Aikuiset naiset pukeutuvat kuin lapsensa; kånken-reppu, tennarit ja poninhäntä
Mikä siinä on että ei voi pukeutua naisellisemmin?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Perus suomalaiset emännät täällä taas määkii. Viron sisar nauraisi teille. Ei tarvitse mennä kuon Ruotsiin niin siellä naiset erottaa miehistä heti.
Ruotsissa miehet on miehiä eikä netissä paskaa lässyttäviä vässyköitä.
Ponnari, reppu ja tennarit = käytännöllinen ja mukava arkiasu ihmiselle joka kävelee tai pyöräilee paljon. Korkkareille ja hienoille nahkalaukuille on oma aikansa, enkä itse ainakaan halua niitä käyttää silloin kun poljen tihkusateessa töihin. Mukavuus menee edelle.
Vierailija kirjoitti:
Av:n mukaan lyhyt tukka ei kelpaa, pitkä ei kelpaa, nuttura ei kelpaa ja nyt ei kelpaa poninhäntä. Kerrotko meille, että mikä on sitten "aikuisten" tukka?:D
Kalju? Se jää jäljelle. Niinhän muinaisessa Egyptissäkin tehtiin. Tai sitten kalju ortodoksijuutalaiseen tapaan: päälle vedetään peruukki.
Ja jäähän jäljelle 80-luvun säkkäräpermis sekin, ja 60-luvun nuorten naisten pallopää.
Miksi puette lapsenne aikuisten vaatteisiin? Alunperin mielestäni kyseiset tuotteet ovat olleet aikuisten päällä, mutta sitten levinneet lapsille. Pitääkö minun lopettaa niiden käyttö, vaikka pidän niistä, jos jotkut muut käyttävät niitä lapsillaan tai eivät pidä niistä? Miksi minua kiinnostaisi sinun mielipide? Et varmasti pukeudu itse paremmin. En ymmärrä mitä ne häiritsevät ketään muuta.
Miten jotkut voivat unelmoida siitä, kuinka normeilla ("kaunis leikkaus", "ruma ulkonäkö", "tilanteeseen sopimaton asu") ei pitäisi olla mitään väliä? Joku voisi perustella tätä.
Reppu on paras laukku, siinä ei kipeydy niska ja hartiat, kuten jonkun olkalaukun kanssa. Repussa kulkee kätevästi päivän ruokaostoksetkin.
Täytynee käyttää vanhaa ja kulunutta sanontaa: AP, hanki itsellesi elämä.
Eiköhän ole ihan sama, mitä ihminen pukee päälleen, millaista kampausta käyttää ja millaisessa kassissa ostoksiaan kantelee tai millaisissa kengissä tallustaa. Tilannetaju ratkaisee tässäkin asiassa. Vapaa-ajalla ei tarvitse olla tyylikäs! Riittää, kun on varustautunut niin, ettei mistään kiristä, purista tai ahdista. Ponnari on hyvä (letti olisi vielä parempi), ei lentele karvat silmiin. Tennarit ovat erinomaiset liikuntaan, jos istuvat jalkaan hyvin. Ja reppuhan on viisaan ihmisen valinta. Kädet jäävät vapaiksi esim. kävelysauvoille tai lapsen talutukseen. Reppu säälii selkää, sillä taakka jakautuu tasaisesti. Muovikassit ovat vihonviimeisiä kannettavia, jos ovat täynnä ja painavia. Reppu on siitäkin hyvä, että tila on rajallinen, joten ei tule ostettuksi turhia tavaroita. Minä käytän koria kauppareissulla (lyhyt matka) ja olen tyytyväinen, kun siihen mahtuu vain kaikkein tarpeellisin. Jos matka olisi pidempi, vaihtaisin reppuun, joka nyt on vain retkeilyä varten.
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin näin
http://m.comptoirdescotonniers.eu/l4495-country-casual-chic?collec_id=61
EI NÄIN
http://polkadots.bellablogit.fi/2015/05/16/and-now-ill-do-whats-best-fo…
Niin eka oli musta karmea, poikamainen, ei lainkaan naisellinen. Toka oli mekossaan naisellinen vaikka olikin jalassaan ne tennarit ja kånken reppu. Jos mun jompikumpi asu pitäisi valita, niin se olisi ehdottomasti toka, siinä tuli plussaa jo värien käytöstä.
Naisellinen nainen joka yleensä pukeutuu mekkoon tai hameeseen ja korkoihin. Pitkä tukka on kihara ja sitä on paljon. Vaatteissani on väriä. Käytän paljon punaista ja turkoosia. Conssit omista, kånkenin reppua en.
