keskivertokuntoilija lankuttaa 2 min 20 sek !!
Mun mielestä kuulostaa aika pitkältä ajalta. Itse lankutan 80 sek ja olen aika hyvässä kunnossa. Tai ehken sitte olekaan 😮
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Tekniikkalaji, kuten myös leuanveto. 1min menee viel helposti kun on peruskunto. Selän pitää olla hyvässä kunnossa, yleensäkin keskikropan napakka. Käyn 3krt/vko salissa, 1min 45s menee nyt.
Luulen, että kuten leuanvetokin, myös jollain ruumiinrakennejutulla on tekemistä asian kanssa.
Itse olen yli viisikymppinen, vain kohtuuhyvässä kunnossa oleva nainen. Lenkkeilen, uin ja käyn salilla mutta en missään tapauksessa ole mikään himokuntoilija. Lankutin ensimmäistä kertaa elämässäni viime kesänä kun tuttava esitteli minulle tämän "maatamullistavan" kuntoliikkeen. Eka kerralla meni heti kaksi minuuttia, siihen ystävä käski mun sitten lopettaa. Itsestä ei tuntunut edes raskaalta. Tuon jälkeen kerran olen lankuttanut teini-ikäisen telinevoimistelua harrastavan tyttelin kanssa leikisti kilpaa, tyttelin itsensä usuttamana. Lopetimme kolmeen minuuttiin, kun tytöltä loppu hönkä enkä kehdannut häntä nolata. Tekniikkani ja asentoni on kummallakin kerralla tarkistettu oikeaksi ( ensin mainitussa tapauksessa tuttava oli fysioterapeutti ja pilatesohjaaja, jälkimmäisessä keisissä oli myöskin ns. ammattilainen paikalla). Enkkoja en ole ikinä kokeillut, mutta joskus olen lankutellut sen pari kolme minuuttia salilla käydessäni. Jostain syystä liike ei ole minulle erityisen raskas, joskin selvästi vatsa- ja selkälihaksiin se tehoaa.
Olen ollut nuoruudessani tanssija, mutta lopettanut sen jo yli kymmenen vuotta sitten.
62: Juttu on viimeisessä lausessa. Sulla menee tanssitaustan vuoksi tekniikka kerralla oikein, lisäksi olet oppinut käyttämään lihaksiasi. Luultavasti sulla on myös selkä hyvässä kunnossa.
Itse tämän keskustelun innoittamana kävin pitkästä aikaa kokeilemassa peilin edessä. Vatsa alkaa täristä saman tien. Olkapäihin ei käy yhtään, mutta mulla tuntuu yllättävässä paikassa: Pohkeet alkavat kiristää nopeasti. En jaksanut kylmiltään olla kuin muutaman sekunnin, minä tarvitsen lämmittelyn ensin pohjalle. Jumpissa olen viime aikoinan tehnyt polvet maassa ja silloin jaksan kyllä olla vaikka miten pitkään.
No teinpä nyt uuden yrityksen ja katsoin tarkasti ohjeet oikeaoppisen lankun tekemiseen. Jaksoin nyt 2 min 5 sek, joten olin selvästi tehnyt liikkeen osittain väärin.
Tästä on kiva jatkaa 😌
Ap
Mistäs kuuluu paikkojen kipeytyä oikeaoppisessa lankussa?
Vierailija kirjoitti:
Pitkä keskustelu jo, mutta ihan vain aloitukseen kommentti, että keskiarvoaikahan oli otettu Heiaheiasta. Jolloin tulos ei kerro muuta kuin siitä, minkä verran keskimäärin Heiaheiaan lankuttamista kirjanneet ovat lankuttaneet. Esim. itselläni ei ole Heiaheiassa yhtään lankutustulosta.
Ja oikeastaanhan kyse on siis siitä, että mitä Heiaheian käyttäjät ovat kirjanneet lankuttaneensa... Ei ole kukaan arvioimassa, onko asento oikea, vai pyllöttääkö joku lantio pystyssä käsien ja jalkojen varassa 5 minuuttia.
Pitkä keskustelu jo, mutta ihan vain aloitukseen kommentti, että keskiarvoaikahan oli otettu Heiaheiasta. Jolloin tulos ei kerro muuta kuin siitä, minkä verran keskimäärin Heiaheiaan lankuttamista kirjanneet ovat lankuttaneet. Esim. itselläni ei ole Heiaheiassa yhtään lankutustulosta.