Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä tuli taas erinomaista ruokaa tehtyä!

Vierailija
02.01.2016 |

Leivinuunissa. Se tekee ruuasta vaan niin omanlaisensa, ettei sähköuunissa tehty ruoka vedä vertoja yhtään.
Yöksi pistin jauheliha-perunalaatikon, makaronilaatikon, kaaliviipalelaatikkoa ja kuorikalakukon. Voi tätä nautintoa tänään.
Uuni hautoo pataruuat sellaiseksi ihanaksi yhtenäisyydeksi. Vaikea selittää, mutta kannattaa kokeille jos vaan jossain pystyy!

Makaronilaatikon tein niin, että kilon lanttua viipaloin vuokaan ja sitten laitoin makaronilaatikon niiden viipaleiden päälle, ja munamaito tietysti. Tuli samassa astiassa kaksi aivan mahtavaa ruokaa.

Kalakukkokin on niin helppo, heittää vaan kaikenlaista mitä haluaa pataan ja uunissa ne muhii hyväksi.
Kukkoon laitoin siis pikkuahvenia, niistäkään kun ei tarvitse ottaa ruotoja pois kun ne pehmenee, laitoin riisiä pohjalle, porkkanaa, sipulia, perunaviipaleita, pekonia... Mieletön ruoka.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei niinku mitä? Miten lanttu liittyy makaroonilaatikkoon? En siis auo päätäni vaan koitan ymmärtää. Sulleko tulee lanttua makaroonilaatikkoon? En ole koskaan kohdannut m laatikkoa missä olis jotain vastaavaa... Jauhelihat, makarooni ja munamaito tms mausteineen. Juustoraaste.. Mutta lanttua? Eka mietin ja luin että tarkoititko että teit lanttulaatikon ja sen laatikon päälle laitoit makaronilaatikkon...

Vierailija
22/62 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ruoat kuulostaa mun korvaan kyllä vähän ällöttäviltä. Mutta meillä taitaakin olla vaan tosi erilainen maku ruoissa. Meillä noita ruokia ei oikeastaan syödä. Ainoa ruoka joka vaatii meillä haudutusta on karjalanpaisti. Me syödään muuten aika paljon kasviksia, erilihoja ja jotain perus kastikkeita (yrtti-, ruskea-, punaviinikastikkeita, yms.). Pääasiassa siis kaikki valmistettuna erillään, eikä oikein laatikoita tai muita. Keittojakin syödään, mutta kyllä mä nekin kattilassa keittelen enkä missään hauduttele. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 16 järkevästä hyvästä viestistä :)

Musta tuntuu että moni ihminen tajuaa nämä asiat, mutta kun tuntemattomana voi kirjoittaa niin on niin helppo purkaa omaa oloansa naljailemalla ja viisailemalla kun sitä ei tosi elämässä viitsi samalla mitalla tehdä, ainakaan kaikki, useat on kyllä yhtä röyhkeitä ihan päinkin naamaa :D

Kyllä varmaan noi mun "mössöt" kuulostaa monen kaupunkilais hienohelman korviin etovilta, mutta mitä järkeä on olla nirppanokka??

Niinhän sä ap naljailet itsekin! Mut ei siinä mitään, sädekehä kiiltää ja kalakukko paistuu!

Mä arvostan ruokaa, nautin kaikenlaisesta ruuasta, en tuhlaa sitä ja se on vain aivan mahtava juttu. :)

Ap

Vierailija
24/62 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kalakukko sinulla, moinen mössö jäisi varmaan syömättä. Olen kuullut nimityksen patakukko eli olisiko kyseessä tuo pikaversio mustikkakukon tyyliin. Makaronilaatikkoa aion kokeilla lantut pohjalla, kiitos hyvästä vinkistä.

Minäkin aion kokeilla tuota makaronilaatikkoa lantulla, uskon että siitä tulee hyvää. Lantut ovat hyviä ja tekemäni makaronilaatikkoa ei ole aivan perinteistä. En keitä makaroneja ensin, ne kyllä pehmenevät uunissa ja lopputulos ei ole sellaista märkää lötköä.