Pukeudun tilanteen mukaan ja niille consseillekin on paikkansa ja olen ehdottomasti löytänyt tyylini.
Ap:n olisi syytä miettiä sitä, että jokainen pukeutuu oman tyylinsä mukaisesti, esim punkkari voi mun silmissä olla kaunis, silti itse en sellaisia vaatteita päälleni pue. Toiseksi kanssaihmisten tehtävä ei ole mielyttää juuri sinun silmiäsi ja pukeutua niin kuin sinusta on kaunista. Omasta pukeutumisestani saan paljin kehuja ja se johtuu pitkälti siitä, että tiedän mitkä vaatteet pukevat juuri minua.
Vaikka mulla olisi lenkkarit ja selässä reppu, se ei tarkoita, että pukeutuisin aina niin. Ehkä se on silloin siinä tilanteessa paras valinta. Esim. Kånkenia en ole koskaan mieltänyt vain lasten ja nuorten repuksi. Niitähän myydään retkeilyliikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole ihan sama, mitä ihminen pukee päälleen, millaista kampausta käyttää ja millaisessa kassissa ostoksiaan kantelee tai millaisissa kengissä tallustaa. Tilannetaju ratkaisee tässäkin asiassa. Vapaa-ajalla ei tarvitse olla tyylikäs! Riittää, kun on varustautunut niin, ettei mistään kiristä, purista tai ahdista. Ponnari on hyvä (letti olisi vielä parempi), ei lentele karvat silmiin. Tennarit ovat erinomaiset liikuntaan, jos istuvat jalkaan hyvin. Ja reppuhan on viisaan ihmisen valinta. Kädet jäävät vapaiksi esim. kävelysauvoille tai lapsen talutukseen. Reppu säälii selkää, sillä taakka jakautuu tasaisesti. Muovikassit ovat vihonviimeisiä kannettavia, jos ovat täynnä ja painavia. Reppu on siitäkin hyvä, että tila on rajallinen, joten ei tule ostettuksi turhia tavaroita. Minä käytän koria kauppareissulla (lyhyt matka) ja olen tyytyväinen, kun siihen mahtuu vain kaikkein tarpeellisin. Jos matka olisi pidempi, vaihtaisin reppuun, joka nyt on vain retkeilyä varten.
Jos vapaa-ajalla saa olla tyylitön, miten selität sen, että esimerkiksi itäeurooppalaiset naiset eivät toimi näin, vaan vaatteisiin ja ulkonäköön kuluu enemmän aikaa ja rahaa? Millä perusteella sinä olisit oikeassa ja he väärässä?
Ja jos ajatellaan muiden huomiointia, niin varmasti esimerkiksi haiseva ihminen on vähemmän miellyttävä toisille kuin hyväntuoksuinen ihminen ja asiallisesti käyttäytyvä on toisten näkökulmasta mukavampi kuin huonosti käyttäytyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkä, paksu, kihara tukka. Ponnari on nopea, kätevä, ja kaikkiin asuihin sopiva tapa kiskaista hiukset kiinni, ettei ne sojota joka suuntaan. En tiennyt etten saa käyttää sellaista (olen reilusti yli 30v). Anteeksi. Mikähän sitten olisi parempi hiustyyli? Saparot? ;)
Reppua kannan monestikin, jos vaikka kirjastossa käyn niin mihin mun pitäisi ne kirjat työntää? Muovipussiin? Ja voin kertoa, että näin autottomana ihmisenä sieltä ruokakaupastakin on pirun paljon mukavampi roudata sitä sapuskaa repussa, kuin viritellä fillarin kahvoihin niitä muovipusseja, tai kävellessä venyttää käsivarsiaan. Ai mut mun reppu onkin ihan joku halpismerkki, ni ei kai se sitten haittaa?
Tennareita en omista, mutta lenkkarit kyllä.
Eli; Tänään kun vedät paksut sukkikset ja saappaat jalkaan ja mekon päälle, muistan laittaa saparot päähäni ja kaiken tarpeellisen repun sijasta johonkin tyylikkääseen, mielellään kirkkaankeltaiseen muovikassiin. Ai että. Varmaan kaikki kääntyy kattomaan, että Vitsit miten tyylikäs nainen. Kiitos ap! Päivä pelastettu!
Jos et olisi noim vitun juntti näsäviisas, sulla olis mies jonka autolla kävisitte kaupassa.
:D
Taidat olla aika seksistinen, kun oletat jokaisella miehellä olevan auton? Melko törkeää yleistämistä. Mä näytin ton sun vastauksesi mun miehelleni. Se pyysi ilmoittamaan, että ajaa vaan mua, ellet sinä sitten tuo autoasi lainaksi, kun meillä ei semmoista ole. Katos kun ei tarvita :)
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut voivat unelmoida siitä, kuinka normeilla ("kaunis leikkaus", "ruma ulkonäkö", "tilanteeseen sopimaton asu") ei pitäisi olla mitään väliä? Joku voisi perustella tätä.
