keskivertokuntoilija lankuttaa 2 min 20 sek !!
Mun mielestä kuulostaa aika pitkältä ajalta. Itse lankutan 80 sek ja olen aika hyvässä kunnossa. Tai ehken sitte olekaan 😮
Kommentit (66)
Veikkaanpa, että kyse on tekniikasta. Oikeaoppisesti liikkeet tehdään silloin kun saadaan like tuntumaan parhaiten lihaksessa. Tekniikka millä saat vähiten toistoja (ja tekniikka millä lankutat vähiten aikaa) ja mikä sattuu niin perkeleesti, on oikea. Maastaveto vaatii eniten keskivartalon voimaa. Itse vedän maasta yli 200kg, mutta lankussa alkaa 60s kohdalla jo polttaa mukavasti. 1,5min menee jotenkin. Paino 80kg, pituus 181cm. Lankussa pitää olla auvan suorassa ja perse ei saa nousta.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että kyse on tekniikasta. Oikeaoppisesti liikkeet tehdään silloin kun saadaan like tuntumaan parhaiten lihaksessa. Tekniikka millä saat vähiten toistoja (ja tekniikka millä lankutat vähiten aikaa) ja mikä sattuu niin perkeleesti, on oikea. Maastaveto vaatii eniten keskivartalon voimaa. Itse vedän maasta yli 200kg, mutta lankussa alkaa 60s kohdalla jo polttaa mukavasti. 1,5min menee jotenkin. Paino 80kg, pituus 181cm. Lankussa pitää olla auvan suorassa ja perse ei saa nousta.
Elikä siis tarkoitus on pyrkiö tekemään liikkeestä itselleen mahdollisimman vaikea ja tuskallinen, oli mikä liike hyvänsä. Tarkoitus ei ole päästä helpoimmalla ja saada paras tulos
Vierailija kirjoitti:
Tekniikka millä saat vähiten toistoja (ja tekniikka millä lankutat vähiten aikaa) ja mikä sattuu niin perkeleesti, on oikea.
Lankku on pito, siinä ei lasketa toistoja. Toisekseen, eiköhän jokainen tiedä mikä lankku on. Hyvä tulla viisastelemaan, jos itellä on keskikroppa paskassa kunnossa että KAIKKI MUUT tekevät sen varmasti väärin! Onko niin vaikea uskoa, että jopa läskimpi ihminen kuin sinä, lankuttaa oikeaoppisesti enemmän.
Minä olen mielestäni sekä testienkin mukaan kohtalaisen hyväkuntoinen, mutta lankku on vaan suorin jaloin hemmetin vaikea. Kun coressa on 4 min lankkubiisi, olen ihan puhki, vaikka välillä käyn polvet maassa. Kylkilankussa taas jaksan olla vaikka kuinka jalat ylhäällä ja mielestäni sen näyttää peilissä hyvältä, mutta vatsalankussa en vaan jaksa. Mulla väsyy yleensä selkä ensimmäisenä. Puolitoista minuuttia ja sen jälkeen tuntuu, että kohta katkeaa selkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekniikka millä saat vähiten toistoja (ja tekniikka millä lankutat vähiten aikaa) ja mikä sattuu niin perkeleesti, on oikea.
Lankku on pito, siinä ei lasketa toistoja. Toisekseen, eiköhän jokainen tiedä mikä lankku on. Hyvä tulla viisastelemaan, jos itellä on keskikroppa paskassa kunnossa että KAIKKI MUUT tekevät sen varmasti väärin! Onko niin vaikea uskoa, että jopa läskimpi ihminen kuin sinä, lankuttaa oikeaoppisesti enemmän.
Turhapa täällä mammafoorumilla mitään on yrittää puhua näistä asioista
Menee 5 min helposti.
T. kans läski
Salilla kun katsoo "lankuttajia", niin joka ikisellä on perse ylhäällä. Ei niitä fuskattuja aikoja oikein viitsi huomioida.
Mua naurattaa miten paskakuntosia ihmisiä tällä foorumilla yleensä on :D Aiemminkin on ollut puhetta jostain liikunnallisista tuloksista, ja täällä ihmetellään suu pyöreänä onko mahdollista. Nostakaa mammat ne perseet sohvalta, niin ei tuntus niin mahdottomalta. Ja käykää välissä lukemassa eri liikuntafoorumeitakin, että saatte näkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta hän selvästikin tarkoitti "tekniikka millä saat vähiten toistoja TAI tekniikka millä lankutat vähiten", eli pienin toistomäärä tai lyhin pito, liikkeestä riippuen. Hän ei siis meinannut väittää että lankutus laskettaisiin toistomäärissä.
Selkenikö?
Mulla alkaa aina kädet tärisemään jossain vaiheessa, muuten jaksan kyllä k.o. asennossa pysyä? Teenkö mä jotain väärin vai onko mulla vaan paskat käsivarsilihakset? :D Perse ei ole pystyssä, osaan kyllä suoristaa vartaloni.
Mä saan pidettyä 1min silloin kun olen rapakunnossa enkä oo treenannut aikoihin. Sit kun vähänkin käy salilla, niin alkaa mennä helposti 2-3min. Tekniikka on kyllä hallussa.
Anteeksi nyt mammat, mutta teistä varmaan 99% lankuttaa päin helvettiä ja luulee olevansa hyvässä kunnossa. Älkää rakkaat pätekö sillä pyllistelyllänne. Olen sen verran paljon käynyt eri saleilla ja ryhmäliikuntatunneilla, että tiedän hyvin mitä keskivertotytöt salilla puuhaa. Pikkuisen hävettää tämä kerskailunne lankkuajoilla.
Muistaakseni normaalikunnon raja lankutuksrssa oli 2 min. Mulla menee juuri ja juuri, ja olen aika plösähtänyt.
Eli oikea tekniikka on vain se missä saa mahd vähän sekunteja, eli 1 sekunti=paras ja oikea tekniikka??? :D Mitä vit.. Ei se nyt ihan noinkaan kuulkaa mene. Ihan oikealla tekniikallakin on mahdollista pysyä 4 min. EIkös se minuutin raja ole joku sellainen huonokuntoisuuden raja että jos sen alle menee, on superpaskassa kunnossa.
T. menkää sinne salille edes joskus, niin kunto vois olla parempi.
Mää jankutan aina. Ja kaikkialla. 4 tuntia menee helposti.
Asiahan ei minulle tietysti kuulu, mutta ite lankutin 240 sekuntia, kun kerran oikein pinnistin. Ja oon vielä vanhahko ukkeli.
Vierailija kirjoitti:
Millä tekniikalla oot päässy tuohon? Mulla se jää aina siihen 3h 56min 15sek.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tekniikalla oot päässy tuohon? Mulla se jää aina siihen 3h 56min 15sek.
Syömällä paljon voita, ja muistamalla oikea hengitys. Jankutus ulos- hengitys ulos.
Mä olen parikymmentä kiloa ylipainoinen enkä ole pariin vuoteen urheillut kuin satunnaisia kävelyjä, kunto on siis täysin surkea ja ikää yli 40v. Lankuttaa jaksan kuitenkin 1,5 min ja 100% oikeassa asennossa peilin mukaan.
.
Salilla käynyt joskus 10 vuotta putkeen ja joogaa ja pilatesta, harrastanut tekniikat on hallussa.
Ilmeisesti olen sitten kurjassa kunnossa. Täytynee ottaa tästä uuden vuoden haaste.
Ap