keskivertokuntoilija lankuttaa 2 min 20 sek !!
Mun mielestä kuulostaa aika pitkältä ajalta. Itse lankutan 80 sek ja olen aika hyvässä kunnossa. Tai ehken sitte olekaan 😮
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää jankutan aina. Ja kaikkialla. 4 tuntia menee helposti.
Millä tekniikalla oot päässy tuohon? Mulla se jää aina siihen 3h 56min 15sek.
Teillä on tekniikassa jotain pielessä. Oikea tekniikka on nalkuttaa, siihen riittää 20 minuuttia kerrallaan, sitten pidetään tauko ja toistetaan taas. Mulla myös lähtee 500 sanaa minuutissa; luulen, että teillä on myös teho pielessä.
Ja perus av mamma 2,2 sekuntia :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa aina kädet tärisemään jossain vaiheessa, muuten jaksan kyllä k.o. asennossa pysyä? Teenkö mä jotain väärin vai onko mulla vaan paskat käsivarsilihakset? :D Perse ei ole pystyssä, osaan kyllä suoristaa vartaloni.
Ei, vaan sulla on paino liikaa käsillä. Se on hyvin pienestä kiinni, että saa painon kohdistettua oikein. Se paino pitää olla keskivartalossa. Mä luulen nimenomaan, että osalla lankuttajista onkin kohtalaisen vahvat käsilihakset, ja siksi pitkä lankku onnistuu. Jos sen tekee vatsalihaksilla, niinkuin oikeaoppisesti pitää, neljä minuuttia on tosi pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää jankutan aina. Ja kaikkialla. 4 tuntia menee helposti.
Millä tekniikalla oot päässy tuohon? Mulla se jää aina siihen 3h 56min 15sek.
Teillä on tekniikassa jotain pielessä. Oikea tekniikka on nalkuttaa, siihen riittää 20 minuuttia kerrallaan, sitten pidetään tauko ja toistetaan taas. Mulla myös lähtee 500 sanaa minuutissa; luulen, että teillä on myös teho pielessä.
Harjoitellessa helpompi lienee olisi valita mahdollisimman lyhyitä sanoja, esim vittu, homo, mamu, sika, paska, petturi, vihervassari. Olen harjoitellut tähän mennessä tunnin toistoja neljän sarjoina. Sarjojen välissä 30 sekunnin palautukset, jonka aikana otetaan kossupaukku.
Kyllä, itsekin huomannut, että suunnilleen puolet salilla pitää lankkua perse reilusti ylhäällä. Tässä minusta on lähes täydellinen asento ensimmäisessä kuvassa: http://www.fitlandia.fi/oikeaoppinen-lankkupito/
Vierailija kirjoitti:
Mä lankutan 4min, ja olen roimasti ylipainoinen, kyseessä on tekniikkalaji.
Sun tekniikka on pitää polvet maassa?
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa miten paskakuntosia ihmisiä tällä foorumilla yleensä on :D Aiemminkin on ollut puhetta jostain liikunnallisista tuloksista, ja täällä ihmetellään suu pyöreänä onko mahdollista. Nostakaa mammat ne perseet sohvalta, niin ei tuntus niin mahdottomalta. Ja käykää välissä lukemassa eri liikuntafoorumeitakin, että saatte näkökulmaa.
Liikuntafoorumeiden mukaan minuutin lankku on jo tehokasta :)
Tekniikkalaji, kuten myös leuanveto. 1min menee viel helposti kun on peruskunto. Selän pitää olla hyvässä kunnossa, yleensäkin keskikropan napakka. Käyn 3krt/vko salissa, 1min 45s menee nyt.
Mun lankku katkeaa 2 min pintaan, kun alkaa tuntua, että verisuoni katkeaa päästä. Mulla on operoitu verkkokalvot molemmista silmistä (laserilla repeämät kiinni), niin en uskalla kasvattaa pään- ja silmänsisäisiä paineita loputtomiin. Eikö teillä mene lihasjännitys lopulta "päähän"? Teenkö jotain väärin? Lankkuni on kyllä suora ja pää jatkona.
Oli pakko koettaa, kun en ole ikinä lankuttanut. Kädet tärisivät heti alusta asti, mutta kyllähän siinä kolme minuuttia kituutti ennen kuin selkä alkoi huutaa hoosiannaa. Olen perusplösö nelikymppinen aaveemamma, joka ei tee mitään mutta joka juoksi ja joogasi ennen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko koettaa, kun en ole ikinä lankuttanut. Kädet tärisivät heti alusta asti, mutta kyllähän siinä kolme minuuttia kituutti ennen kuin selkä alkoi huutaa hoosiannaa. Olen perusplösö nelikymppinen aaveemamma, joka ei tee mitään mutta joka juoksi ja joogasi ennen lapsia.
