Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välillä tulee tosi paha mieli tänne aloituksen tehneiden puolesta - vastaukset aggressiivisia ja alentavia

Vierailija
04.01.2016 |

En itse ole tänne aloitusta nyt lähiaikoina tehnyt, kyse ei siis ole siitä että itkisin oman aloitukseni puolesta.

Kun lukee täällä ihmisten aloituksia, saatan ajatella aloituksen tekijän mielipiteiden/kasvatustyylien/maailmankatsomuksen/ym eroavan vahvastikin omistani. Tällöin yleensä kohteliaasti tai ainakin asiallisesti pyrin ilmaisemaan oman mielipiteeni. Tietysti jos aloittaja on selvästi narsistinen tai esimerkiksi väkivaltainen lapsiaan kohtaan, vastaan jämäkämmin. Yleensä tilanne kuitenkin se, että aloittajan näkemys vain eroaa omasta näkemyksestäni.
Kun alkaa lukemaan kommentteja, tulee yleensä kovasti käymään sääli aloittajaa. Kommenteissa haukutaan esimerkiksi aloittajan kyky toimia äitinä, kyky ymmärtää tästä maailmasta yhtään mitään, oletetaan aloittajan olevan täysi idiootti ja puhutaan hyvin aggressiiviseen sävyyn.
Miksi ihmiset tahallaan haluavat aiheuttaa toisilleen mielipahaa? Itsekin olen vähän sellainen ja tälläinen ihminen, ja varmasti vahingossa tai vähemmän vahingossa olen ikäviä asioita toisille sanonut,ja silti tämä palsta saa miettimään mikä saa ihmiset olemaan niin kamalia toisilleen.
Äitini käy aina välillä tällä palstalla, välillä mietin millaisia "totuuksia" hänkin saa vielä kuulla itsestään täällä... Kommentoidessani muiden keskusteluja tai viestejä usein mietinkin, miten vastaisin jos kommentti olisi jonkun läheiseni kirjoittama.
Siellä ruudun takana kuitenkin on ihan oikea ihminen, joka lukee ne hänelle suunnatut kommentit.

Tulkaa vittuilemaan jos ei parempaakaan tekemistä ole :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ja pyritään aina olemaan aloittajaa vastaan.

Esimerkiksi:

"En halua harrastaa seksiä mieheni kanssa koska hän sanoi minua lihavaksi".

Vastaukset: ni laihuta saatanan läski.

Jos aloittaja olisikin se mies:

"En halua harrastaa seksiä vaimoni kanssa, koska hän on mielestäni läski ja sanoinkin sen hänelle."

Vastaukset: helvetin sovinisti, luuletko että vaimosi tehtävä on miellyttää silmääsi??

Vierailija
2/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sun äiti asiaan liittyy? Jos mä esimerkiksi kuvittelen, että mun äiti lukisi näitä, niin mun ajatus olisi kyllä, että nonni, äiti, aina oon sanonut sulle ihan samaa, mutta kun et usko yhtään mitään. Uskotko nyt? Että napakasti pitää sanoa, muuten äiti ei tajua.

Ehkä se sitten siirtyy kanssapalstailijoihin, se tyyli puhua heille tuli juurikin mieleeni, hmmm.... *häpeää*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi:

"En halua harrastaa seksiä vaimoni kanssa, koska hän on mielestäni läski ja sanoinkin sen hänelle."

Vastaukset: helvetin sovinisti, luuletko että vaimosi tehtävä on miellyttää silmääsi??

Täysin saman olen huomannut. Sillä ei ole paljoakaan väliä mitä mieltä aloittaja on, kommentit ovat joka tapauksessa aloittajaa vastaan.

Vierailija
4/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se sun äiti asiaan liittyy? Jos mä esimerkiksi kuvittelen, että mun äiti lukisi näitä, niin mun ajatus olisi kyllä, että nonni, äiti, aina oon sanonut sulle ihan samaa, mutta kun et usko yhtään mitään. Uskotko nyt? Että napakasti pitää sanoa, muuten äiti ei tajua.

Ehkä se sitten siirtyy kanssapalstailijoihin, se tyyli puhua heille tuli juurikin mieleeni, hmmm.... *häpeää*

Äitini liittyy asiaan siten, että hän liittyy hyvin vahvasti siihen, mikä itselläni vaikuttaa keskusteluihin  vastatessa. Ehkä joku kumma primitiivinen tarve "suojella" omia vanhempiaan :) Tietenkään kaikki eivät vastaillessaan mieti äitiään, enkä minäkään aina. Asia tuli vain mieleen aloitusta tehdessäni, ja koin sen liittyvän tarpeeksi läheisesti aiheeseen.

Vierailija
5/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

#4 oli Ap

Vierailija
6/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini liittyy asiaan siten, että hän liittyy hyvin vahvasti siihen, mikä itselläni vaikuttaa keskusteluihin  vastatessa. Ehkä joku kumma primitiivinen tarve "suojella" omia vanhempiaan :) Tietenkään kaikki eivät vastaillessaan mieti äitiään, enkä minäkään aina. Asia tuli vain mieleen aloitusta tehdessäni, ja koin sen liittyvän tarpeeksi läheisesti aiheeseen.

