Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?
Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)
Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D
Kommentit (3002)
Onko kukaan laskenut paljonkp euroissa maksaa yksi wc-pöntön vetäminen.
Oudoin sääntö on kyllä kaverilla, jouduttiin 12 vanhana pesemään kaverin iskän jortikka suihkussa.
Oudoin sääntö on, että lautaselta pitää syödä kaikki. Ruokaa ei saa jättää, koska Afrikka.
Yleensä tuon säännön vaikutukset näkyvät päällepäin viimeistään teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemassani perheessä miespuoliset henkilöt (isä ja kaksi poikaa) eivät saa pissata seisaaltaan, koska äiti pelkää roiskeita... Jos jää kiinni moisesta aktista, seuraa rangaistus.
o.O
Höh, onko olemassa perheitä joissa EI ole tuota sääntöä? Mahtaa olla vessan lattia haisevassa kunnossa.
Veikkaan että n 99% perheissä miesten ei tarvitse pissata istuallaan.Että semmosta.
Pissiköön vaikka päällään seisten, kunhan siivoavat myös vessan. Kummasti istuvat, kun ei vessan siivous kiinnosta.
Miksi sitten olet yhdessä miehen kanssa, jolla on prinssi albert lävistys? Ei se penis mikään sadetin ole ja jos on niin sitten on elämässä muitakin ongelmia kuin pelkkä virtsaaminen...
T: keskiviivan Mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ne syödään vasta kun kaikki tehty! Näin tehtiin aina kun minä olin lapsi ja näin tehdään myös minun kotonani. Jos joku yrittää tulla syömään niitä ohukaisia kun kaikki eivät ole vielä valmiita, niin valmiit ohukaiset ja taikina lentävät välittömästi biojäteastiaan. Eihän siinä pysty edes vahtimaan, että kaikki saavat yhtä monta ohukaista jos niitä syödään sitä mukaan kun ne valmistuvat.
Sinä et ole ihan terve.
Hölönpröö, itte et ole läheskään terve. Jos letut on jälkkäriä tai iltapalaa niin todellakin saa syödä sitämukaan kun valmistuu.
JA MITÄ!! miksi kaikkien pitäisi saada saman verran ja vissiin pakko syödäkkin sama määrä vaikka ei jaksaisi tai muuten haluaisi.
Pöh, pimeä oot.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan laskenut paljonkp euroissa maksaa yksi wc-pöntön vetäminen.
Noin 1,5-2c, riippuen huuhtelun koosta ja veden hinnasta.
Sukulaistytöllä oli kova kuri kotona 80-luvulla. Jos perhe oli talkootöissä rakentamassa saunamökkiä tai vastaavaa, niin tytön piti seurata työntekoa seisaaltaan. Nuoren ikänsä vuoksi (jotain 4-6v?) ei voinut tietenkään osallistua työhön, muttei saanut istua esimerkiksi kannon päällä. Kuulemma ei saanut olla jouten toisten ahertaessa. Oli noloa kun perheenisä näpäytti ärtyisästi monta kertaa päivän aikana tytölleen, ettei saa olla laiskana. Ja tätä tapahtui vuodesta toiseen.
Ymmärrän toki, että vieraassa ympäristössä on hyvä pitää lapsi näköetäisyydellä, mutta tuollainen seisottaminen tuntui oudolta. Olin itse joitakin vuosia vanhempi. Jälkeenpäin aatteleen surullista, ettei edes muut aikuiset puuttuneet asiaan. Nykyään sukulaistyttö ei ole missään tekemisissä suvun tai perheensä kanssa, eikä ota edes facebook-kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemassani perheessä miespuoliset henkilöt (isä ja kaksi poikaa) eivät saa pissata seisaaltaan, koska äiti pelkää roiskeita... Jos jää kiinni moisesta aktista, seuraa rangaistus.
o.O
Höh, onko olemassa perheitä joissa EI ole tuota sääntöä? Mahtaa olla vessan lattia haisevassa kunnossa.
Veikkaan että n 99% perheissä miesten ei tarvitse pissata istuallaan.Että semmosta.
Ex kusta lorotteli sitä kovemmalla äänellä mitä harvemmin meillä käyviä vieraita oli. Erityisesti silloin jos vieraat olivat enemmän mun ystäviäni. Kerran jätti oven reilusti raolleen ja lorotteli piereskellen menemään.
