Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona treenaamiseen vinkkejä?

Vierailija
03.01.2016 |

Onko joku jolla on hyviä kokemuksia kotona treenaamisesta, niin että on treenannut säännöllisesti pelkästään tai suurimmaksi osaksi kotona? Onko mahdollista päästä hyvään kuntoon ilman salilla käymistä (inhoan…) vai onko kaikki siirtyneet jossain vaiheessa kotitreeneistä kuitenkin sinne salille. Kaipailisin vinkkejä, miten kannattaisi treenata ostamatta kalliita kuntoiluvälineitä pölyttymään. Mitkä on parhaita treenivideoita ym? Mikä on toiminut just sun kohdalla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuhan tuo, jos on joku kellari niin olympian 20kg tanko sinne, matot ja painot. Pystyt tekemään maastavetoa, joka nyt on oikeasti se treenaamisen tärkein liike, rinnallevetoa ja pystypunnerrusta rinnalle.

Jos tämä on mahdottomuus, kahvakuula on ihan hyvä toinen ratkaisu kotona treenaamiseen.

Jos sekään ei jostain syystä onnistu, ihan hyvään kuntoon nyt voi päästä ihan perus kehonpainoa hyödyntävillä harjoittellakin. Leuanvedot, kyykyt, pistoolikyykyt, punnerrukset ja yhdenkäden punnerrukset. Samanlaista raakaa voimaa ja kestävyyttä kuin kunnolisella maastavetotreenillä ei tuolla saa, mutta ihan hyvän peruskunnon.

Vierailija
2/9 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin harrastamaan liikuntaa yksinomaan kotona, kun aloin tehdä töitä kotoa käsin ja huomasin, etten vain tule lähteneeksi täältä erikseen salille. Mä treenaan vain kotona, mitä nyt lenkillä käyn ulkona ja joskus uimassa. Mutta siis salilla en koskaan. Kuntoiluvälineinä jumppamatto, jumppapallo, pari kahvakuulaa ja 3 kg:n painot. Olin hiljattain kehonkoostumusmittauksessa, rasvan ja lihaksen suhde oli ihanteellinen.

Hyödynnän paljon kirjaston dvd-valikoimaa, siellä on monenlaisia jumppia. Teen viikoittain pilatesta ja zumbaa tai muuta tanssillista ohjelmaa. Mm. Dancetone-dvd:t ovat helppoja, zumbat olen joskus aikanaan ostanut, mutta erilaisia sarjoja löytyy mm. youtubesta. Yksi suosikeistani on Jillian Michaels, hänellä on useitakin erityyppisiä jumppaohjelmia, joissa tehdään lihasta ja aerodynaamista liikuntaa. Jillianin jumppien etuna on, että ne ovat lyhyitä, vajaat 30 min., mutta tehokkaita. Lisäksi tehoja kasvatetaan vähitellen, 10 päivää kutakin sarjaa, sitten siirrytään astetta haastavampaan. Kuukaudessa muutoksia näkyy jo, varsinkin jos noihin yhdistää muutakin.

Kiloklubin avulla seuraan, että liikunta säilyy monipuolisena, mukana on lihaskuntoa, aerobista ja liikkuvuutta lisäävää treeniä. Liikuntaa tulee 1,5 - 2 h noin 5-6 päivänä viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään Jillian Michaelsin jumpista. Esim you tubessa six weeks sixpack.

Yksi vinkki on, että määrää itsellesi jumppa-ajat esim. kolme kertaa viikossa heti töiden jälkeen tai heti lasten mentyä nukkumaan.

Vierailija
4/9 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoiksi käy 1/2 L täytetty vesipullo.

Iso jumppapallo monipuolinen kuntoiluväline. Vatsaan reisiin ym.

Tuoli hyvä apuvälinen, käytä mielikuvitustasi, kalliita laiteitta et tarvitseHeet treeni tehokasta.