Aika jännä tosiaan, koska itse vastaan monesti todella kipakasti tänne ja kun nyt mietin asiaa, niin jos minun äitini lukisi tätä palstaa, niin koen, että hän on juuri se, joka ne kuset täältä päälleen ansaitsisi.

Vierailija
7/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on surullinen, alentava ja aggressiivinen paikka.

Vierailija
8/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olen "isämies-moodissa" minun käy jopa sääliksi jos jonkun viesti ei saa kovin montaa yläpeukkuja. 

Vierailija
9/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olen "isämies-moodissa" minun käy jopa sääliksi jos jonkun viesti ei saa kovin montaa yläpeukkuja. 

Onko ap mies? Ääh... No sitten.

Vierailija
10/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Kuinka joku voi loukkaantua jollekkin anonyymille anonyymipalstalla jostain todella trolliprovoaiheesta?!

En voi käsittää.

Itse en ota mitään täällä henkilökohtaisesti.

Vierailija
11/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa tuohon edelliseen viestiinsä.....

Ehkä siis siksikin tuo äidin mainitseminen aloituksessani, että itse koen kestäväni kaiken sorttiset vittuilut netissä. Olen kuitenkin käyttänyt nettiä suuren osan elämästäni, ja oppinut siihen että täällä säännöt ovat erit kuin oikeassa elämässä. Tiedän, että netissä saa kuulla paljon vittuilua jos niikseen sattuu, enkä kiinnitä tähän asiaan paljon huomiota.  Vanhempani puolestaan ovat tutustuneet nettiin vasta varsin vanhoina, ja vaikka tiedänkin heidän olevan aikuisia ihmisiä jotka varmasti kestävät paljon, nousee mieleeni helposti kysymys kuinka vakavasti he ottavat netissä saamansa kommentit. Irl ja netissä ihmiset kuitenkin käyttäytyvät hyvin eri tavalla, eikä nettikäyttäytyminen ole vanhemmilleni varmastikkaan kovin tuttua.

Vierailija
12/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap mies? Ääh... No sitten.

Isämies-moodi kommentti ei ollut minulta, olen parikymppinen nainen :)

Ap

Vierailija
13/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi:

AIHERRANJUMALA TÄMÄ!!! Ehkä ärsyttävin asia av:lla. Peräkkäin saattavat olla aloitukset, joissa AP haukutaan pataluhaksi kun lapselle annetaan ruuaksi aika usein nakkeja ja eineslihapullia ja aamupala on sokerijugurtti, ja siinä toisessa aloituksessa AP on hirveä nillittäjä, kun valittaa miehen tarjoavan lapselle ainoastaan nakkeja ja eineslihapullia ja sokerijugurttia. 

Vierailija
14/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä tosiaan, koska itse vastaan monesti todella kipakasti tänne ja kun nyt mietin asiaa, niin jos minun äitini lukisi tätä palstaa, niin koen, että hän on juuri se, joka ne kuset täältä päälleen ansaitsisi.

Ja miksi? Koska äitini ei kunnioita minua, ei pidä minua vertaisenaan, ei ole koskaan arvostanut minua, on haukkunut minua, ei todella koskaan usko mitään mitä minä hänelle sanon, äiti jopa uutisoi minulle asioita ammatistani, aivan kuin ei älyäisi, että uutisiin päätyvät aiheet joltain alalta ovat kaikkien sen alan ammattilaisten todellakin hyvin tuntemia, enkä mitenkään voisi kuulla niitä uusina äidiltäni.

Hänen olisi vain terveellistä tulla tänne ja huomata, ettei niin erinomainen olekaan ja monet muutkin ovat asioista eri mieltä kuin hän, enkä vain minä. Ja hänen olisi hyvä huomata, että hän loukkaa minua katsomalla ylitseni jatkuvasti.

Jos ap oletkin mies, niin asenteesi äitiisi on aivan toisenlainen. Äidin ei ole niin helppo loukata sinua. Niin tyttärilläänkin on isiinsä, usein helpompi suhde, kuin pojilla.

15/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi? Koska äitini ei kunnioita minua, ei pidä minua vertaisenaan, ei ole koskaan arvostanut minua, on haukkunut minua, ei todella koskaan usko mitään mitä minä hänelle sanon, äiti jopa uutisoi minulle asioita ammatistani, aivan kuin ei älyäisi, että uutisiin päätyvät aiheet joltain alalta ovat kaikkien sen alan ammattilaisten todellakin hyvin tuntemia, enkä mitenkään voisi kuulla niitä uusina äidiltäni.

Hänen olisi vain terveellistä tulla tänne ja huomata, ettei niin erinomainen olekaan ja monet muutkin ovat asioista eri mieltä kuin hän, enkä vain minä. Ja hänen olisi hyvä huomata, että hän loukkaa minua katsomalla ylitseni jatkuvasti.