Vittu miten mä inhosin sitä paskaa. Sekuntiakaan en ole sitä katunut että otin eron.
Nykyinen mies istuu lähes joka kerta pytylle kun pissaa. Toki hänet on myös muutenkin kasvatettu kotonaan täysin eri tavalla kuin exäni.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kaverini perheessä poikien oli pakko pissata istualtaan. Melko huvittava sääntö.
Tiedän myös perheen, jossa kaikki maitopurkit PESTIIN ennenkuin ne vietiin kartonkien kerätykseen. En vieläkään tänä päivänä tajua tuota ideaa siinä taustalla.
Heh. Sama mutta niillä oli lisäksi järkyttävä määrä rajoituksia veden käytössä muuten. Kerra viikossa suihkussa max 3min, vessaa ei saa vetää muuten kuin isommalla asialla. Tiskit sai tiskata vain kylmällä vedellä jne.
No, johdonmukaisuus ja logiikka ei ole kaikkien laji.
Olisi ollut täydellistä jos olisivat puunanneet purkit harjalla ja tiskiaineella... :D
Lautasen tyhjäksi syöminen on 70-80 luvulta tuttu sääntö. Mulle on jäänyt tuosta hitonmoinen trauma. Omat lapset ovat aina saaneet jättää ruokansa maistamisen jälkeen vaikka kokonaan syömättä ja käydä kippaamassa roskiin, eikä tästä tarvitse numeroa nostaa. Seuraavaksi sitten iltapala. En halua että kotini on joku hiton pakkosyöttölaitos.
Ensimmäisenä tuli mieleen olisiko lemmikit niin pelokkaita, mutta luulisi lemmikkien itse näyttävän haluavatko kosketusta kunhan singnaaleja ei ole vaimennettu rankaisemalla, jolloin esimerkiksi koira saattaa yllättäen napata hampailla. Meillä on luonteeltaan arka koira (vaikka ollut pennusta pitäen ihmisten seassa ja vieraiden kosketeltavana) ja aina sanotaan vieraille, ettei kannata koskea koiraan ennen kuin se itse on tutustunut vieraaseen, muuten se kyllä väistää ja saattaa ärähtää, mutta ei ole koskaan yrittänyt purra. Tuttavan perheellä on taas kissa, joka tulee nuolemaan, mutta näykkää, jos vieras yrittää silittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt jos kukaan sanoo enää sanaakaan letuista niin räjähdän!
Ap
Ne on sitäpaitsi lättyjä.
Räiskäleiksi niitä meillä sanotaan!
Meidän isän luona "äitipuoli" kielsi kävelemästä lattialla ilman sukkia ettei lattiaan jää jälkiä. Tietyllä tavalla ymmärrän mutta huvittaa silti hieman. Sama henkilö ei sietänyt silloin jos hänen poikiensa huoneet olivat hieman sotkuiset eli jos yksi paita oli lattialla, se piti siivota heti.
Isäpuoleni kielsi meitä piereskelemästä saunassa tai suihkussa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ne syödään vasta kun kaikki tehty! Näin tehtiin aina kun minä olin lapsi ja näin tehdään myös minun kotonani. Jos joku yrittää tulla syömään niitä ohukaisia kun kaikki eivät ole vielä valmiita, niin valmiit ohukaiset ja taikina lentävät välittömästi biojäteastiaan. Eihän siinä pysty edes vahtimaan, että kaikki saavat yhtä monta ohukaista jos niitä syödään sitä mukaan kun ne valmistuvat.
Sinä et ole ihan terve.
Hölönpröö, itte et ole läheskään terve. Jos letut on jälkkäriä tai iltapalaa niin todellakin saa syödä sitämukaan kun valmistuu.
JA MITÄ!! miksi kaikkien pitäisi saada saman verran ja vissiin pakko syödäkkin sama määrä vaikka ei jaksaisi tai muuten haluaisi.
Pöh, pimeä oot.
Et sitten ole penaalin terävin kynä.
Eräässä perheessä on 12 lasta ja vanhemmilla lapsilla ei ole lainkaan vapaa-aikaa tai harrastuksia, koska he joutuvat koulunkäynnin lisäksi auttamaan vanhempia kotitöissä ja nuoren lasten hoidossa koko ajan. Heidän täytyy olla koko ajan kotona auttamassa vanhempiaan.