Vierailija
25/62 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tuo on noiden pataruokien osalta jonkinlainen placebo-efekti minkä tuo leivinuunin käyttäminen tuo, sillä padassa olevaan ruokaan sillä uunilla tai sen lämmitystavalla ei ole käytännössä minkäänlaista merkitystä. Ainoa merkitsevä asia on lämpötila. Samassa lämpötilassa sähköuunissa tulee täsmälleen sama lopputulos.

Ainoa ruokalaji missä tulee leivinuunin ja sähköuunin välille eroa on pizza, sillä tavallista sähköllä toimivaa kotiuunia ei saada riittävän korkeaan lämpötilaan pizzaa varten, eikä siellä ole samanlaista arinaa. Myös leivissä eron saattaa huomata.

Vierailija
26/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt makaronilaatikkoa lantulla! :D vaan samassa astiassa tein lanttulaatikon että makaronilaatikon. Ja mielestäni siinä ei ollut mitään ristiriitaa, kumpikin onnistui, en tarttennut liata kahta astiaa, lapsille oli se makaronilaatikko ja itse vedin ne lantut, kun olen laihiksella.

Itse kun en ole nuuka ni en osaa sanoa tarttuiko lantun maku makaronilaatikkoon, mutta mielestäni ei.

Yksi hyvä simppeli eväs on myös sellainen, että laittaa padan pohjalle kanaa (missä muodossa haluaakaan) heittää sekaan mitä haluaa, itse laitan perunaa, kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa, sipulia, vaihtelevasti jotain kasvissekoitusta... Kanaliemi kuutio, suolaa, currya, sokeria ja vettä tietysti reilusti ja leivinuuniin hautumaan.

Kana on suussasulavaa ja kasviksetkin herkkua kun ovat imeneet itseensä mahtavat maut.

Meillä sitä pyytää mieskin usein ja on nimeltään mamman herkku kanasoppa! :D

Kaikki raakana vaa sekaan, ei vois olla nopeampaa valmistaa.

Ap

Vierailija
27/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koittanut omaa emäntää kehotta käyttämään leivinuunia kerta sellainen mökistä löytyy, säästäisi sähkölaskussakin, turhaa kulutusta, kun voisin "ilmaiseksikin" ruuan kypsentää, mutta ei kuulemma kehtaa on iso työ muka... kyllä vaan mun kotona tehtiin perinteisesti evästä leivinuunissa ja haluaisin saman jatkuvan nyt kotona... pitää varmaan laittaa kohta emäntä kiertoon

Vierailija
28/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon koittanut omaa emäntää kehotta käyttämään leivinuunia kerta sellainen mökistä löytyy, säästäisi sähkölaskussakin, turhaa kulutusta, kun voisin "ilmaiseksikin" ruuan kypsentää, mutta ei kuulemma kehtaa on iso työ muka... kyllä vaan mun kotona tehtiin perinteisesti evästä leivinuunissa ja haluaisin saman jatkuvan nyt kotona... pitää varmaan laittaa kohta emäntä kiertoon

Mitäpä jos tekisit itse? Vaikka vaan näyttääksesi emännälle mallia?

Vierailija
29/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda minuun! Yhtenä päivänä joulun alla oiken itketti, kun niin teki mieli paistella ruokia ja leipää leivinuunissa.

Tosin, kai tässä perheenrikkojana on oltava rehellinen. Muuten en ole kovin kummoinen. Ruokaa teen, muuta en. Ja näkyyhän se.

Vierailija
30/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt makaronilaatikkoa lantulla! :D vaan samassa astiassa tein lanttulaatikon että makaronilaatikon. Ja mielestäni siinä ei ollut mitään ristiriitaa, kumpikin onnistui, en tarttennut liata kahta astiaa, lapsille oli se makaronilaatikko ja itse vedin ne lantut, kun olen laihiksella.

Itse kun en ole nuuka ni en osaa sanoa tarttuiko lantun maku makaronilaatikkoon, mutta mielestäni ei.

Yksi hyvä simppeli eväs on myös sellainen, että laittaa padan pohjalle kanaa (missä muodossa haluaakaan) heittää sekaan mitä haluaa, itse laitan perunaa, kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa, sipulia, vaihtelevasti jotain kasvissekoitusta... Kanaliemi kuutio, suolaa, currya, sokeria ja vettä tietysti reilusti ja leivinuuniin hautumaan.

