Menee hermo sossun kanssa, apua (avoliitto)
Nyt on sellainen tilanne, että avopuolisoni on toistaiseksi työtön ja peeaa. Hänellä alkaa pian työ X, mikäli hän saa tarvittavat rahat kasaan.
Täyttelimme tässä tt-tukihakemusta avopuolisolle, mutta ei helevetti... Hakemukseen vaaditaan kaikki tiedot, myös minusta, mikä on ymmärrettävää. Ymmärrettävää ei ole se, että siihen vaaditaan myös MINUN varallisuustietoni, vaikka minulla ei ole mitään v...n elatusvelvollisuutta avopuolisoani kohtaan, sanoo Suomen laki.
Mitä hemmettiä tässä nyt pitää tehdä?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
ooohhh miten rakkaudellinen romanssi! Millon teijän häät on???!!iiihhhh! ONNEA!!
pyh! miinäminäminäminä....minun rahat on vain minun! NO heitä se pellolle sitten! elä ikinä avioidu!
kanttaa tehdä avioehto hyvissä ajoin ennen naimisiinmenoa. Itse oon tarkka, jokainen eläkööt omillaan. Oli sitten avio tai avoliitto. Kummallakin täytyy olla omat tulit ja laskut puoleksi. Eriasia omat henkilökohtaiset laskut kumpikin maksaa omillaan.
Ap taitaa olla näitä ihmisiä, joiden mielestä yhteiskunnalta on revittävä aina ensisijaisesti rahaa, vaikka kyse olisi ap:n lähiomaisesta. Ei siis ilmeisesti tule kysymykseenkään että ap lainaisi omalle puolisolleen/maksaisi elämisen muutaman viikon....ei voi olla totta :D
Vaikka olisi sellainen tilanne että saisittekin tukea, niin olisi kaikkien lippusten ja lappusten ja selvitysten tekemisen sijaan kaikille helpointa, että ap (ilmesesti ihan töissäkäyvänä palkansaajana) vastaisi muutaman viikon kuluista, ja puoliso sitten jonkin aikaa töissä oltuaan makselisi omalta osaltaan takaisin.
(TOSIN on se mustakin aika pyllystä, että esim. homoparit voivat asustella samassa osoitteessa, vaikka olisivat yhdellä vuokrasopimuksellakin, eikä kukaan kysele mitään että ette kai ole rakastavaisia. Vaan automaattisesti oletetaan että ovat kämppiksiä. Itsellä oli tilanne että muutin mieheni kanssa yhteen, olin ihan pa, mies töissä=mies elatusvelvollinen, en saanut mitään tukia. Samaan aikaa yksi tuttu homopari nosteli tukia asuessaan yhdessä, vaikka heillä oli vastaava tilanne)
Kaikki takertuivat tuohon elatusasiaan. Minulla heräsi kysymys, että MIKÄ työ vaatii alkaakseen x summan rahaa? Ellei yritystä aio perustaa? Siihen tuskin sossu auttaa.
Mitähän mieltä ap olis jos tilanne ois toisinpäin? Varmaan se ois täällä itkemässä miten kitupiikki mies sillä on. Miten te edes pystytte asua samassa taloudessa jos raha asiat on noin tarkkoja? Tulee ihan se feissarimoka mieleen jossa se nainen laski että kumman kuuluu ruokalaskusta maksaa mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ps. Avopuolisot rinnastetaan tässäKIN tapauksessa aviopuolisoihin...
Ja se lukee Suomen laissa toimeentulotuen kohdalla....
Ei varmana rinnasteta. Kun avopuolisolla ei ole elatusvelvollisuutta niin minkä takia on kuitenkin velvollisuus maksella molempien laskut ja ruuat?
Sinulla ei ole elatusvelvollisuutta, mutta eipä ole veronmaksajillakaan tilanteessa, jossa ruokakunta hakee jotain tukea vaikka heillä rahat riittäisi muutenkin.
Heissan taas!
Ensinnäkin en ole provo, joten sen asian miettimisen voitte lopettaa.
Toiseksi en edelleenkään ole elatusvelvollinen ketään muuta kuin tulevaisuudessa häämöttävää lastani kohtaan sitten joskus.
Kolmanneksi teidän on turha spekuloida asioita kun ette tiedä edes yhtä kymmenesosaa enkä ole tänne kertomassa tunnistettavia yksityiskohtia.
sincerely yours
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmana rinnasteta. Kun avopuolisolla ei ole elatusvelvollisuutta niin minkä takia on kuitenkin velvollisuus maksella molempien laskut ja ruuat?
Sinulla ei ole elatusvelvollisuutta, mutta eipä ole veronmaksajillakaan tilanteessa, jossa ruokakunta hakee jotain tukea vaikka heillä rahat riittäisi muutenkin.