Ootsäälittävänekku kirjoitti:
Kun syödään polvea ei saa pitää ylhäällä.
Siis kun syödään polvea? Vai mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Surullinen sivustaseuraaja kirjoitti:
Toinen ääripää näihin suurimpaan osaan muita tarinoita:
Eräässä perheessä lasten ei tarvitse yleensä tehdä oikeastaan mitään. Kauhean laiskoja narisijoita, mitään kotitöitä ei tehtäis, jos joku joskus erehtyykin pyytämään. Joskus kauhealla patistuksella tai anelulla jotain, sentään, mutta sittenkin se on aivan kauhean pöyristyttävää, jos joku kehtaakin vaatia tekemään edes pienintäkään hommaa..!
Näistä lapsista on tullut ja lopuistakin tulossa todellisia uusavuttomia.Yhdellekin lapsista äiti alkoi vasta ehkä ½ - 1 v. ennen täysi-ikäisyyttä puhumaan, että pitäISI oppia asioita, jotta osaa sitten kotoa lähdettyä. Joutui silloin tällöin sitten hoitamaan jonkun yksittäisen homman itsenäisesti: esim. tekemään (puolivalmistellun) ruoan valmiiksi muille tai imuroimaan, ennen kuin nämä tulivat töistä ja koulusta. Mutta siis... Aivan pientä pierrystä, verrattuna siihen, että yksin asuessa pitäisikin yhtäkkiä osata todellakin itsenäisesti ottaa kaikki huomioon ja tehdä ihan kaikki itse! :(
Tuskinpa joku puoli vuotta "pientä opettelua" vastaa samaa, kuin että olisi pikkuhiljaa jo pienestä pitäen opetellut hoitamaan kaikenlaisia kotitöitä! Niin, että niistä olisi tullut automaattista, helppoa rutiinia, jota ei tarvitse erikseen miettiä eikä tehdä sen suurempaa numeroa. Sen sijaan nyt tilanne on se, että kaiken voi unohtaa ja jättää kokonaan hoitamatta, koska *nari-nari vali-vali* - "ei nyt vaan oikeesti millään jaksa tehdä yhtään mitään"! Elämänhallinta on täysin olematonta, tulevaisuudensuunnitelmia ei ole, päihteet houkuttavat... Todella surullista seurattavaa, kun nuori toisensa jälkeen tästä perheestä ajautuu tuuliajolle.
Nuorimmainen puolestaan on täysin piloille hemmoteltu "pikkuvauva" ja toisaalta taas oppinut isommiltaan ikäistään rumemmat puheet, teinimäisen vastaansanomisen ja ikäisekseen älyttömän huonon käytöksen. Eikä kukaan oikeasti laita rajoja! :( Toruvinaan kyllä ollaan, mutta kun käytös jatkuu siitä huolimatta, niin sitten suljetaan silmät ja ohitetaan koko juttu. Sen kummempia seurauksia tai rangaistuksia ei mistään ylilyönneistä ja tempauksista yleensä tule.
Et taida tietää mitä perheessä tapahtuu. Kukaan ei joudu tuuliajoille ellei ole joutunut kotitöitä tekemään.
Ne kyllä osaa ilmankin, jos on nähnyt tehtävän tai itse joskus jotain pientä tehtävän.
Itsekään en tehnyt kotona mitään ja äkkiä ne on oppinut. Lapsenkaan eivät paljoa tee. Osaavat kyllä.
Ha toinen asia. Kasvatus ei vaadi rangaistuksia!
Oletko mieheni äiti? Voin kertoa, ettei ole ihan helposti oppinut ja vieläkin on hidas ja epävarma. Ja tämä on tosi, kotonaan ei ole koskaan joutunut tekemään muuta kuin pitämään omat tavarat järjestyksessä.
Näin on närhen munat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt jos kukaan sanoo enää sanaakaan letuista niin räjähdän!
Ap
Ne on sitäpaitsi lättyjä.
Räiskäleiksi niitä meillä sanotaan!
Kotiseudullani Satakunnassa ne olivat plättejä. Stadissa ne ovat lettuja.
Sinä et ole ihan terve.
Meillä ei edes syödä ohukaisia tai räiskäleitä vaan lättyjä.