Välillä tulee tosi paha mieli tänne aloituksen tehneiden puolesta - vastaukset aggressiivisia ja alentavia
En itse ole tänne aloitusta nyt lähiaikoina tehnyt, kyse ei siis ole siitä että itkisin oman aloitukseni puolesta.
Kun lukee täällä ihmisten aloituksia, saatan ajatella aloituksen tekijän mielipiteiden/kasvatustyylien/maailmankatsomuksen/ym eroavan vahvastikin omistani. Tällöin yleensä kohteliaasti tai ainakin asiallisesti pyrin ilmaisemaan oman mielipiteeni. Tietysti jos aloittaja on selvästi narsistinen tai esimerkiksi väkivaltainen lapsiaan kohtaan, vastaan jämäkämmin. Yleensä tilanne kuitenkin se, että aloittajan näkemys vain eroaa omasta näkemyksestäni.
Kun alkaa lukemaan kommentteja, tulee yleensä kovasti käymään sääli aloittajaa. Kommenteissa haukutaan esimerkiksi aloittajan kyky toimia äitinä, kyky ymmärtää tästä maailmasta yhtään mitään, oletetaan aloittajan olevan täysi idiootti ja puhutaan hyvin aggressiiviseen sävyyn.
Miksi ihmiset tahallaan haluavat aiheuttaa toisilleen mielipahaa? Itsekin olen vähän sellainen ja tälläinen ihminen, ja varmasti vahingossa tai vähemmän vahingossa olen ikäviä asioita toisille sanonut,ja silti tämä palsta saa miettimään mikä saa ihmiset olemaan niin kamalia toisilleen.
Äitini käy aina välillä tällä palstalla, välillä mietin millaisia "totuuksia" hänkin saa vielä kuulla itsestään täällä... Kommentoidessani muiden keskusteluja tai viestejä usein mietinkin, miten vastaisin jos kommentti olisi jonkun läheiseni kirjoittama.
Siellä ruudun takana kuitenkin on ihan oikea ihminen, joka lukee ne hänelle suunnatut kommentit.
Tulkaa vittuilemaan jos ei parempaakaan tekemistä ole :)
Kommentit (23)
Onko tämä palsta ollut aina ylipäätään näin vihainen? Olen seurannut näitä keskusteluja vasta jonkun puolisen vuotta, mutta olen huomannut että tämä ei tee minulle hyvää joten yritän vähentää. Silti helposti varsinkin näin illalla avaa jonkun mielenkiintoiselta vaikuttavan ketjun, ja saa taas silmilleen ryöpyn pelkkää aggressiivista trollausta.
Vihataan kaikkea, naisia ja miehiä ja maahanmuuttajia ja suomalaisia. Lihavia ja laihoja. Lapsettomia ja lapsellisia. Huoritellaan, läskitellään, homotellaan.
Pohjimmiltani en usko, että ihmiset kirjoittavat näitä kommentteja aina tosissaan, mutta kyllä se silti jostain kertoo ettei muuta kommentoitavaa keksi tai halua kirjoittaa.
Juuri näin. Tämän päiväisissä aloituksissa: pettävää vaimoa ei saa käräyttää miehelle, ap:n pitää ottaa vastuu seurauksista jos käräyttää. Jos ap olisikin ollut petturikaksikon vaimo, olisi tuo pettävä vaimo jo teilattu huoraksi. Tämä on kummallinen katsaus yhteiskuntaamme.