Niin, minulla riittää. Miehellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tiliotetta vaan sossuun. :D Sossuhan maksaa aina kaikille kaiken niin helposti, vai miten se valitusvirsi menikään.
Niin kenen valitusvirsi? ap
Jotenkin tosta kirjoitustyylistä tulee niin selkeästi vaikutelma, että ap on mies, olisin yllättynyt jos ap on nainen.
Ei jeesus mitä idiootteja :D Kummankin omaisuus on ensisijaisesti realisoitava, ennen kuin mitään tt-tukea tulee! Tt-tuki on viimesijainen ja väliaikainen tarveharkintainen tukimuoto. Tt-tukea myönnetään, jos henkilön/perheen varat ja omaisuus eivät riitä kattamaan pakollisiksi katsottuja menoja. Ensisijaisia toimeentulon muotoja ovat kaikki henkilön käytössä olevat varat sekä sellainen omaisuus jota ei katsota välttämättömäksi tarpeistoksi tai välineistöksi.
Menkää nyt tosiaan naukumaan sinne sossuun.... :D
Ap ei taida ymmärtää. Suomessa kun on erilaisia tukimuotoja, joitain haetaan yksilöille, toisia perheelle. Työttömyysturvaa haetaan yksilölle, toimeentulotukea taas koko ruokakunnalle. Teidän perheessänne on näköjään valittu toimeentulotuki, vaikka yhtä hyvin puolisosi voisi hakea työttyömyysturvaa, johon sinun tulosi eivät vaikuta.
Etuudet ovat meidän veronmaksajien tarjoama palvelu, ja vaalien kautta on päätetty miten mitäkin palveluita saadaan ja haetaan. Jos te päätätte valita semmoisen palvelun, jota ette voi saada, niin minkäs me muut sille mahdamme? Siinä mielessä aika kummallinen aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei siis ole varaa asua kanssasi. Harmi, ei muuta kuin omaa asuntoa miehelle etsimään.
Sossussa on varmaan mukava olla aulassa töissä kun AP:n kaltaiset fiksut oikeutensa tietäjät tulevat vaatimaan rahojaan. Mieluummin niitä juoppoja sietäisi kun tollaisten kanssa väittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida ymmärtää. Suomessa kun on erilaisia tukimuotoja, joitain haetaan yksilöille, toisia perheelle. Työttömyysturvaa haetaan yksilölle, toimeentulotukea taas koko ruokakunnalle. Teidän perheessänne on näköjään valittu toimeentulotuki, vaikka yhtä hyvin puolisosi voisi hakea työttyömyysturvaa, johon sinun tulosi eivät vaikuta.
Etuudet ovat meidän veronmaksajien tarjoama palvelu, ja vaalien kautta on päätetty miten mitäkin palveluita saadaan ja haetaan. Jos te päätätte valita semmoisen palvelun, jota ette voi saada, niin minkäs me muut sille mahdamme? Siinä mielessä aika kummallinen aloitus.
Ja mistäs sinä tiedät että hän on oikeutettu työttömyystukeen? Kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosta kirjoitustyylistä tulee niin selkeästi vaikutelma, että ap on mies, olisin yllättynyt jos ap on nainen.
Älä naurata minua. Onko miehillä joku oma kirjoitustyylikin? :D Nainen olen, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei siis ole varaa asua kanssasi. Harmi, ei muuta kuin omaa asuntoa miehelle etsimään.
Tässä on väliaikainen ongelma kyseessä, edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus mitä idiootteja :D Kummankin omaisuus on ensisijaisesti realisoitava, ennen kuin mitään tt-tukea tulee! Tt-tuki on viimesijainen ja väliaikainen tarveharkintainen tukimuoto. Tt-tukea myönnetään, jos henkilön/perheen varat ja omaisuus eivät riitä kattamaan pakollisiksi katsottuja menoja. Ensisijaisia toimeentulon muotoja ovat kaikki henkilön käytössä olevat varat sekä sellainen omaisuus jota ei katsota välttämättömäksi tarpeistoksi tai välineistöksi.
Menkää nyt tosiaan naukumaan sinne sossuun.... :D
Siellä kolmas idiootti. Kotia ei todellakaan tarvitse ikinä myydä alta, jotta saa sossusta apua. Samoin monet asiat HARKITAAN erikseen, esim. auto ja muut. Mutta omaa kotia ei ikinä tarvitse myydä ja muuttaa taivasalle jotta sossu auttaisi :D
Jai sä annat sille edes piparia vai miksi se sun kanssa edes olisi?
Ei ole. Sossu ei anna miehelle rahaa, mutta ei tarvitse avopuolisonkaan antaa. Nyt olis kiva tietää mitä tuo rahaton osapuoli aikoo tehdä?