Et tee liikettä oikein keskivartalolla, jos sinulla tärisee kädet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitä korjaan. Voin kohta ottaa toisen kierroksen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että kyse on tekniikasta. Oikeaoppisesti liikkeet tehdään silloin kun saadaan like tuntumaan parhaiten lihaksessa. Tekniikka millä saat vähiten toistoja (ja tekniikka millä lankutat vähiten aikaa) ja mikä sattuu niin perkeleesti, on oikea. Maastaveto vaatii eniten keskivartalon voimaa. Itse vedän maasta yli 200kg, mutta lankussa alkaa 60s kohdalla jo polttaa mukavasti. 1,5min menee jotenkin. Paino 80kg, pituus 181cm. Lankussa pitää olla auvan suorassa ja perse ei saa nousta.
melkein samoissa mitoissa 181/85 mutta mulla selkä paskana,joskus paremmassa kunnossa 1min lankku aika tiukassa 1min30sec varmaan paras mitä pystynyt ja syksyllä kun pitkästä aikaa uskalsi kokeilla meni 40sec ja tuntui että kuolee halvaantuu tulee kuset ja paskat yhtäaikaa,maasta vetoon riittää varmaan pelkkä tanko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tärisee vatsan puolella, sillon on oikeat lihakset töissä. Tosin nekään ei saa täristä liikaa. Sulla pitää saada paino keskivartaloon. Itselläni se ei kyllä ihan hetkessä onnistunut. -eri, mutta vastasin silti.
Mulla tärisee vatsa ihan hervottomasti ja käsiin tai olkapäihin varmaan mieluimmin, sattuu.
Olen kokeillut laskea ja nostaa peppua. Siirtyä eteen- ja taaksepäin. Molemmat ovat ja pysyvät.
Jos teet pientä liikettä pyllyllä, jaksan paremmin. Mistäköhän sekin johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Eli oikea tekniikka on vain se missä saa mahd vähän sekunteja, eli 1 sekunti=paras ja oikea tekniikka??? :D Mitä vit.. Ei se nyt ihan noinkaan kuulkaa mene. Ihan oikealla tekniikallakin on mahdollista pysyä 4 min. EIkös se minuutin raja ole joku sellainen huonokuntoisuuden raja että jos sen alle menee, on superpaskassa kunnossa.
T. menkää sinne salille edes joskus, niin kunto vois olla parempi.
Sillä välin sinä voit ottaa terveystiedon kirjan esiin ja kerrata, miten monipuolisilla tavoilla se hyvä kunto voi tulla esille. Minä tiedän, että en todellakaan ollut neljä vuotta sitten joukkuelajini EM-kisoissa otelleena paskassa kunnossa, päinvastoin, olin huipputikissä ja se näkyi tuloksissani, mutta kaksi testiä oli, mistä sain huonot pisteet; lankku ja leuanveto. Leukoja sain tehtyä 7 ja lankussa aika näkyy olleen (täytyi tarkistaa kansiosta) 0:54. Siitä huolimatta en miellä itseäni huonokuntoiseksi, nykyään saatan sitä ollakin jouduttuani jättämään lajini pahentuneen skolioosin vuoksi.
Ärsyttää tuollaiset besserwisserit jotka väittävät vain yhden asian todistavan tietyn asian: alle minuutti lankussa = paska kunto. Kerro miehesi naisellisesta piirteestä = epätasa-arvoinen parisuhde. Käytä toppatakkia villakangastakin sijaan = miehekäs habitus. Käy kuntosalilla = hyvä kunto.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan pidettyä 1min silloin kun olen rapakunnossa enkä oo treenannut aikoihin. Sit kun vähänkin käy salilla, niin alkaa mennä helposti 2-3min. Tekniikka on kyllä hallussa.
Ja aina siis on keskivartalo ihan tulessa. Lähinnä se on tahdonvoimastakin kiinni, että jaksaa pysyä siinä. Lopetan silloin, kun en sä kykene pitämään tukea keskivartalolla ja tuntuu että selän tuki pettää.
Vierailija kirjoitti:
Mä lankutan 4min, ja olen roimasti ylipainoinen, kyseessä on tekniikkalaji.
Näin taitaa olla. Minä olen ihan hyväkuntoinen, mutta aika pahasti alaselkävaivainen. Pystyn kyllä olemaan lankussa pari minuuttia, mutta se sattuu aika pahasti eikä suinkaan vatsalihaksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tärisee vatsan puolella, sillon on oikeat lihakset töissä. Tosin nekään ei saa täristä liikaa. Sulla pitää saada paino keskivartaloon. Itselläni se ei kyllä ihan hetkessä onnistunut. -eri, mutta vastasin silti.
Kun peppua nostaa aavistuksen ylemmäksi suorasta linjasta, liike alkaa tuntua enemmän vatsan puolella. Varmaan tähän vaikuttaa selän notkokin (joka totta kai oikaistaan niin hyvin kuin pystytään). Mutta eikö lankun pointti ole, että koko korsetti on mukana? T. Se plösömamma.
4h 28min on maailmanennätys. Tanskalaismiehellä.