Sinunhan se täytyy perustella nuo seikat, kun kerran väität niitä merkitykselliseksi ja tarpeelliseksi. Ei toisinpäin.
Aina tää sama... Eikö ole vain hienoa, että erotut eduksesi? Anna minun kulkea rauhassa consseissani ja kånkenissani. Mä tykkään just niistä, eikä kukaan voi sitä muuttaa.
Mulla on Sievin nilkkurit ja ei ole Kankenin reppua, vaan Dakinen reppu. Mulla on ihan oma auto, en tartte miestä kuljettelemaan, mutta se on pitkän matkan ajoa varten. Uskallan kyllä ajaa missä vain, myös kaupungissa. Kauppareissut käyn pyörällä tai kävellen, samoin salireissut. En lähde muotitietoisia bimboja miellyttääkseni autolla kauppaan, koska pyörällä tai kävellen tulee kuntoilu samalla. Samoin töissä käyn pyörällä, siellä ei ole edes parkkipaikkoja kunnolla eikä työnantajalla ole kuin yksi, joka on esimiehellä. Eväät menee kätevästi selkärepussa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että ei voi pukeutua naisellisemmin?
Sporttinen nyt vaan on muotia. Fiksut naiset ei pukeudu salivaatteisiin kaupungilla. Tuo nyt vaan jää syksyllä, talvella ja keväällä vaihtoehdoksi.
Em ovat myös suhteellisen laadukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vapaa-ajalla saa olla tyylitön, miten selität sen, että esimerkiksi itäeurooppalaiset naiset eivät toimi näin, vaan vaatteisiin ja ulkonäköön kuluu enemmän aikaa ja rahaa? Millä perusteella sinä olisit oikeassa ja he väärässä?
Ja jos ajatellaan muiden huomiointia, niin varmasti esimerkiksi haiseva ihminen on vähemmän miellyttävä toisille kuin hyväntuoksuinen ihminen ja asiallisesti käyttäytyvä on toisten näkökulmasta mukavampi kuin huonosti käyttäytyvä.
Sitkeässä näyttää asuvan tämä käsitys, että kaikki itäeurooppalaiset naiset pukeutuvat AINA hienosti. Pahoittelen, että joudun kertomaan tämän, mutta esimerkiksi täällä Tsekissä farkut + huppari/rönttöneule, legginssit + paita sekä tennarit ja joskus reppukin eivät ole harvinaisia näkyjä... Päinvastoin, enemmistöä taitavat edustaa. Myös töissä! Ei ainoastaan vapaa-ajalla.
Toki on paljon myös kauniita naisia saappaissaan hiukset täydellisillä laineilla, mutta sitten laittautuneilla menee toisaalta usein ylikin - en kutsuisi niittilengginssit + megakarvabuutsit + pinkki glitterpaita + pidennykset + tekorusketus -yhdistelmää naiselliseksi enkä tyylikkääksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunhan se täytyy perustella nuo seikat, kun kerran väität niitä merkitykselliseksi ja tarpeelliseksi. Ei toisinpäin.
Miten niin? Todistustaakka on päinvastaisella väitteellä silloin kun valtaosa uskoo toisin. Väitän, että valtaosalle ihmisistä kauneus/rumuus ja tilanteen vaikutus asuun ovat merkityksellisiä ja tarpeellisia seikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Perus suomalaiset emännät täällä taas määkii. Viron sisar nauraisi teille. Ei tarvitse mennä kuon Ruotsiin niin siellä naiset erottaa miehistä heti.
No Ruotsissahan se on niinpäin, ettei miehiä erota siellä naisista.
Olen 43 v. nainen(no naisena olen tähän asti pitänyt):
Reppu selässä(Champion). joo, koska muuten en saisi ruokia kaupasta.
Tennarit jalassa(Vagabond). Selkävika, ei saa olla yhtään korkoa, ja pitää olla hyvät jalassa.
Ponnarille ei valitettavasti hiukset riitä. Mutta pitäisin jos riittäisi pituus. Helppo ja siisti tuolla tuulessa ja tuiskussa.
Merkeillä ei väliä, kunhan toimivat ja kestävät.
Kun muutin Viroon, yllätyin siitä miten paljon siellä on ylipainoisia ja vielä huonommin pukeutuvia kuin Suomessa.
Kannattaa joskus lähteä Tallinnan keskustan ulkopuolellekin.