Kuntoilusta tulee helposti tapa ja pakkomielle kun pääset vauhtiin

Vierailija
5/9 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on pullollaan blogeja ja videoita. Itselläni on kotona aika kattava arsenaali kaiken maailman vehkeitä; kunnon crosstrainer, käsipainoja kolmesta 15 kiloon, tanko ja 5 kilon kiekot, 10 kilon kiekot, 20 kilon kiekot, jumppanaru, kahvakuulia, kunnon steppilauta ja hyppynaru, vatsalihaslauta, hyvä nyrkkeilysäkki käsineineen, jumppapallo, eri vahvuisia jumppanauhoja, painohulavanne, nilkkapainoja, pari jooga- ja jumppamattoa... Näin muutamia mainitakseni. Juoksen, voimaharjoittelen,lisään kestävyyttäni. Kotona treenatessa ja jumpatessa olen päässyt eroon mm. alleista, vatsamakkarasta, saanut kauniit reidet ja pakarat, sekä kiinteyttä ja lopulta jopa lisännyt lihasmassaa vartaloon. Itse en kyllä mihinkään bikinifitnessiin tms. tähtää vaan saan liikunnasta muutenkin hyvää iloa ja olen jo aika hyvän kropankin itselleni saanut kotona tehdessä. :) Salilla kävin ehkä joskus teininä muutaman kerran! jos asuu kerrostalon  ylimmässä kerroksessa kuten minä niin tulee joka päivä ainakin paristi ne rappuset ylös alas juostua myös, joskus kauppakassien kera siinä hyvät painot harjoitteluun! :D Tykkään kotonani muutenkin ihan vaan hypähdellä ja tanssahdella niin että tulee kunnon hiki. 

Vierailija
6/9 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Pitää testata nuo Jillianin videot. Muita vinkkejä? En siis tosiaan mitään kotisalia ajatellut rakentaa, mutta kahvakuulan ostamista voisin harkita. Ap

Vierailija
7/9 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirryin harrastamaan liikuntaa yksinomaan kotona, kun aloin tehdä töitä kotoa käsin ja huomasin, etten vain tule lähteneeksi täältä erikseen salille. Mä treenaan vain kotona, mitä nyt lenkillä käyn ulkona ja joskus uimassa. Mutta siis salilla en koskaan. Kuntoiluvälineinä jumppamatto, jumppapallo, pari kahvakuulaa ja 3 kg:n painot. Olin hiljattain kehonkoostumusmittauksessa, rasvan ja lihaksen suhde oli ihanteellinen.

Hyödynnän paljon kirjaston dvd-valikoimaa, siellä on monenlaisia jumppia. Teen viikoittain pilatesta ja zumbaa tai muuta tanssillista ohjelmaa. Mm. Dancetone-dvd:t ovat helppoja, zumbat olen joskus aikanaan ostanut, mutta erilaisia sarjoja löytyy mm. youtubesta. Yksi suosikeistani on Jillian Michaels, hänellä on useitakin erityyppisiä jumppaohjelmia, joissa tehdään lihasta ja aerodynaamista liikuntaa. Jillianin jumppien etuna on, että ne ovat lyhyitä, vajaat 30 min., mutta tehokkaita. Lisäksi tehoja kasvatetaan vähitellen, 10 päivää kutakin sarjaa, sitten siirrytään astetta haastavampaan. Kuukaudessa muutoksia näkyy jo, varsinkin jos noihin yhdistää muutakin.

Kiloklubin avulla seuraan, että liikunta säilyy monipuolisena, mukana on lihaskuntoa, aerobista ja liikkuvuutta lisäävää treeniä. Liikuntaa tulee 1,5 - 2 h noin 5-6 päivänä viikossa. 

Leuanveto on monipuolinen ja tehokas liike, vaikuttaa hyvin selkään ja käsiin myös. Välillä laitan leuanvetotangon yli lyhyen köydenpätkän ja siitä roikkuen vedän leukoja.

Vierailija
8/9 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

musta nää on parhaita mihin oon törmänny, https://treenaakotona.com

Enkä tosiaan käy enää salilla kun kotona pystyy treenaamaan ammattilaisten opastuksessa :)

Kristiina

Vierailija
9/9 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainoastaan 2kg painot ja ihan hyvään kuntoon olen päässyt juuri Jillianin jumpilla ja pilates-videoilla. :) Vyötäröltä lähtenyt senttejä mutta kiloja tullut pari lisää, lihaskunto kasvanut roimasti ja jumppakestävyys myös, vatsalihaksetkin alkaa erottua. Yllättävän monipuolisen treenin saa aikaiseksi ihan kehonpainoharjoituksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi