhan sai vain ap:n jämät :)
Niin varmaanhan tällä miehellä on ollut naisia jo ennen ap:täkin, joten oliko mies jämä ap:llekin? :D tuskin ap miestä neitsynä sai kaapattua, vaikka toki "alkuperäinen nainen" olikin :D en kestä!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi se sua noin päähän ottaa. Hänhän on ex. Kannattaisi käsitellä ero, ettei jää lopuksi ikää vaivaamaan. Naimisiin kannattaakin mennä kun on vielä intohimoa ilmassa, varsinkin jos on pitkiä suhteita jo takana. Mun mieheni halusi myös naimisiin kanssani mahdollisimman nopeasti. Exänsä kanssa ei halunnut. Syy oli ihan se, ettei rakastanut exäänsä. Meillä taas synkkaa todella hyvin ja olemme tosi onnellisia, rakkautta riittää. Olemme toisillemme paljon sopivampia kuin edelliset kumppanit ovat olleet. Ollaan onneksi opittukin jotain edellisten suhteiden virheistä. Ehkä kyseessä on ihan vaan rakkaus? Kun oikeasti kolahtaa, niin se on menoa. MItäs siinä pitäisi odotella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Alkuperäinen nainen"
Olen lähes sanaton.
Niin, aika sairas tuollainen mieli joka näkee ihmiset jämänä. Todellisuudessa ihmiset joilla on takana kurja liitto ja ovat siitä selvinneet, voivat olla todella hienoja puolisoita, osaavat rakastaa ja pitää suhteesta huolta. Varsinkin jos se edellinen on ollut tuollainen tiukkapipoinen jämä-muija, niin rakkaus on suuressa arvossa.
Epävarma suhteesta. Onhan tää nähty. Kaverin mies petti sitä mm. kaason kanssa. Koko ajan oli muita naisia, hirveä kiire myös naimisiin. Aatteli kai, ettei kaveri jätä kun kaikki selviää, jos ovat jo nainisissa. Sama kuvio uuden naisen kanssa.
Onkohan ap onnellinen edes nykyisenkää miehensä kanssa, kun exän tekemiset noin koville ottaa? Ja ihmettelen, kun ap yhdessä viestissään sanoi olleensa nykyisen miehensä kanssa jo pari vuotta eikä kuulemma ole mikään kiire naimisiin? Mitä se exään liittyy? Onko avioliiton solmimiselle jokin "aika raja" milloin "saisi" aikaisintaa mennä vai pitäisikö exän toimia kuten ap? Saahan sitä mennä naimisii vaikka viikon päästä tapaamisesta, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap onnellinen edes nykyisenkää miehensä kanssa, kun exän tekemiset noin koville ottaa? Ja ihmettelen, kun ap yhdessä viestissään sanoi olleensa nykyisen miehensä kanssa jo pari vuotta eikä kuulemma ole mikään kiire naimisiin? Mitä se exään liittyy? Onko avioliiton solmimiselle jokin "aika raja" milloin "saisi" aikaisintaa mennä vai pitäisikö exän toimia kuten ap? Saahan sitä mennä naimisii vaikka viikon päästä tapaamisesta, jos siltä tuntuu.
No on ilmiselvää että aloittajaa hiertää exänsä naimisiin meno kun itse ei naimisiin päässyt (miksi olisi edes halunnut kun kerta erosivat, sitä en tajua) joten yrittää lytätä exänsä tekemiset ja uskotella exän suhteen olevan paska yms. Ja lapsiparkakin kärsii. Tottahan on ettei exä ole velvollinen kenellekään, varsinkaan ap:lle perustelemaan mitenkään naimisiaan (hah molemmissa merkityksissä :D ) koska ovat eronneet. Myöskään lapsi ei oikeuta toisen elämän päsmäröintiä. Sama tuli mieleen ettei oikein kuulosta rakastuneen onnellisen naisen kirjoittelulta tämä.
Sähän kuullostat ihan mun miehen ex muijalta. =D =D
Vuosia he olivat yhdessä ja tää ex monkui naimisiin ja lapsia, mutta mies ei ollut kauheen innostunut... Erosivat sitten, ja ihan tän exän omasta aloitteesta (oli halunnut antaa "opetuksen" ja näyttää mitä mies menettää kun ei ala kosintaa kuulumaan..) ...ja muutaman kuukauden heidän eronsa jälkeen me tavattiin, ja voi morjens mitä häiriköintiä saatiin kestää monta kuukautta... Ei mennyt hänen suunnitelmansa ihan putkeen. Vähän väliä se oli mölisemässä miehen uuden asunnon oven takana, milloin tuli uhkailuviestejä, ja milloin itsemurha uhkauksia.
Vuosi tapaamisen jälkeen mentiin naimisiin, en tiedä mitä kautta sai kuulla... mutta jösses että se pimahti siitä!!! (tää ex oli miestä nuorempi ja me ollaan miehen kanssa samanikäisiä, eli mistään nuorempaan vaihtamisesta ei ollut kyse, eikä mistään kolmiodraamasta)
Nyt ollaan oltu jo 12 vuotta naimisissa, edelleen se välillä koittaa facen kautta kysellä miehen kuulumisia, no, mua ei haittaa, ei haitannut silloinkaan, koska alusta asti olen tiennyt ettei mun ainakaan siitä ihmisestä tartte olla mustasukkainen.
Sun kantsii ap vaan niellä katkera kalkki, siirtyä eteenpäin elämässä ja etsiä se oikea itsellesi, sun ex mies ei ollut se.
Kerroon kerran tapailemalleni miehelle tällaisen tarinan. Mies jäänsi asian niin heti, että minussa on varmaankin vikaa, koska näin kävi.
Jätin kertomatta miehelle etten halunnut jatkaa suhdetta alkua oidemmälle kyseisen miehen kanssa, koska tuli esiin pelottavia piirteitä....
Ääh. Anna olla äläkä itseäsi kiusaa 😊
On loppujen lopuksi parempi, että isä pitää kiinni sovituista päivistä. Se on lapsellekin selvempää. Ja oppii siinä lapsikin, että sopimuksista pidetään kiinni.
Niin, ja sillä isällä on oikeus käydä matkoillaan silloin kun hänellä on ns. lapsivapaa-aika. Kuten sinullakin.