Kana on suussasulavaa ja kasviksetkin herkkua kun ovat imeneet itseensä mahtavat maut.

Meillä sitä pyytää mieskin usein ja on nimeltään mamman herkku kanasoppa! :D

Kaikki raakana vaa sekaan, ei vois olla nopeampaa valmistaa.

Ap

Makunsa kullakin, mutta väitän, että tuolla tyylillä pilaa sen kukkakaalin, parsakaalin ja porkkanan maun. Ne menee mössöksi ylikypsänä ja melkein taitaa olla sama kun vetäis jotain sosekeittos sit.

Vierailija
31/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä sekasotkuja nuo ruoat.

Vierailija
32/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin teitä jotka viitsii halveksia ruokaa. Ette ole tainneet nälkää koskaan joutua kokemaan. Itse koin sen opiskeluaikoina, ja sen jälkeen en ole ruualla yäk sanonut.

Hyvin moni ihminen tänä päivänä olisi pienen opetuksen tarpeessa. Ap

Vierailija
33/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosiaan tuhlata ruokaa, kaikki mahdollinen käytetään. Meillä on 5 henkinen perhe ja kuukaudessa ruokaan menee n.400e. Ja emme syö eineksiä emmekä ole nälässä.

Vähän kyllä suututtaa tuollainen hyi ruoka suhtautuminen monilla ihmisillä. Mutta eipä se ole multa pois. Nauttikaa nyt hienostelu eväistänne kun sitä on vielä tarjolla, koko ajan ruoka vähenee maailmasta. Ap

Vierailija
34/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin teitä jotka viitsii halveksia ruokaa. Ette ole tainneet nälkää koskaan joutua kokemaan. Itse koin sen opiskeluaikoina, ja sen jälkeen en ole ruualla yäk sanonut.

Hyvin moni ihminen tänä päivänä olisi pienen opetuksen tarpeessa. Ap

Ruokaa voi myös kunnioittaa siten, ettei tee siitä ihme sotkua!

Vierailija
35/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tuli munkin tehtyä erinomaista ruokaa.

Harissakanaa (kookosmaidossa, curry lisäksi), villiriisiä. Salaatin sijasta oli velipojan tekemää ihanaa luomuhapankaalia. Herran jestas oli hyvää.

Aloittajan lanttumakaronilaatikkoa on vähän vaikea kuvitella. Olis saattanut maistua mullekin, tai sitten ei. Meitä ja meidän suita on niin moneksi.

Vierailija
36/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ruokaa voi myös kunnioittaa siten, ettei tee siitä ihme sotkua![/quote]

Aikamoista lässytystä. Mitä se on taas sulta pois että joillekin kelpaa ruoka hyvin. Ap

Vierailija
37/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa hyvältä. Olispa tuommoinen uuni, mutta onneksi hyvää tulee hyvillä aineilla sähköuunissakin ; )

Vierailija
38/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs tuli munkin tehtyä erinomaista ruokaa.

Harissakanaa (kookosmaidossa, curry lisäksi), villiriisiä. Salaatin sijasta oli velipojan tekemää ihanaa luomuhapankaalia. Herran jestas oli hyvää.

Aloittajan lanttumakaronilaatikkoa on vähän vaikea kuvitella. Olis saattanut maistua mullekin, tai sitten ei. Meitä ja meidän suita on niin moneksi.

Kiva että oli hyvää ruokaa :) mutta en ole edelleenkään tehnyt lanttumakaronilaatikkoa, vaikka sekin varmaan olisi ihan hyvää, tein lanttulaatikona että makaronilaatikon samassa astiassa. Ap

Vierailija
39/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kalakukkoa tehdä padassa, idiootti

Miksi taas piti nimitellä rumasti?  Taidanpa ilmiantaa tämän viestin, ei suomalaisellekaan saa puhua miten vaan.

Eiks olisi kohtuullista poistaa, jos kaikki asialliset mamuviestitkin häviää?

Vierailija
40/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiot ap kokeilla seuraavaksi uunissa? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan