Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyjä prässäsi kenkäkaupassa niin kovasti että laukaisi paniikkikohtauksen

Vierailija
18.05.2022 |

Sanoin kauniisti että katselen vaan, mutta tämä myyjä vaan kyttäsi vieressä ja tuputti koko ajan. Lopulta koin tilanteen niin ahdistavaksi, että sain paniikkikohtauksen ja poistuin kaupasta hengittämään nurkan taakse kun tuntui että taju lähtee. Myyjä jäi katsomaan perään. Eikö kaupassa enää kunnioiteta asiakkaan toiveita katsella rauhassa, vai onko kyseessä kyttääminen siltä varalta että ei varasta mitään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jäänyt vaan siihen kauppaan henkeä haukkomaan, niin olisi myyjä oppinut jättämään seuraavat asiakkaat rauhaan...

Ärsyttää ja ahdistaa tuollaiset, itsekin haluaisin aina vaan katsella rauhassa ja osaan pyytää apua tarvittaessa. Harvemmin onneksi on käynyt noin. Jos on kaverin tai puolison kanssa liikkeellä, niin yleensä jättävät helpommin rauhaan.

Toivottavasti toivuit kohtauksesta nopsaan!

Vierailija
2/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan jalallasikaan astu Vilaan. Siellä sitä vasta päällekäyviä myyjiä onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen= haluaa rauhassa ilman myyjää katsella. Olen monesti myös lähtenyt kaupasta, kun kaikki myyjät tätä ei tunnu ymmärtävän.

Vierailija
4/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo vuosia aikaa, mutta mullekin kävi kerran kenkäkaupassa niin, että myyjä seurasi kuin hai laivaa. Sanoin, että ei kiitos, en tarvitse apua, haluaisin vain katsella, mutta myyjä kulki silti pari askelta perässäni hyllyjen välissä ihan koko ajan. En muista enää, sovitinko edes mitään kenkiä siellä, joka tapauksessa tilanne oli niin ahdistava, että hetken kuluttua kävelin kaupasta ulos. Olin kyllä etsimässä kenkiä, mutta siinä kaupassa en halunnut niitä katsella tuon myyjän käytöksen vuoksi.

Vierailija
5/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kuuluu olla sosiaalinen.

Et varmaan käytä edes sosialistista mediaa?

Vierailija
6/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vitsaus. Jopa apteekissa kytätään vieressä jos katsoo särkylääkkeitä.

Vierailija
7/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuli varkaaksi.

Vierailija
8/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuli varkaaksi.

Tämä on yleensä se syy. Varsinkin jos tyyppi pälyilee epävarmana. Ei nuo myyjät mitään tajua, luulevat heti että varashan se. Ja sitten mokaavat kaupat.

Vierailija
9/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaiden ostovoima romahtanut ja kaupat kusessa kulujen kanssa.

Ja tulossa oleva suurlama ei vielä edes päällä.

Itse myös jos en saa rauhassa katsella, siirryn toiseen kauppaan.

Ikävää, että sulle tuli noin paha tilanne. Itse pyrin olemaan lyhyesti tyly ja poistun paikalta jos tyrkky vainoaa.

Vierailija
10/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta on piiskattu tekemään tulosta. Muuten potkut. 

Vierailija
11/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meinas käydä itselle sama eräässä M-kirjaimella alkavassa huonekaluliikkeessä. Vastasin myyjälle, että katselen vain, nii myyjä alkoi tivaamaan että no mitäs katselet, josko hän voisi auttaa ja käveli perässä. Sanoin siihen etten mitään tiettyä, nii johan vaan tuli vielä perässä ja kysyi, että mitä hän voisi mulle esitellä. Käännyin kannoillani ja lähdin. Hyh. En ole enää sen jälkeen astunut ko. ketjun liikkeisiin.

Vierailija
12/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan vitsaus. Jopa apteekissa kytätään vieressä jos katsoo särkylääkkeitä.

Itse teen niin että jos olen menossa ostamaan vaikka peräpukamavoidetta, niin katselen jo ulkopuolelta missä hyllyssä niitä on, nykyään on onneksi isot kyltit. Sitten kipitän nopeasti oikealle hyllylle, nappaan tuotteen ja sitten kassalle. Jos sinne menee yhtään haahuilemaan niin joku farmaseutti on saman tien vieressä kailottamassa että tarvitsetko apua, mitä etsit? Tai sitten tilaan netistä, mutta joskus tarvitsee sen verran akuutisti esim. edellä mainittua tuotetta ettei jaksais muutamaa päivää odotella. Ei ole miellyttävää tämmöinenkään.

Vierailija
13/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit päästänyt paniikkipierun niin ei kyllä myyjä jää siihen käryyn prässäämään 😅

Vierailija
14/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Cubuksessa ja alakouluikäinen tyttäreni meni sovittamaan vaatteita. Kohta tuli myyjä ja heilautti ohi kävellessään kaikkien sovituskoppien verhoja ihan reilusti auki ja kyseli että mites täällä sujuu, onko oikea koko? Siellä oli muitakin kuin tyttäreni, mutta eipä ole kyseisessä liikkeessä sen jälkeen asioitu. Lapsi ei halua mennä sovittamaan enää missään mitään ellen minä seiso siinä kopin ulkopuolella.

Vierailija
15/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit päästänyt paniikkipierun niin ei kyllä myyjä jää siihen käryyn prässäämään 😅

Tää ois hyvä :D

Vierailija
16/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkka Pekka Peteliuksen tyyliin saa suorittaa:

AAAAAA-PUUUUU-VA !!!

Vierailija
17/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunta on piiskattu tekemään tulosta. Muuten potkut. 

Katoin Diiliohjelmaa ja mielestäni niistä yhdellä tyypillä oli jotenkin tosi agressiivinen tapa myydä Gigantissa enkä itse ainakaan olisi tykännyt siitä. 

Tuollainen kova myyntipakko voi myös karkoittaa asiakkaita. 

Vierailija
18/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tosiaan epäili, että yrittäisit varastaa jotain. Mulle on parissa kaupassa käynyt niin, että heti sisään astuessani myyjä katsoo minua tosi epäilevästi ja kysyy voiko auttaa, vastaan katselevani vain ja sen jälkeen myyjä tuijottaa ihan koko ajan. Se on ahdistavaa, tekee mieli poistua nopeasti. Pahimpana jäänyt mieleen Ruohonjuuren myyjä, joka hiippaili selkäni taakse täräyttämään kovalla äänellä "VOINKO AUTTAA!" Säikähdin ja käännyin ympäri, myyjä katsoi minua tosi vihaisesti. Selitin katselevani vain, laitoin katselemani tuotteen takaisin hyllyyn ja lähdin nopeasti kassan kautta pois.

En tiedä, kuinka iso ongelma varkaudet ovat, mutta mahtaako asiakkaiden ahdistelu tuolla tavalla varmuuden vuoksi olla oikeasti järkevää liiketoiminnan kannalta? Eikö niillä ole videovalvonta sitä varten, että varkaudet saa tarvittaessa todistettua? Nuo ovat ainakin minulle olleet niin ahdistavia kokemuksia, että en ole halunnut enää käydä noissa kaupoissa, koska en ole kokenut itseäni tervetulleeksi.