Jos ap oletkin mies, niin asenteesi äitiisi on aivan toisenlainen. Äidin ei ole niin helppo loukata sinua. Niin tyttärilläänkin on isiinsä, usein helpompi suhde, kuin pojilla.

Olen pahoillani, jos välisi äitisi kanssa eivät ole hyvät. Tietysti ymmärrän, että on niitäkin vanhempia (varmasti paljonkin), joille kuvaamasi napakasti sanominen on paikallaan! Ikävää, jos vanhempasi ovat loukanneet sinua.

Aloitukseni tarkoitus ei ollut puolustella sitä, että kaikkien äidit olisivat parhaita äitejä, tai että kaikkien  pitäisi ajatella äitiään vastausta kirjoittaessaan. Yhtälailla huolehdin isäni saamasta palautteesta netissä, aloituksessa vain satuin mainitsemaan äitini, koska tiedän hänen käyvän nimenomaan vauvapalstalla. Jos isäni kävisi tällä palstalla (tai millään muullakaan keskustelupalstalla) , ajattelisin hänen kohdallaan varmasti aika samalla tavoin kuin äitinikin kohdalla, en koe kummankaan vanhemmistani koskaan ainakaan tahallisesti loukanneen minua:)

Oikeastaan aloitukseni tarkoitus ei ollut alkuunkaan perehtyä syvemmin siihen, mitä ajattelen vanhemmistani. Ehkä olisi tuon yhden lauseen voinut jättääkin aloituksesta pois. Enemmänkin kiinnosti palstalaisten negatiiviset kommentit aloituksiin noin yleisellä tasolla.

Ja nainen olen :)

Ap (nyt ihan kirjautuneena, kello löi jo 23....en muistanutkaan omistavani tunnusta tänne!)

Vierailija
16/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tällä palstalla on näköjään tapana että aloittajaa vastaan hyökätään henkilökohtaisesti tunnepohjaisilla argumenteilla jotka eivät liity usein lainkaan itse asiaan ja aloittaja on kaiken pahan alku ja juuri vaikka olisikin oikeassa ja alapeukkuja sataa ropisee

17/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysytellä kaukana myrkyllisistä ihmisistä, sillä he ovat oikeasti haitallisia. Jos sellaisille altistuu liikaa palstalla niin sitten kannattaa pitää usein taukoa kyseiseltä palstalta.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2467435/yle_pysy_loitolla_ilmapiirin_myr…

18/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Kuinka joku voi loukkaantua jollekkin anonyymille anonyymipalstalla jostain todella trolliprovoaiheesta?!

En voi käsittää.

Itse en ota mitään täällä henkilökohtaisesti.

Ei ehkä trovoprolliaiheesta, mutta välillä ihan asiallisiin aloituksiin tulee sellaista viestiä, että lukeminen tekee melkein pahaa.

Jos itse tänne keskusteluja tekisin, ja vastaukset olisivat vihamielisiä se ei minua paljoa hetkauttaisi. En ota palstalla mitään henkilökohtaisesti, mutta varmasti arasta aiheesta keskustelun tehnyt ottaa ainakin osan kommenteista henkilökohtaisesti - varsinkin, kun vastaukset ovat yleensä hyvin henk.koht tasolle meneviä haukkumisia.

Itse tiedän kestäväni haukut, mutta juurikin sen anonyymin aloituksen tekijän kestämisestä en tiedä - ehkä kommentit jäävät painamaan hänen mieltään.

Hyvä ettet ota asioita täällä henkilökohtaisesti, toivon etteivät muutkaan tee niin :)

ap

Vierailija
19/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV ei ole mitenkään poikkeus vaan anonymiteetti yleisesti tuo tietyistä ihmisistä "parhaat" puolet esiin. Sisäinen kiusaaja pääsee monillla helposti irti, kun ei "totuuksia" tarvitse ladella kasvokkain. Toisaalta moni elämän kaltoinkohtelema pääsee myös purkamaan omaa pahaa oloaan muihin. Itse olen seuraillut erilaisia palstoja, keskusteluryhmiä ym vastaavia jo internetin aamuhämäristä asti ja ilmiö on ollut aina läsnä. Nykyään tosin entistä näkyvämmin, kun kaikki ovat netissä eikä vain marginaalinen nörttiporukka ja toisaalta entistä heterogeenisempi nettiväestö tarjoaa entistä enemmän mahdollisuuksia kiusaamiseen.

Vierailija
20/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mulle tuli hurjan hyvä mieli yöllä kun luin aloitustasi. Viestistäsi välittyy lämmin ja toisia kunnioittava ihminen. Sellainen, joka ole mauton ja toisia halveerava nimimerkin turvin.. Fiksu ihminen joka ymmärtää että näiden takana on oikeita ihmisiä ja joilla ei kaikilla ole yhtä hyviä rakennuspalikoita elämään kuin muilla. Minä pidän sinunlaisista ihmisistä :) Toivottavasti joskus sinä tai kaltaisesi on lähettyvilläni kun olen heikko ja myötätunnon tai avun tarpeessa. -E-